KPN Experia box V9 en Xbox 360 oplossing

• 9 juli 2014
  • 49 reacties
  • 2674 keer bekeken

Okee ik word nu heel erg gek!

Ik heb experia box v9 en ik kan niet inloggen op mijn account van mijn xbox!
Ik heb naar kpn techniche dienst gebeld hele gezeik daar daarna heb ik naar microsoft gebeld of het aan me xbox kan liggen maar nee het ligt aan experia box v9 dus ik weer bellen naar kpn weer hele gezeik vragen voor een v8 router en nee krijg ik ook niet.

Nu komt het ik heb alle poorten geopend ik heb alles gedaan wat ik moet doen via 192.168.2.2 ben ik gegaan heb alles er aan gedaan wat er moest gedaan worden ik heb volgens de forum van KPN gedaan en via youtube. De probleem is nog steeds het zelfde ik kan (...) niet inloggen op mijn xbox! Neem ik een snelle internet om te gaan game krijg ik dit gezeik nou lekker!

Ik sluit mijn oude kpn expera box aan met de glas er om heen H220N ofzo en dan kan ik wel inloggen op mijn xbox. Maar het blijkt van kpn dat mijn internet mb snelheid dan niet behaald en blijft maar op 18 mb i.p.v 38 mb!

Ik sluit mijn kpn experia box v9 weer aan ik doe weer volgens die forum en yoytube die instellingen maar het lukt me niet!

Ik word nu helemaal gek ik wil geholpen worden ik heb ook rechten toch?
Neem ik internet om te game niet eens om te downloaden maar om te game!

Ik wil graag geholpen worden! Wat hoe moet ik nu doen ? Ik word helemaal gek

Groetjes!

49 reacties

Reputatie 7
@joozey,

"Microsoft biedt een dienst die voor verschillende NAT instellingen wel gebruikt kan worden, maar de aard van de gaming-dienst weerhoudt dat Symmetrical NAT niet kan worden ondersteund."

Dit is dus precies waar het om gaat. Zie het topic XBox Live niet geschikt voor Symmetric NAT.

Nu is de vraag:

Zou Microsoft niet eigenlijk een dienst moeten aanbieden die ook door Symmetric NAT devices ondersteund wordt, of moeten alle leveranciers van routers (niet alleen de routers van KPN) minstens een alternatief voor Symmetric NAT bieden.

In mijn optiek zou Microsoft een dienst moeten leveren die geschikt is voor alle NAT methodieken.

Voordeel van XBox live is dat er meerdere gameconsoles achter één router actief kunnen zijn die games kunnen hosten terwijl die met bijvoorbeeld een PS3/4 weer niet het geval is, maar dat deze wel weer Symmetric NAT ondersteunen.

Aan de andere kant is het natuurlijk weer erg kortzichtig van KPN om de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT uit de firmware te verwijderen (deactiveren) terwijl we hier de reden zien waarom ZTE (de leverancier van de V9) deze optie (als ik de documentatie van ZTE mag geloven) in de standaard door hun geleverde firmware heeft opgenomen.
@sikilaci40,

"Volgens de KPN Helpdesk zeggen dat het niet hun problemen zijn en geen update zullen uitbrengen want ze hebben dit wel tegen mij gezegd:

"Wij beloven aan onze klanten voor een snelle internet te leveren en dat doen wij ook, maar dat jou media box/center het niet doet kunnen wij niks aan doen. Volgens onze systeem heb jij internet en hoe je zelf dat gaat fixen zoek je het maar uit. Succes!"

Dit is wat ze tegen mij zeiden."

Het is mijns inziens volstrekt ontoelaatbaar dat KPN genoegen neemt met medewerkers die jou een dergelijk antwoord geven.

De vraag is:

Is het management op de hoogte van het feit dat dergelijke antwoorden gegeven worden?

Zo ja, dan is dit een volstrekt ontoelaatbare houding van KPN als geheel.

Zo nee, dan is het zaak dat het management van KPN eens orde op zaken stelt omtrent het functioneren van (onderdelen van) de organisatie.

KPN heeft er zorg voor te dragen dat de eindgebruiker op zijn/haar manier gebruik kan maken van Internet zonder dat daar enige beperking opgelegd wordt en zover de technische mogelijkheden het toelaten. Er is hier geen enkele technische restrictie van toepassing (immers dan zou het ook niet werken met een V8) en derhalve heeft KPN de plicht om jou te ondersteunen in het verhelpen van het probleem. De uitspraak "Volgens onze systeem heb jij internet en hoe je zelf dat gaat fixen zoek je het maar uit." is mijns inziens dus ook juridisch aan te vechten, de vraag is wie daagt KPN voor de rechter.

Veiligheid is hier wel degelijk een issue (zie het door mij aangehaalde topic), echter wie is er verantwoordelijk voor die veiligheid? Dat is mijns inziens niet KPN, maar de eindgebruiker. Daarbij komt dat KPN ook de V8 toelaat op het netwerk en derhalve kan veiligheid dus niet als argument aangedragen worden immers de V8 gebruikt ook de minder veilige Full-Cone NAT methodiek.
@KPN:

Wat gaan jullie doen aan de verbetering van de kwaliteit van de KPN Helpdesk?

Wat gaan jullie doen t.a.v. het verhelpen van de in dit topic beschreven problematiel

De klant heeft recht op een antwoord! 

Reputatie 2
Badge
Welkom Sikilaci,

"Nu komt het ik heb alle poorten geopend ik heb alles gedaan wat ik moet doen via 192.168.2.2 ben ik gegaan heb alles er aan gedaan wat er moest gedaan worden ik heb volgens de forum van KPN gedaan en via youtube."

Kun je duidelijker zijn in welke stappen je al hebt ondernomen?!

Gebruik je eventueel extra router(s) en/of switch(es) in je netwerk?! Deze moeten allemaal gereboot worden op het moment dat je er een ander apparaat vóór hangt.

Ik sluit me, voor de vorm, maar even aan bij de groep met wachtenden voor een firmware update op de Experia Box v9.

Vind het werkelijk waar niet te bevatten dat dit door de testcyclus van KPN is gekomen.

Ook ik loop bij de klantenservice (zowel mail, twitter als telefonisch) constant tegen een muur op als ik hier vragen over stel. Niemand heeft een antwoord en niemand kan me ook maar een indicatie geven dat eraan gewerkt wordt. Zeer irritant.

Punt is natuurlijk dat we nu voor een dienst betalen (Xbox Live) waar we nu door toedoen van KPN geen gebruik van kunnen maken. Best kwalijk, om het zo maar te zeggen.

Ik blijf dit topic in de gaten houden en als ik nieuws heb zal ik het natuurlijk melden.

Niet te min hoop ik dat KPN (voor de XBox bezitters) de optie om als gebruiker de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT te kunnen maken zal activeren op de V9.

Restricted NAT is ook prima, hoeft geen Full Cone te zijn. Met restricted kun je nog een DMZ opzetten met je XBox (zie link die ik eerder postte). Alléén Symmetrical NAT werkt niet.

Microsoft's infrastructuur forceert niet dat gebruikers een onveilig netwerk moeten hebben, alleen je XBox moet vrij toegankelijk zijn (als ik het artikel goed begrijp). Maar het V9 modem biedt die optie niet. Het V8 modem heeft blijkbaar alleen Full-Cone, dat is ook niet helemaal wenselijk. Volgens mij is het KPN die hier de skepter zwaait over gebruikers en niet Microsoft.

KPN verleent mij hardware die mij niet volledig in staat stelt zelf te bepalen welke internetdiensten ik gebruik (binnen de perken van de wet), en vind dat KPN daarmee in gebreke blijft mbt het uitvoeren van ons contract. KPN biedt niet de dienst die redelijkerwijs verwacht mag worden voor normaal gebruik van consumenten. Microsoft biedt een dienst die voor verschillende NAT instellingen wel gebruikt kan worden, maar de aard van de gaming-dienst weerhoudt dat Symmetrical NAT niet kan worden ondersteund. KPN heeft de mogelijkheid andere NAT instellingen aan te bieden maar doet dat niet met de V9. Lijkt mij een duidelijke zaak...

Informeel aan KPN: ik hoop echt dat er zeer binnenkort een oplossing komt en ik mij niet hoef te wenden aan de geschillencommissie, met alle irritatie, moeite en vertrouwensverlies van dien 😞. Jullie laten mij anders geen keuze, we zitten immers een jaar vast aan ons contract.

Hierboven spreekt deels mijn frustratie en wellicht dat ik informatie over het hoofd zie of verkeerd interpreteer, maar ik ben ook maar een mens 😉. Ik hoop dat KPN in ieder geval een reactie kan achterlaten. De helpdesk kon mij niet verder helpen, ik hoop iemand iets hoger op de ladder wel.

Jos van Egmond

Na factory reset van de modem heb ik de nieuwe firmware gekregen. Xbox live etc werkt weer

Reputatie 7
Nog ff en de lang verw8e update van de V9 komt eraan (nov/dec zegt men). Die zorgt ervoor dat FON op de V9 gaat werken maar zal misschien ook de verbeteringen krijgen die de V8 al maanden geleden (ook tegelijk met FON) kreeg.

Reputatie 2
Badge
Sikilaci,

Als je stap voor stap kunt aangeven wát je hebt gedaan, komen we eerder tot een oplossing als deze beschikbaar is.

Reputatie 2
Badge
Heb je UPnP ook aanstaan?!
Dat vereist Microsoft om verbinding te kunnen maken.
Reputatie 2
Badge
Wjb heeft hier al de nodige tijd en moeite aan besteed zag ik, zie hier: link

Ik raad je aan om alle stappen uit dát onderwerp nog eens aandachtig na te lezen én uit te voeren.

Het onderwerp is 2 weken geleden nog bijgewerkt, de video dateert uit Januari.

Reputatie 2
Badge
Slaan mogen we helaas (nóg) niet.

Maar voor alle zekerheid, je zegt steeds "alles gedaan" te hebben, zoals hieronder?!

Dus je hebt;

1: 192.168.2.2 via DHCP binding gereserveerd voor het mac adres van de xbox.

2: 53, 80 én 1863 toegevoegd aan de port forwarding van xbox.

3: xbox gereset én tegelijk het Experia modem herstart.

Heb je daarna ook gecontroleerd of de xbox ook daadwerkelijk is gekoppeld aan 192.168.2.2 en niet toevallig tóch een ander ipadres vasthoud óf dat jou ipreeks 192.168.1.* is?!

Reputatie 2
Badge
Ah, en dit had je vast nog niet gelezen?!

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Xbox-Live-niet-geschikt-voor-Symmetric-NAT/m-p/234349#M23023

Reputatie 2
Badge
Helaas Sikilaci, het lijkt erop dat xbox live met de Experia V8 wél werkt máár met de Experia V9 niet.

Omruilen van de V9 voor de V8 zal ook niet meer gaan, aldus de berichten op het forum.

Wellicht dat je iemand die géén xbox heeft kan verleiden tot het omruilen van de Experia?!

Reputatie 2
Badge
Afwachten of een Experia V8 weten te bemachtigen.

Reputatie 2
Badge
@Wjb;

Als Sikilaci een router achter de experia V9 hangt die het functioneren volledig overneemt, zou dat als tijdelijke oplossing kunnen werken?!
Reputatie 2
Badge
Sikilaci, ik heb je een privébericht gestuurd.

Toelichting; link naar website waar Experia's V8 worden verhandeld voor 25 euro, als tijdelijke oplossing tót KPN een definitieve oplossing biedt.

Wistniet of dat hier geplaatst mocht worden.

Reputatie 4
Badge +8
Dag Romain,

De firmware update waarover gesproken wordt is inderdaad nog niet beschikbaar. Het is nog niet bekend wanneer deze uitgerold wordt. Zover ik heb begrepen ligt de firmware update klaar, maar moet er nog een akkoord gegeven worden. 
Reputatie 7
Ik heb de titel van dat aangehaalde topic zorgvuldig gekozen.

Er staat "Xbox Live niet geschikt voor Symmetric NAT" en niet "Symmetric NAT niet geschikt voor Xbox Live".

Dit moeten we ons goed realiseren, de echte oplossing kan alleen door Microsoft gerealiseerd worden!

Wel doe ik een dringend beroep op KPN om te optie om te kunnen kiezen tussen Symmetric NAT en Full-Cone NAT te activeren in de firmware van de V9. Deze optie is in de originele firmware van ZTE aanwezig als ik de documentatie van ZTE mag geloven.

Reputatie 7
Hoi sikilaci40,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu hevig teleurgesteld bent en ook ik vind dat je recht hebt op een snelle oplossing.

Ik hoop dan ook dat KPN snel zal reageren op het nieuwe topic dat ik zojuist gestart ben.

Helaas ligt de oorzaak van dit issue niet zozeer bij KPN, maar bij Microsoft.

Toch kan KPN wel degelijk iets betekenen voor haar klanten die een Xbox bezitten.

Ik hoop dan ook oprecht dat KPN mijn dringende verzoek serieus zal nemen.

Reputatie 7
Hoi sikilaci40,

Nogmaals, de oorzaak van dit issue ligt bij Microsoft, niet bij KPN.

Je kunt het KPN niet aanrekenen dat Microsoft een "foutje" heeft gemaakt in haar architectuur t.a.v. Xbox live.

Ja, KPN kan dit (zoals aangegeven) oplossen, maar je kan KPN niet "de schuld" geven.

Wat mij betreft is de V9 verreweg de beste router die KPN momenteel levert.

Hij zou echter nog veel beter worden met:

1) De keuze tussen Symmetric NAT of Full-Cone NAT

2) FON mogelijkheid.

Reputatie 7
@Everterstraat,

Nee helaas, een router achter de V9 zal dus ook nog steeds achter de Symmetric NAT staan.

Dat biedt dus helaas geen oplossing.

Als dat een oplossing zou zijn geweest, dan was het ook voldoende geweest om de Xbox als DMZ Host in te stellen, maar helaas deze zit ook achter de Symmetric NAT.

Reputatie 7
Ik hoop oprecht dat KPN mijn voorstel op korte termijn zal implementeren.

Zoals je kunt zien kan je op dat nieuwe topic van mij niet meer reageren.

Deze is door het WebCare team dicht gezet zodat deze onder de aandacht blijft.

Ik heb ondertussen ook een privébericht gehad van het WebCare team dat dit issue intern onderzocht zal gaan worden.

Ik heb dus goede hoop. :D

Nu kan ik me ook voorstellen dat je daarop niet wilt wachten.

Zoals Everterstraat al aangaf, zal je dan helaas moeten kijken of je een V8 kunt bemachtigen.

Reputatie 7
Ik kan niet in de keuken van KPN kijken, immers ik werk daar niet.

Wat ik wel kan voorspellen is dat dit niet een kwestie van dagen of zelfs weken zal zijn.

Een nieuwe versie van de firmware zal eerst een grondige testcyclus moeten doorlopen alvorens deze uitgerold zal worden. :@

Ervaring leert ook dat firmware updates stilzwijgend uitgerold worden.

Het zou mooi zijn als KPN dit forum zou gebruiken om firmware updates aan te kondigen en zelfs release notes te publiceren, maar de praktijk is anders.

Reputatie 7
@sikilaci40,

"KPN zal er geen firmware update uitbrengen wat ik nu heb gehoord. Ze zeggen veiligheid op internet voor mensen."

Van wie (binnen KPN) heb je vernomen dat er geen firmware update zal komen?

Dat deze niet meer voor de ZTE H220N voorzien is zou ik kunnen begrijpen, deze is verouderd en zou eigenlijk vervangen moeten worden door zijn opvolger: De ZTE H368N ofwel V9.

"Maja dat boeit mij niet veiligheid tegen wordig is nergens meer veilig toch!?"

Ik maak mij juist erg druk over veiligheid. Het beveiligen van jouw eigen lokale netwerk is mijns inziens heel belangrijk en ik ben dan ook blij met het feit dat de V9 Symmetric NAT ondersteunt.

Niet te min hoop ik dat KPN (voor de XBox bezitters) de optie om als gebruiker de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT te kunnen maken zal activeren op de V9.

Deze optie lijkt in de standaard firmware (van ZTE) aanwezig te zijn. Blijkbaar heeft ZTE wel begrepen dat de Xbox live niet goed functioneert bij Symmetric NAT en daarom dus deze keuze voor de NAT methodiek opgenomen.

Heerlijk om te zien dat Microsoft naar KPN wijst, ze zouden beter moeten weten. Er zijn meer routers (ook bij vele andere providers) die Symmetric NAT geïmplementeerd hebben en daarmee ook niet overweg kunnen met XBox live.

Wanneer komt er nou een oplossing? Ik vind het bijzonder dat dit probleem al meer dan een jaar bestaat en kpn met geen enkele fatsoenlijke oplossing komt. Nog even en het wordt een overstap......
Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of het nu al mogelijk is om met de V9 connectie te maken met xbox live.

M.a.w. is de firmware update al beschikbaar?

Ik zou graag weer online kunnen spelen.

Grt,

Romain

Reageer