Beantwoord

KPN Experiabox v8 dmz activeren

  • 2 October 2019
  • 6 reacties
  • 530 keer bekeken

Beste,

Wat is de weg om in mijn experiabox DMZ te activeren?
Is het beter om een nieuwe V10 modem aan te vragen? en zo ja, waar doe ik dit?

Groet,

HK
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 October 2019, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Als je huidige modem niet kapot is, dan krijg je niet eens een nieuw modem. Heeft u een 2de router die u in DMZ wilt zetten?
Beste,

Wat is de weg om in mijn experiabox DMZ te activeren?
Is het beter om een nieuwe V10 modem aan te vragen? en zo ja, waar doe ik dit?

Groet,

HK

Hallo @HK_AKU , waarom zou je een DMZ willen gebruiken. Daar zitten erg veel risico's aan?
Dag @Jan-D, @Nick83,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik wil een eigen Firewall erachter plaatsen waarmee ik zelf mijn regels kan bepalen wat ik wel en niet doorlaat. en uitgaand ook kan controleren.

Maar, waar is dit aan te vragen? Kan dit uberhaupt wel met de V8 Experiabox?

Groet
Reputatie 7
Badge +24
Bent u al eens ingelogd op de Experiabox? Het zal daar vast te vinden zijn.
Hallo @HK_AKU , als je een Windows PC gebruikt heb je al een eigen firewall achter de firewall van je modem. Daarin kun je alles regelen.
Gebruik je een ander besturingssysteem zal het daar ongetwijfeld ook in zitten.
De hardwarefirewall van het modem werkt trouwens perfect als je Shields Up van GRC eens draait.
Bij mij zijn alle poorten STEALTH, perfect dus.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi HK, welkom! Ik echo de opmerkingen van de anderen dat DMZ niet een optie is de je snel zou moeten kiezen.

Maar, als je het wel wilt instellen, je vindt het in de V8 als je bovenaan kiest voor Data en dan in het linkermenu voor Firewall. Daaronder vind je dan de optie voor DMZ.