Beantwoord

KPN experiabox v9 omruilen voor de v10

  • 15 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 1943 keer bekeken

Badge
Hallo KPN,

Ongeveer een jaar geleden heb ik in het kpn servicepunt een nieuwe experiabox gekregen, de v9.
Daarvoor had ik de v8 in huis, maar daar waren te veel problemen mee.
De v9 werkte in het begin prima, hij was sneller dan de v8 en de vaste internetverbinding viel niet weg.
Maar nu we een aantal maanden verder zijn komen de problemen weer.
De KPN experiabox v9 doet het weer niet zoals hij het zou moeten doen.
De wifi-verbinding valt nu telkens weg, de v9 is een stuk langzamer geworden en hij werkt toch echt niet naar behoren.
Ons camerasysteem doet het zelfs niet en hapert de hele tijd door de slechte internetverbinding.

Aangezien dit niet de eerste keer is dat zoiets voorkomt, heb ik al verschillende dingen gedaan:
- De experiabox gereset naar fabrieksinstellingen (meerdere malen)
- De experiabox verplaatst naar een andere locatie (helemaal geen verschil)
- De kpn wifi-versterker gekocht (geeft wel betere dekking, maar wifi blijft wegvallen)
- Meerdere malen de kpn servicetools gebruikt om proberen problemen op te lossen
- etc...

Op het gegeven moment hoorde ik van een familielid dat hij een kpn experiabox v10 had gekregen bij een nieuw afgesloten abbonement.
Als laatste hoop gevraagd of we de experiabox v10 mochten lenen om te kijken of de problemen hiermee zouden verminderen.

EN DAT WAS DE OPLOSSING!!!
Mede door het ondersteunde 5GHz-netwerk van de experiabox draaide onze internetverbinding weer zoals het hoorde. Helaas hebben we deze terug moeten geven natuurlijk.

Dus dacht ik vandaag naar het servicepunt van kpn te gaan om deze v9 om te ruilen voor een v10, aangezien dit al onze problemen verhielp. Daar kreeg ik te horen dat ze sinds een aantal weken geen experiaboxen meer omruilen. Zij adviseerde me om dit verhaal op het forum te zetten om te vragen of er voor een nieuwe KPN experiabox v10 kan worden gezorgd. Ik hoop dat jullie me hierbij verder kunnen helpen.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door BjarneKrottjé 25 augustus 2016, 22:27

Hallo allemaal,

We zijn nu dik een week verder, maar helaas zonder het verwachtte resultaat. Na contact te hebben gehad met Justin_ heb ik uiteindelijk een v10 gekregen:

De internetverbinding van de v10 was een stuk beter, maar nog niet zoals ik had gehoopt helaas. Via ethernet was de verbinding erg stabiel, wat erg fijn is gezien de foutmeldingen van de nas ook (bijna) niet meer voorkwamen. Aan de wifi zijde zag ik helaas niet veel verbetering. De internet was wel sneller en viel minder vaak uit (maar nog steeds wel ongeveer een keer per uur), maar het bereik werd om de een of andere reden kleiner.
Vandaar dat ik gisteren een eigen router heb gekocht en deze achter de experiabox heb geplaatst. Tot nu toe een enorme verbetering. Het bereik is ongeveer verdubbeld en ik haal mijn abonnementssnelheid op 5 mb/s na.
Uiteindelijk heeft de v10 dus wel geholpen aan de wan zijde, maar qua wlan was er nauwelijks verbetering zichtbaar.

Deze aankoop heeft onze internetverbinding enorm verbeterd. We hebben nu door het hele huis en zelfs ver in de tuin nog internet, waarbij we voorheen alleen op de begane grond en deels op de 1e etage fatsoendelijk internet hadden. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, is hier een link naar de router die we hebben gekocht:
http://www.routercenter.nl/product/566751/asus-rt-ac3200.html?_ga=1.211205911.38527948.1471987140
Hij is nu nog in de aanbieding en we hebben er tot nu toe heel veel baat bij.
Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp.

Met vriendelijke groet,

Bjarne Krottjé
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Eerst zeg je dat het beveiligingssysteem niet werkt. En vervolgens hapert het. Hoe hapert het als het niet werkt?

Wat versta je onder "WiFi blijft wegvallen"?

Glasvezel? Dsl?
Badge
Beste RobinFlikkema,

Ik bedoel dat het beveiligingssysteem de ene keer hapert door de slechte verbinding als de experiabox het redelijk doet, terwijl het systeem niet meer werkt wanneer de verbinding helemaal wegvalt.

Met WiFi blijft wegvallen bedoel ik dat de experiabox stopt met het uitzenden van het wifi-signaal (niet meer in lijst netwerken) of het signaal wel blijft uitzenden, maar er telkens een melding komt van Verbonden, maar geen internettoegang.

Ik heb een glasvezelverbinding met KPN Compleet met 100 Mbits/s download en upload snelheid.
Reputatie 7
Badge +30

Met WiFi blijft wegvallen bedoel ik dat de experiabox stopt met het uitzenden van het wifi-signaal (niet meer in lijst netwerken) of het signaal wel blijft uitzenden, maar er telkens een melding komt van Verbonden, maar geen internettoegang.

En heb je dit probleem ook via bekabeldinternet?
Badge
Beste RobinFlikkema,

Als ik via ethernet verbinding maak met de router blijft hij helaas ook om de haverklap omspringen naar Verbonden, maar geen internettoegang.
Reputatie 7
Badge +30
Beste RobinFlikkema,

Als ik via ethernet verbinding maak met de router blijft hij helaas ook om de haverklap omspringen naar Verbonden, maar geen internettoegang.

Ah, oke dus dan is het probleem aan de WAN zijde van de V9 te zoeken of verder richting KPN.

Toen jij die V10 testte, heb je toen de kabel tussen het NT en de V9 gewoon in de V10 geprikt. Of heb je een andere kabel gebruikt?
Badge
Beste RobinFlikkema,

Als ik via ethernet verbinding maak met de router blijft hij helaas ook om de haverklap omspringen naar Verbonden, maar geen internettoegang.

Ah, oke dus dan is het probleem aan de WAN zijde van de V9 te zoeken of verder richting KPN.

Toen jij die V10 testte, heb je toen de kabel tussen het NT en de V9 gewoon in de V10 geprikt. Of heb je een andere kabel gebruikt?


Beste RobinFlikkema,

Ik heb dezelfde kabel uit de v9 gehaald en in de v10 gestopt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat een WebCare specialist dan het beste de verbinding even kan nakijken. Afhankelijk van of zij de onderbrekingen ook zien kan er bepaald worden waar precies het probleem ligt
Badge
Ik denk dat een WebCare specialist dan het beste de verbinding even kan nakijken. Afhankelijk van of zij de onderbrekingen ook zien kan er bepaald worden waar precies het probleem ligt

Beste RobinFlikkema,

Bedankt voor uw reactie.
Dat zou fijn zijn. Moet ik hiervoor contact opnemen met iemand?
Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi BjarneKrottjé, welkom terug op het forum! Hier is de webcare specialist :)

Vervelend dat je internetverbinding niet goed werkt op het moment. Uit je reacties begrijp ik dat je zowel problemen hebt met draadloos als bekabeld internet, klopt dit? Je hebt een privébericht van me ontvangen. Reageer daarop dan meet ik je verbinding door.
Badge
Hallo allemaal,

We zijn nu dik een week verder, maar helaas zonder het verwachtte resultaat. Na contact te hebben gehad met Justin_ heb ik uiteindelijk een v10 gekregen:

De internetverbinding van de v10 was een stuk beter, maar nog niet zoals ik had gehoopt helaas. Via ethernet was de verbinding erg stabiel, wat erg fijn is gezien de foutmeldingen van de nas ook (bijna) niet meer voorkwamen. Aan de wifi zijde zag ik helaas niet veel verbetering. De internet was wel sneller en viel minder vaak uit (maar nog steeds wel ongeveer een keer per uur), maar het bereik werd om de een of andere reden kleiner.
Vandaar dat ik gisteren een eigen router heb gekocht en deze achter de experiabox heb geplaatst. Tot nu toe een enorme verbetering. Het bereik is ongeveer verdubbeld en ik haal mijn abonnementssnelheid op 5 mb/s na.
Uiteindelijk heeft de v10 dus wel geholpen aan de wan zijde, maar qua wlan was er nauwelijks verbetering zichtbaar.

Deze aankoop heeft onze internetverbinding enorm verbeterd. We hebben nu door het hele huis en zelfs ver in de tuin nog internet, waarbij we voorheen alleen op de begane grond en deels op de 1e etage fatsoendelijk internet hadden. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, is hier een link naar de router die we hebben gekocht:
http://www.routercenter.nl/product/566751/asus-rt-ac3200.html?_ga=1.211205911.38527948.1471987140
Hij is nu nog in de aanbieding en we hebben er tot nu toe heel veel baat bij.
Iedereen bedankt voor de aangeboden hulp.

Met vriendelijke groet,

Bjarne Krottjé

Reageer