KPN fon

• 17 juni 2015
  • 8 reacties
  • 401 keer bekeken

Hallo,
Sinds enkele dagen zie ik mijn preferred network lijst KPN fon verschijnen. Ondanks dat ik deze dan verwijder, sta deze de volgende dag weer in de lijst. Voor de volledigheid ik neem geen enkele dienst af van KPN. Verder zie ik in de configuratie interface van mijn router een 2Tal op adressen die niet overeenkomen met de regulier ip adressen in mijn netwerk nl. 192.168.2.2. Misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn. Feit is elke keer als KPN fon tussen mijn netwerken zie staan, mijn verbinding enorme vertraging vertoond. Tot dat ik deze ongewenste isp uit de lijst verwijder. Ik ben benieuwd of dit een probleem is die anderen ookal hebben ervaren. En wellicht kunnen doen hoe dit permanent op te lossen. Alvast dank voor reacties en suggesties.

8 reacties

Reputatie 7
Hoi Martinfris1, welkom op het forum.

Heb jij toevallig een HomePlug powerline in gebruik?

Hi web,
Nee dat heb ik niet.
Reputatie 7
Interessant.

Op wat voor een apparaat (merk, type en OS) verschijnt KPN Fon telkens in de preferred network list?

Als dit een telefoon is, bij welke provider is het abonnement ondergebracht?

Bij welke provider heb jij jouw Internet abonnement lopen?

Wat is het subnet (eerste drie getallen) van jouw eigen LAN?

Kan je een screenshot plaatsen van dat 192.168.2.2 adres op jouw eigen router?

Wjb, (nu wel goed)
Het gaat om een Appel iMac met OS X Yosemite 10.10.3.
Op mobiel vind ik kpn fon ook. Nokia Lumia met Windowsphone 8.1 update en Tele2 abo. Nog geen probleem mee gehad trouwens.
Mijnprovider is Online.nl
Subnet 255.
Screen lukt even niet.
Reputatie 7
Niet de eerste drie cijfers van het subnet mask maar de eerste drie getallen van het LAN IP adres van jouw router. (Bijvoorbeeld: 192.168.1)

Als je ooit (uit nieuwsgierigheid) een keer met een KPN Fon netwerk verbonden bent geweest, kies dan bij het KPN Fon netwerk voor "vergeet netwerk".

Hi Wjb,
Sorry, dat klopt idd: 192.168.1 is het begin van ip adres. Ik heb geen verbinding gemaakt maar desondanks heb ik problemen. Nl. Slechte verbinding met eigen netwerk.
Reputatie 7
Dan ben ik nu nog heel benieuwd naar een screenshot waarop zo'n cliënt met een IP adres 192.168.2.? zichtbaar is.

https://

Reageer