Beantwoord

KPN FON

Ik ben 10 Jaar (TIEN) gebruiker en hotspot van Fon (met twee Fonero hotspots van voor de tijd van de KPN), maar sindskort is dat gewoon stopgezet. Mijn Fon hotspot staat nog online, maar werkt niet en registratie lukt ook niet. Fon is ooit als een community opgezet en gegroeid ook dankzij de individuele leden. Dat is nu afgelopen? 

icon

Beste antwoord door Joran 19 april 2016, 18:33

Welkom op het forum ! Wat vreemd dat beide hotspots niet meer werken.

Ik ben niet bekend in wijzigingen in het Fon-netwerk. De Fonera's die nog in dienst zijn moeten gewoon blijven werken. Ik denk dat je het best contact kunt opnemen met Fon om hier duidelijkheid over te krijgen. Op Tweakers staat ook een vrij uitgebreid topic van Fonera-gebruikers. Ik hoop dat je met deze links verder komt!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Ik ondervind geen problemen met KPN Fon dus ook bij jou zou het gewoon moeten werken.

Kan je eens screenshots plaatsen van het probleem dat jij ervaart. Wel even persoonlijke info wegpoetsen.

Ik heb Fon sinds voor de tijd van de KPN... en die zijn nu blijkbaar uitgeschakeld? 

https://

Groet

Martin

Reputatie 7
Badge +25
Welkom op het forum ! Wat vreemd dat beide hotspots niet meer werken.

Ik ben niet bekend in wijzigingen in het Fon-netwerk. De Fonera's die nog in dienst zijn moeten gewoon blijven werken. Ik denk dat je het best contact kunt opnemen met Fon om hier duidelijkheid over te krijgen. Op Tweakers staat ook een vrij uitgebreid topic van Fonera-gebruikers. Ik hoop dat je met deze links verder komt!

MartinCleaver schreef:

Ik ben 10 Jaar (TIEN) gebruiker en hotspot van Fon (met twee Fonero hotspots van voor de tijd van de KPN), maar sindskort is dat gewoon stopgezet. Mijn Fon hotspot staat nog online, maar werkt niet en registratie lukt ook niet. Fon is ooit als een community opgezet en gegroeid ook dankzij de individuele leden. Dat is nu afgelopen? 

Zelfde probleem. Ik heb ook een Fonero van voor de tijd van de KPN en deze werkt prima (ook in het buitenland), maar inloggen bij een kpnfon hotspot werkt dus (ook bij mij) niet! ?.
KPN heeft zo te zien haar netwerk voor "oude" fonera gebruikers afgesloten.
Jammer dat KPN in NL een onzalig Fon monopoly heeft en dit afsluit als ze daar zin in hebben.
Reputatie 7
Badge +13
Dag Jitskem. Jammer om dit te moeten lezen.
Ik was heel eerlijk niet bekend met fonera. Ik heb me een beetje ingelezen en ik snap ook je ergernis. Het minste wat ik voor je kan doen is navraag bij de mensen die binnen KPN FON beheren.
Ik laat je weten zodra ik antwoord hen!

Beste Erwin. Al nieuws van de mensen die binnen KPN FON beheren?
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb een antwoord mogen ontvangen: Mijn contact geeft aan dat Fonera destijds is verkocht ( al voordat wij een deal met FON hadden ). - Dit speelt zich dus allemaal volledig buiten ons blikveld af.
Voor ondersteuning wordt je verwezen naar FON zelf.
Dit geeft je wellicht een kastje naar de muur gevoel maar zoals ik het nu begrijp zijn wij hier geen partij in. Ik hoop dat de FON helpdesk hier nog iets zinnigs over gaat roepen.
Beste Erwin. Jullie/KPN zijn wel degelijk partij hierin en het speelt ook wel binnen het KPN blikveld af omdat alleen inloggen bij KPN FON niet lukt en voor de rest van de FON gebruikers (die er in NL bijna niet meer zijn omdat KPN sinds kort in NL een monopoly heeft) wel.

Het komt er simpel op neer dat KPN FON klanten in de hele wereld wel gebruik kunnen maken van FON, maar dat ‘bestaande’ FON klanten omgekeerd geen gebruik kunnen maken van de KPN FON faciliteiten omdat je met de inlog gegevens van FON niet toegelaten wordt bij KPN FON.

KPN moet haar systeem zodanig inrichten dat ook ‘normale’ FON klanten kunnen inloggen bij KPN FON deelnemers.
Vraag is wanneer dat gaat gebeuren?????????
Reputatie 7
Badge +13
Beste Jitskem. Het antwoord dat ik hiervoor gaf werd mij gegeven door iemand die vrij dicht op de materie zit. Ik vrees dus dat KPN zichzelf hierin geen partij vind.
Ik wil met alle plezier jouw argument doorsturen maar ik betwijfel of het antwoord anders van gaat worden. Daar wil ik eerlijk over zijn.
Wat zegt FON zelf over de kwestie? Verwijzen die naar ons? Want dan kan ik met het kastje/muur gevoel goed indenken.
Beste Erwin,
Ik heb je advies opgevolgd en contact opgenomen met de FON helpdesk. Daar bleek dat mijn Fonera model was gelokaliseerd in een oud platform (Fon is in 2014 overgegaan naar een nieuw platform). Sommige informatie wordt daardoor niet correct weergegeven in de userzone omdat de Fonera verbonden is/was met een andere (oudere) database.

Vandaag onderweg even geprobeerd in te loggen op diverse KPN-fon horspots en nu lukte het wel.
😀 😉 ☺ 😌
Reputatie 7
Badge +13
Fijn om te lezen, Jitskem. En dank voor de update.
Mochten er in de toekomst andere vragen zijn over fonera weet ik in ieder gaval dat het zin heeft om door te verwijzen en klanten niet tussen wal en schip hoeven te belanden 🙂

Reageer