Beantwoord

KPN Fon activeren lukt niet

  • 21 October 2019
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V10 met daaraan gekoppeld 2 Experia Wifi modems. Deze nemen de Wifi van de Experiabox over en dus staat de Wifi op de Experia Box Wifi uit.

Als ik nu met mijn telefoon (Iphone XR) Fon wil activeren voert deze een check uit en geeft dan de volgende melding: Uit onze meting blijkt dat de WIFI van je Experiabox (modem) is uitgeschakeld. Het is daarom niet mogelijk de instellingen van KPN Wifi met Fon te wijzigen.

Nu heb ik op het forum gezien dat ik niet de enigste ben met dit probleem maar dan vraag ik me wel af of de oplossing al kan worden geboden voor dit probleem. Ik heb dit al 2 keer telefonisch geprobeerd maar iedere keer wordt na lang wachten en doorverbinden met een techneut of de verbinding verbroken of ik kom weer vooraan in de wachtrij te staan.

Ik vind dit erg teleurstellend en had van KPN beter verwacht. En dan druk ik me heel erg voorzichtig uit.

Nu graag de oplossing!!!!!!!!!!!!!!!!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 November 2019, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ai, dat is jammer, @star11 .

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven.

Mijn voorlopige advies om dit op te lossen is: Sluit je experiabox (tijdelijk) met een kabeltje aan op een laptop. 192.168.2.254 → mocht je nog nooit een wachtwoord hebben aangemaakt. deze even leeg laten → daarna ww bedenken en inloggen. Vervolgens kun je bij het hoofdstuk wifi je fon aan of uitzetten. 

 

De experiabox is al rechtstreeks aangesloten op mijn desktop. Dus het rechtstreeks inloggen op mijn laptop lijkt mij overbodig. Vanaf mijn desktop kan ik inloggen via 192.168.2.254 en dit lukt ook. Alleen kan ik langs deze weg de Fon niet aanzetten. Vermoedelijk omdat de Wifi hier uit staat omdat deze wordt overgenomen door de beide Experia Wifi versterkers. Als ik de Wifi aanzet in de experiabox en klik op toepassen lijkt het erop dat de Wifi aanstaat. Echter wanneer ik uitlog en weer terug inlog heeft de Experiabox de Wifi weer uitgezet.

Excuus voor het late antwoord. Ik had je laatste reply niet gezien.

Ik denk dat je het beste even de andere randappartuur los kunt koppelen en daarna inloggen in de v10. Op dat moment kun je FON aan of uit zetten.

Zodra jij de experia wifi's aansluit gaan die het wifi signaal van de v10 overpakken en wordt de v10 wifi uitgezet. De fon instellingen zou op deze manier moeten blijven bestaan. 

Ik heb het advies opgevolgd. Het lijkt erop dat alles gaat werken. Zelfs op de V10 lijkt de Wifi aan te blijven staan. Ook de FON staat hier nu aan en ook weer Guest Wifi. Op onze mobieltjes hebben we bij KPN Wifi nu ook de instellingen voor de Hot-Spots kunnen afmaken.

Dit zou dus de oplossing moeten zijn. Het duurt dan wel wat langer maar dan krijg je ook wat. Super bedankt Erwin en nog een fijne dag. :slight_smile:

Fijn om te lezen! Voor andere vragen weet je mij te vinden!