Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

KPN FON maakt wel verbinding maar werkt niet.


Reputatie 1
Sinds vorige week nadat er een update was werkt KPN FON niet meer. Als ik ga inloggen bij de nieuwe app krijg ik de melding: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Maar met de juiste aanmeld gegevens lukt en werkt het niet meer.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 juni 2017, 09:30

Helaas geen update over de issues met de oude app. Maar wel goed nieuws: de nieuwe KPN Wifi app is terug! Voor degenen die issues hebben verwacht ik dat die met de nieuwe app verholpen zijn.

De app heet nu: KPN Wifi - ook onderweg online.

Hij is hier te downloaden voor Android en hier te vinden voor iOS

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi @satfun! Probeer in je in te loggen via de app? En heb je KPN WiFi in je modem aanstaan? Ervaar je problemen op meerdere apparaten met het inloggen, of op 1 specifiek apparaat? Aardig wat vragen, maar dan kunnen we van daaruit verder denken. Ik ben benieuwd.
Reputatie 1
Hallo Cindy. Ik probeer inderdaad in te loggen met de nieuwe app van vorige week. Public wifi is in het modem ingeschakeld. Zowel op mijn Samsung telefoon als op de Samsung tablet van mijn vrouw werkt het niet meer. Voor de update heeft het altijd goed gewerkt. Ik heb inmiddels ook gebeld hierover en ze weten het niet meer. Alles al geprobeerd. Modem gereset, account verwijderd en alles weer opnieuw aangemeld, cookies gewist, app opnieuw geinstalleerd maar zowel thuis als onderweg werkt KPN-FON niet meer.
Reputatie 6
Badge +16
Hi @satfun, goed om te lezen dat je al zoveel geprobeerd hebt, maar natuurlijk vreemd dat het niet werkt. Ik wil graag met je meekijken of de koppeling hier in het systeem goed staat om gebruik te kunnen maken van FON. Beantwoord je hiervoor mijn privébericht?
Reputatie 1
Sinds de update van 23 maart werkt KPN-Fon nog steeds niet. Telefonische helpdesk heeft 10 dagen geleden een monteur gestuurd maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Hij wilde mijn modem V9 vervangen door de V10 maar die kreeg hij helemaal niet aan de gang. Dus weer de V9 terug geplaatst en onverrichter zake vertrokken. Daarna werd mij telefonisch verteld dat de KPN Wifi app update van 23 maart weer verwijderd was uit de Google Play Store omdat er een fout in zat. Waarom wordt de vervangen KPN HotSpots app dan niet terug geplaatst?
Reputatie 1
Ik wacht al 3 weken op antwoord van Cindy_. Ook via privébericht geen reactie meer.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi satfun, de app is inmiddels terug in de app store. Zou je eens willen proberen of het daar nu wel mee lukt. Dan doe ik hier navraag bij Cindy.
Reputatie 1
De app waar u naar verwijst is nooit weg geweest. Is ook nog steeds geïnstalleerd op telefoon en tablet. Op de afbeelding is te zien de app die tot 23 maart aanwezig was en toen werd vervangen door de nieuwe app en die is later weer verwijderd uit de app store vanwege een bug zo werd mij verteld en is tot op heden niet meer teruggekeerd. Het heeft tot 23 maart bijna altijd goed gewerkt op beide apparaten. Na de update van 23 maart niet meer. Als ik zelf probeer in te loggen bij KPN-Fon krijg ik meldingen dat er een verbindingsprobleem is of dat de webpagina niet beschikbaar is, zie bijlage.
Reputatie 6
Badge +17
Dank voor de screenshots! Sorry voor verwarring rondom apps, de nieuwe app is er inderdaad nog niet weer. Met de oude zou het echter nog gewoon moeten lukken. Welke van de beide apps op je telefoon gebruik je? Het zou met KPN Wifi moeten werken. Of ervaar je met beide dat je niet kunt verbinden? Krijg je dan ook in beide dezelfde foutmelding(en) te zien?
Reputatie 1
Ik heb alleen nog de oude KPN Wifi app, die nieuwe app van 23 maart moest ik van 1 van je collega's verwijderen. De foutmeldingen krijg ik dus met die oude app. Trouwens, dus voor 23 maart, als ik dan thuis kwam werd ik weer automatisch met het eigen netwerk verbonden maar nu gebeurd dat ook niet meer. Elke keer moet ik me weer aanmelden bij m'n eigen netwerk. Mijn vrouw met haar tablet ervaart precies dezelfde problemen. Met die nieuwe app van 23 maart ben ik nooit verder gekomen omdat ik gelijk de melding: "Er ging iets fout -----" kreeg zie mijn eerste bericht.
Reputatie 6
Badge +17
Check, dank je. Dan ga ik hier intern achteraan. Je gegevens heb ik al gekregen van Cindy. Ik kom hier z.s.m. op terug!
Reputatie 6
Badge +17
Hey satfun, hier ben ik weer. Sorry dat het even geduurd heeft. Ik heb een antwoord gekregen van de collega die zich (o.a.) hier mee bezig houdt. Nog even ter verduidelijking, je geeft aan:
satfun schreef:

Als ik zelf probeer in te loggen bij KPN-Fon krijg ik meldingen dat er een verbindingsprobleem is of dat de webpagina niet beschikbaar is, zie bijlage.



Dit gebeurt als je handmatig in je netwerklijst het Fon-netwerk selecteert? Of ga je hiervoor dan actief in een browser naar login.hotspotsvankpn.com? Als je dat laatste nog niet geprobeerd hebt, zou je dat nog eens willen doen?
Reputatie 1
Ik had het al opgegeven, krijg ik net een privébericht of ik goed geholpen ben door KPN. Niet dus want ik zit al 6 weken zonder KPN-FON! Daarbovenop de melding dat mijn abonnement bijna 12% duurder wordt! Daar staat tegenover dat de snelheid van 20 Mbit/s verhoogd wordt naar 40 Mbit/s voor mijn Instap abonnement. Nou, daar schiet ik veel mee op hier in het buitengebied van Rotterdam. Ik haal 7 Mbit/s en daar komt de komende jaren geen verandering in volgens KPN medewerker! Ik ben al ruim 40 jaar klant van KPN maar nu is het eind in zicht.
Om op uw vraag terug te komen, mijn telefoon verbind automatisch met een KPN-FON netwerk net als voor 23 maart. Maar nu geeft hij aan dat ik moet inloggen. Als ik het door u opgegeven adres invoer komt er een klok (voor 23 maart nooit gezien) die begint te lopen zie eerste afbeelding. Maar geen internet zie tweede afbeelding. Na enige tijd kom ik bij een andere FON-hotspot en moet ik weer inloggen. Dan komt het scherm van afbeelding drie. Terwijl bij wifi-instellingen gewoon wordt aangegeven dat ik met KPN-Fon ben verbonden. Maar geen internet! Waarom wordt de situatie niet teruggebracht naar de situatie van voor 23 maart? KPN laat op 23 maart mijn telefoon updaten met een nieuwe app waardoor FON niet meer werkt. KPN komt er achter dat er een bug inzit en verwijderd de app weer. Zet dan de vervangen app weer terug!
Reputatie 6
Badge +17
Dank voor je antwoord en aanvullende screenshots. Ik heb dit doorgezet. In de tussentijd zijn er nog een paar meer klanten naar voren gekomen met hetzelfde of vergelijkbare issues. We hebben hun gegevens en omschrijving ook doorgezet naar de collega. Ik hoop dat ze op deze manier, met meerdere gevallen, sneller kunnen vinden waar het probleem zit. Zodat zet het dan ook zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Omdat desbetreffende collega dan ook weer moet schakelen met de ontwikkelaars verwacht ik dat ik pas na het weekend een antwoord heb.

Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe app. We hopen dat deze snel beschikbaar zal zijn. Ik heb gevraagd naar een planning hiervoor.
Reputatie 1
Hoe lang gaat het nog duren voordat FON weer normaal gaat werken? Ik zit inmiddels bijna 10 weken zonder!
Reputatie 1
Inmiddels duurt het al 11 weken dat KPN-FON niet meer werkt op mijn telefoon. Hier en op privé berichten geen reacties meer van KPN. Men laat mij dus in mijn sop gaar koken.
Reputatie 6
Badge +17
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, satfun. Excuses dat ik vorige week niet heb gereageerd. Je bericht van de 29e heb ik per abuis over het hoofd gezien.

Ze zijn nog steeds bezig met onderzoek naar het probleem. Omdat er weinig klanten zijn die dit ervaren is het lastig om uit te vogelen wat precies de oorzaak is, en hoe het dus ook opgelost kan worden. Verwachting is sowieso wel dat het met de nieuwe app weer goed zal gaan. Hopelijk krijgen we daar snel een releasedatum voor.
Reputatie 1
Het is toch niet zo moeilijk om op te lossen, gewoon de situatie terugdraaien naar de status van voor de update van 23 maart. Maar voor mij hoeft het niet meer, ik ben bezig met de overstap naar Ziggo ondanks dat ik eigenlijk geen compleet pakket wil van 1 provider. Maar ook vanwege de prijsverhoging van €4,00 per maand en dat daar een verhoging van 20 naar 40 mb tegenover staat terwijl ik hier niet verder kom dan 7 mb.
Reputatie 1
Wil je Koen de groeten van mij doen? Die heeft me altijd snel en goed geholpen!
Reputatie 6
Badge +17
Het is moeilijker te verhelpen dan het in eerste instantie lijkt. De situatie terugdraaien is helaas geen optie. Plus, of dat in jouw geval zou helpen is ook niet zeker :(

Jammer te horen dat je overstapt, maar gezien wat je verder ook schrijft, snap ik dat wel. We zien natuurlijk het liefst dat klanten bij ons blijven, maar uiteindelijk moet je kiezen voor datgene wat in jouw situatie het beste werkt. En als Ziggo jouw meer dan 7 Mbit kan leveren... Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe diensten straks!

Ik kom in dit topic terug als ik een update hebt. Misschien heb je er dan nog wat aan, en anders is het voor anderen nog nuttig 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Helaas geen update over de issues met de oude app. Maar wel goed nieuws: de nieuwe KPN Wifi app is terug! Voor degenen die issues hebben verwacht ik dat die met de nieuwe app verholpen zijn.

De app heet nu: KPN Wifi - ook onderweg online.

Hij is hier te downloaden voor Android en hier te vinden voor iOS
Reputatie 1
Beste Erik, ik was blij met je bericht maar de blijheid was van korte duur. We zijn nu 3 maanden verder. Ik heb de nieuwe app geïnstalleerd en krijg weer gewoon dezelfde melding na het inloggen: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Precies hetzelfde als 3 maanden geleden zie mijn eerste bericht. Gaat het nu weer 3 maanden duren?
Reputatie 6
Badge +17
Ah nee 😞

Wil je de onderstaande stappen voor me uitvoeren? Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan.

- verwijder de app, en de oude app ook als die nog ergens op je telefoon staat
- herstart je toestel
- herinstalleer de app

Heb je nog dezelfde fon accountnaam als eerder?
Reputatie 1
Ik had die stappen al gedaan, vanavond nogmaals. Nieuwe app verwijderd, oude was al verwijderd, Samsung telefoon herstart en app opnieuw geïnstalleerd maar na inloggen precies dezelfde melding zie afbeelding vorige bericht. 3 maanden geleden precies hetzelfde. Met computer naar: https://www.kpn.com/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm, ingelogd met KPN-ID en account geheel verwijderd. Met computer ingelogd op modem en Public Wifi uitgezet. Met telefoon naar de nieuwe app en opnieuw geregistreerd. Met computer in modem Public Wifi gecontroleerd en stond weer aangevinkt. Enige tijd later inloggen maar weer de melding onderaan in het rood: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Alles overal weer verwijderd en toen met de computer Wifi account aangemaakt maar weer die foutmelding. Alles overal weer verwijderd en toen met de Samsung tablet van mijn vrouw opnieuw alles uitgevoerd maar ook op de tablet precies hetzelfde probleem. Ben ik nu de enige die zo aan het klootzakken is met dat KPN-Fon of hoe zit dat nu? Weer de hele avond voor Jan Doedel bezig geweest! Tot 23 maart heeft het altijd goed gewerkt!
Reputatie 1
Wat betreft de vraag: "Heb je nog dezelfde fon accountnaam als eerder?"
Ja, accountnaam en wachtwoord zijn hetzelfde gebleven.
Reputatie 6
Badge +17
Dank voor je uitgebreide beschrijving. Ik heb het in z'n geheel, inclusief je screenshot, doorgezet!

Reageer