Beantwoord

KPN FON maakt wel verbinding maar werkt niet.

  • 27 maart 2017
  • 49 reacties
  • 2849 keer bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Allemaal reeds uitgeprobeerd. maar misschien heb ik de oplossing voor jullie.
Ik heb een IT-er benaderd en hij heeft ontdekt dat Samsung apparaten die draaien op Android 4.4.2 Kitkat of ouder niet overweg kunnen met de nieuwe app. Mijn telefoon en de tablet van mijn vrouw draaien op 4.4.2. Hij had hier 1 dag voor nodig om daar achter te komen en KPN is er blijkbaar na 4 maanden nog niet achter. Ook gaf hij nog de tip voor KPN om eens te kijken bij Ziggo hoe het één en ander daar werkt.
Reputatie 2
Door die koppeling met KPN-ID account is mijn account gekoppeld met satfun51. Ik heb jaren geleden al gevraagd dit account te verwijderen maar dat kon niet. Het zou vanzelf verdwijnen als ik er niets meer mee zou doen. Ik heb er niets meer mee gedaan en nu is het gekoppeld hiermee. Ik kan niet meer bij mijn satfun account komen. Geweldig allemaal weer. Kan er ook nog wel bij!
De suggesties hebben dus niets uitgehaald. Ik krijg nog steeds dezelfde melding als ik ga inloggen, zie afbeelding. Nu schrijf je dat het aan Android ligt maar waarom werkte het dan wel goed met de vorige app? Volgens mij ligt het aan jullie "ontwikkelaars"!

Reputatie 2
Eindelijk, na bijna 5 maanden (!!!) kan ik weer inloggen! Heb ik jullie toch 2 weken geleden een goede tip gegeven die ik van een IT-er kreeg dat het probleem lag bij de versie 4.4.2 en ouder.
Of het ook werkt weet ik nog niet, hier in de regio zijn alle KPN klanten overgestapt naar Ziggo.
Heb inmiddels wel gezien dat als ik thuis kom er automatisch met KPN-Fon verbonden wordt i.p.v. m'n eigen netwerk. Dit is dus niet de bedoeling. Ik zie ook linksboven die oranje "druppel" niet meer tijdens verbinding met Fon.

Kan ik mijn KPN ID account laten vervallen en dan weer aanmaken met het juiste e-mailadres?
2 KPN ID accounts schiet ook niet op. Of kunnen jullie het aanpassen?
Reputatie 2
KPN reageert hier niet meer, ik kan het begrijpen want ik begin het ook zat te worden.
Het inlogprobleem is opgelost maar het werkt nog steeds voor geen meter.

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @satfun! Probeer in je in te loggen via de app? En heb je KPN WiFi in je modem aanstaan? Ervaar je problemen op meerdere apparaten met het inloggen, of op 1 specifiek apparaat? Aardig wat vragen, maar dan kunnen we van daaruit verder denken. Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +24
Hi @satfun, goed om te lezen dat je al zoveel geprobeerd hebt, maar natuurlijk vreemd dat het niet werkt. Ik wil graag met je meekijken of de koppeling hier in het systeem goed staat om gebruik te kunnen maken van FON. Beantwoord je hiervoor mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor de screenshots! Sorry voor verwarring rondom apps, de nieuwe app is er inderdaad nog niet weer. Met de oude zou het echter nog gewoon moeten lukken. Welke van de beide apps op je telefoon gebruik je? Het zou met KPN Wifi moeten werken. Of ervaar je met beide dat je niet kunt verbinden? Krijg je dan ook in beide dezelfde foutmelding(en) te zien?
Reputatie 7
Badge +27
Check, dank je. Dan ga ik hier intern achteraan. Je gegevens heb ik al gekregen van Cindy. Ik kom hier z.s.m. op terug!
Reputatie 7
Badge +27
Hey satfun, hier ben ik weer. Sorry dat het even geduurd heeft. Ik heb een antwoord gekregen van de collega die zich (o.a.) hier mee bezig houdt. Nog even ter verduidelijking, je geeft aan:
Als ik zelf probeer in te loggen bij KPN-Fon krijg ik meldingen dat er een verbindingsprobleem is of dat de webpagina niet beschikbaar is, zie bijlage.

Dit gebeurt als je handmatig in je netwerklijst het Fon-netwerk selecteert? Of ga je hiervoor dan actief in een browser naar login.hotspotsvankpn.com? Als je dat laatste nog niet geprobeerd hebt, zou je dat nog eens willen doen?
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je antwoord en aanvullende screenshots. Ik heb dit doorgezet. In de tussentijd zijn er nog een paar meer klanten naar voren gekomen met hetzelfde of vergelijkbare issues. We hebben hun gegevens en omschrijving ook doorgezet naar de collega. Ik hoop dat ze op deze manier, met meerdere gevallen, sneller kunnen vinden waar het probleem zit. Zodat zet het dan ook zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Omdat desbetreffende collega dan ook weer moet schakelen met de ontwikkelaars verwacht ik dat ik pas na het weekend een antwoord heb.

Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe app. We hopen dat deze snel beschikbaar zal zijn. Ik heb gevraagd naar een planning hiervoor.
Reputatie 7
Badge +27
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, satfun. Excuses dat ik vorige week niet heb gereageerd. Je bericht van de 29e heb ik per abuis over het hoofd gezien.

Ze zijn nog steeds bezig met onderzoek naar het probleem. Omdat er weinig klanten zijn die dit ervaren is het lastig om uit te vogelen wat precies de oorzaak is, en hoe het dus ook opgelost kan worden. Verwachting is sowieso wel dat het met de nieuwe app weer goed zal gaan. Hopelijk krijgen we daar snel een releasedatum voor.
Reputatie 7
Badge +27
Het is moeilijker te verhelpen dan het in eerste instantie lijkt. De situatie terugdraaien is helaas geen optie. Plus, of dat in jouw geval zou helpen is ook niet zeker :(

Jammer te horen dat je overstapt, maar gezien wat je verder ook schrijft, snap ik dat wel. We zien natuurlijk het liefst dat klanten bij ons blijven, maar uiteindelijk moet je kiezen voor datgene wat in jouw situatie het beste werkt. En als Ziggo jouw meer dan 7 Mbit kan leveren... Ik wens je in ieder geval veel plezier met je nieuwe diensten straks!

Ik kom in dit topic terug als ik een update hebt. Misschien heb je er dan nog wat aan, en anders is het voor anderen nog nuttig 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Helaas geen update over de issues met de oude app. Maar wel goed nieuws: de nieuwe KPN Wifi app is terug! Voor degenen die issues hebben verwacht ik dat die met de nieuwe app verholpen zijn.

De app heet nu: KPN Wifi - ook onderweg online.

Hij is hier te downloaden voor Android en hier te vinden voor iOS
Reputatie 7
Badge +27
Ah nee 😞

Wil je de onderstaande stappen voor me uitvoeren? Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan.

- verwijder de app, en de oude app ook als die nog ergens op je telefoon staat
- herstart je toestel
- herinstalleer de app

Heb je nog dezelfde fon accountnaam als eerder?
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je uitgebreide beschrijving. Ik heb het in z'n geheel, inclusief je screenshot, doorgezet!
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, KC Sun! Jammer te horen dat jouw buurman ook problemen ondervindt. Heb je er zelf ook last van? Voor het melding maken en troubleshooten is het handig om zoveel klantgegevens te hebben van mensen die dit probleem hebben. Alleen in verband met privacy kan ik niet met jou inhoudelijk over de buurman praten. Vandaar de vraag of jij er zelf ook last van hebt.

Is het mogelijk dat de buurman zich hier zelf komt melden?
Reputatie 7
Badge +27
@satfun De achterliggende afdeling heeft iets gevonden dat de oorzaak kan zijn.

Beetje achtergrond: op het moment dat je de nieuwe app wilt gebruiken moet je inloggen. Dit wordt gedaan zodat zeker is dat je de juiste gegevens gebruikt. Die inloggegevens worden vervolgens verwerkt waarna de Fon-verbinding tot stand wordt gebracht. Van deze inlogpogingen houdt het systeem een log bij.

Ze zien van jou gebruikersnaam echter géén loggingen. Dat wil zeggen dat jij, op het moment dat je in de app probeert in te loggen, geen internetverbinding hebt.

Wat ze graag willen dat je probeert is het volgende: maak verbinding met internet. Dit kan een ander wifi-netwerk zijn, of mobiele data. Open dan de app en probeer in te loggen. Wil je hier laten weten of dit lukt? Zo nee, vermeld er dan bij wanneer je dit hebt geprobeerd. Dan kan de afdeling wat gerichter kijken.
Reputatie 7
Badge +27
Natuurlijk had ik bij alle pogingen wel internet verbinding met KPN-FON Hotspots.

Kun je het eens proberen met een ander wifi-netwerk of met mobiele data. Het issue lijkt namelijk te zijn dat het initiële verbinden met Fon (om te kunnen inloggen) niet goed werkt. Het lijkt dan wel alsof je telefoon verbinding heeft met internet terwijl dit in de praktijk niet zo is. Dus dan thuis verbinden met je huiswifi (of mobiele data), en dan in de app inloggen. Zodra het eenmaal de eerste keer gelukt is, is die connectie gelegd en zou het bij volgende keren wel goed moeten gaan.
Reputatie 7
Badge +27
Ik was afgelopen week afwezig, vandaar dat ik nu pas weer reageer. Als ik naar dat eerdere screenshot kijk ziet dat eruit alsof je eerst een browser opent en dan verbinding probeert te maken. Krijg je dezelfde melding als je vanuit het overzicht van wifi netwerken het Fon-netwerk aantikt en kiest voor verbinding maken? Of opent hij dan een browser en krijg je vervolgens de melding? Wat gebeurt er als je de melding wegtikt? Kan je dan alsnog verbinden?

Het lijkt er dan op dat die browser een veiligheidsinstelling heeft die aangepast moet worden. Kijk eens in de instellingen of je daar iets kunt vinden over onveilige verbindingen dat je aan- of uit kunt vinken.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is wel een goede richting om naar te kijken. Ik ben er van uitgegaan dat als je op jouw versie van Android de app kunt installeren dat het dan ook werkt en ondersteund wordt. Dit heb ik nu voor de volledigheid en zekerheid nagevraagd. Het is goed mogelijk dat de Androidversie inderdaad de beperkende factor is. Ik kom hier op terug!
Reputatie 7
Badge +27
Het lijkt er inderdaad op dat Android 4.4.x versies wat issues hebben met wifi. Dat zit in Android en is dan ook niet iets waar onze ontwikkelaars iets aan kunnen doen. Wel hebben ze de volgende twee suggesties die verbetering kunnen brengen.

1. Verander de naam van je apparaat.
Dit doe je via Instellingen > Wi-Fi > Wi-Fi Direct.
Onder de kop Mijn apparaatnaam kun je die vervolgens aanpassen.



2. Pas 'Scannen altijd toestaan' aan
Dit doe je ook via Instellingen > Wi-Fi en open dan Meer opties. Dit kan door op de drie puntjes te tikken of de Meer opties-knop op je apparaat. Ga dan naar Geavanceerd.
Zet hier dan Scannen altijd toestaan uit als het al aan staat, en aan als het uit staat.

Reputatie 5
Badge +6
@Erik_ Wellicht heeft het niets mee te maken, maar wil het toch meegeven,

In die tijd 3 maanden geleden had ik ook met weliswaar een mail programma het zelfde
probleem, kon ineens niet meer inloggen bij KPN met de mailer,
en bleek het aan TLS v1.0 te liggen die eigenlijk niet meer ondersteund wordt.
Mijn mailer geupgrade en toen ging die weer.

Nog een hint, vraag eens aan je techneuten of er in die periode een F5 is vervangen in jullie netwerk ?
hallo satfun
je bent echt niet de enige
bij buurman precies hetzelfde
hij snapt er niets van en ik kom ook niet verder...
Bij mij werkt de KPN Wifi app matig tot niet, bijna altijd foutmelding "Er is iets fout gegaan", de foutcode verwijst altijd naar een schijnbaar te zwak signaal.

OPLOSSING:

Heel simpel, download de app van FON zelf "FON", deze app biedt je ook de mogelijkheid om je KPN Fon account te gebruiken voor de configuratie die zich redelijk vanzelf wijst.

Deze app krijgt bij mij wel gewoon de FON wifi verbinding tot stand, bovendien biedt de app net wat meer IMHO nuttige functionaliteitjes

Reageer