Beantwoord

KPN FON maakt wel verbinding maar werkt niet.

• 27 maart 2017
  • 49 reacties
  • 2850 keer bekeken

Sinds vorige week nadat er een update was werkt KPN FON niet meer. Als ik ga inloggen bij de nieuwe app krijg ik de melding: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Maar met de juiste aanmeld gegevens lukt en werkt het niet meer.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 juni 2017, 09:30

Helaas geen update over de issues met de oude app. Maar wel goed nieuws: de nieuwe KPN Wifi app is terug! Voor degenen die issues hebben verwacht ik dat die met de nieuwe app verholpen zijn.

De app heet nu: KPN Wifi - ook onderweg online.

Hij is hier te downloaden voor Android en hier te vinden voor iOS
Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +28
De overige meldingen zijn ook in behandeling. Sommigen daarvan zijn ook al verholpen. Ze zijn aan het kijken of ze aanpassingen achter de schermen kunnen maken die de grondoorzaak wegnemen. Ondertussen gaan we met jou door om je toch ingelogd te krijgen.

Je inlogpogingen worden nog niet gezien. Wil je het volgende doen:
- verwijder de KPN Wifi app (en als je eventueel nog oude/andere Fon-apps erop hebt staan, deze ook)
- vergeet het Fon-netwerk bij je wifiinstellingen
- verbind met de huiswifi en check dat je ook daadwerkelijk een internetpagina kunt openen
- maak dan verbinding met het Fon-netwerk. Je krijgt dan een pop-up waar je de accountgegevens moet invullen
- check of je dan een internetpagina kunt openen
- zo ja, download dan de KPN Wifi app weer en log daar in

Zodra je eenmaal een keer bent ingelogd in de app zal het in de toekomst verder goed moeten werken.

Reputatie 7
Badge +28
@satfun51: Het 'satfun' account zit aan een ander e-mailadres gekoppeld (waar je de notificatiemailtjes op ontving). Als je met dat e-mailadres een KPN ID account aanmaakt heb je direct weer toegang tot het goede account.

Ook @Skater: Het probleem met oudere Android-versies is inmiddels bevestigd door de ontwikkelaars. Ik weet niet of dit al duidelijk was voordat jullie het hebben gemeld, maar dat heeft in ieder geval geholpen. De app hoort gewoon te werken op deze Androidversies. We zien nu een hoop gebruikers met Android 4.3 of 4.4.x waarbij het inloggen mislukt. De ontwikkelaars gaan er mee aan de slag en wij worden op de hoogte gehouden. Zodra we een update hebben laten we het jullie direct weten.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi satfun, de app is inmiddels terug in de app store. Zou je eens willen proberen of het daar nu wel mee lukt. Dan doe ik hier navraag bij Cindy.
Reputatie 7
Badge +28
@satfun51: Ik heb onze developers gevraagd of we jouw account kunnen aanpassen, kom ik nog op terug!

Het zal inderdaad een combinatie zijn van updates van de app in combinatie met de Androidversie. Het ligt niet aan Android zelf. Erg naar dat deze workarounds niet werken. Ik koppel het opnieuw terug aan de ontwikkelaars. Als de app niet compatibel is met Android 4.4.x zou het ook niet in de Play Store moeten komen voor deze Androidversies. Ik hoop dat er een betere oplossing gevonden kan worden.

@Skater: Ook bedankt voor jouw melding, ik ga er nogmaals achteraan en hou jullie op de hoogte. Welk toestel gebruik jij?
Reputatie 7
Badge +28
@satfun51 @Skater @KC Sun: Versie 2.1.1 van de app is in de store gezet. Deze lost het inlogprobleem op met Android 4.3 en 4.4.x. Kunnen jullie eens testen?
Heb ook Android 4.4.2. Werkt niet.
Toestelnaam kan ik alleen veranderen via: * -> Toestel Info -> Naam apparaat.

Via Instellingen > Wi-Fi > Wi-Fi Direct. zie je alleen de instelling, maar die kun je hier niet wijzigen.

Nadat ik de naam overigens gewijzigd heb werkt het nog steeds niet

Admin: dubbele bericht verwijderd
Samsung galaxy S3 neo Android 4.4.2 + beveiligingspatch 2016-06-01
Ik kan dit idd bevestigen. Heb de app opnieuw geinstalleerd. Ik nu wel inloggen, maar dat houdt hel wel op. Ik kan verbinden met mijn eigen Fon, maar heb dan geen internet. De App laat geen wifi hotspots zien; ook niet als ik wel internet heb via mijn prive netwerknaam.
Hallo Cindy. Ik probeer inderdaad in te loggen met de nieuwe app van vorige week. Public wifi is in het modem ingeschakeld. Zowel op mijn Samsung telefoon als op de Samsung tablet van mijn vrouw werkt het niet meer. Voor de update heeft het altijd goed gewerkt. Ik heb inmiddels ook gebeld hierover en ze weten het niet meer. Alles al geprobeerd. Modem gereset, account verwijderd en alles weer opnieuw aangemeld, cookies gewist, app opnieuw geinstalleerd maar zowel thuis als onderweg werkt KPN-FON niet meer.
Sinds de update van 23 maart werkt KPN-Fon nog steeds niet. Telefonische helpdesk heeft 10 dagen geleden een monteur gestuurd maar die kreeg het ook niet voor elkaar. Hij wilde mijn modem V9 vervangen door de V10 maar die kreeg hij helemaal niet aan de gang. Dus weer de V9 terug geplaatst en onverrichter zake vertrokken. Daarna werd mij telefonisch verteld dat de KPN Wifi app update van 23 maart weer verwijderd was uit de Google Play Store omdat er een fout in zat. Waarom wordt de vervangen KPN HotSpots app dan niet terug geplaatst?
Ik wacht al 3 weken op antwoord van Cindy_. Ook via privébericht geen reactie meer.
De app waar u naar verwijst is nooit weg geweest. Is ook nog steeds geïnstalleerd op telefoon en tablet. Op de afbeelding is te zien de app die tot 23 maart aanwezig was en toen werd vervangen door de nieuwe app en die is later weer verwijderd uit de app store vanwege een bug zo werd mij verteld en is tot op heden niet meer teruggekeerd. Het heeft tot 23 maart bijna altijd goed gewerkt op beide apparaten. Na de update van 23 maart niet meer. Als ik zelf probeer in te loggen bij KPN-Fon krijg ik meldingen dat er een verbindingsprobleem is of dat de webpagina niet beschikbaar is, zie bijlage.
Ik heb alleen nog de oude KPN Wifi app, die nieuwe app van 23 maart moest ik van 1 van je collega's verwijderen. De foutmeldingen krijg ik dus met die oude app. Trouwens, dus voor 23 maart, als ik dan thuis kwam werd ik weer automatisch met het eigen netwerk verbonden maar nu gebeurd dat ook niet meer. Elke keer moet ik me weer aanmelden bij m'n eigen netwerk. Mijn vrouw met haar tablet ervaart precies dezelfde problemen. Met die nieuwe app van 23 maart ben ik nooit verder gekomen omdat ik gelijk de melding: "Er ging iets fout -----" kreeg zie mijn eerste bericht.
Ik had het al opgegeven, krijg ik net een privébericht of ik goed geholpen ben door KPN. Niet dus want ik zit al 6 weken zonder KPN-FON! Daarbovenop de melding dat mijn abonnement bijna 12% duurder wordt! Daar staat tegenover dat de snelheid van 20 Mbit/s verhoogd wordt naar 40 Mbit/s voor mijn Instap abonnement. Nou, daar schiet ik veel mee op hier in het buitengebied van Rotterdam. Ik haal 7 Mbit/s en daar komt de komende jaren geen verandering in volgens KPN medewerker! Ik ben al ruim 40 jaar klant van KPN maar nu is het eind in zicht.
Om op uw vraag terug te komen, mijn telefoon verbind automatisch met een KPN-FON netwerk net als voor 23 maart. Maar nu geeft hij aan dat ik moet inloggen. Als ik het door u opgegeven adres invoer komt er een klok (voor 23 maart nooit gezien) die begint te lopen zie eerste afbeelding. Maar geen internet zie tweede afbeelding. Na enige tijd kom ik bij een andere FON-hotspot en moet ik weer inloggen. Dan komt het scherm van afbeelding drie. Terwijl bij wifi-instellingen gewoon wordt aangegeven dat ik met KPN-Fon ben verbonden. Maar geen internet! Waarom wordt de situatie niet teruggebracht naar de situatie van voor 23 maart? KPN laat op 23 maart mijn telefoon updaten met een nieuwe app waardoor FON niet meer werkt. KPN komt er achter dat er een bug inzit en verwijderd de app weer. Zet dan de vervangen app weer terug!
Hoe lang gaat het nog duren voordat FON weer normaal gaat werken? Ik zit inmiddels bijna 10 weken zonder!
Inmiddels duurt het al 11 weken dat KPN-FON niet meer werkt op mijn telefoon. Hier en op privé berichten geen reacties meer van KPN. Men laat mij dus in mijn sop gaar koken.
Het is toch niet zo moeilijk om op te lossen, gewoon de situatie terugdraaien naar de status van voor de update van 23 maart. Maar voor mij hoeft het niet meer, ik ben bezig met de overstap naar Ziggo ondanks dat ik eigenlijk geen compleet pakket wil van 1 provider. Maar ook vanwege de prijsverhoging van €4,00 per maand en dat daar een verhoging van 20 naar 40 mb tegenover staat terwijl ik hier niet verder kom dan 7 mb.
Wil je Koen de groeten van mij doen? Die heeft me altijd snel en goed geholpen!
Beste Erik, ik was blij met je bericht maar de blijheid was van korte duur. We zijn nu 3 maanden verder. Ik heb de nieuwe app geïnstalleerd en krijg weer gewoon dezelfde melding na het inloggen: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Precies hetzelfde als 3 maanden geleden zie mijn eerste bericht. Gaat het nu weer 3 maanden duren?
Ik had die stappen al gedaan, vanavond nogmaals. Nieuwe app verwijderd, oude was al verwijderd, Samsung telefoon herstart en app opnieuw geïnstalleerd maar na inloggen precies dezelfde melding zie afbeelding vorige bericht. 3 maanden geleden precies hetzelfde. Met computer naar: https://www.kpn.com/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm, ingelogd met KPN-ID en account geheel verwijderd. Met computer ingelogd op modem en Public Wifi uitgezet. Met telefoon naar de nieuwe app en opnieuw geregistreerd. Met computer in modem Public Wifi gecontroleerd en stond weer aangevinkt. Enige tijd later inloggen maar weer de melding onderaan in het rood: "Er ging iets fout bij het inloggen. Probeer het nogmaals". Alles overal weer verwijderd en toen met de computer Wifi account aangemaakt maar weer die foutmelding. Alles overal weer verwijderd en toen met de Samsung tablet van mijn vrouw opnieuw alles uitgevoerd maar ook op de tablet precies hetzelfde probleem. Ben ik nu de enige die zo aan het klootzakken is met dat KPN-Fon of hoe zit dat nu? Weer de hele avond voor Jan Doedel bezig geweest! Tot 23 maart heeft het altijd goed gewerkt!
Wat betreft de vraag: "Heb je nog dezelfde fon accountnaam als eerder?"
Ja, accountnaam en wachtwoord zijn hetzelfde gebleven.
KC Sun bedankt voor vermelding.
In het Android smartphones & tablets wordt ook al melding gemaakt door iemand met hetzelfde probleem.
Ik kan er met mijn pet niet bij, het is te gek voor woorden. 23 maart jongstleden komt KPN met de nieuwe FON app. Tot die datum werkte het redelijk. De nieuwe app werd automatisch geüpdatet en toen kon ik niet meer inloggen. Hier op het forum melding van gemaakt zie mijn eerste bericht en een paar dagen later was de app verdwenen uit de app store vanwege een buck. Nu komt na ruim 3 maanden (!!!!) de app weer terug en ik kan nog steeds niet inloggen. Probleem precies hetzelfde!
Gaat het weer 3 maanden duren voordat het eindelijk wordt opgelost?
Natuurlijk had ik bij alle pogingen wel internet verbinding met KPN-FON Hotspots.
Trouwens, voorheen kreeg ik een email bericht als er een reactie was op mijn bericht. Gisteren niet gekregen.
Maar ik heb het weer opnieuw geprobeerd. Eerst thuis met KPN-FON verbinding, toen de stad ingegaan op plaatsen waar KPN-FON aanwezig is en het voorheen altijd werkte maar het antwoord is: "Nee, het werkt nog steeds niet".
Op het moment dat ik de login toets aanraak komt er een kroontje met beweging maar daarna weer precies dezelfde foutmelding. De screenshots zijn gemaakt vanmiddag rond 14.45 uur.

Ik heb geen mobiel data abonnement. Daarom gebruik ik KPN-Fon.
Wat je voorstelt heb ik allemaal al eerder geprobeerd. Ook nu weer maar altijd weer dezelfde foutmelding.
Ik schreef gisteren al dat ik de stad ingegaan was om daar op een KPN-Fon in te loggen en dat dit ook niet lukte. Als ik thuis op de huiswifi inlog krijg ik gelijk de rode foutmelding en als ik op een KPN-Fon inlog dan eerst het draaiende KPN icoon en dan de rode foutmelding. Ik lees dat andere mensen hetzelfde probleem ervaren. Zie ook de reacties bij de app in de Playstore. Is het bij deze mensen al opgelost? Heeft men kunnen zien dat ik gisteren geprobeerd heb om in te loggen?
Op het moment dat ik verbinding maak met het Fon- netwerk krijg ik een pop-up met de melding dat er geen veilige verbinding gemaakt kan worden. Zover was ik 2 maanden gelden ook al zie een afbeelding van 2 maanden geleden in dit topic.

Reageer