KPN FON problemen

  • 25 november 2019
  • 66 reacties
  • 1381 keer bekeken
KPN FON problemen
Reputatie 7
Badge +24

Sinds afgelopen weekend komen er opvallend veel signalen binnen over problemen met KPN FON. Op het modem staat FON gewoon aan, echter zie je de melding dat het account is geblokkeerd/opgeschort.

Op dit moment heeft onze technische afdeling dit probleem in onderzoek. Zodra we meer informatie hebben zullen we dat hier laten weten.

We hebben alle losse topics samengevoegd met dit algemene topic i.v.m. overzichtelijkheid. 

 

Update 29-11-2019: Het probleem is opgelost! 


66 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Bij mij gaat het, ook fout.

Het instellen gaat gewoon goed in modem, en met de servicetool.

Ook de controle met de servicetool.

 

Maar bij:

https://login.kpn.com/Account/Login

KPN WiFi instellingen

Gaat het niet goed, en blijft op: Status geblokkeerd

Wat je ook doet. (Wifi delen “schuif” aanzetten)

  • Controle in de modem gedaan daarna, KPN Fon staat gewoon aan.
  • Tablet kan gewoon verbinding maken met Wifi - KPN Fon, maar niet inloggen (Https://kpn.portal.fon.com)

 

 

Kpn fon is opgeschort. Geen idee waarom ineens en ik heb het ook niet nodig maar wilde vanochtend toevallig inloggen. Verder is alles geactiveerd. De chat heeft me zelfs geprobeerd een nieuw account te laten maken. Heb daar wel een wachtwoord van maar geen accountnaam.…

 

 

Zelfde probleem. V10 Modem staat AAN.

Stanley, ik heb gisteren ook via de chat een fon via mobiel aangevraagd maar daarvan na de bevestiging dat de gegevens verwerkt zijn geen login gegevens ontvangen. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen, 

 

Tot mijn verbazing is opeens mijn kpn fon account geblokkeerd? 

Ik heb het met de service tool al nagekeken maar het staat wel gewoon ingeschakeld 

Ook heb ik altijd gebruik gemaakt van kpn fon zonder problemen maar ineens is het geblokkeerd waarom? En hoe kan ik het weer aanzetten?

Ik heb al een keer een nieuwe account aan proberen te maken maar ook deze blijft geblokkeerd.. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Mijn kpn-fon account is opgeschort, ik kan niet meer mobiel inloggen bij kpn-fon'.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Exact hetzelfde probleem.  Gebeld met KPN en kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn. 

Hij heeft intern gevraagd bij de juiste afdeling en gaf aan als je een wifi versterker gebruikt in combinatie met je V10 mode, dat je dan helaas geen gebruik kunt maken van KPN Fon. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +23

Zou je misschien kunnen kijken of KPN Fon wel ingeschakeld staat op je eigen modem? Wil je het eens proberen via de servicetool op onze website? (Maar @renstaman geeft aan dat dat als is geprobeerd.) 

 

Anders zou je in moeten loggen op het modem via de webinterface, door in je browser 192.168.2.254 in te typen en in te loggen. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb er al minstens 3 jaar gewoon gebruik van gemaakt en heb niets veranderd... Het is van de een op de andere dag..

Dus @Syed72 ik gebruik niet opeens een WiFi versterker etc... Niets veranderd in 5 jaar tijd ook niet in mijn abbo of wat dan ook.. 

Mijn account is geblokkeerd…

Maar waarom? En hoe kan ik dit weer ongedaan maken? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +23

Zou je misschien kunnen kijken of KPN Fon wel ingeschakeld staat op je eigen modem? Wil je het eens proberen via de servicetool op onze website? Anders zou je in moeten loggen op het modem via de webinterface, door in je browser 192.168.2.254 in te typen en in te loggen. 

Als het inloggen via je browser niet lukt : 

Zou je dan  je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan een moderator het een en ander controleren in de systemen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +23

Als het inloggen via je browser (zie hierboven ) ook niet lukt : 

 

Zou je dan  je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan kan een moderator het een en ander controleren in de systemen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Heb net mijn profiel aangepast... 

Wellicht dat iemand even kan kijken.. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Renstaman: Nou dat is inderdaad heel vreemd. Dat is wat ze aan mij hebben verteld want ik wilde voor het eerst hier gebruik van maken. maar liep tegen hetzelfde probleem aan. 
Dus dan klopt zijn verhaal niet. Waarschijnlijk ligt aan de KPN zelf. 

Wat betreft, Public Wifi aanzetten via de modem zelf, helpt ook niet!

Ik ben benieuwd, morgen probeer ik weer opnieuw. (Veel succes en laat het even hier weten als het opgelost is aub)

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Syed72 uiteraard laat ik het weten als het is opgelost! 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Sinds kort werk Fon niet meer. Krijg de melding dat het account is opgeschort. Lees op het forum dat dit een probleem welke al jaren speelt. Alle oplossingen hier gegeven al toegepast maar nog steeds zelfde melding. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Gedaan. Ik heb ook een mail naar get abuse team gestuurd want kennelijk stond (...) op een internationale blacklist. Ik kon daar evenwel niets van terugvinden. Geen mailtje, niets. Ook  bij een controle kwam niets op!

Groeten, 

   Stanley 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Als ik inlog krijg ik de melding dat mijn account is opgeschort. Na wat uitzoek werk blijkt op mijn Experiabox V10 de FON wel staat ingeschakeld. Wat is er mis?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Mijn Kpn Fon is eveneens geblokkeerd.  Heb geklikt op “volg deze stappen” maar dan geen autorisatie. Gaarne hulp.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Waarom is mijn KPN Fon account geblokkeerd?

 

Ik heb een Experia Box met

Runtime Code Version:  02.00.138 (21.11.2017-10:42:30)
Boot Code Version:  v3.00.06c

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Dit stuurt KPN Abuse terug:

 

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Het KPN Abuse Team blokkeert geen KPN FON accounts. Aangezien dit soort vragen niet door onze afdeling kunnen worden beantwoord, adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice op het onderstaande telefoonnummer:

‪0800-0402‬ Vaste telefonie, internet en televisie
Één nummer voor al uw vragen over uw vaste telefoonaansluiting, internet, Interactieve TV en Digitenne. Dit (gratis) telefoonnummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

U kunt er ook voor kiezen het onderstaande contactformulier te gebruiken:

https://www.kpn.com/prive/klantenservice/contactformulier.htm

Tip: Wanneer u de term ‘blacklist blokkade’ tegenkomt heeft dat een technische oorzaak. In veel gevallen wordt dit veroorzaakt doordat de WIFI optie in uw modem is uitgeschakeld. Het inschakelen van de WIFI optie zal de problemen oplossen.
 


LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: ‪38439980‬. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: ‪38439980‬.

Met vriendelijke groet,

Raymond

Abuse Specialist

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +14

U heeft wifi versterkers? Experia WiFi's? Want dan klopt het dat wifi op uw modem uit staat …

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb sinds 3 dagen opeens hetzelfde probleem. Meerdere keren gebeld met kpn, van alles al geprobeerd. Account fon verwijderd en op upnieuw aangemaakt. Modem resets, via web en rechtstreeks achterop het modem… public WiFi in modem aan en uit en weer aangezet ... Niets helpt... 

KPN, wat is er aan de hand??? 

Mijn fon account is geblokkeerd.  Mijn modem herstart en ook gegevens opnieuw ingevoerd. Daartoe nieuw wachtwoord aangemaakt. Nu krijg ik een melding account is geblokkeerd. Gaarne hulp, heb nu al een aantal keren service en contact doorlopen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Sinds 3 dagen is miijn fon account geblokkeerd. Alles al geprobeerd om het op te lossen, niets heeft geholpen (fon account verwijderen/opnieuw aanmaken, modem resets, public wifi aan/uit)

Ik heb een V9

Kan een moderator even kijken of de oorzaak van het plotselinge blokkeren van mijn kpn fon status te achterhalen is? Heb mijn forum profiel aangepast... 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 4
Badge +3

Er zijn meerdere  topics, met als ik zo zie met allemaal het zelfde probleem.

Heb zelf ook → Status geblokkeerd

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reageer