KPN FON problemen

  • 25 November 2019
  • 66 reacties
  • 1508 keer bekeken
KPN FON problemen
Reputatie 7
Badge +25

Sinds afgelopen weekend komen er opvallend veel signalen binnen over problemen met KPN FON. Op het modem staat FON gewoon aan, echter zie je de melding dat het account is geblokkeerd/opgeschort.

Op dit moment heeft onze technische afdeling dit probleem in onderzoek. Zodra we meer informatie hebben zullen we dat hier laten weten.

We hebben alle losse topics samengevoegd met dit algemene topic i.v.m. overzichtelijkheid. 

 

Update 29-11-2019: Het probleem is opgelost! 


66 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@satfun51, volgens ons systeem staat KPN FON uit op jouw Experia Box. Zou je deze eens (opnieuw) willen aanzetten? Dit kan ook via onze servicetool!

Reputatie 3
Badge

Ja, in Experia Box V10 uit, dat komt door de aangesloten Experia Wifi. En daar staat Fon wel aan.

 

Reputatie 7
Badge +21

@satfun51 Zou je 'Public WiFi’ willen inschakelen op de Experia Box V10?  

Reputatie 3
Badge

OK, mag je nu vertellen hoe ik dat ga doen!

Reputatie 7
Badge +21

Als je Wifi weer inschakelt op de Experia Box krijg je de mogelijkheid om 'Public WiFi’ weer in te schakelen. Zover ik weet kan dit niet wanneer WiFi uit staat op de Experia Wifi. 

Reputatie 3
Badge

Nogmaals, ik kan op de V10 Wifi niet inschakelen omdat er een Experia Wifi op aangesloten is! Jongens toch, dat is overal te lezen dat de Wifi op de V10 wordt uitgeschakeld na aansluiting van een Experia Wifi! En op de Experia Wifi staat KPN Fon wel aangevinkt maar het werkt dus niet. Zie mijn vorige afbeeldingen!!!

Ik probeer KPN Fon aan te zetten, maar hij blijft na lang wachten nog steeds op geblokkeerd staan. Ik heb gecontroleerd op het modem en daar staat onder Public Wifi de KPN Fon aan. Ik weet niet hoe ik het nu werkende krijg.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @satfun51, FON en jij zijn geen beste vrienden is wel gebleken afgelopen jaren. Ook nu heb ik weer slecht nieuws. Je kunt FON inderdaad wel aanzetten op de Experia Wifi, maar het werkt niet. Als je FON dus wilt gebruiken, zal je deze los moeten koppelen. Excuses hiervoor!

Reputatie 3
Badge

Het is te gek voor woorden. We hebben het hier wel over KPN! De FON app is ook al uit de Google Play Store verwijderd omdat die niet meer werkte. KPN kan er beter gewoon mee stoppen om verdere frustraties te voorkomen. Ga eens te rade bij Ziggo, dat heb ik jullie al een paar jaar geleden laten weten. Daar werkt Ziggo Wifispots perfect.

 

Reputatie 7
Badge +30

Zeker omdat ik me eerdere berichten van jou nog kan herinneren, begrijp ik heel goed dat je hier verre van blij mee bent. Ik kan er helaas geen verandering in brengen 😞. De collega's weten dat de wens er ligt, dus hopelijk kunnen we in de toekomst toch aan je wens voldoen. 

Reputatie 3
Badge +2

Na de V10A update  blijft de status geblokkeerd.

Bij de website van de modem staat kpn fon aan en bij jullie servicetool zegt die dat het is ingeschakeld.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Elly Schenkel ik kijk graag het een en ander voor je na! Zou je jouw Forum profiel willen voorzien van naam, postcode + huisnummer en klantnummer? 

@Glingko, heb je de update zelf handmatig opgewekt of heb je hem automatisch gekregen? Ik zie namelijk ook dat het ingeschakeld is, en verder geen beperkingen.

Reputatie 3
Badge +2

Heb geen hulp meer nodig.

Ik zie nu op de website dat die weer op wereldwijd staat. :grinning:

 

@Elly Schenkel ik kijk graag het een en ander voor je na! Zou je jouw Forum profiel willen voorzien van naam, postcode + huisnummer en klantnummer? 

@Glingko, heb je de update zelf handmatig opgewekt of heb je hem automatisch gekregen? Ik zie namelijk ook dat het ingeschakeld is, en verder geen beperkingen.


Toen ik vanmorgen weer keek, stond hij ineens op wereldwijd. Waarschijnlijk duurt het wat langer dan de paar minuten die ik verwacht had. :) 

Badge

Na de V10A update  blijft de status geblokkeerd.

Bij de website van de modem staat kpn fon aan en bij jullie servicetool zegt die dat het is ingeschakeld.

 


Ik heb begrepen dat KPN FON niet werkt met de Experiabox V10A.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb begrepen dat KPN FON niet werkt met de Experiabox V10A.

Hallo @Muelli Heb je het over FON via de Experia Wifi? De meest recente update heeft het een aantal beren op de weg gezet, maar via je Experia Box moet het gewoon werken. Alvast een tip vooruit: als je het gebruikt in combinatie met een Experia Wifi: zou je die eens willen loshalen? Je zou dan de v10a  kunnen resetten en ervoor zorgen dat dat wifi én fon daarop werken, en dan de experia wifi (na ook een reset) opnieuw installeren zodat ze alles weer goed overnemen. 

  

Reageer