Beantwoord

KPN fon: wat is het, en is het veilig?

  • 4 October 2019
  • 6 reacties
  • 11191 keer bekeken

Als ik KPN Fon op mijn modem aan zet, dan zie ik bij Wifi netwerken ook KPN Fon ertussen staan als mogelijkheid, zonder slotje.
Wat is dit dan precies?

Kunnen ander KPN klanten nu op dit “stukje” wifi? Zijn dit alleen mensen die in de buurt zijn (zoals mijn eigen wifi)?
Moet er geen wachtwoord op?
En, is dit veilig?

Zie ik het als een klein deeltje, afgesloten van mijn eigen wifi soort gastnetwerk? Dat enkel de mensen in nabije omgeving er op kunnen?

 

Update: door grotere mobiele databundels die je ook in heel de EU kunt gebruiken, is het gebruik van Fon sterk afgenomen. Daarom biedt KPN vanaf 1 augustus 2020 deze dienst niet meer aan. Je kunt nog wel gebruik blijven maken van de overige HotSpots

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 October 2019, 12:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Drindel ,

KPN WiFi Fon HotSpots: geven en ontvangen

Jij stelt op je huis adres een beetje WiFi beschikbaar voor anderen en krijgt er tot meer dan 20 miljoen Fon HotSpots wereldwijd voor terug. Alleen in Nederland zijn er al 1 miljoen Wifi HotSpots beschikbaar.
  • Eigen Wifi delen is veilig
  • Niet alleen in Nederland maar ook in de rest van de wereld
  • Jouw internet blijft even snel, je merkt er niets van
Er hoeft dus geen wachtwoord op.

KPN werkt samen met Fon, zodat jij overal gebruik kunt maken van gratis WiFi HotSpots. Fon is een internationaal bedrijf dat in tientallen landen WiFi Hotspots aanbiedt. Het delen van je WiFi met het Fon-netwerk is gegarandeerd veilig. Ook merk je zelf niets van het delen: je kunt gewoon blijven internetten zoals je gewend bent.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Drindel, goede vraag! Ik zie dat Noordzee je al van wat informatie heeft voorzien. Zijn je vragen zo beantwoordt? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +28

@Drindel 

 

Heb je inmiddels KPN FON aangezet? Is alles duidelijk zo?

 

Hoi, nee ik heb geen antwoord nog op mijn specifieke vragen. Er staat wel dat, indien ik dit aan zou zetten, ík wereldwijd zou kunnen gebruiken, maar niet betreft dit: Kunnen ander KPN klanten nu op dit “stukje” wifi? Zijn dit alleen mensen die in de buurt zijn (zoals mijn eigen wifi)?

Reputatie 7
Badge +28

Het antwoord daarop is ja. Ze moeten dan wel in de directe omgeving van jouw huis zijn. In de praktijk zal dat vooral voorkomen als je b.v. bezoek hebt. (En dat die klanten dan ook de mogelijkheid hebben om op KPN-FON in te loggen.) 

 

Want een buurman die ook KPN-klant is, die gebruikt gewoon zijn eigen wifi. 

 

hier kun je alle info vinden

https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm