KPN Fon werkt niet

Beste Forum-leden,

Ik had laatst de brief over KPN Wifi/Fon in de brievenbus gehad. Goed idee van KPN maar ik heb af en toe mijn twijfels bij communicatie tussen KPN en de klant. Ik heb 2 weken geleden een KPN Fon account aangemaakt. Klaar lijkt mij dus? Maar ik zie nergens in mijn modem (V8) public wifi ofzo iets staan waar iedereen het in topics over heeft. Andere klanten van Fon kunnen dus nog geen internet van mij "lenen". Ook krijg ik overal waar ik wil in loggen op KPN Fon, via de KPN Wifi app een fout melding dat er geen internetverbinding beschikbaar is en word ik gelijk weer uitgelogd van de Hotspot, overigens doen de Hotspots van Albertheijn etc. het wel via de app. Merkwaardig. Ook kan ik dus nergens checken hoe het met de status van mijn Fon account zit.

Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd en kunnen jullie mij verder helpen.

M.v.g,
Maurits P

13 reacties

Reputatie 2
Badge
Welkom Maurits P,

Wist je dat interpol op zoek is naar je?! Of zou het een naamgenoot zijn??

Wat betreft je KPN Wifi / FON probleem, heb je de router ná ontvangst van de brief al eens gereset én gekeken onder Start > WLAN > Public WLAN.

Reputatie 7
Let op, je moet hiervoor wel firmware versie ...130v2 op je modem hebben, anders is die optie er niet. Je kunt dat zien door http://192.168.2.254 in je internetbrowser in te voeren. Midden op het scherm staat dan een inlogvak met wat tekst daaronder. In de laatste regel van die tekst staat het versienummer.

Hoi,

Deze week fon geactiveerd na een brief van KPN. Dit weekend in Belgie en Frankrijk geprobeerd er gebruik van te maken maar dat liep uit op een mislukking. Inlog problemen bij Belgacom_fon en in Frankrijk (In de buurt van Parijs) alleen maar oranje ballonetjes. Over twee weken zitten we rond Lyon. Hopelijk met betere resultaten.
Gr. Raoef
Reputatie 7
Badge +27
Dag Raoef,

Dat is behoorlijk teleurstellend! Heb je wel@kpn-fon.nl aan de gebruikersnaam toegevoegd?

Ik kan controleren of het account correct staat ingesteld voor toegang in het buitenland, kun je daarvoor je postcode, huisnummer en naam contractant in een privébericht sturen?

Met vriendelijke groet,

Joran

Vorige week netjes aangemeld met mijn Iphone op mijn eigen WiFi, account aangemaakt en app geinstalleerd. Even naar buiten, 60 m verder, en warempel, gewoon met mijn IPhone verbinding via KPN FON van de plaatselijke bakker. Vervolgens de app ook geinstalleerd op mijn Ipad.

Vandaag, de tweede keer dat ik het probeerde sinds mijn account aangemaakt was, kreeg ik op mijn Ipad geen verbinding; hij ziet de KPN FON spot wel, probeert aan te koppelen maar dat lukt niet. Nu heb ik naast mijn Ipad in ieder geval altijd mijn telefoon bij me en mijn telefoon zoekt automatisch (want dat staat aan) contact met de KPN FON spot, en maakt verbinding zodra hij binnen bereik komt. Omdat er geen twee apparaten tegelijk verbinding op hetzelfde account kunnen hebben, lukt het dan niet meer om met de IPad verbinding te maken.

KPN zou er goed aan doen dit expliciet te melden. Wil ik verbinding met de Ipad, dan moet ik mijn Iphone thuis laten of WiFi daarvan uitzetten.

Helemaal mee eens, hier dezelfde ervaringen met een ander merk Phone:

Na enkele weken alternatieve instellingen proberen, bellen, mailen, etc lukt het nog steeds niet mijn Nokia Lumia 925 te verbinden met FON. Ik ben een volledige Compleet Glasvezel klant dus geen gebrek aan mogelijkheden.

De reacties/ondersteuning van KPN zijn/is vooralsnog gëeindigd met de mededeling dat zij het ook niet weten. De technische dienst zou ingeschakeld worden maar tot nu toe absolute radiostilte....

De 925 draait onder Windows Phone 8.1 en is ingesteld volgens de gegevens van de site. Rest werkt keurig, fijn apparaat.

Of ik de app nu start of niet, hij blijft om mijn naam etc. vragen (betaalscherm). Meerdere malen drukken op verbinden levert even een beperkte toegang (geen Internet) die daarna wordt afgesloten.

FON werkte op mijn Android na wat opstartproblemen perfect en de instellingen op mijn Experiabox staan goed.

Daarom aarzel ik om KPN hiervan de zwarte piet toe te schuiven. Wel is de ondersteuning/kennis voor een artikel wat KPN ook levert minimaal.

Zijn er meer gebruikers die dit specifieke probleem hebben met de Lumia?

Ik begin nu te denken dat FON niet echt ondersteund wordt.

Bij ons werkt het ook niet.

Ik heb in juli de brief gehad, maar ons ZTE modem is nog altijd niet geupdate (ook niet na een reboot).

En ook kunnen we geen verbinding maken met FON hotspots in Nederland met onze login (inclusief@kpn-fon.nl).

Op de kaart in de KPN Wifi app zie ik dat er in onze hele wijk maar één FON hotspot is, terwijl sommige andere wijken in IJsselstein dicht bezet zijn.

Zijn wij vergeten of zo? Postcode 3402XP.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo pjdebruin,

Ik ga het voor je nakijken! Het zou erg jammer zijn als je wel meldingen ontvangt dat het werkzaam zou moeten zijn en dit blijkt niet het geval.

Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, mobiel nummer en contractnaam in een privébericht, dan pak ik het voor je op.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Goedendag, Mijn kpn-fon optie in het modem schakeld zichzelf elke keer uit. Na het inschakelen blijft hij hooguit 2 minuten aan en is dan weer uit.

Nu ben ik 2 modems verder. Optie werkt nog niet. Monteur is langsgeweest. Optie werkt nog steeds niet.

De helpdesk medewerker heeft wel al gekeken waaraan het kan liggen.

In de admin van Kpn staat kennelijk optie. Modem niet geschikt aan.

Ik heb een nieuw modem. Versie 8. firmware Arcadyan VGV7519Firmware Version:02.00.132v4.

Zou volgens helpdesk en monteur goed moeten zijn.

Hulde aan kpn met inzet om storing te verhelpen door opsturen nieuwe hardware. Nu moet het resultaat nog komen.

Waarom wil ik fon aan. Ik ga volgende week willen internetten in Frankrijk.

In Frankrijk zijn veel Wifi Fon punten. Ik wil ze gebruiken maar dat lukt nu niet omdat u raadt het al Fon thuis staat uit.

Gaarne krijg ik nu hulp om Fon de lucht in te helpen.

Vriendelijke Groet

Mijn modem staat goed met

Enable KPN Fon: On Off (On)

Ik heb een iPhone 5S en een Nokia Lumia 920 met een duo sim.

Vanaf de update van mijn iPhone naar ios 8 werkt Kpn fon niet meer op dit toestel...!!

De Nokia Lumia 920 werkt prima.

Het hele wifi gebeuren van de iPhone na de update naar ios8 is bagger (te pas en onpas valt wifi even uit en komt weer terug), ondanks de twee update's die er nog achteraan gekomen zijn om wifi beter te maken, in samenwerking,  met bepaalde type modems.

Ik verdenk dus de software van Apple..!!

Heeft iemand hier een verklaring voor???

Vandaag kreeg ik van KPN via 0800-0402 te horen, dat "hoewel kpn-fon-naam en wachtwoord werken en het modem op delen is ingesteld, ik toch op de Blacklist sta. KPN is tot de conclusie gekomen dat Amsterdam te veel FON-gebruikers heeft, en dat er meer capaciteit moet komen. Dat kan nog wel een half jaar duren, en zolang kan niemand met een account in Amsterdam waar ook ter wereld FON gebruiken". Dit kan toch niet waar zijn? Zijn er meer mensen die volgens KPN ten onrechte op de blacklist staan endaardoor nergens via FON kunnen internetten?

Reputatie 4
Badge +8
Hallo rjvdlee,

Welkom op het forum! Persoonlijk heb ik hier niet van gehoord en het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Ik wil graag het één en ander voor je uitzoeken. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, naam van de contractant, FON gebruikersnaam, type modem en of FON is ingeschakeld in de webinterface? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ronald

Ik ga deze keer kort door de bocht: KPN Fon is een LACHERTJE!
Het werkt nergens in West-Europa, met of zonder app. (alleen als je direct naast je eigen modem zit, dan wel...).
Onvoorstelbaar dat een instituut als KPN met een dergelijk debacle durft te venten.
AlexanderH.

Reageer