Vraag

KPN Fon werkt niet

  • 4 October 2019
  • 21 reacties
  • 364 keer bekeken

ik heb net een kpn-fon account aangemaakt,maar werht niet Picasso

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Picasso, welkom hier! Goed om te horen dat het aanmaken van een account gelukt is. Wat werkt er verder niet met Fon? Kun je niet verbinden?
ik krijg geen verbinding met een fon adres. ik heb een kpn- fon account aangemaakt.. Picasso
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb toch eerst meer informatie nodig, Picasso. Hoe probeer je verbinding te maken? Met een mobiele telefoon of tablet, of met een computer? Het selecteren van het netwerk lukt begrijp ik, maar wat gebeurt er dan. Krijg je wel de pagina waar je het wachtwoord moet invullen te zien? Krijg je verder ook een foutmelding of iets dergelijks?

Ook nog belangrijk om te weten: Gaat het om een FON-adres in Nederland of in het buitenland? En heb je zelf Fon bij je vaste abonnement of je mobiele abonnement?
Ik heb een vast en een mobiel abbonnement bij kpn. Het gaat om de smartphone . Ik probeer verbinding te maken met een kpn Fon adres . Ik krijg b een melding ,niet verbonden. Ik vraag mij af waar dit aan ligt.
Picasso
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Picasso! Krijg je op de smartphone wel de optie om in te loggen? Want zonder dat lukt het inderdaad niet. Als je een FON-netwerk selecteert en dan je internetbrowser opent, hoort hij je een pagina te geven waar je kunt inloggen. Gebeurt dit ook?
Ik kan indaedaad inloggen, maar dan krijg ik de melding niet verbonden. Wat doe ik niet goed!.
Picasso
Reputatie 7
Badge +30
Top, dan zijn we weer een stapje verder. Ik begrijp, uit je eerdere bericht, dat je dan inlogt met het FON account dat hoort bij je vaste abonnement en die je zelf hebt aangemaakt. Ik ga dan even een open deur intrappen: weet je zeker dat het wachtwoord klopt? En gebruik je wel de volledige gebruikersnaam, inclusief @kpn-fon.nl?
Reputatie 7
Badge +30

Je hebt niet meer gereageerd sinds vorige week, Picasso. Lukt het nu om in te loggen op Fon?

De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik het niet .eer geprobeerd. Ik begrijp ook niet wat er mis gaat. Picasso.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me voorstellen dat je niet direct zin hebt om het te proberen als het steeds misgaat, Picasso. Geen probleem, we kunnen het er bij laten als je dat liever hebt. We kunnen ook doorgaan en kijken of we toch nog tot een oplossing kunnen komen.

Als je verder wilt, zou  je dan bij de volgende keer proberen willen controlereren of je inderdaad de volledige gebruikersnaam gebruikt, inclusief @kpn-fon.nl.

Misschien is het goed om te vertellen dat ik ook een mobiel abonnement ,maar dat ik via kpn-fon. ,wil proberen om de kosten te drukken.

Picasso.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me voorstellen dat je op de kosten wilt letten. Het is alleen niet direct van belang voor het probleem. Kun je eens precies aangeven, stap voor stap, wat je doet op het moment dat je wilt verbinden met een fon netwerk. En dan bedoel ik echt even helemaal in detail van waar je op klikt, wat je invult, wat er gebeurt, en wat je aan meldingen te zien krijgt. Dan kunnen we hopelijk het punt vinden waar het misgaat. Vul ook je profiel even in, dan controleer ik voor de zekerheid of je Fon-account helemaal goed geactiveerd is.

Als ik probeer op een kpn-fon adres probeer in te lochen ,vul ik het zelfgemaakr wachtwoord in . J Krijg ik een melding van geen verbinding. Mijn profiel is ****

 

Admin: Privégegevens weggehaald ivm privacy

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @picasso, ik heb de instellingen van het Fon account gecontroleerd en die zien er prima uit. Ik stuur je nog even een privébericht met de gebruikersnaam die bij ons bekend is. Even om zeker te weten waar het mis gaat:

  • Je kunt verbinding maken met een “KPN Fon” (of “KPN”) wifi netwerk
  • Er verschijnt vervolgens een inlogpagina, waarop je ook kunt inloggen
  • Direct daarna krijg je een foutmelding dat er geen verbinding is?

Ik krijg inderdaad een melding dat er geen verbinding is.

Mij gebruikersnaam is in ***@kpn-fon beta..nl

 

Admin: Privégegevens weggehaald ivm privacy

Reputatie 7
Badge +28

@kpn-fonbeta.nl? Is dat een ‘autocorrect’ foutje of voer je dat daadwerkelijk in? Om misverstanden te voorkomen, het is gebruikersnaam@kpn-fon.nl

Dat word weergegeve, Ik weet niet hoe dat zit maar ik heb mijn account zo niet ingevoerd,

Oicasso

als ik op mijn smartphone bij instellingen kijk staat bij hotspot en tethring uit. heeft dat er iets mee te maken?

Reputatie 7
Badge +30

Dat laatste maakt niet uit. FON heeft daar niets mee te maken :)

 

Ik denk dat je gebruikersnaam het probleem is. Als je dat zo ziet staan, wil je er dan eens op tikken en kijken of je de gebruikersnaam kunt aanpassen zodat ‘beta’ er niet meer in zit? Ik verwacht dat je daarna als normaal verbinding kunt maken.

OK dat ga ik proberen. Tot zover bedankt,

Roelof.