Beantwoord

kpn fon werkt niet op experia v9

• 3 juli 2016
  • 5 reacties
  • 283 keer bekeken

Afgelopen week een brief van KPN ontvangen dat KPN FON voor iedereen beschikbaar is.
Via de servicetool en via rechtstreeks toegang via http://192.168.2.254/ heb ik deze geactiveerd. Echter binnen een minuut wordt deze weer automatisch gedeactiveerd.

Hoe kan ik wel de FON dienst activeren

Ik heb een experia V9

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Justin_ 14 juli 2016, 09:32

Hoi PatrickvanLieshout20, welkom op het forum! Vreemd dat Fon steeds weer uitspringt op jouw Experia Box. Vermoedelijk gaat er dan iets mis in onze achterliggende systemen. Reageer op m'n privébericht, dan los ik dit voor je op :)
Er bleek inderdaad iets niet goed te staan in onze achterliggende systemen. Dit is door onze Technische Dienst opgelost. Patrick maakt nu zonder problemen gebruik van KPN FON 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Afgelopen week een brief van KPN ontvangen dat KPN FON voor iedereen beschikbaar is.
Via de servicetool en via rechtstreeks toegang via http://192.168.2.254/ heb ik deze geactiveerd. Echter binnen een minuut wordt deze weer automatisch gedeactiveerd.

Hoe kan ik wel de FON dienst activeren

Ik heb een experia V9

Goedemiddag Patrick van Lieshout,

U zou eventueel uw Experiabox een "harde reset" kinnen geven, door achter even met een paperclipje het resetknopje een paar seconde ingedrukt te houden totdat opnieuw opstart. Het is dan wel zo dat ie terug gaat naar "fabrieksinstellingen." Dus uw eigen Wi-Fi wachtwoord bent u dan ook kwijt. Door daarna weer in te loggen met http://192.168.2.254 kunt u dat weer opnieuw instellen. En daarna uw Fon proberen aan te zetten. Mocht ie dan weer terug gaan naar dat ie uit gaat, dan zal u toch de klantenservice moeten benaderen. Maar waarom wilt u de Fon aanzetten. U heeft toch wifi? Fon is eigenlijk bedoeld voor buitenstaanders. Stel dat ik bij uw huis ben, dan kan ik via uw modem internetten. 🙂
Reputatie 7
@DennisDatema68

Om buiten je eigen netwerk (elders in de wereld, waar FON ondersteund wordt) van FON gebruik te kunnen maken moet je je eigen ExperiaBox ook open stellen voor FON-gebruik door anderen; zet je FON op je eigen EB uit dan kun je zelf ook nergens van FON gebruik maken: voor wat hoort wat.
De kans dat iemand anders gebruik maakt van de FON van je eigen ExperiaBox is niet zo groot en zelfs dan kan maximaal 2 Mb/s van de beschikbare bandbreedte gebruikt worden, en dat ook alleen maar als je zelf de volledige bandbreedte niet nodig hebt. Verder zijn FON en eigen netwerkverkeer van elkaar gescheiden, dus waarom zou je FON niet aanzetten?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi PatrickvanLieshout20, welkom op het forum! Vreemd dat Fon steeds weer uitspringt op jouw Experia Box. Vermoedelijk gaat er dan iets mis in onze achterliggende systemen. Reageer op m'n privébericht, dan los ik dit voor je op 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Hoi PatrickvanLieshout20, welkom op het forum! Vreemd dat Fon steeds weer uitspringt op jouw Experia Box. Vermoedelijk gaat er dan iets mis in onze achterliggende systemen. Reageer op m'n privébericht, dan los ik dit voor je op :)
Er bleek inderdaad iets niet goed te staan in onze achterliggende systemen. Dit is door onze Technische Dienst opgelost. Patrick maakt nu zonder problemen gebruik van KPN FON 🙂
Inderdaad werkt KPN FON nu naar behoren.
Na ondersteuning van de technische dienst en een harde reset werkt alles nu goed op mijn V9.
Het vinkje blijft actief staan en er is nauwelijks een degradatie merkbaar in de internetsnelheid
😃

Reageer