Beantwoord

KPN fon werkt slecht

  • 6 December 2019
  • 13 reacties
  • 202 keer bekeken

Reputatie 1

Nog altijd merk ik dat kpnfon niet of nauwelijks werkt. En als het lukt is ie erg traag.

heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door djeki 9 December 2019, 23:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Wampie R . Welkom op het forum.

Fon is heel afhankelijk van waar je bent. Waar gebruik jij FON? 

Reputatie 1

Dat is geheel afhankelijk waar ik ben. Veelal op straat in winkelcentra. Soms ook binnen bij andere mensen. Hoezo?

Fon maakt gebruik van gedeelde verbindingen. Als er op die plekken waar jij  inlogt weinig andere FON gebruikers zitten zal het tegenvallen. Verder is de snelheid puur bedoelt voor basic internet dingen zoals e-mail.   Ik vrees dat ik niet zo veel kan bieden om dit te verbeteren. 

Reputatie 1

Dan mag KPN me uitleggen waarom dat bij Ziggo wel goed werkt en bij KPN dus niet. Met een Ziggo abonnement kan men gewoon tv streamen. 

Ik weet niet wat voor basic internet meneer Erwin bedoelt maar Overal bijna waar ik ben geeft helemaal geen internet met Fon ook als geen andere mensen in de beurt zijn?!!!!

Daarmee wordt gedoeld op de minimale snelheid die voor Fon beschikbaar komt als je dit in een Experiabox aanzet.

Heeft Fon effect op mijn internetsnelheid thuis?


Er wordt maximaal 2MB gedeeld van de internetsnelheid. Dit heeft geen effect op Interactieve TV. Deze 2MB wordt verdeeld over maximaal 4 gebruikers.

Bron

 

De Ziggo wifi spots hebben 10Mb beschikbaar nog al een verschil

Bron

@Wampie R : blijkbaar hebben de hotspots van ziggo meer bandbreedte, zoals @Galdor68 hierboven laat zien. 

@djeki : Ik heb op deze pagina nog wat tips gevonden:. Verwacht dus geen hoge snelheden van KPN Fon. 

  1. Zet Wifi even uit, wacht een aantal seconden, en zet deze weer aan
  2. Kies handmatig het Wifi netwerk KPN of KPN Fon aan, in plaats van automatisch
  3. Probeer een andere HotSpot, misschien is de limiet van de HotSpot bereikt of is er een storing
  4. Verwijder de cookies op je mobiele apparaat via Instellingen, Internet, Menu, Privacy en kies vervolgens voor cookies verwijderen

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. 

Reputatie 1

De punten 1, 2 en 4 doe ik met regelmaat. De cookies verwijderen vrijwel dagelijks.

Daar kan het m.i. niet aan liggen.

Wat bedoel je met puntje 3. Ik heb daar toch niet veel keus in.. Of wel?

Hoe dan ook: Aan KPN toch de dringende vraag om hier iets aan te doen. Anders slaat men de plank mis, en dat is natuurlijk jammer. Het is verder gewoon een goed abonnement.

Puntje 3 heeft denk ik nog betrekking op de ‘oude’ app. Hiermee kon je de FON hotspots ook écht zien, en daardoor ook een keuze maken. Die optie is er niet meer. Excuus voor de verwarring.

Ik ga het verzoek doen om deze informatie op de website aan te laten passen. 

Ik hoop ook dat de dienst nog gaat verbeteren maar kan je dat niet beloven. 

Reputatie 1

Begrijp ik.

Je zit de hotspots overigens nog steeds via de app KPN WiFi.

Maar ik hoop dat als het aangepast wordt, dit ook meteen wordt gecommuniceerd met alle klanten van KPN.Mag ik daarop rekenen?

En uiteraard hoop ik dat het nu heel snel wordt aangepakt. Want FON werkt al jaren niet goed.

 

Reputatie 1

Ik maak weinig gebruik van het FON-gedeelte, maar ik kan inderdaad ook vaak niet inloggen op een FON-spot.

 

Bij het verbinden met een FON WiFi netwerk zou je op een website moeten komen waarmee je kan inloggen op Fon met je gebruikersnaam en wachtwoord die je van KPN hebt ontvangen. Die website laadt heel vaak slecht tot bijna niet. Die Captive portal laadt dan vaak niet. 

 

De Ziggo spots maken gebruik van een andere techniek. Daar hoef je niet in te loggen in een browser, maar vul je vooraf je gebruikersnaam en wachtwoord van Ziggo in als je de eerste keer verbinding maakt met dat netwerk. Zodra je dan in bereik bent van zo'n Ziggo Spot, ben je direct online. Zelfde idee als je draadloze netwerk thuis. Één keer je wachtwoord invullen en dan ben je online. Met zo'n systeem zou KPN eigenlijk ook moeten gaan werken, echter is dat weer iets meer werk, en dan kunnen buitenlandse Fon klanten weer niet op dat netwerk.

 

Ik hoop uiteraard dat dit in de toekomst gaat verbeteren. Helaas kan ik dat niet beloven.

Reputatie 1

Beste Erwin. 
Met alle respect! Wat heeft t voor zin om een dienst aan te bieden als die niet werkt. We wachten al vele jaren op een verbetering. Wat bedoel je met “toekomst”? Opnieuw een aantal jaren. Ik zou zeggen. Stop het bij jullie in de ideeënbus. En zorg ervoor dat het een van de eerste goede voornemens is in het nieuwe jaar. En houd ons vooral op de hoogte van de ontwikkelingen. Fijne feestdagen. Groet. Willy