KPN geen ondersteuning Apple bij wifi storing?

  • 15 december 2013
  • 4 reacties
  • 5089 keer bekeken

Sinds enkele weken krijgen wij geen stabiel Wifi signaal meer door. Er is per dat moment niet iets gewijzgd in onze huishouding. Het staat allemaal nog op dezelfde plek en we hebben geen nieuwe apparaten die storing zouden kunnen veroorzaken. We hebben meerdere apparaten in huis die van de Wifi verbinding gebruik maken maar op willekeurige momenten kunnen willekeurige aparaten geen verbinding meer maken. De Experiabox v8 even uit en aan zetten lost het probleem weer op. Maar dat doen we inmiddels zo'n 4 keer per dag wat erg vervelend begint te worden.

Uiteraard al meerdere keren de kanalen gewijzigd en ook de experiabox al een keer gereset maar dat lost het probleem niet op. Klantenservice van de KPN gebeld, maar die geeft aan dat zij alleen ondersteuning bieden voor Windows PCs. Aangezien ik het probleem heb op smartphones, tablets, Playstation en Apple kunnen ze me niet verder helpen, einde gesprek. Nu kan ik nergens vinden dat KPN alleen Windows ondersteunt en dat verbinding van overige apparaten als 'mooi meegenomen' wordt beschouwd. Heeft iemand anders dezelfde ervaring met KPN, of nog beter, weet iemand een oplossing voor het probleem dat ik heb? 


4 reacties

Reputatie 1
Badge
Je hebt het probleem alleen op mobiele apparaten begrijp ik .. Dat is een vaker voorkomend probleem met de V8 ..

Oplossing is een eigen router er achter hangen .

Of KPN bellen om hem om te ruilen voor een V9 . Dit laatste is niet zo heel makkelijk . Maar als je de juiste persoon aan de lijn krijgt en het verhaal verteld dat het vaker voorkomt met de V8 en de V9 niet ,dan zou het een keer moeten lukken . Gewoon net zo lang bellen dat het lukt .

Reputatie 7
Wat een geweldige uitspraak weer van een KPN medewerker van "klantenservice".

Jongens, we leven in 2013 en er is dus meer dan Windows op deze wereld.

Dergelijke uitspraken kunnen eigenlijk alleen gedaan worden door bedrijven die geen rol willen spelen in het hedendaagse communicatielandschap.

Volkomen kansloos, laat het management het maar niet horen.

Wat een drama bedrijf is de KPN toch. Klantenservice hebben ze niet, alleen klantenafhandeling. Ben inmiddels drie maanden en behoorlijk wat minuten aan de telefoon verder, maar het interesseert ze gewoon niets. In al die weken heb ik 1 keer iemand aan de lijn gehad die het porbleem begreep en die richting 2de lijn support heeft aangegeven dat de verbinding niet goed is en het verzoek gedaan een v9 modem te versturen. Was hoopvol maar 2de lijn support heeft vervolgens blijkbaar aangegevn dat zij vinden dat de verbinding goed is, zonder mij te  contacten, en de call gewoon weer gesloten.

Ik zie op het forum ook regelmatig staan dat een Webcare specialist het allemaal zo jammer vindt dat er problemen zijn en dat KPN graag helpt om problemen op te lossen maar die ervaring heb ik absoluut niet. Ben inmiddels 15 jaar klant maar heb er nu enorm spijt van dat ik allerlei KPN randapparatuur heb aangeschaft. Mijn advies aan een ieder die overweegt naar KPN over te stappen is dan ook: niet doen!

Mooiste reactie deze week van de kopn was: het valt allemaal wel mee, deze week heeft u maar 1 keer de router hoeven te resetten.....   

Reputatie 7
KPN en "service" zijn twee dingen die helaas niet samen gaan.

Het is helaas zelfs zo dat "telecom sector" en "service" niet samen gaan.

Bedrijven in de telecom sector zouden zich eens achter de oren moeten krabben t.a.v. de dienstverlening en de impact van hiaten daarin.

Dat een router, modem of ander component in de communicatie niet zichzelf reset na een storing en dus niet automatisch verzorgt dat de storing verholpen wordt, is niet acceptabel.

Vroeger gebruikte ik een Cisco 877W router op een KPN ADSL verbinding (alleen Internet) en wat er ook gebeurde (storing bij KPN, stroomuitval thuis, etc.), je kon er van op aan dat dit zonder interventie weer verholpen werd.

Vandaag de dag ben je afhankelijk van jouw KPN router (en glasvezelmodem) zodra je niet alleen Internet afneemt maar ook telefonie of televisie.

Deze KPN apparatuur heeft blijkbaar geen zelfherstellend vermogen.

Toen ik nog een V8 had vloog de Internet verbinding er ook regelmatig uit.

Heel vevelend aangezien mijn huisalarminstallatie ook over die Internet verbinding in contact staat met het meldpunt.

Sinds 8 oktober 2013 heb ik een V9 en heb ik (laat ik het afkloppen) gelukkig geen uitval van Internet meer gehad.

KPN:

Realiseer je dat jullie netwerk ook door particulieren voor meer dingen gebruikt wordt dan het simpelweg browsen op het Internet.

Realiseer je dat de uptime van de verbinding ook voor een particulier heel hoog moet zijn en dat een zelfherstellend vermogen van de componenten dus een vereiste is.

Realiseer je dat de wereld is veranderd en dat er meer is dan Windows.

Reageer