Vraag

KPN glasvezel 750

• 31 januari 2018
  • 40 reacties
  • 2657 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Zoals sommige van jullie al weten bied t-mobile thuis glasvezel 750 up/down aan.
Nu heeft kpn recentelijk de internet prijs van 500/500 verlaagd van 17.50 naar 12.99 is dit in aanloop naar hogere snelheden zoals t-mobile.

40 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Zojuist contact gehad met de klantenservice maar die weten van niks.
Misschien dat er toch een mod op het forum hier meer over weet/kan achterhalen.
Het zou inderdaad mooi zijn als KPN eindelijk eens de snelheid van glasvezel ging verhogen, maar toen ik een maand geleden ernaar vroeg wisten de mods hier helaas ook nog van niks :(

Maar €37,50 voor een 750/750 verbinding, damn... Hopelijk heeft KPN bij de tijd dat mijn contract afloopt een snelheids upgrade gehad anders word het waarschijnlijk overstappen voor mij.
Reputatie 7
Maar €37,50 voor een 750/750 verbinding, damn...Let op, dat is Internet only, maar goed dat is nog altijd een keurige prijs.
Ik ben bij T-Mobile per maand €1,49 duurder uit dan bij KPN als ik exact dezelfde diensten wil afnemen (inclusief Spotify Premium) en dat is dan inclusief de korting die ik krijg omdat ik mijn mobiele telefonie ook bij T-Mobile heb ondergebracht.
Maar ja, dan heb ik wel 750Mbps i.p.v 500Mbps.

Een groot bezwaar is dat ik dan "gratis en voor niets" FOX Sports Eredivisie erbij krijg en daarom stappen we dus maar niet over.
Maar €37,50 voor een 750/750 verbinding, damn...Let op, dat is Internet only, maar goed dat is nog altijd een keurige prijs.
Dit is ook het enige waar ik in geïnteresseerd ben, die twee Nederlandse series die ik per jaar volg is het mij niet waard om een heel TV pakket erbij te nemen.
Reputatie 3
Badge +3
Ik vind de prijs wel meevallen 10.50 voor 750 mb
Bij kpn is dit duurder en heb je maar 500 mb
Reputatie 3
Badge +3
Maar is er dan verder niemand van kpn die hier wat meer over kan vertellen.
Reputatie 3
Badge +3
Jammer dat het stil blijft op dit topic als kpn niks wil/kan zeggen hoor ik het graag. Op de klantenservice nemen ze de moeite niet om na te vragen of uit te zoeken daar is het antwoord gelijk nee.
Hopelijk hebben ze op het forum iets meer geduld om deze kwestie uit te zoeken
Van welk netwerk maakt Tmobile dan gebruik dat ze dit kunnen leveren? Ik vermoed dat het overgrote deel van het Reggefiber glasvezelnet tot nog toe niet boven de 524Mbps uit komt zoals op mijn postcode via een netco check wordt aangegeven.

Vreemd genoeg beweerd de T-Mobile site hier ook 750 Mb te kunnen leveren.
Reputatie 5
Badge +6
Van welk netwerk maakt Tmobile dan gebruik dat ze dit kunnen leveren? Ik vermoed dat het overgrote deel van het Reggefiber glasvezelnet tot nog toe niet boven de 524Mbps uit komt zoals op mijn postcode via een netco check wordt aangegeven.

T-Mobile heeft het netwerk van Vodafone overgenomen toen die gingen fuseren met Ziggo.
Dus op plaatsen waar Vodafone eigen apparatuur in de pops heeft staan kan T-Mobile 750 mbit leveren.
Reputatie 3
Badge +3
Ik dacht dat t-mobile thuis over het netwerk van KPN ging.
En ik heb ondertussen t-mobile gebeld en die geven aan die 750 mb is haalbaar op mijn adres dus waarom zou kpn die niet kunnen. Ik neem aa dat als ik bijvoorbeeld overstap naar t-mobile dat ik aangesloten word in de zelfde wijkcentrale dus zo probleem moet het dus niet zijn voor kpn maar correct me if i am wrong
Ik ging er ook vanuit dat vodafoon gewoon lijnen bij voorheen reggefiber nu KPN leasde maar dan vermoedelijk dus met ander apparatuur in de pop. Zo bijzonder is die 750 Mb niet eens levert Tweak niet al jaren 1Gb?
Reputatie 5
Badge +6
Ik ging er ook vanuit dat vodafoon gewoon lijnen bij voorheen reggefiber nu KPN leasde maar dan vermoedelijk dus met ander apparatuur in de pop. Zo bijzonder is die 750 Mb niet eens levert Tweak niet al jaren 1Gb?

Yup op plaatsen waar tweak eigen apparatuur heeft leveren ze 1gbps, en in 1 gemeente (De Wolden) zijn ze zelfs gestart met 10gbps verbindingen.
KPN mist ook hier volledig de boot, zeker nu Ziggo bezig gaat met DOCSIS 3.1 om zo ook 1gbps downstream te kunnen leveren.
Reputatie 3
Badge +3

Tweak levert dit inderdaad al erg lang.
Dus waarom zou dit niet kunnen met kpn misschien willen ze niet verder upgraden in glas zoals op vele sites vermeld word. Maar liever in koper investeren.
Reputatie 5
Badge +6
Ik dacht dat t-mobile thuis over het netwerk van KPN ging.
En ik heb ondertussen t-mobile gebeld en die geven aan die 750 mb is haalbaar op mijn adres dus waarom zou kpn die niet kunnen. Ik neem aa dat als ik bijvoorbeeld overstap naar t-mobile dat ik aangesloten word in de zelfde wijkcentrale dus zo probleem moet het dus niet zijn voor kpn maar correct me if i am wrong

Zoals ik dus schreef, waar T-Mobile thuis heeft het Vodafone netwerk overgenomen.
Hiermee heeft T-Mobile de beschikking over eigen apparatuur in sommige pops.
Daar kunnen ze dus 750mbps leveren.
Waar er geen eigen apparatuur aanwezig is kopen ze het in bij KPN Wholesale en dus maximaal 500 mbps.
Reputatie 3
Badge +3
@Dennis-L ik had jou bericht nog niet gelezen had de pagina nog niet ververst maar inderdaad je hebt gelijk
Reputatie 3
Badge +3
Maar dan rest nog steeds de vraag gaat kpn hier iets mee doen naar aanleiding van de prijsverlaging van 17.50 naar 12.99 zit er toch misschien iets aan te komen.
Ik geloof niet dat kpn zomaar een een prijs verlaging doet
Reputatie 5
Badge +6
KPN heeft ook nog een flink aantal pops die maar tot maximaal 100 mbit kunnen leveren (EoF) die zullen ze eerst ook nog moeten gaan ombouwen zodat GoF beschikbaar is.
Maar daar heb ik al een ander topic over en ik heb intussen begrepen dat KPN nog steeds beetje bij beetje de laatste EoF pops aan het ombouwen is,
Het duurt bij KPN gewoon allemaal iets langer dan bij andere operators.

Glasvezel is de toekomst 😆
Alles hangt af van de vraag van het gros van de klanten dan zal vermoedelijk mobiel internet meer toekomst hebben dan vast.
Reputatie 7

Dat kan ook gewoon, KPN heeft namelijk helemaal geen 500Mbps netwerk maar een 1Gbps netwerk. Die 500Mbps is puur het softwarematig afknijpen van de snelheid. Het is dat KPN er nog geen heil in ziet om abonnementen met een hogere snelheid aan te bieden anders zouden ze dat met een simpele administratieve wijziging vanavond nog kunnen starten.

P.S. T-Mobile biedt haar diensten ook gewoon via het Reggefiber netwerk aan hoor.
Reputatie 7
Badge +18

Dat kan ook gewoon, KPN heeft namelijk helemaal geen 500Mbps netwerk maar een 1Gbps netwerk. Die 500Mbps is puur het softwarematig afknijpen van de snelheid. Het is dat KPN er nog geen heil in ziet om abonnementen met een hogere snelheid aan te bieden anders zouden ze dat met een simpele administratieve wijziging vanavond nog kunnen starten.
Wordt het dan niet eens tijd dat KPN daar eens aan gaat beginnen?
Reputatie 7
Wordt het dan niet eens tijd dat KPN daar eens aan gaat beginnen?Daar zet ik een groot aantal vraagtekens bij.
Ik zie geen commercieel voordeel.
Om concurrerend 1Gbps aan te kunnen bieden kunnen ze eigenlijk niet meer vragen dan dat ze nu met die nieuwe prijzen voor 500Mbps vragen.
Dat betekent dat je de prijs voor 500Mbps feitelijk nog verder omlaag moet brengen en dan moet je je gaan afvragen of er onder aan de streep i.p.v. meer ineens niet minder geld binnen komt. Ik denk namelijk dat er legio abonnees zullen zijn die tot de conclusie komen dat 500Mbps (voorlopig) ook voldoende is en daar dus voor kiezen.
Commercieel gezien zou het dus best onverstandig kunnen zijn om hogere snelheden aan te gaan bieden.
Dit is ook waarom ik verwacht dat er bij KPN geen 250Mbps abonnement zal komen net zo goed als waarom T-Mobile geen abonnement heeft tussen de 100Mbps en 750Mbps.
Reputatie 6
Badge +10
Wordt het dan niet eens tijd dat KPN daar eens aan gaat beginnen?Daar zet ik een groot aantal vraagtekens bij.
Ik zie geen commercieel voordeel.
Om concurrerend 1Gbps aan te kunnen bieden kunnen ze eigenlijk niet meer vragen dan dat ze nu met die nieuwe prijzen voor 500Mbps vragen.
Dat betekent dat je de prijs voor 500Mbps feitelijk nog verder omlaag moet brengen en dan moet je je gaan afvragen of er onder aan de streep i.p.v. meer ineens niet minder geld binnen komt. Ik denk namelijk dat er legio abonnees zullen zijn die tot de conclusie komen dat 500Mbps (voorlopig) ook voldoende is en daar dus voor kiezen.
Commercieel gezien zou het dus best onverstandig kunnen zijn om hogere snelheden aan te gaan bieden.
Dit is ook waarom ik verwacht dat er bij KPN geen 250Mbps abonnement zal komen net zo goed als waarom T-Mobile geen abonnement heeft tussen de 100Mbps en 750Mbps.

Klopt wel wat je zegt. Maar als ze meer geld willen verdienen zouden ze de 500mbps verder in prijs moeten verlagen. Het prijsverschil vind ik nu te groot (en velen met mij?), Als het verschil met nu (ik heb nu 100/10) bijv €5 is dan stap ik gelijk over (en velen met mij). Dan halen ze veel meer geld op dan de enkeling die het nu afneemt...of maak ik bedrijfskundig nu een denkfout 😉
750 neem ik meteen af, laat maar komen. Tweak kan 1Gbit niet leveren op mijn adres.
Klopt wel wat je zegt. Maar als ze meer geld willen verdienen zouden ze de 500mbps verder in prijs moeten verlagen. Het prijsverschil vind ik nu te groot (en velen met mij?), Als het verschil met nu (ik heb nu 100/10) bijv €5 is dan stap ik gelijk over (en velen met mij). Dan halen ze veel meer geld op dan de enkeling die het nu afneemt...of maak ik bedrijfskundig nu een denkfout ;-)

Als je weet dat 500/500 €12,99 extra kost bij KPN en je voor €12,50 een max van 200/200 krijgt bij Telfort dan zou voor de extra snelheid die je krijgt KPN verhoudings gewijs iets voordeliger zijn. Toevallig was op het Telfort forum hier een vraag over omdat KPN de prijs voor de upgrade naar 100Mb heeft verlaagd. Kijk je dan naar de totaal kosten dan zijn de psycholische goedkoper klinkende ,99 prijzen niet eens zo heel veel minder.

Maar behalve huishoudens van meer dan 4 personen of gebruikers die veel up en of downloaden zie ik de noodzaak voor 750 Mbps of meer niet. Voor ons tweetjes voldoet 50/50 prima.
Wat ik eigenlijk het meest vreemd vind is dat mijn ouders bij Ziggo, over koper, het basispakket hebben met 200mb download snelheid. Kom ik aan met mijn super snelle, moderne glasvezelpakket bij KPN: 80mb download snelheid. Tuurlijk kan ik de snelheid verhogen maar met glasvezel mag je toch wel iets betere beginwaardes hebben?

Reageer