Vraag

KPN glasvezel 750

• 31 januari 2018
  • 40 reacties
  • 2493 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 2
Ook ik heb al meerdere malen gevraagd of er nieuws is over een snellere verbinding, tot op heden altijd een negatief antwoord gehad :(

Deed toevallig een speedtest via KPN speedtest, dacht dat de balk eerder tot 500mbit liep, echter nu zie ik wanneer de snelheid iets boven de 500mbit uitkomt dat de speedtest naar 1000mbit gaat, is dit nieuw of was dit altijd al zo ?
Wat ik eigenlijk het meest vreemd vind is dat mijn ouders bij Ziggo, over koper, het basispakket hebben met 200mb download snelheid. Kom ik aan met mijn super snelle, moderne glasvezelpakket bij KPN: 80mb download snelheid. Tuurlijk kan ik de snelheid verhogen maar met glasvezel mag je toch wel iets betere beginwaardes hebben?

Ziggo Start zit op dit moment op 40/4, 200/20 is bij Ziggo Compleet daarna heb je 400/40. Dus wellicht niet helemaal een basispakket. KPN begint op dit moment ook met 40/4 zelfs op het glasvezelnet.
Kpn zou voor DSL nu ook snelheden tot 400Mb gaan uitrollen en hier al mee testen.
Reputatie 7
Maar behalve huishoudens van meer dan 4 personen of gebruikers die veel up en of downloaden zie ik de noodzaak voor 750 Mbps of meer niet. Voor ons tweetjes voldoet 50/50 prima.Wij hebben een huishouden van 5 personen en ook dan merk je het verschil tussen 100Mbps en 500Mbps niet echt. De bottleneck is vrijwel nooit jouw eigen verbinding, maar verbindingen verderop in het netwerk die gedeeld moeten worden met vele anderen. Wij hebben een 500Mbps verbinding, maar dat is vanwege het synchroniseren van onze backupvoorziening en bewakingsbeelden met andere locaties. Zouden we dit niet doen, dan zou ik zelfs overwegen om terug te gaan naar 100Mbps.

Om "concurrerend" te zijn zou die €12,99 wat mij betreft de prijs voor 1Gbps moeten zijn en voor 500Mbps zou dan bijvoorbeeld maximaal €8,49 gevraagd moeten worden.
Zelfs dan kun je je afvragen of het aanbod concurrerend genoeg is.
Reputatie 7
Deed toevallig een speedtest via KPN speedtest, dacht dat de balk eerder tot 500mbit liep, echter nu zie ik wanneer de snelheid iets boven de 500mbit uitkomt dat de speedtest naar 1000mbit gaat, is dit nieuw of was dit altijd al zo ?Dat was altijd al zo, het 500Mbps abonnement loopt over een 1Gbps netwerkverbinding. Feitelijk zijn er bij glasvezel van KPN maar twee technische snelheden, 100Mbps en 1Gbps. De 500Mbps is een softwarematige afknijping van een 1Gbps verbinding.
Reputatie 6
Badge +10
Omdat er bij ons zeer intensief gebruik wordt en ik soms merk dat de snelheid wat terugvalt ga ik toch weer eens een maandje 500/500 proberen. Hoe lang duurt de omzetting bij KPN? Ik heb het dus al eerder gehad. Ik heb de wijziging gisterenavond doorgevoerd en er staat nog steeds ‘in behandeling’
Reputatie 7
Omdat er bij ons zeer intensief gebruik wordt en ik soms merk dat de snelheid wat terugvalt ga ik toch weer eens een maandje 500/500 proberen. Hoe lang duurt de omzetting bij KPN? Ik heb het dus al eerder gehad.Dat is vrijwel direct en je kunt 1 keer per maand switchen.
Reputatie 6
Badge +10
Omdat er bij ons zeer intensief gebruik wordt en ik soms merk dat de snelheid wat terugvalt ga ik toch weer eens een maandje 500/500 proberen. Hoe lang duurt de omzetting bij KPN? Ik heb het dus al eerder gehad.Dat is vrijwel direct en je kunt 1 keer per maand switchen.

Dat was vorige keer inderdaad zo. Ik heb de wijziging gisterenavond doorgevoerd maar er staat nog steeds ‘wijziging wordt verwerkt’
Reputatie 7
Omdat er bij ons zeer intensief gebruik wordt en ik soms merk dat de snelheid wat terugvalt ga ik toch weer eens een maandje 500/500 proberen. Hoe lang duurt de omzetting bij KPN? Ik heb het dus al eerder gehad.Dat is vrijwel direct en je kunt 1 keer per maand switchen.Dat was vorige keer inderdaad zo. Ik heb de wijziging gisterenavond doorgevoerd maar er staat nog steeds ‘wijziging wordt verwerkt’Toch zou dat eigenlijk direct doorgevoerd moeten worden, vreemd dat dat bij jou niet het geval is.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo! Dank jullie voor je belangstelling en voor de vragen omtrent de snelheden die we aanbieden. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb hier op dit moment niet meer informatie over. We blijven natuurlijk onze abonnementen bekijken en nemen jullie verzoeken en input mee wanneer we nieuwe mogelijkheden onderzoeken.
Reputatie 5
Badge +6
Omdat er bij ons zeer intensief gebruik wordt en ik soms merk dat de snelheid wat terugvalt ga ik toch weer eens een maandje 500/500 proberen. Hoe lang duurt de omzetting bij KPN? Ik heb het dus al eerder gehad. Ik heb de wijziging gisterenavond doorgevoerd en er staat nog steeds ‘in behandeling’

Dat ligt er aan, ben je op gigabit (GoF) aangesloten in de pop dan gaat het vrij snel.
Ben je aangesloten op ethernet (EoF) dan zal er eerst een monteur naar de pop moeten om je om te patchen,
Reputatie 7
Dat ligt er aan, ben je op gigabit (GoF) aangesloten in de pop dan gaat het vrij snel.
Ben je aangesloten op ethernet (EoF) dan zal er eerst een monteur naar de pop moeten om je om te patchen,
Maar ...Ik heb het dus al eerder gehad.
Reputatie 5
Badge +6
Ah, ja dan zou het direct moeten zijn.
Maar misschien dat het in het weekend niet wordt doorgevoerd?
Reputatie 7
Dat zou raar zijn, want daarmee zeg je dat de geautomatiseerde processen ook vrij hebben in het weekend. 😉
Reputatie 5
Badge +6
Dat zou raar zijn, want daarmee zeg je dat de geautomatiseerde processen ook vrij hebben in het weekend. 😉

Zou kunnen zijn dat een KPN medewerker een handeling moet uitvoeren om het geautomatiseerde proces in gang te zetten 😉

Maar dit gaat een beetje off-topic worden🙊
Wat ik eigenlijk het meest vreemd vind is dat mijn ouders bij Ziggo, over koper, het basispakket hebben met 200mb download snelheid. Kom ik aan met mijn super snelle, moderne glasvezelpakket bij KPN: 80mb download snelheid. Tuurlijk kan ik de snelheid verhogen maar met glasvezel mag je toch wel iets betere beginwaardes hebben?

Ziggo Start zit op dit moment op 40/4, 200/20 is bij Ziggo Compleet daarna heb je 400/40. Dus wellicht niet helemaal een basispakket. KPN begint op dit moment ook met 40/4 zelfs op het glasvezelnet.
Kpn zou voor DSL nu ook snelheden tot 400Mb gaan uitrollen en hier al mee testen.

Dat klopt, maar de snelheid van ziggo over koper is veel goedkoper dan wat er aangeboden wordt bij KPN....Dus ouderwets koper aansluiting is voor hetzelfde geld sneller als het modernere glasvezel...

Reageer