Beantwoord

KPN glasvezel in het buitengebied op een bestaand glasvezelnetwerk

  • 26 January 2022
  • 6 reacties
  • 146 keer bekeken

Hier een huishouden dat +30 jaar KPN klant is geweest. Zowel internet, tv als bellen. Naar tevredenheid.

Een paar jaar geleden werd ons glasvezel aangeboden. We moesten daarbij kiezen uit 2 providers (geen KPN). Om mee te kunnen doen moest je een contract afsluiten bij één van die 2. Aangezien hier in het buitengebied met name de internetverbinding via koperdraad nou niet bepaald snel was heeft de hele buurt dat dus gedaan.

Een klein jaar later kwam KPN met de vraag of we geinteresseerd zouden zijn in een KPN glasvezel aansluiting. Ja natuurlijk maar inmiddels had iedereen bij één van die andere providers een contract getekend op basis waarvan DeltaFiber het netwerk ging aanleggen.

Vandaag maar eens rond gaan bellen of KPN inmiddels hier ook glasvezel aanbiedt (want we willen graag terug naar KPN). Er werd ons echter verteld dat KPN niet via een ander glasvezelnetwerk aanbiedt maar alleen via hun eigen netwerk. Wat hier dus niet ligt. Wel ligt hier het bestaande netwerk van de andere netwerkbeheerder kant en klaar aangelegd.

Mijn vraag is dus eigenlijk; bestaat er een kans dat KPN binnen afzienbare tijd overeenkomsten of een samenwerking aangaat met, bv in ons geval DeltaFiber, zodat mensen in de buitengebieden die dat zouden willen over zouden kunnen stappen naar KPN.

Mvg, Hennie van Heerden

 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 26 January 2022, 21:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die kans is zo goed als nul. KPN zal waarschijnlijk nooit over het het netwerk van Delta gaan leveren. 

Reputatie 7
Badge +7

Kans is er altijd. Als je wilt weten hoe groot die kans is, kan alleen KPN dat beantwoorden maar reken op ongeveer 0.

@Hennie van Heerden 

Zie deze link voor info 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/delta-fiber-nederland.htm

Enige wat mogelijk is als je naar glasvezel wil i.v.m. sneller internet bijvoorbeeld

Is overstappen de enige optie

 

Hoi @Hennie van Heerden . Welkom op het forum.

Ik vrees ook dat dat niet gaat lukken. In welke plaats woon jij, als ik vragen mag? 

Hoi @Erwin_ 
Ik woon in Tonden (bij Zutphen)

Daar zijn in ieder geval geen plannen om een netwerk waarop KPN aanbied uit te rollen, helaas. :-(