Beantwoord

KPN Glasvezel snelheid niet stabiel

  • 4 November 2019
  • 8 reacties
  • 696 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

 

Ik heb recent de snelheid van mijn KPN glasvezel internet verbinding verhoogd van 100 naar 200 Mbit. De snelheid is echter sterk wisselend, de klachten uit het gezin gaan onverminderd door.

 

 

Ik meet ieder uur de snelheid. In bijgesloten overzicht de resultaten van de afgelopen dag. Dit patroon is bijna iedere dag hetzelde (ps: omdat ik meet via een raspberry 3 kan de snelheid nooit boven de 100 mbit komen). Zowel de groene als de blauwe lijn zouden continu op 100 Mbit horen te staan.

Kunnen jullie hier wat aan doen?

Met vriendelijke groet, Ton

icon

Beste antwoord door treesink 12 November 2019, 19:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Treesink, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Ik heb echter wel iets meer informatie nodig. 

de klachten uit het gezin gaan onverminderd door

Welke klachten zijn dit precies? Zou je ook je Experiabox en het glasvezelkastje ernaast een 10 seconden stroomloos willen maken? 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Badge

Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld. Ook heb ik router en glasvezelkastje stroomloos gemaakt. Het maakt helaas geen verschil, zie onderstaande grafiek (bedraad gemeten).

De gebruikers merken deze wisselende snelheid doordat internet regelmatig lijkt te haperen (draadloos en bedraad). Ook de TV stopt regelmatig even. Heel vervelend.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Met de verbinding zelf zie ik geen rare dingen. Ik kan echter je modem niet uitlezen vanaf hier. Welke Experiabox gebruik je? Of gebruik je een eigen modem?

Badge

Experiabox V10, geen bijzonderheden verder. Experiabox hangt direct aan glasvezelkastje. Zit een degelijke cat6 kabel tussen.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, laat je vrijdag even weten hier of de monteur een oorzaak heeft kunnen vinden? Bedankt voor je tijd aan de telefoon zonet.

Reputatie 7
Badge +24

Treeskink, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Badge

Hallo Alex,

Ik wilde nog even afwachten hoe het gaat. Het lijkt beter te zijn, zie onderstaande grafiek. De TV haperingen zijn ook verdwenen. De klachten uit het gezin zijn sterk afgenomen. Het blijft raar dat vooral de download snelheid zo blijft wisselen, maar dat kan aan van alles liggen. Deze case kan je sluiten en als ik weer aanleiding heb klopt ik weer aan in het forum. Dank voor je hulp!

Met vriendelijke roet, Ton

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als ik het zo zie sluit ik me er ook bij aan. Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.