Beantwoord

KPN heeft oud (ziggo) contract opgezegd zonder nieuwe aansluiting te regelen

  • 29 October 2022
  • 57 reacties
  • 922 keer bekeken

Reputatie 1

Beste, 

 

Vorige maand heb ik een contract bij KPN (internet & tv) afgesloten. Hierbij gebruik gemaakt van de overstap service zodat mijn huidige (Ziggo) contract beëindigd zou worden. 

Kort hierna werd ik gebeld door KPN dat glasvezel wel beschikbaar was in mijn wijk maar nog niet tot in de woning, ze gingen hiervoor een onderzoek starten om te zien of het in de woning aangelegd kon worden en wat de kosten waren/wie die kosten zou moeten dragen. Tot die tijd kon ik niet overstappen omdat er geen andere kabel verbinding in mijn huis ligt. 

Van Ziggo kreeg ik kort daarna ook bericht dat ze een aanmelding hadden gehad voor de overstapservice en dat ze, zodra KPN de overstapdatum definitief door zou geven ze me af gingen sluiten. 

Nu kreeg ik toevallig vandaag van Ziggo een doosje om mijn modem terug te sturen, dit moest binnen 14 dagen. Aan de hand daarvan maar eens contact opgenomen met de klantenservice en hier werd mij verteld dat mijn contract bij hen per 02/11/2022 stopt naar aanleiding van de overstap naar KPN. 

Dit terwijl ik dus nog altijd geen reactie heb gehad van KPN over de glasvezelaansluiting, met andere woorden, vanaf 2 november zit ik zonder internet. Zowel niet van KPN als van Ziggo. Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat zijn de beste vervolgstappen om toch zo kort mogelijk zonder internet te zitten?

 

icon

Beste antwoord door Jopske 26 January 2023, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Jopske, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Als je gebruik maakt van de overstapservice, hoort je oude aansluiting pas gedeactiveerd te worden op het moment dat het signaal van je nieuwe aanbieder actief is. Ik vermoed dat je aansluiting oorspronkelijk op de 2e geleverd zou worden en dat die datum vanuit ons alvast door is gegevens aan je oude provider. Daar hoort een opzegging echter nog niet in werking te worden gezet, goed dus dat je even aan de bel trekt.

Ik kijk graag even met je mee, in de Ziggo systemen kan ik niet maar hoe het zit met de levering vanuit ons, dat kan ik wel nakijken. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Reputatie 1

Hoi Maja, bedankt voor de snelle reactie! Als het goed is zijn de profielgegevens nu ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Jopske!

Wat ik zie is dat de leverdatum bij ons nu op 3-11 staat, maar het lijkt er inderdaad nog niet op dat we dan aan kunnen sluiten omdat je aansluiting nog niet gereed is. De overstapservice hoort er voor te zorgen dat je geen moment zonder komt te zitten, en is dusdanig ingericht dat je nieuwe provider een seintje stuurt naar je oude provider wanneer ze het signaal van hun lijn af kunnen halen. Pas na het actief worden van je KPN modem op je KPN lijn, hoort dat seintje verzonden te worden.

Ziggo heeft echt aangegeven dat de opzegging per 2-11 doorgevoerd gaat worden? Ze spreken niet over een vermoedelijke of voorlopige ophefdatum of iets dergelijks?
 

Reputatie 1

Hoi @Maja_ 

 

bedankt voor je reactie! Jammer dat het aansluiten (nog) niet gaat lukken voor die datum.

Via de chat met Ziggo heb ik inderdaad gisteren de bevestiging gekregen dat mijn abonnement per 02/11 daar stopt naar aanleiding van de opzegging die door kpn doorgegeven zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd, ik hoop eigenlijk dat de medewerker waar je mee gechat hebt, verkeerd begrepen heeft hoe de overstapservice precies werkt. Maar wil je voor de zekerheid toch vragen of je nogmaals contact wil zoeken met Ziggo, om te vragen of ze deze opzegging tegen kunnen houden. Dat gaat sneller dan dat ik onze overstapdesk in ga schakelen, die pas morgen weer aanwezig is. 

Mocht je niet verder komen met de Ziggo klantenservice, dan schakel ik ze uiteraard alsnog in @Jopske!

Reputatie 1

Hoi @Maja_ over het weekend en ook vandaag nog met verschillende mensen binnen Ziggo gesproken die me steeds wat anders vertelde. 😞

De medewerker die ik vandaag sprak gaf inderdaad aan dat mijn contract per 02/11/2022 zou stoppen. Deze medewerker heeft dit nu tijdelijk kunnen verlengen zodat ik niet zonder internet zit morgen maar dit heeft dus ook weer invloed op mijn overstap naar KPN. 

Weet jij toevallig ook wat de status is van het glasvezel onderzoek en wanneer de mogelijke overstap vanaf jullie kant dus afgerond kan worden?

Reputatie 7
Badge +20

Ok heel fijn dat het via Ziggo uitgesteld is! Dan zit je voorlopig in ieder geval niet zonder. Erg vreemd dat deze situatie überhaupt is ontstaan. Ik moet bekennen dat ik niet echt begrijp waar dit mis gaat 😐 Als ik je overstapverzoek vanuit Ziggo bekijk, heeft hij bij ons nog status: planned, daar maak ik niet uit op dat vanuit ons al aan Ziggo door is gegeven dat de opzegging verwerkt moet worden 🤔

Ik kan zien dat er vandaag nog iemand mee bezig is geweest, maar die heeft een notitie achtergelaten met dat er helaas nog niet meer bekend is. Er wordt dus aan gewerkt, maar er valt nog niets concreets te melden.

Je levering staat nog steeds ‘gepland’ voor morgen, dus ik acht de kans aanwezig dat je morgen wel iets van one leveringsafdeling zult horen. Het kan echter ook zijn dat ze alleen interne notities maken, en nog geen contact zoeken met jou omdat ze nog geen goed nieuws voor je hebben. Die notities kan ik echter wel zien staan. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jopske, ik heb de afgelopen dagen een aantal keer gespiekt maar zie nog geen verandering in de situatie of updates vanuit de leveringsafdeling. Is er aan jouw kan wel wat gebeurd? Of heb je niets gehoord vanuit ons? 

Reputatie 1

Ha @Maja_ bedankt voor het kijken! Ik heb helaas ook nog niks gehoord, vol verwachting klopt mijn hart…! 

Reputatie 7
Badge +20

Balen, dan ga ik er weer even achteraan en vragen of ze een update voor je hebben!

Reputatie 7
Badge +20

Laatste nieuws is dat er nog niets gewijzigd is aan de situatie ☹️ Ik heb nu een toevoeging gemaakt op de lopende ‘storingsbon’ over het issue met de levering van je signaal, en hoop dat er vanuit daar contact met je opgenomen gaat worden. Dat kan 3 werkdagen duren. Mocht je woensdag eind middag nog niets gehoord hebben, trek je dan weer aan de bel? Dan kan ik kijken of ze wellicht wél iets genoteerd hebben, maar dit niet telefonisch aan jou hebben medegedeeld. 

Reputatie 1

Ha @Maja_ 

 

Afgelopen maandag werd ik gebeld maar helaas zonder echte update. Naar aanleiding van deze post namen ze contact op en gaven ze aan dat het onderzoek nog bezig was en dat er inderdaad vandaag een uitkomst verwacht werd.

 

Verder heb ik zelf helaas nog niks gehoord, jij wel een update gekregen?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zie een notitie van gisteren, dat het haalbaarheidsonderzoek dat is opgestart om te kijken hoe jij aangesloten kan worden af is gewezen 😑 Het is niet duidelijk waarom en de situatie is nu doorgezet naar een projectmanager.

Ik hou het de komende dagen in de gaten, als ik meer info zie staan zal ik dat met je delen!

Heb je de opzegging bij Ziggo helemaal ongedaan gemaakt? Of is die uitgesteld naar een bepaalde datum? Als ik heel realistisch ben, kan ik niet anders dan benoemen dat ik verwacht dat het nog wel een poosje zal duren voordat we jou aan kunnen sluiten 🙁

Reputatie 1

Oh jee, de aansluiting bij ziggo was nu verlengd tot eind december dus ik zit daar nog wel een tijdje goed maar misschien dat ik ze binnenkort maar ga bellen dan dat het allemaal nog wat langer duurt… :(

 

in ieder geval bedankt voor de hulp! Wacht ik verder berichten even af hier :)

Reputatie 7
Badge +20

Ah ja, dat geeft een klein beetje ruimte. Hopelijk snel meer bekend vanuit ons zodat je weet waar je aan toe bent!

Reputatie 1

Nog geen update? 😞

Reputatie 7
Badge +20

Nope, ik kijk om de dag even maar zie nog steeds niets staan 😥 Het komt niet vaak voor dat een haalbaarheidsverzoek af wordt gewezen dus ik weet ook niet precies hoe lang zoiets kan duren, ik ga weer een verzoek indienen of ze contact met je op kunnen nemen, hopelijk is er toch al meer bekend dan ik in mijn systemen kan zien!

Reputatie 1

Hoi hoi, 

Ik heb niks gehoord deze week. Jullie wel toevallig?

Inmiddels heeft Ziggo toch ook mijn contract afgesloten (ook al zou dit verlengd zijn tot 30 december) en nu zit ik dus al twee dagen zonder internet. 

Een heractivering daar (die 24uur zou duren) is nu, twee dagen later, nog steeds niet gelukt. Ze vermoeden dat dit te maken heeft door het overstapservice verzoek wat nog open staat bij jullie. Kunnen jullie dit afwijzen en daarna opnieuw opstarten of iets dergelijks? 

Want nu heb ik dus al twee dagen geen internet en/of tv en het lijkt alsof dat nog wel even gaat duren… 

De overstapservice zou het allemaal heel makkelijk moeten maken maar op dit moment heb ik er nu al een ruime maand problemen en stress mee… 

 

EDIT; medewerker van Ziggo vermoed nu dat er door jullie opnieuw een overstapverzoek ingediend is na 2 november, zou dit kunnen kloppen?

Reputatie 7
Badge +20

Wat een ellende zeg dit, mijn excuus dat dit zover heeft moeten komen 😥

Ik zie nu wél een update: ze hebben geprobeerd je te bellen op de 28e maar hebben je niet bereikt. Verder staat er dat er nu wel een haalbaarheidsonderzoek te lopen met een deadline van 7 december. 

Omdat dit allemaal nog steeds niet veel concreets oplevert voor jou, heb ik nu uitgelegd dat Ziggo je al af heeft gesloten op ons verzoek, terwijl er nog een niets eens een aansluiting aanwezig is bij jou. Daarbij het ik het verzoek ingediend voor een noodoplossing, zodat je weer online bent terwijl alles achter de schermen uitgezocht wordt. Hierover hoor je binnen 3 werkdagen meer te horen (een telefoontje vanuit de betreffende afdeling, of hopelijk een sms met de bevestiging dat de noodoplossing onderweg is)

 

Reputatie 7
Badge +9

@Jopske,

Je hebt toevallig niet een mobiel abonnement bij KPN? Anders kan @Maja_ daar wellicht een gratis bundel opzetten :)

Reputatie 1

Bedankt voor de update @Maja_ ik wacht het belletje/sms’je nog even af dan de komende dagen!

 

en helaas niet @King006 maar bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +20

Al wat gehoord @Jopske? Ik zie geen verdere notities staan over een noodoplossing dus als je die nog niet ontvangen hebt ga ik het even over een andere boeg gooien om er toch 1 bij je te krijgen!

Reputatie 1

Helaas nog helemaal niks gehoord. Zowel niet over de glasvezel aansluiting als de noodoplossing.

 

gelukkig is dat laatste niet meer nodig aangezien ik sinds dinsdag weer aangesloten ben op het Ziggo netwerk maar dit loopt maar tot 31 december (tenzij ik weer verleng en het dan hopelijk wel goed gaat…) dus een permanente oplossing zou nog steeds wel prettig zijn! 

Reputatie 1

@Maja_ inmiddels zijn we weer een week verder en komt eind december(einddatum bij Ziggo) ook snel dichterbij. 

 

Heb jij nog het idee dat er iets gaat gebeuren vanuit jullie kant? Anders kan ik misschien maar beter gewoon mijn contract bij Ziggo helemaal activeren en deze ellende bij KPN stoppen? Want ik heb er eerlijk gezegd niet heel erg veel vertrouwen meer in helaas :(

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb jouw vorige reactie op de 1 of andere manier helemaal over het hoofd gezien @Jopske, dus pas nu je gisteren opnieuw hebt gereageerd komt dit topic weer bij mij op de radar, mijn excuus hiervoor!

Er zit schot in de zaak: op de 8e zie ik de volgende notities terug: 

08-12-2022

Adres is orderbaar order herstart.

08-12-2022

Antwoord HBO: KPN NetwerkNL heeft uw aanvraag inmiddels beoordeeld. En wij hebben goed nieuws voor u. Het is mogelijk om op uw adres kosteloos een glasvezelaansluitpunt te realiseren.

 

Ook zie ik nu een ‘geplande leverdatum’ staan van 19 januari 2023

Ik ga weer een verzoek indienen of ze jou even willen bellen, het is toch wel erg gek dat je hier zelf niet over geïnformeerd bent 🤔