Beantwoord

KPN heeft oud (ziggo) contract opgezegd zonder nieuwe aansluiting te regelen

  • 29 October 2022
  • 57 reacties
  • 922 keer bekeken

Reputatie 1

Beste, 

 

Vorige maand heb ik een contract bij KPN (internet & tv) afgesloten. Hierbij gebruik gemaakt van de overstap service zodat mijn huidige (Ziggo) contract beëindigd zou worden. 

Kort hierna werd ik gebeld door KPN dat glasvezel wel beschikbaar was in mijn wijk maar nog niet tot in de woning, ze gingen hiervoor een onderzoek starten om te zien of het in de woning aangelegd kon worden en wat de kosten waren/wie die kosten zou moeten dragen. Tot die tijd kon ik niet overstappen omdat er geen andere kabel verbinding in mijn huis ligt. 

Van Ziggo kreeg ik kort daarna ook bericht dat ze een aanmelding hadden gehad voor de overstapservice en dat ze, zodra KPN de overstapdatum definitief door zou geven ze me af gingen sluiten. 

Nu kreeg ik toevallig vandaag van Ziggo een doosje om mijn modem terug te sturen, dit moest binnen 14 dagen. Aan de hand daarvan maar eens contact opgenomen met de klantenservice en hier werd mij verteld dat mijn contract bij hen per 02/11/2022 stopt naar aanleiding van de overstap naar KPN. 

Dit terwijl ik dus nog altijd geen reactie heb gehad van KPN over de glasvezelaansluiting, met andere woorden, vanaf 2 november zit ik zonder internet. Zowel niet van KPN als van Ziggo. Hoe heeft dit kunnen gebeuren en wat zijn de beste vervolgstappen om toch zo kort mogelijk zonder internet te zitten?

 

icon

Beste antwoord door Jopske 26 January 2023, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Reputatie 1

Er zit zeker schot in de zaak, sterker nog. De internet verbinding lijkt te werken! TV heb ik nog niet geïnstalleerd maar dat zal dan hopelijk ook goed gaan komen straks. 
 

Nog een dingetje… ik kreeg net nog wel een e-mail van KPN dat ze voor 27 februari een monteur gaan sturen. Super aardig natuurlijk maar wat komt die nog monteren? Het modem/tv kastje aansluiten lukt me zelf en voor de rest lijkt dus ook alles te werken dus ik denk dat die geannuleerd kan worden! Of mis ik nog iets?

Reputatie 7
Badge +20

Ah super! Ik zie inderdaad dat je verbinding up and running is, heel erg fijn 😃

Er zal nog wel een monteur langs moeten komen om alles goed te koppelen, volgens ons administratieve systeem is je abonnement nog niet actief en dat klopt uiteraard niet met de werkelijkheid. Het lukt mij niet om de monteur eerder langs te laten komen, ik krijg zelf te zien dat dit pas kan na de 27e omdat dan je verbinding pas geleverd gaat worden. Ik ben dus bang dat ik je weer moet verzoeken om te bellen, dit keer wel weer met onze eigen klantenservice via 0800 - 0402. Laat je weten of het ze daar wél lukt om de afspraak naar voren te halen?

Reputatie 1

Hoi @Maja_ 

 

Ik heb er weer een aantal telefoontjes opzitten en zojuist de definitieve bevestiging gekregen dat de 27e niet vervroegd kon worden.

Dit zat administratief zo in elkaar omdat dan Ziggo pas opgezegd kon worden (terwijl die dus al opgezegd is…). Monteur kon wel geannuleerd worden, gezien dat alles gewoon werkte was het niet nodig om die nog langs te laten komen.

Het enige probleem nu is dus dat ik niet gefactureerd kan worden voor deze eerste maand en dat ik geen wijzigingen in mijn abonnement kan maken tot de 27e. 
 

Voor mij is dat beide niet zo’n probleem en de telefoniste verzekerde me dat de verbinding wel gewoon zou blijven werken tussen nu en de 27e. Dus ik wacht die datum nog even af maar verder lijkt alles nu in orde dan…?

Reputatie 7
Badge +20

Ok, toch weer die ‘mislukte’ overstapservice dus, die roet in het eten gooit 😬

Alles lijkt verder in orde, dus even een kwestie van afwachten!

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je abonnement nu helemaal goed actief staat @Jopske, eind goed al goed gelukkig 😃

Reputatie 1

Yes ik kreeg gisteren inderdaad de bevestiging dat mijn abonnement in was gegaan en alles werkt gewoon nog! Eind goed al goed zullen we maar zeggen!

 

bedankt voor jullie hulp 😁

Reputatie 7
Badge +20

Heel graag gedaan en dan kan ik nu eindelijk zeggen: veel plezier met je nieuwe KPN abonnement!