Beantwoord

KPN hussel/4G/buitengebied

  • 23 January 2020
  • 13 reacties
  • 283 keer bekeken

Beste,

Ik zit het overgrote deel van het jaar op een camping in een buitengebied. Ik zou daar, overigens net als een hoop van mijn buren, een vaste internet aansluiting willen. Een hoop buren hebben ook al een vaste aansluiting maar telkens als ik een aanvraag indien wordt deze afgewezen.

Er liggen (volgens meerdere bronnen) 500 aders over het terrein heen. En aldus een van mijn buren die KPN vast internet heeft wist het KPN business center in Leiden (inmiddels gesloten) precies hoe de infra op deze camping in elkaar steekt, zou KPN gewoon een ‘paaltje’ moeten slaan om op een standplaats een aansluiting te realiseren.

Een bezoekje aan de KPN winkel in Leiden (hulde overigens voor de klantvriendelijkheid aldaar) leerde dat binnen het KPN systeem inderdaad de standplaats nummers bij KPN bekend zijn en er meerdere abonnementen lopen.

De medewerker gaf aan dat e.e.a. in verband met buiten gebied ook over 4g aangesloten kon worden. Dat zou ik wel graag willen maar telkens blijven mijn aanvragen geannuleerd worden. Bij T-mobile kan ik het wel gewoon aanvragen, maar ja.. dan heb ik alleen data en ik wil juist ook televisie hebben in één abonnement dus ben ik aangewezen op KPN.

 

Welke KPN’er met wat diepere kennis van infra op speciale locaties zou mij verder op weg kunnen/willen helpen?

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 12 February 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Als er geen oplossing komt is er een alternatief: 

Internet via T-Mobile

TV via Digitenne van KPN (of evt. Canal Digitaal) 

https://digitenne.kpn.com

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MariusK, welkom hier. 

Ale je regelmatig op de camping verblijft kan ik mij voorstellen dat je daar ook graag een verbinding wilt. Deze heb je ook regelmatig aangevraagd. Je bent hiervoor ook in de winkel geweest, maar nog steeds heb je geen abonnement. Deze blijft maar afgewezen worden. In ieder geval begrijp ik dat er wel een verbinding ligt, maar nog geen aansluitpunt, klopt dat? Ik krijg een beetje het vermoeden dat daar het probleem zit. Ik wil graag eens kijken of ik meer informatie hierover kan vergaren. Zou je de postcode + huisnummer + standplaatsnummer aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik op onderzoek. 

Hi @Bart_Z ,

Dank voor je bericht, ik heb het toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even meegekeken. Ik zie inderdaad dat de order afgewezen is. Dit omdat er maar een halve ader beschikbaar zou zijn die ook nog eens te ver van de wijkcentrale af zit. Dit betekent vermoedelijk dat een abonnement niet mogelijk is helaas. Ik ga nog even navragen of er nog opties zijn, maar ik ben er bang voor. Je hoort nog weer van mij, maar ik verwacht dat de klant zeer klein is dat is goed nieuws heb. 

Ik heb even meegekeken. Ik zie inderdaad dat de order afgewezen is. Dit omdat er maar een halve ader beschikbaar zou zijn die ook nog eens te ver van de wijkcentrale af zit. Dit betekent vermoedelijk dat een abonnement niet mogelijk is helaas. Ik ga nog even navragen of er nog opties zijn, maar ik ben er bang voor. Je hoort nog weer van mij, maar ik verwacht dat de klant zeer klein is dat is goed nieuws heb. 

Hi Bart,

 

Opmerkelijk, maar logisch. Dan zou er toch een buitengebied/4g oplossing mogelijk moeten zijn? Daar zijn geen kabels voor nodig.

 

Als er geen oplossing komt is er een alternatief: 

Internet via T-Mobile

TV via Digitenne van KPN (of evt. Canal Digitaal) 

https://digitenne.kpn.com

 

Hoi Noordzee,

 

dank voor je alternatief. Ik gebruik momenteel al digitenne. Ik zou het liefst alles in één hebben bij 1 provider. Niet alleen vanwege een enkel aanspreekpunt, maar ook kostentechnisch is alles in één de betere oplossing.

Reputatie 7
Badge +28

Dat snap ik. Maar toch is het mooi dat je ook op jouw locatie toch alle voorzieningen (TV en internet) tot je beschikking hebt. 
 

Ik gebruik momenteel al digitenne. Ik zou het liefst alles in één hebben bij 1 provider. Niet alleen vanwege een enkel aanspreekpunt, maar ook kostentechnisch is alles in één de betere oplossing.

KPN is gestopt met aanbieden van sneller internet buitengebied via alleen 4G (SIB4G). Daarnaast is SIB4G zonder TV van KPN, het is alleen internet. Dus je zal TV toch via Digitenne moeten betrekken of via een losse ander TV dienst via internet.

Als je alleen NPO en regionalen kijkt via Digitenne en een eigen 4Gmodemrouter inzet, ben je bij T-Mobile goedkoper uit dan je zou zijn bij KPN als ze SIB4G nog zouden leveren.

Reputatie 7
Badge +20

@MariusK Helaas is dat niet altijd het geval: Daarom kan het voorkomen dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet. Zie ook onze pagina over Sneller internet buitengebied onder veelgestelde vragen. 

Als de check aangeeft dat het niet kan, kan het niet. Meer kan ik er ook niet van maken helaas. 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals eerder gezegd zou ik navraag doen. Daarvoor heb ik nu antwoord op gekregen. Uiteindelijk is het wel mogelijk om een aansluiting te krijgen, maar aangezien er meer graafwerk dan 25 meter nodig is om dat in orde te maken. Bij meer dan 25 meter verhalen wij de kosten op de aanvrager. Dus op jou. Deze kunnen ontzettend oplopen tot wel duizenden euro's. Ik wil het dus niet aanraden. Vandaar ook dat jouw aanvragen afgewezen worden. Ik kan er niet meer van maken helaas. 

Zoals eerder gezegd zou ik navraag doen. Daarvoor heb ik nu antwoord op gekregen. Uiteindelijk is het wel mogelijk om een aansluiting te krijgen, maar aangezien er meer graafwerk dan 25 meter nodig is om dat in orde te maken. Bij meer dan 25 meter verhalen wij de kosten op de aanvrager. Dus op jou. Deze kunnen ontzettend oplopen tot wel duizenden euro's. Ik wil het dus niet aanraden. Vandaar ook dat jouw aanvragen afgewezen worden. Ik kan er niet meer van maken helaas. 

Dank voor de moeite Bart!

Het is T-Mobile geworden. s’Avonds om 22:30 online aangevraagd en om 14:00 uur de volgende dag had ik internet. Niet m'n eerste keus want ik had graag alles-in-één gehad maar er was geen andere optie.

Het is betreurenswaardig dat KPN dusdanig weinig kennis heeft van de eigen infra, Ik heb wat onderzoek gedaan op het terrein en wat blijkt, en ligt al een koper aansluiting op nog geen twee meter van mijn perceel. Met wat tools heb ik ook kunnen bepalen dat deze aansluiting gebruikt kan worden. (Werk zelf in de telecom en een kennis van een onderaannemer die aansluitingen voor KPN verzorgt heeft dit getest en bevestigd).
 

Ondanks de overstap naar een andere provider toch erg bedankt voor het uitzoeken!

 

Als er geen oplossing komt is er een alternatief: 

Internet via T-Mobile

TV via Digitenne van KPN (of evt. Canal Digitaal) 

https://digitenne.kpn.com

Dat is het toch geworden ;)

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker jammer. Bij mijn weten lag er alleen een half aderpaar. Anyway, je hebt nu een oplossing gevonden, dat is fijn. 

Mochten we je nog weer kunnen helpen, dan horen we graag weer van je.Â