Beantwoord

KPN id gekoppeld aan Ziggo e-mailadres

  • 29 January 2023
  • 11 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb het volgende probleem mijn kpn id is gekoppeld aan mijn oude e-mail adres van Ziggo.

Ik ben een nieuwe klant en probeer al een paar dagen dit te veranderen in kpnmail.nl.

Als ik het e-mail adres wijzigt dan krijg ik de mededeling dat er een e-mail naar het kpnmail.nl onderweg is en of ik deze wil bevestigen, maar die krijg ik niet in mijn e-mail box om dat dit adres niet bekend is bij kpn.

Maar ik kan geen account aanmaken zonder dit e-mail adres, want alles komt binnen op mijn ziggo adres.

Ik heb contact gezocht met de service afdeling, ruim een half uur in de wacht gezet, dan krijg een telefoonnummer van de service medewerker welk niet in gebruik.

Wie kan mij hiermee helpen, want ik kom hier niet verder mee, want ik wil graag mijn contacten in kennis stellen dat ik een nieuw e-mail adres heb.

Met vr.gr. Frans 1950

icon

Beste antwoord door GeSp 31 January 2023, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Frans 1950 

 

Het maakt voor het aanmaken van een KPN email adres niet uit aan welk email adres je KPN ID is gekoppeld.

 

Is je thuis internet abonnement al gekoppeld aan je KPN ID?
Dat is noodzakelijk om email adressen aan te kunnen maken, indien nodig dan die eerst koppelen.

Dan inloggen met je KPN ID (met je Ziggo email adres) op https://email.kpn.com , daar kan je het nieuwe KPN email adres aanmaken.
Om te testen of het nieuwe email adres werkt kan je in webmail inloggen via: https://webmail.kpnmail.nl
Vervolgens kan je het Ziggo email adres van je KPN ID wijzigen naar het KPN email adres wat je net aangemaakt hebt.

Reputatie 1

Ik heb zojuist 2 e-mail adressen aangemaakt maar ik kan deze 2 niet activeren om dat ik de imap en de smtp gegevens niet kan invullen.

Want dan kan ik mijn kpn id van ziggo laten vervallen en daarvoor in de plaats een kpnmail.nl invullen.

Graag enige hulp bij het oplossen van dit probleem.

Reputatie 7
Badge +21

Wat is het probleem wat je hebt met invullen van de smtp en imap gegevens?

Dit zijn de server instellingen voor kpnmail:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com

Reputatie 1

Beste Ruud

Deze instellingen kan ik wel dromen zo vaak ik deze al heb gebruikt, het probleem zit namelijk zo.

Ik kan de email adressen op kpn wel aanmaken als account e-mail maar ik krijg niet de mogelijkheid om het geheel met imap en smtp in te vullen kortom ik kan mijn account adremet imap en smtp serverssen niet volledig op kpn actief maken.

Gevolg is dat in outlook deze 2 adressen niet bekend zijn ik krijg geen verbinding met de kpn server of met de imap en smtp server van kpn.

m.vr.gr.Frans 1950

Reputatie 7
Badge +21

Het lukte dus wel om de e-mailadressen aan te maken, maar niet om ze in te stellen in Outlook?
Waar gaat het precies fout? Krijg je een foutmelding?

Heb je dit stappenplan van de KPN website al geprobeerd?

Stel e-mail in op Outlook 2019 & 2016 | KPN

Lukt mailen wel als je gebruik maakt van KPN Webmail (kpnmail.nl) ?

Reputatie 1

Beste GeSp

Deze stappen had ik al doorlopen, maar dit helpt niet bij het inloggen met mijn kpnmail.nl ik krijg direct email adres is onbekend ook bij de webmail.

Bij het willen veranderen van het ziggo adres wederom het zelfde.

het KPN id staat gekoppeld aan ziggo, internet werkt tv werkt en mobiel werkt.

email werkt alleen met mijn ziggo adres, daar komt alles binnnen, ook van kpn.

Reputatie 7
Badge +18

Beste Frans,

 

Is het nu wel gelukt om een email adres aan te maken, zie je die nu in het overzicht staan als je inlogt op https://email.kpn.com ?

Dus zoiets:

 

Reputatie 1

Beste GeSp

Ik heb inderdaad 2 email adressen van kpnmail.nl, maar ik kan er werkelijk niets mee.

Ze worden niet herkend, ook als ik ze via outlook inbrengt dan krijg ik net zoals in web email adres onbekend.

Reputatie 7
Badge +18

Beste Frans,

 

Krijg je dan dit te zien?

 

Die melding krijg je zowel bij een fout email adres als een fout wachtwoord.
Als je het email adres goed hebt ingevoerd zoals je hem aangemaakt hebt dan gebruik je waarschijnlijk niet het goede wachtwoord.

Het wachtwoord van je KPN ID staat los van je email wachtwoord, gebruik je misschien de verkeerde?

Stel het mail account wachtwoord anders nog eens opnieuw in door op het > teken te klikken achter het mail account en dan op Wijzigen klikken:

 

Reputatie 1

Beste GeSp

Ik heb het wachtwoord gewijzigd of beter gezegd opnieuw ingevoerd en moet volgens de gegeven 1 uur wachten.

Niet geschoten is altijd mis.

Ik laat het je weten.

Reputatie 1

Beste GeSp

Het is inderdaad de juiste tip ik kan in de webmail met beide adressen.

Bij deze heel hartelijk bedankt.

 

Â