Beantwoord

KPN installatiepakket werkt nog niet

  • 9 June 2019
  • 23 reacties
  • 314 keer bekeken

Badge
Ik heb de kabels geïnstalleerd maar het werkt nog steeds niet, moet de modem worden geconfigureerd? Zo ja, hoe doe ik dat?

Admin: titel van je bericht aangevuld
icon

Beste antwoord door Sami123 10 June 2019, 15:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19
Welk modem heb je en welke lampje branden er?
Badge
Hey Sami123,

Wat bedoel je precies wil je de tv aansluiten aan de modem of wil je de modem aansluiten aan het contact doos.



Ik help je graag,



Groetjes Arman
Badge
Ik heb een Experia v10A, DSL / INTERNET is rood, ik vermeld dat ik het helemaal niet heb gebruikt, ik ben een nieuwe Kpn-client en heb zojuist het pakket uitgebracht.
Badge
Hoi Sami123


Heb je al geprobeert de klantenservice te bellen probeer dat eens op 0800-0402
als je er toch niet uitkomt met de klantenservice dan kan je gratis met de medewerker een afspraak maken met een monteur wanneer het jou uitkomt.De klantenservice is 24/7 open.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Sami123, welkom! Ben je al wel aangesloten? Meestal krijg je je pakket een paar dagen voordat het signaal op 'groen' gaat. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer, kijk ik het voor je na. Laat het hier wel even weten wanneer je dat gedaan hebt.
Badge
Ja, ik ontving het pakket een paar dagen geleden maar ik installeerde het op de datum van het pakket, maar het werkte niet, ik denk dat het misschien op de pc moet worden geconfigureerd, maar ik weet niet hoe.
Reputatie 7
Badge +30
Vul je je profiel aan? Dan kan ik het nakijken! Ik ben er nog 5 minuten, anders pakt mijn collega het morgenochtend op 😉.
Badge
Ik heb ze voltooid, kun je me helpen?
Hoi @Sami123 . Je hebt je profiel helaas nog niet ingevuld. Zou je op deze link willen klikken, daar je gegevens invullen en niet vergeten om de wijzigingen op te slaan. Wil je daarna hier opnieuw een seintje geven?
Badge
Is het goed nu?
Ja, is gelukt! Dankjewel :-)
Ik zie dat je order op 6-6 klaar is gezet om te activeren. Dat lijkt echter nog niet gebeurd. Het kan zijn dat je modem stuk is maar het kan ook dat deze niet correct is aangesloten. Waar zit bij jou het KPN hoofdaansluitpunt? En hoe ziet dit er uit? Kun je desnoods een foto maken? Hoe heb je vervolgens het modem aangesloten?

De gewenste situatie is: Hoofdaansluitpunt -> meegeleverd telefoonkabeltje -> DSL ingang van je experiabox.
Als dit op deze manier is aangesloten zou je de experiabox dan nog een reset kunnen geven? ( reset gaatje achterop het modem. Hier mag je dan 10 seconden een scherp voorwerp in drukken). Als het allemaal goed gaat, gaan de lampjes langzaam groen branden.
Laat je weten hoe het afloopt?
Badge

Am efectuat procedura de resetare, dar lampa este încă roșie

este încă roșie
Badge
Ik heb de resetprocedure uitgevoerd, maar de lamp is nog steeds rood
Ai, dan vrees ik dat er iets stuk is. Weet je zeker dat dit het enige aansluitpunt van KPN is? Zo ja, dan zit er maar één ding op en dat is een (gratis) monteur laten komen.
Mijn advies is om zo snel mogelijk deze link te gebruiken zodat je op korte termijn een monteur kunt inplannen!
https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm
Badge
Dit zijn allemaal kabels in het pakket, andere niet, ik neem contact met u op, dank u!
Reputatie 7
Badge +21
Als je DSL hebt dan moet je de WAN niet aansluiten dat is voor glasvezel.
Dat kan ook de oorzaak zijn
is dat je computerkabel of TV?
Steek die dan in 1 of 2 of 3
Verhip. Die had ik zo snel niet gezien. Je zou zeggen dat het niet uit moet maken maar ik vind het een hele goede suggestie om te proberen, @huistijger . Zou je die netwerkkabel uit de WAN willen halen, @Sami123 ?
Badge
Maar deze socket heeft er niets mee te maken?

Reputatie 7
Badge +21
Nee dat is het kabelbakkie van Ziggo.
Heb je het al getest met de kabel uit de WAN te halen en in één van de andere UTP-aansluitingen te proberen?
De WAN is n.l. voor glasvezel en het kan zijn dat als je ze beide erin stopt dat het dan niet werkt
't Kost niks om het even te testen toch?
Nope, dat is van de concurrent 🙂 Het loshalen van de WAN kabel werkte dus ook niet, @Sami123 ?
Badge
Ik heb een afspraak gemaakt met de technicus, bedankt!
Goed om te lezen. Ik hoop dat het ondertussen allemaal werkt, @Sami123 ?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat alles nu werkt zoals het hoort. Zo niet, laat het weten en dan help ik je verder! 🙂