KPN Internetsnelheid upgrade

  • 14 juni 2016
  • 12 reacties
  • 334 keer bekeken

Hallo KPN Gebruikers & Moderators.

Ik ben 2/3 uur geleden overgestapt van 20/2 MBPS Down/Upload-Snelheid naar 100/10 MBPS Down/Upload-Snelheid. Levering is sowieso 14-06-2016. Maar nergens staat meer dat het aan het verwerken is. En ik test mijn internetsnelheid om de zoveel tijd en hij blijft rond de 20. Daarnaast heb ik ook gechecked hoeveel MBPS we kunnen hebben op dit adres. En dat is 500 aangezien we een glasvezel hebben. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik weet dat ik nog 1.5 uur heb, maar voor de zekerheid wou ik toch een topic erover maken. 

Alvast bedankt.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie


12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond ,

Ik denk dat er 2 dingen kunnen zijn. Of het is per ongeluk geannuleerd door KPN. Of het is al verwerkt. Maar dat de monteur morgen naar uw wijkkast gaat en/of naar de hoofdcentrale van de KPN. Bent u hier onzeker over, dan kunt u het beste even de KPN Klantenservice bellen: 0800-0402 optie 1, daarna 3, en daarna weer optie 1. 🙂 Ze zijn 24/7 bereikbaar. Laat u me het nog even weten? 😉
Reputatie 7
Badge +30
Dennis, hier is geen monteur voor nodig. Er kan automatisch een signaaltje worden gestuurd dat de Internetsnelheid aangepast moet worden.

YassinEl, ik zou straks je FTU en Experiabox even herstarten. Mocht het nog niet opgelost zijn zal een WebCare specialist je verder helpen!
Ik neem aan dat je met FTU mijn glasvezel kastje bedoeld. Zal het nu proberen.

RobinFlikkema schreef op 14 jun '16 om 23:58u
Dennis, hier is geen monteur voor nodig. Er kan automatisch een signaaltje worden gestuurd dat de Internetsnelheid aangepast moet worden.

YassinEl, ik zou straks je FTU en Experiabox even herstarten. Mocht het nog niet opgelost zijn zal een WebCare specialist je verder helpen! 
00:00 geweest, net gerestart. Nog steeds 20 mbps. ca.

Reputatie 7
Badge +24
Hoi , welkom op het forum! Goed dat je hier je vraagt stelt. Logisch dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van die 100Mbit/s.

Het kan meerdere oorzaken hebben waarom je de snelheid nog niet hebt, en dat zoek ik voor je uit.

Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag!

Paul_ schreef op 15 jun '16 om 11:05u
Hoi @YassinEl, welkom op het forum! Goed dat je hier je vraagt stelt. Logisch dat je zo snel mogelijk gebruik wilt maken van die 100Mbit/s.

Het kan meerdere oorzaken hebben waarom je de snelheid nog niet hebt, en dat zoek ik voor je uit.

Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag!

 
Privebericht gestuurd, MBPS download wordt steeds lager. Af en toe haal ik de 5 mbps maximaal, nu sta ik op 16.06 max. En daarmee moet ik een Xbox delen, een laptop 3/4 mobieltjes, KPN TV. Hier kan ik dus eigenlijk echt niet tegen. 100 mbps besteld. 14-06-2016 was de leverdatum. Dan zou alles moeten gaan zoals het normaal hoort te gaan. Altijd problemen met KPN, zit nu ook in het geval zal ik stoppen of niet.

Praat ik met de Webcare die gisteren gereageerd heeft, wordt er gezegd dat alles gewoon klopt en dat ik mijn modem moet resetten. Doe ik dat en dan krijg ik nog steeds 20 mbps max. soms 15/17 en soms zelfs 3/5 mbps. Wat is dit voor hulp? Je merkt toch duidelijk dat het niet klopt. Pff.

Reputatie 6
Badge +9
Even ter verduidelijking, de snelheid die je hierboven noemt zijn waarschijnlijk snelheden gemeten via je wifi?

Reputatie 7
Badge +24
, ik begrijp dat het frustrerend is natuurlijk. We proberen je zeker te helpen maar het is niet altijd direct duidelijk waar het probleem zit. Dan moeten we een analyse doen om het uit te zoeken. 

stelt een hele goede en belangrijke vraag. 

Ik heb een paar dagen terug internetupgrade gekocht van 100mbps. Ik heb al eerder een topic gemaakt. Dat er totaal geen verandering te zien is. Terwijl mijn adres maximaal 500 aan kan vanwege de glasvezel. Ik koop 100mbps niet zomaar, heb het ook echt nodig. Ik word hier gewoon pissig van. Aangezien ik toen eindelijk werd geholpen maar niet goed omdat alles al zogenaamd goed was. En ik hoefde alleen te resetten. Nadat ik mijn modem had gereset bleef het alsnog het zelfde en kreeg ik geen antwoord meer terug van , nu ben ik 3 dagen verder. 3 dagen zonder goed internet. 

* Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Reputatie 7
In jouw vorige topic heb je nooit meer antwoord gegeven op de vraag of je die snelheid via wifi gemeten hebt of vanaf een bedraad aangesloten PC.

Als je de snelheid van jouw Internet aansluiting wilt bepalen dan moet je dat doen met de KPN Speedtest vanaf een bedraad aangesloten PC en niet via wifi.

Wat is de snelheid die je bedraad meet?

* Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Heb zojuist een test gedaan via de bedrading kom ik 1x uit op 9mbps, daarna 20mbps. En dan blijft het van 10/20 mbps

Reageer