News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77540 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Waarom worden bij het overstappen  naar KPN Hussel de compleetvoorwaarden ingetrokken terwijl van te voren wordt aangegeven dat ze wel blijven gelden

 

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge +1

Weer een week voorbij zonder dat er een oplossing is, of überhaupt een fatsoenlijk antwoord van KPN.
Laten we het dan maar nog niet over een mogelijke oplossing hebben omtrent deze ‘soap’ met Fox Sports + Hussel + verkeerde info op website (MijnKPN) met overstappen + bevestigingsmail / orderbevestiging.

Las dat de NPS score nog nooit zo hoog was geweest, op deze manier gaat die ook niet meer hoger worden!!!
Kom op KPN, zonder klanten geen bestaansrecht. 

 

Wij nemen alle signalen heel serieus en zetten intern alles door. Er wordt ook écht hard gewerkt aan het oplossen van de bestaande problemen, al lijkt dat misschien niet zo. 

 

@DigiB volgens mij hoef je niets terug te sturen. Ik zie ook onder de topics die aangemaakt worden meer klanten met deze vraag. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik de voorbeelden doorzetten met de vraag wat er aan de hand is. Stuur voorlopig gewoon maar niets terug hoor!@lammertsm dat geldt natuurlijk ook voor jouw ouders. 

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

 

Badge +12

Waarom worden bij het overstappen  naar KPN Hussel de compleetvoorwaarden ingetrokken terwijl van te voren wordt aangegeven dat ze wel blijven gelden

 

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

 Dit is een bekend probleem bij KPN. Schijnbaar heeft het geen prioriteit want het wordt vooralsnog niet opgelost. Als de omzetting technisch doorgevoerd is kun je ook geen gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. “Omdat het technisch niet mogelijk is”…...Schandalig maar KPN doet er niets aan.

Enige manier om het vlot te trekken is de publiciteit opzoeken (Nu.nl, Tweakers.net, Kassa, Radar etc.) want het interesseert KPN niet echt dat jij nu al je voordelen kwijt bent ondanks dat het van te voren aangegeven is dat je ze blijft houden.

Badge +12

De media heeft het eindelijk opgepakt. Onder druk wordt alles vloeibaar zullen we maar zeggen..

 

Er komt dus wellicht een compensatie..maar KPN gaat volledig voorbij aan wettelijk retour-recht.

 

Tweakers

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +12

And there it is:

Hussel-drama

Reputatie 4
Badge +5

Sowieso vind ik Hussel duur, als ik dezelfde wil hebben als nu betaal ik per maand €5,- meer. Ook raak ik voor mijn mobiel deKPN compleet voordelen kwijt, ondanks dat ik nog steeds KPN compleet ben. Dus voordelen als €5,- mobiel korting en dubbel zoveel data.

Reputatie 1

Al 5 jaar tevreden klant, maar wat een ellende sinds de overstap naar Hussel.. 5 euro entertainmentkorting i.p.v. KPN Compleet 12.99 euro korting, zoals beloofd in deze overeenkomst. Al vier keer met de KPN chat contact gehad. Oplossing? Nee hoor. Prima, stap ik per maart lekker over met al mijn (mobiele en thuis) abonnementen naar een andere provider. Inmiddels Hussel naar 50 mbit gezet en 4K verwijderd om kosten te drukken.

 

Zie dit vandaag op Tweakers verschijnen, zal mij benieuwen: https://tweakers.net/nieuws/159136/kpn-komt-met-coulanceregeling-voor-foutief-fox-sports-aanbod-bij-hussel.html

 

 

Reputatie 7
Badge +28

We hebben een aantal vragen uitgezet naar aanleiding van het statement dat onder andere op Tweakers staat.  Het probleem is gelukkig opgelost, maar er is nog wat onduidelijkheid over het verdere verloop voor degenen die hier nadeel van ondervinden. We houden jullie op de hoogte.

Reputatie 7

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Reputatie 6
Badge +6

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

Reputatie 7

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

 

Ik had al zo'n voorvermoeden ... hoe zou dat nu toch komen... :confounded:

@Joran ?!?!!

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor de screenshot @Ferry1984, nogal een contrast met de melding dat het vorige week donderdag is opgelost. Ik ga er direct achteraan.

Reputatie 7
Badge +7

Ook ik heb ff gekeken (in de MijnKPN-app). Ook hier nog steeds de foutieve weergave van Fox.

Beste KPN-ers, het verhaal wordt slechter en slechter. Jullie geven aan dat het probleem is opgelost, maar het blijkt dat dat NIET het geval is. Hebben jullie wel eens gehoord van “een pilot uitvoeren voordat je iets nieuws begint” en van “dingen testen”? Die dingen moeten toch bekend zijn binnen de ICT-afdeling van KPN? Of is de afdeling van de techneuten een zelfstandige afdeling, waar ze vooral of alleen met de techniek bezig zijn? Zonder dat er gedacht wordt aan de gebruiker?

Ikzelf werk niet in de ICT, maar ben ICT-coördinator. In die hoedanigheid heb ik op mijn werk de taak de schakel te zijn tussen de techneuten en de gebruikers. Ik moet dus veel communiceren, en testen. Voordat onze ICT-afdeling iets nieuws inbrengt wordt dat eerst uitvoerig getest door een klein groepje, dan geëvalueerd en vervolgens uitgebreid en goed gecommuniceerd. Uiteraard luister ik heel goed naar de ervaringen van de gebruikers.

Het lijkt erop dat dit bij KPN niet goed gaat. 

KPN, ik bied mijn diensten aan (op vrijwillige basis): Ik wil met alle plezier nieuwe zaken voor jullie testen. Zo ben ik ingestapt in internetplusbellen toen het nog een pilot was en heb jullie toen van de nodige feedback voorzien. Ook de zwarte wifi-apparaatjes heb ik voor jullie getest.

Mochten jullie in de toekomst nieuwe dingen beginnen, ik wil met alle plezier voor jullie de “klant-kant” testen.

En wellicht zijn er nog wel meer mensen op dit forum die kritisch maar goed willen testen?

Reputatie 3
Badge +1

Het probleem is gelukkig opgelost, ...

Dus er wordt nu niet meer getoond dat je €12,99 KPN Compleet korting krijgt als je in mijnKPN je Alles-in-1 of Internet en TV abonnement gaat verhusselen terwijl je het FOX Sports pakket als KPN Compleet pakket hebt staan.

Kan iemand dit bevestigen?

Net even voor je getest maar nog steeds niet goed:

 

 

Ik had al zo'n voorvermoeden ... hoe zou dat nu toch komen... :confounded:

@Joran ?!?!!

 

Niet te geloven eigenlijk, in het Tweakers stuk staat toch echt dat het donderdag opgelost was........ 

Communicatie naar klant blijft ook uit, een email vanuit KPN naar de betrokken klanten met alvast excuses was al een eerste stap geweest voor wat vertrouwen. 

Een coulanceregeling vind ik ook niet echt geplaatst, daarmee suggereer je dat het de fout van de klant is en dat je als bedrijf voor doet als schappelijk. Hier is sprake van dat KPN een fout heeft gemaakt die KPN behoort op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +7

……..

Niet te geloven eigenlijk, in het Tweakers stuk staat toch echt dat het donderdag opgelost was........ 

Communicatie naar klant blijft ook uit, een email vanuit KPN naar de betrokken klanten met alvast excuses was al een eerste stap geweest voor wat vertrouwen. 

Een coulanceregeling vind ik ook niet echt geplaatst, daarmee suggereer je dat het de fout van de klant is en dat je als bedrijf voor doet als schappelijk. Hier is sprake van dat KPN een fout heeft gemaakt die KPN behoort op te lossen. 

Ja, communicatie is het moeilijkste wat er is. Maar o zo belangrijk, vooral bij problemen of storingen. Het is vooral te hopen dat KPN hiervan leert: erachter zien te komen wat, waar en bij wie het misging. Afspraken maken om dit in de toekomst te voorkomen. Procedures bijstellen. Communicatie onder de loep nemen. Check, check, dubbelcheck voordat je communiceert dat een probleem is opgelost!

@ hele KPN: waar gewerkt wordt, gaan dingen mis en worden fouten gemaakt. Dat is in elke organisatie zo. Maar leer hiervan. Leer van de fouten en stel afspraken en procedures bij. Om dergelijke problemen in de toekomst te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +7

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

Als techneuten zeggen “het is technisch niet mogelijk” bedoelen ze vaak “het is lastig en daar hebben we geen zin in”.

En als het NU technisch niet mogelijk is, dan is het de hoogste tijd dat het technisch WEL mogelijk gemaakt wordt. Dan moeten de KPN-bazen zeggen: “Techneuten, ga aan de slag en zorg ervoor dat het wel kan. En wel z.s.m. Wij betalen de overuren wel.”

Ik zeg: waar een wil is, is een weg. Zeker in ict-land.

Reputatie 3

“Coulance” voor FOX Sport is een halve oplossing. Ik wil ook “coulance” voor de 5 euro “Hussel Entertainmentvoordeel” die ik nu niet krijg.

Ik ben akkoord gegaan met een abonnement van 62 euro per maand, maar heb een abonnement  van 67 euro gekregen!

Reputatie 1

Nadat@Erik_  in dit topic aangaf dat er woensdag (dat is inmiddels twee weken geleden geloof ik) meer informatie zou komen omtrent het probleem dat mijn abonnementswijziging niet in zou zijn gegaan (ingangsdatum 15 oktober 2019) heb ik niks gehoord. 

Uiteindelijk via Twitter in contact gekomen met de webcare afdeling. Die wisten te melden dat ‘het aanpassen nogsteeds niet gelukt is’ en dat ze me op de hoogte zouden stellen (dat is inmiddels 5 dagen geleden). Vanmorgen kreeg in een smsje van KPN met de melding dat het overzetten nogsteeds niet gelukt is… Geen reden waarom niet, geen ETA, niks.

 

Je zou zeggen dat het omzetten van een glasvezelaansluiting 100/100 → 500/500 niet heel ingewikkeld zou moeten zijn. Wat een dooddoener, deze overstap. Het enige wat snel geregeld was, is de retourdoos…

 

@Langeeri Volgens mij is de enige coulance die ze KUNNEN bieden, het door laten gaan van de afspraken die overeengekomen zijn, iedere andere regeling zullen wij wel weer nadelig uit komen.

 

@Katana321 Eens. Als Applicatie ontwikkelaar zeg ik altijd maar: Alles kan gebouwd worden...

Reputatie 3

@McPoowl Klopt, de enige juiste oplossing is  gewoon de afspraken nakomen die gemaakt zijn met die paar trouwe klanten en je niet verschuilen achter termen als ‘communicatiefout’ of ‘coulanceregeling’. Aangezien er nog steeds geen oplossing bekend is, vrees ik dat er een halve oplossing geboden gaat worden. 

Reputatie 3
Badge +1

Ook ik heb ff gekeken (in de MijnKPN-app). Ook hier nog steeds de foutieve weergave van Fox.

Beste KPN-ers, het verhaal wordt slechter en slechter. Jullie geven aan dat het probleem is opgelost, maar het blijkt dat dat NIET het geval is. Hebben jullie wel eens gehoord van “een pilot uitvoeren voordat je iets nieuws begint” en van “dingen testen”? Die dingen moeten toch bekend zijn binnen de ICT-afdeling van KPN? Of is de afdeling van de techneuten een zelfstandige afdeling, waar ze vooral of alleen met de techniek bezig zijn? Zonder dat er gedacht wordt aan de gebruiker?

Ikzelf werk niet in de ICT, maar ben ICT-coördinator. In die hoedanigheid heb ik op mijn werk de taak de schakel te zijn tussen de techneuten en de gebruikers. Ik moet dus veel communiceren, en testen. Voordat onze ICT-afdeling iets nieuws inbrengt wordt dat eerst uitvoerig getest door een klein groepje, dan geëvalueerd en vervolgens uitgebreid en goed gecommuniceerd. Uiteraard luister ik heel goed naar de ervaringen van de gebruikers.

Het lijkt erop dat dit bij KPN niet goed gaat. 

KPN, ik bied mijn diensten aan (op vrijwillige basis): Ik wil met alle plezier nieuwe zaken voor jullie testen. Zo ben ik ingestapt in internetplusbellen toen het nog een pilot was en heb jullie toen van de nodige feedback voorzien. Ook de zwarte wifi-apparaatjes heb ik voor jullie getest.

Mochten jullie in de toekomst nieuwe dingen beginnen, ik wil met alle plezier voor jullie de “klant-kant” testen.

En wellicht zijn er nog wel meer mensen op dit forum die kritisch maar goed willen testen?

Internetplusbellen heb ik ook aan meegedaan (Pilot) met de Siemens ExperiaBox, ook de nodige feedback aangeleverd in die tijd.

 

Reputatie 3
Badge +1

Dat is goed om te horen dat er hard gewerkt wordt, maar als klant is mij geen nog oplossing geboden omtrent deze. Voor mij als klant lijkt het dat er niet veel gebeurd.

Terug kan ik niet meer naar Compleet, althans dat is wat KPN zegt, omdat ik technisch ben overgezet. Dit terwijl ik als klant nog steeds kan annuleren. Echter nog een paar dagen, dus KPN bij deze kom met een oplossing / klant tegemoet / doe iets.

Als techneuten zeggen “het is technisch niet mogelijk” bedoelen ze vaak “het is lastig en daar hebben we geen zin in”.

En als het NU technisch niet mogelijk is, dan is het de hoogste tijd dat het technisch WEL mogelijk gemaakt wordt. Dan moeten de KPN-bazen zeggen: “Techneuten, ga aan de slag en zorg ervoor dat het wel kan. En wel z.s.m. Wij betalen de overuren wel.”

Ik zeg: waar een wil is, is een weg. Zeker in ict-land.

Ik ben zelf ook ICT-er en inderdaad, waar een weg en een wil is kan heel veel!

Reputatie 7
Badge +20

Dank allemaal voor de verduidelijkende opmerkingen, toevoegingen en het aanbod om te testen. Misschien vind je het vreemd, maar dat wordt gewaardeerd. Wij als moderators kunnen zaken concreet benoemen, laten zien en doorgeven. Dat is een eerste stap om tot een oplossing te komen. 

Deze kwestie is hoog ingestoken en op diverse niveaus wordt er nu hard aan gewerkt. Dat vergt tijd en energie: een probleem moet duidelijk worden, er moet een goede oplossing worden bedacht en deze moet geimplementeerd worden. Dat is geen kwestie van alleen een handige ICT’er aan het werk zetten: dit gaat over veel schijven. 

Dat betekent ook dat wij soms moeten wachten op een antwoord, verduidelijking en toelichting op wat wíj kunnen communiceren. We willen allemaal zo goed en zorgvuldig mogelijk werken; aan halve oplossing heeft niemand iets. 

Weet dus dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Of je dit nu coulance (persoonlijk snap ik dat je moeite hebt met de term) noemt of iets anders: er wordt aan gewerkt. Dat je niet direct hier iets terugleest houdt niet in dat er niets gebeurt. Het is een ingrijpend proces, dat mede dankzij jullie signaleringen aan het licht is gekomen. Zodra het kan zullen we hier over berichten. Dat doen we altijd met dit soort dingen en dat doen we nu ook. 

 

Reputatie 4
Badge +5

Sowieso wordt KPN duur, zonder korting en meer zenders ben ik bij T-Mobile goedkoper uit. Ga even kijken maar dat is wel voor mij interessanter dan dit.

@Erik_  of@Joran leg me nog eens uit. Gedurende de 14 dagen bedenktijd kan ik dus niet terug naar mijn oude abonnement, maar alleen mijn nieuwe Hussel abonnement opzeggen? Hoe werkt dat precies als ik op dag 14 opzeg? Sluit je me dan dezelfde avond nog af van Internet, TV en bellen? Dan ben ik zeker ook mijn vaste nummer kwijt?

 

Ligt eraan of het Hussel abonnement technisch al geleverd is. Zo ja, dan is terug gaan naar dat oude abonnement niet mogelijk

 

 

Vraag:

Wat is het hier genoemde technische aspect? Een ander computersysteem een ander admininstratie systeem? Een intern technisch iets.

Het komt op mij over als een administratieve verandering. Technisch is van DSL naar Glasvezel technisch is ook van een adsl verbinding naar vdsl als je daarmee een hogere snelheid kan halen.

Dat het in die situaties lastig is om terug te gaan kan ik begrijpen, maar in dit geval mis ik het technische aspect, tenzij er administratief technisch wordt bedoeld.

 

In dit geval moet er bij mijn weten toch echt bij bedenking binnen 14 dagen de dienst geleverd worden zoals deze voordien werdt afgenomen. Tegen de kosten en voorwaarden zoals bij KPN Compleet hoort als dat is waar je naar terug keert.

 

Reputatie 7
Badge +16

Het probleem met de compleetkorting en husselkorting is inmiddels wel opgelost. Ik zie nu €12,99 als verwijderde optie en de prijs per maand sluit aan op de website.