News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77547 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Ik kan geen interactieve TV nemen op mijn adres. Ik had inderdaad abonnement van 17 euro incl 1 gratis kastje. Nu opeens 17 euro en het gratis kastje is verdwenen en staat voor 5 euro op de rekening.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @RobertPaul,  de korting krijg je alleen als je ook vast internet van ons afneemt. Je hebt al gegevens in je profiel staan, en daaruit blijkt al wel dat dit ook het geval is. Ik zie hier inderdaad de korting niet terug. We gaan dat even nakijken en komen er z.s.m. bij je op terug.

 

@Nieuw signaal digitenne, dit is een foutje die we af en toe meer zien. Als jij alleen Digitenne hebt (en geen interactieve TV) dan is die eerste ontvanger gewoon gratis. Dit gaan we herstellen, alleen precieze datum daarvoor heb ik op dit moment nog niet. Voor de tussenliggende periode van moment van wijziging tot moment van herstel corrigeren we natuurlijk die kosten. Ik hoop dat we op korte termijn een datum kunnen geven. Ik stel voor dat we dan ook op dat moment corrigeren, dan kunnen we de hele periode in 1x doen.

De grootste oplichting aller tijden.

KPN verhoogt al jaren de tarieven en nu komt HUSEEL, een uitgekleed basis pakket wat je dan zelf aan kunt vullen.
Nou we hebben al aardig wat gekeken en gerekend, maar met het er uit halen van 2 opties waar we echt niets aan hebben, en dan alles er in wat we nu ook hebben, zijn we onder de streep maar liefst 7 procent duurder uit dan ons huidige overeenkomst, en dan nog zit ik met een zender pakket en een plus pakket waar zenders inzittwen waar je werkelijk waar geen ene bal aan hebt, maar die kun je niet weg halen.
Hussel zou moeten zijn dat ik zelf 50 zenders kan samenstellen zodat ik alle onzin zenders als RTL Z alle koop zenders en het herhaal herhaal herhaal herhaal kanaal SBS 9
Dan zou ik een hussel hebben maar nee je moet deze pakketten nemen anders ben je ook de zenders kwijt die je wel leuk vind maar nogmaals onder de streep zijn we nog duurder uit.
Tot ziens KPN u bent u klanten zo kwijt, in ieder geval ons, want u service is ook niet meer wat het geweest is

 

 

@MikeMiranda

Het pluspakket kun je gewoon weglaten bij Hussel. Alleen het basispakket is natuurlijk wel verplicht als je ook TV afneemt.

Als je zenders per stuk wilt gaan afnemen dan ben je ca. € 1,50 tot € 3,50 per zender kwijt. Als je dan 50 zenders wilt ben je écht héél véél duurder uit. Een basispakket van minimaal 30 (tv)zenders is wettelijk verplicht.
Nu kan KPN zenders inkopen en zeggen “zoveel mensen kunnen deze zien via basispakket / pluspakket” en daar een inkoopsprijs op afdingen bij de zendereigenaar. Bij individuele afname moet maar afgewacht worden hoeveel mensen zich per zender abonneren en zal de inkoopsprijs juist flink over de kop gaan. En de prijs voor de consument dus ook.

Een zender als 192tv is via internet los afneembaar. Dat kost € 6,99 per maand.

Reputatie 4
Badge +3

Goedemiddag,

Ik had mijn vraag al hier gesteld maar ik had nog geen reactie gekregen.
Nu vind ik zojuist dit topic dus ik stel het hier ook nog even voor de zekerheid.

Ik heb even een vraagje.
Op de reclame zag ik dat KPN nu nieuwe abonnementen heeft (KPN Hussel).
Nu ben ik dat gaan vergelijken en zover ik het goed zie zou ik voor 3 euro extra per maand 500 mbit kunnen nemen (ipv de 200 mbit die ik nu heb).

Hier staat de nieuwe berekening
Hier staat de oude berekening

Als ik die 27,50 korting (die binnenkort afloopt) bij de 53,99 optel kom ik op 81,50 per maand uit.
Voor 84,50 per maand zou ik 500 mbit hebben met dezelfde opties zover ik zie.

Verder heb ik nog de volgende aanvullende vragen:
- Ga je met deze wijziging een nieuw jaarcontract aan (niet dat het erg is maar toch)?
- Is bellen onbeperkt Nederland gewoon altijd, naar vast en mobiel (geen avond weekend, en buitenland bellen doen wij niet)?
- Geldt bellen onbeperkt Nederland ook voor beide vaste nummers (net als in de huidige situatie)?
- Blijft het opnemen pakket gratis bij 2 tv ontvangers of is dit tijdelijk?
- Blijf ik gewoon dezelfde hardware houden (hoef ik niks om te ruilen hiervoor)?
- Hoelang duurt het voordat de wijziging ingaat?
- Mag je tijdens een lopend contract van KPN  (alleen vaste diensten) overstappen naar KPN Hussel?
- Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten of wat anders is en misschien over het hoofd zie?

Ik wil uiteindelijk de wijziging pas doorvoeren na de 6 maanden korting die ik nu heb (zou anders zonde zijn).
Uiteraard kan ik dat zelf online wel doorvoeren.

Reputatie 7
Badge +30

@RobertPaul, excuses voor de vertraging. Dit is per zojuist verholpen. De Kids sim is nu onderdeel van je huishouden. Data delen naar dit nummer kan nu gelijk al. Onderling gratis bellen en de korting moeten nog even door het systeem heenlopen. Ik verwacht dat dit morgen of overmorgen actief is.  

@RobertPaul, excuses voor de vertraging. Dit is per zojuist verholpen. De Kids sim is nu onderdeel van je huishouden. Data delen naar dit nummer kan nu gelijk al. Onderling gratis bellen en de korting moeten nog even door het systeem heenlopen. Ik verwacht dat dit morgen of overmorgen actief is.  

Hey @Erik_

Dankjewel! 

Reputatie 7
Badge +30

@knorde, ik beantwoord je vraag hier even en verwijder je losse topic zodat we niet per ongeluk met twee man dezelfde vragen gaan doen :)

  • Je gaat op deze manier geen nieuw jaarcontract aan
  • BelOnbeperkt NL geldt voor Nederlandse vaste en mobiele nummers (ook als deze zich in het buitenland bevinden), en 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hij geldt niet voor buitenlandse nummers. Als je wel regelmatig naar het buitenland belt, dan kun je beter de BelOnbeperkt Altijd kiezen.
  • De Beloptie geldt wel, net zoals nu, voor alle nummers die je hebt.
  • Het zou kunnen dat we ooit de pakketten eens aanpassen op zo'n manier dat opnemen niet meer inbegrepen zit. Maar als jij op dat moment een pakket hebt waarin het wel inbegrepen zit, dan blijft dit ook zo tot je dat pakket dan weer zou wijzigen .
  • Je behoudt je huidige apparaten.
  • Zolang jij verder geen nieuwe apparatuur bijbesteld gaat de wijziging in principe gelijk in.
  • Je mag overstappen binnen je contract, je huidige einddatum van het contract blijft actief. Wel is het zo dat als je nu nog een korting hebt (die €27,50) en overstap terwijl die nog loopt, je die wel per direct kwijt bent. Dus ik zou wachten tot die korting is verlopen.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

@knorde, ik beantwoord je vraag hier even en verwijder je losse topic zodat we niet per ongeluk met twee man dezelfde vragen gaan doen :)

  • Je gaat op deze manier geen nieuw jaarcontract aan
  • BelOnbeperkt NL geldt voor Nederlandse vaste en mobiele nummers (ook als deze zich in het buitenland bevinden), en 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hij geldt niet voor buitenlandse nummers. Als je wel regelmatig naar het buitenland belt, dan kun je beter de BelOnbeperkt Altijd kiezen.
  • De Beloptie geldt wel, net zoals nu, voor alle nummers die je hebt.
  • Het zou kunnen dat we ooit de pakketten eens aanpassen op zo'n manier dat opnemen niet meer inbegrepen zit. Maar als jij op dat moment een pakket hebt waarin het wel inbegrepen zit, dan blijft dit ook zo tot je dat pakket dan weer zou wijzigen .
  • Je behoudt je huidige apparaten.
  • Zolang jij verder geen nieuwe apparatuur bijbesteld gaat de wijziging in principe gelijk in.
  • Je mag overstappen binnen je contract, je huidige einddatum van het contract blijft actief. Wel is het zo dat als je nu nog een korting hebt (die €27,50) en overstap terwijl die nog loopt, je die wel per direct kwijt bent. Dus ik zou wachten tot die korting is verlopen.

 

 

Super bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord.
Het is me nu helemaal duidelijk en ik zal de wijziging naar KPN Hussel na de kortingsperiode aanvragen.

Bedankt!

KPN Zei dit: 

@Nieuw signaal digitenne, dit is een foutje die we af en toe meer zien. Als jij alleen Digitenne hebt (en geen interactieve TV) dan is die eerste ontvanger gewoon gratis. Dit gaan we herstellen, alleen precieze datum daarvoor heb ik op dit moment nog niet. Voor de tussenliggende periode van moment van wijziging tot moment van herstel corrigeren we natuurlijk die kosten. Ik hoop dat we op korte termijn een datum kunnen geven. Ik stel voor dat we dan ook op dat moment corrigeren, dan kunnen we de hele periode in 1x doen.

 

Ik heb toch een verkeerde factuur gekregen en sta nu alweer 15 min in de wacht met iemand van de helpdesk en die begrijpen mijn probleem niet. Hoe gaan jullie dit dan herstellen?

Reputatie 7
Badge +30

Dit klopt, in zoverre dat we nog niet de oplosdatum hiervoor hebben. Zodra we die hebben gaan we het voor je aanpassen. Het is het handigst als we ook op dat moment in één keer je factuur corrigeren voor de teveel in rekening gebrachte kosten daarvoor.

Sorry als deze vraag al eerder is gesteld, maar ik had geen zin om 29 pagina's door te lezen #lazy 😂. In de tekst op de 1e pagina staat vermeld dat Netflix ook in de entertainment hussel zit. Deze optie kan ik nu echter niet meer aanvinken. Hebben jullie deze eruit gehaald? Dat was voor mij nou net de reden om een hussel te doen. Spotify doe ik niets mee, en de andere pakketten interesseert mij ook niet echt.

Is Netflix nog wel een mogelijkheid bij de entertainment hussel, en dan met de korting? 

Reputatie 7

Netflix moet je rechtstreeks bij Netflix contracteren en als je deze daarna koppelt aan jouw KPN abonnement dan krijg je dat Husselvoordeel van €5,-.

 

Als Netflix je énige extra pakket is dan kan je dat abonneren zodra je pakket actief is. Dit doe je via de decoder zodat het loopt via de KPN factuur en de korting van € 5 erop berekend kan worden. Als je Netflix via een andere route (bv laptop) abonneert dan kan dat niet.

Heb je meerdere entertainmentpakketten dan maakt het niet uit. De korting wordt maar op één pakket gegeven. (overige: film1, pluspakket, fox sport, spotify premium danwel family)

Reputatie 7

 

ik ben ook overgegaan naar hussel had daarvoor alles in 1 ik had daar foxsports bij toen ik overstapte heb ik een brief van KPN gekregen dat ik als trouwe klant bij overgaan naar HUSSEL het foxsports zender pakket terug zou krijgen hoefde daar niets voor te doen als hij uitgezet zou worden gaat hij vanzelf weer aan maar ik heb nog steeds geen foxsports hoe zit dat eingelijks

 

Admin: reactie samengevoegd met het Hussel topic

Reputatie 7

Hallo @peter1193, welkom bij ons op het forum. We kunnen hier met je naar kijken, zou je daarvoor jouw postcode en huisnummer aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder een seintje geeft weten we dat we mee kunnen kijken.

Hallo Jasper

 

ik heb postcode en huisnummer ingevuld. Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Jasper

 

ik heb postcode en huisnummer ingevuld. Alvast bedankt

Zou je een foto/scan van die brief kunnen plaatsen? Uiteraard zonder je NAW gegevens. 

ik heb helaas die brief niet meer ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen

Ik denk zo maar dat dit de brief is die je bedoelt?

jawel  klopt

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, ik zie het ook in je bevestiging staan. Ik ga voor je bezig. 

 

bedankt ervoor

Ik heb FOXSPORTS gister avond aangezet krijg ik later de bevesteging mail, in de nota die ik er bij kreeg is de actie foxsports gratis niet in terug te vinden. of moet het nog verwerkt worden.