News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77309 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +24


Ik had gehoopt dat KPN naast 50/100/200/500 mbps nu ook wel 750 mbps of 1gbps zou gaan aanbieden bij deze nieuwe hussel abonnementen omdat ze nu ook beginnen met onbeperkte data, zijn dit plannen die nog besproken kunnen worden? (Ik zou wel open staan voor zn abonnement:))Wat moet je dr in vredesnaam mee? Heb jij 15 kinderen ofzo? 😲


We maken elke dag back-ups met zn 5e en waarom niet, kan het altijd nog aanpassen 🙂 maar ik denk dat ik er wel wat aan heb xD


Nou en, kun je lekker 's nachts doen, automatisch, hoef je niet op te wachten ofzo...
Wat mij ineens opvalt het Pluspakket is van nu €9,99 naar €6,99 verlaagd echter niet meer gratis.


Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?Ik ga checken hoe het nu precies zit. Ben er niet 100% zeker van.
96 Mb/s is het minimale wat je technisch moet kunnen halen. Als je <96 Mb/s haalt, dan kan 4K niet toegevoegd worden.

Geld dit ook voor glasvezel klanten ik zelf zou zeggen van niet omdat naar mijn weten de tv streams geen invloed hebben op de internet verbinding dan zou dit toch mogelijk moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +25

Geld dit ook voor glasvezel klanten ik zelf zou zeggen van niet omdat naar mijn weten de tv streams geen invloed hebben op de internet verbinding dan zou dit toch mogelijk moeten zijn.
Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?

Met glasvezel kan je technisch altijd meer dan 96 Mb/s halen.... Of begrijp ik je niet helemaal?
Reputatie 7
Wat mij ineens opvalt het Pluspakket is van nu €9,99 naar €6,99 verlaagd echter niet meer gratis.
En wat te denken van het FOX Sports pakket dat ook niet meer "gratis" is. Dat scheelt in één klap €7,99.
Reputatie 5
Badge +3
Aiii dit is wel heel erg jammer allemaal. Jammer dat KPN naar de onbeperkt-hype is overgesprongen en nu erg karige abonnementen heeft. (Zeker zonder vaste aansluiting. Max 20GB? Wow.)
KPN Compleet is ook al gesloopt.

Het ergste vind ik eigenlijk dat KPN altijd bij uitstek dé provider was met erg goede EU-voorwaarden en ook voor de VS. Daar komt nu in één klap een einde aan. Je krijgt nog maar een nogal karige 20GB data voor binnen de EU, waar dat voorheen tot 50, 100 of 200GB mogelijk was. (Afhankelijk van compleet) Daarnaast kon je voorheen een bundel kopen die niet alleen in de EU maar ook in de VS geldig was, die is ook opeens pleite.

En nu? Enkel nog Unlimited met een hilarisch lage 20GB data voor binnen de EU. Dan lever je dus 30, 80 of 180GB aan data in! Verschrikkelijk om te zien, dan kan ik ook nooit meer m'n abonnement verlengen omdat ik de huidige voorwaarden simpelweg moet behouden. 😞

Ook is het jammer dat glasvezel snelheidsupgrades nu vaste pakketten zijn in plaats van losse upgrades. Dat was veel fijner en bood ook extra korting-mogelijkheden. Als ik nu zou verlengen, zeker nu KPN Compleet helemaal gesloopt is, gaat dat me denk ik zo'n €15 tot €20 per maand extra kosten en moet ik ook flink aan databundel inleveren (tenzij ik naar Unlimited ga, maar dat slaat nergens op.)

Ik baal ervan, snap niet dat KPN voor deze hele rare pakkettenstructuur en zeer lage datalimieten heeft gekozen, zichzelf van beste provider voor roaming binnen de EU heeft verlaagd naar taferelen zoals bij T-Mobile en Tele2 qua extreme beperkingen. Onderscheidend is het niet meer en voor mij gaat het door al deze wijzigingen, als ik zou verlengen, opeens van "KPN is de provider die het meeste waar voor mijn geld biedt, niemand kan een betere deal/totaalpakket bieden" naar "een van de duurste providers met schamel aanbod". Wat eeuwig zonde!

Ik hoop van harte dat m'n mobiele abonnement, dat intussen contractvrij is, nog een paar jaartjes meegaat en niet door KPN opgezegd gaat worden. Als ik gedwongen word naar de nieuwe voorwaarden te gaan dan moet ik helemaal weg (dan is T-Mobile opeens een stuk interessanter :(); wat na zo'n +/- 16 jaar KPN (tevreden klant al vanuit het Hi-tijdperk, waar sommigen me misschien nog van herinneren hier :P) een hele zure appel zou zijn.

Ik wens het KPN niet toe, maar hoop wel dat dit enorm flopt en ze heel snel teruggaan naar normale abonnementsvormen en juist weer de onderscheidende provider worden die concurreert op andere gebieden in plaats van de markt tot eenheidsworst te reduceren. 🙂 Kom op KPN!


... Dit is volgens mij m'n eerste werkelijk negatieve post *ooit* op het Hi/KPN-forum in met ik geloof meer dan 30.000 reacties (even het Hi-tijdperk meegeteld). 😛 Voelt vreemd!
Om er dan nog maar een positief tintje aan te geven: dat Kids-abonnement is een mooie toevoeging.
Heb hier een vraag over wie kan ik Direct Message sturen iemand van de webcare team?
Reputatie 7
Badge +22
De media zit er ook bovenop:
Ik vind die 20 GB in de EU ook belachelijk karig.
Wat een verschil t.o.v. de bundels die we nu hebben.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb nog even naar mijn abonnement gekeken, ik ben wel duurder uit. Maar ik zie dat je voor de 2e ontvanger moet betalen. Standaard heb je er geen 2 meer:


Maar dan neem ik er een derde bij, komt er nog eens € 5,- bij:


En wat ik echt apart vind is dat ik 3 4K ontvangers kan hebben:


Ik denk dat dit niet helemaal goed is. Maar als ik dit abonnement neem ben ik € 100,47 kwijt. (nog wel wat meer, want ik heb nog die actie van Ziggo Sport)
Maar nu heb ik nog deze abonnement:


Ik denk dan dat dan beter af ben, i.p.v. die nieuwe husselabonnement.
Reputatie 7
Het ergste vind ik eigenlijk dat KPN altijd bij uitstek dé provider was met erg goede EU-voorwaarden en ook voor de VS. Daar komt nu in één klap een einde aan. Je krijgt nog maar een nogal karige 20GB data voor binnen de EU, waar dat voorheen tot 50, 100 of 200GB mogelijk was. (Afhankelijk van compleet) Daarnaast kon je voorheen een bundel kopen die niet alleen in de EU maar ook in de VS geldig was, die is ook opeens pleite.

En nu? Enkel nog Unlimited met een hilarisch lage 20GB data voor binnen de EU. Dan lever je dus 30, 80 of 180GB aan data in! Verschrikkelijk om te zien, dan kan ik ook nooit meer m'n abonnement verlengen omdat ik de huidige voorwaarden simpelweg moet behouden. :(

In de oude propositie (nog steeds te bereiken via deze link) is het 100GB abonnement (200GB met KPN Compleet) inderdaad ook geldig de VS...


...terwijl dit bij KPN Hussel niet meer aangeboden wordt, zelfs niet bij het unlimited abonnement.


Aan de ander kant is de prijs ook wel navenant lager en dat is natuurlijk wel heel positief.
Reputatie 2


Geld dit ook voor glasvezel klanten ik zelf zou zeggen van niet omdat naar mijn weten de tv streams geen invloed hebben op de internet verbinding dan zou dit toch mogelijk moeten zijn.
Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?
Met glasvezel kan je technisch altijd meer dan 96 Mb/s halen.... Of begrijp ik je niet helemaal?

Ik bedoelde eigenlijk is het met een 50Mb glasvezel abonnement wel kiesbaar en mogelijk in tegenstelling tot een 50Mb dsl verbinding.

Wat mij ineens opvalt het Pluspakket is van nu €9,99 naar €6,99 verlaagd echter niet meer gratis.En wat te denken van het FOX Sports pakket dat ook niet meer "gratis" is. Dat scheelt in één klap €7,99.

Net als jij intereseert mij alleen die € 2,50 die we allemaal mee betalen. Dat zowel Fox sports als het Pluspakket niet meer volledig gratis kiesbaar zijn waar tegen over die 5,00 korting staat op maar 1 extra optie staat klinkt niet als een hussel maar op zijn engels een hussle.

En gaat er echt iemand maandelijks €5,00 extra betalen voor hulp bij eigen apparatuur?
Reputatie 7
Badge +24
En gaat er echt iemand maandelijks €5,00 extra betalen voor hulp bij eigen apparatuur?

Ik niet in ieder geval. Maar voor anderen is dat een optie misschien. Het zal zo zijn dat als je belt, dat je gewoon geen hulp krijgt als je niet betaald voor die Tech Desk. Dan zeggen ze gewoon "aju paraplu, je zoekt het zelf maar uit" en BAM de hoorn erop.
Reputatie 7
Badge +28
Heb hier een vraag over wie kan ik Direct Message sturen iemand van de webcare team?

We hebben de voorkeur om vragen publiekelijk te beantwoorden. Als anderen dan dezelfde vraag hebben bereiken we direct meerdere mensen. Als je de vraag niet kan stellen zonder bijvoorbeeld privégegevens te vermelden, stuur me dan een privébericht.

Ik bedoelde eigenlijk dat het met een 50Mb glasvezel abonnement wel kiesbaar en mogelijk is in tegenstelling tot een 50Mb dsl verbinding.

Bij beide is het dus mogelijk, mits minimaal 96Mb snelheid haalbaar is.
Reputatie 7
Badge +24

Ik bedoelde eigenlijk dat het met een 50Mb glasvezel abonnement wel kiesbaar en mogelijk is in tegenstelling tot een 50Mb dsl verbinding.Bij beide is het dus mogelijk, mits minimaal 96Mb snelheid haalbaar is.


In de praktijk betekent dat bij glasvezel dus altijd, en bij DSL sommige adressen wel en sommige niet.
Reputatie 7
Badge +28

In de praktijk betekent dat bij glasvezel dus altijd, en bij DSL soms en soms niet.


Precies 🙂
Reputatie 7
Badge +22
@Joran hoe zit dit eigenlijk?


Ik heb dit eerder ook gemeld op deze topic, blijkt dat ik 3 4K ontvangers kan ontvangen. Maar is dat ook zo? Ik hou me huidige abonnement, maar ik probeer de kinderziektes te vinden. 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
@Joran hoe zit dit eigenlijk?


Ik heb dit eerder ook gemeld op deze topic, blijkt dat ik 3 4K ontvangers kan ontvangen. Maar is dat ook zo? Ik hou me huidige abonnement, maar ik probeer de kinderziektes te vinden. 😉👍🏼


Klopt hoor! Tot 6 zelfs. De limiet die er voorheen was had met de voorraad te maken. Nu we een nieuwe 4k ontvanger hebben is dat geen probleem meer.
Heel, heel erg jammer dit. De normale huis/tuin/keuken-gebruiker zal hier weinig verschil van merken maar KPN heeft het juist te doen met de wat technischere klanten die er vrijwel allemaal hard op achteruit gaan. Ik twijfelde al een tijdje om naar KPN over te stappen door de aantrekkelijke databundels in het buitenland (100GB Canada/VS)... Maar daar lijkt nu een einde aan te komen.

Snap deze wijzigingen echt totaal niet en door het Unlimited pakket alleen maar open te stellen aan Hussel gebruikers (wat een naam ook) is T-Mobile bijna op alle fronten interessanter. Welke 16-21 jarige gebruikt er nou 20GB aan data? Dit zou jullie voornaamste doelgroep moeten zijn m.b.t. nieuwe subscribers.

Het netwerk van KPN is sowieso al ronduit slecht dus daar moeten jullie het ook niet van hebben. Jammer.
Niet dat ik op dit moment voordeel zie in 4K maar toch bedankt voor de opheldering.

Iets anders snelheid is niet meer achteraf op te waarderen?
In plaats van de vorige keuzes kies je nu weer de snelheid en overige opties?
Reputatie 1
Badge
Heel, heel erg jammer dit. De normale huis/tuin/keuken-gebruiker zal hier weinig verschil van merken maar KPN heeft het juist te doen met de wat technischere klanten die er vrijwel allemaal hard op achteruit gaan. Ik twijfelde al een tijdje om naar KPN over te stappen door de aantrekkelijke databundels in het buitenland (100GB Canada/VS)... Maar daar lijkt nu een einde aan te komen.

Snap deze wijzigingen echt totaal niet en door het Unlimited pakket alleen maar open te stellen aan Hussel gebruikers (wat een naam ook) is T-Mobile bijna op alle fronten interessanter. Welke 16-21 jarige gebruikt er nou 20GB aan data? Dit zou jullie voornaamste doelgroep moeten zijn m.b.t. nieuwe subscribers.

Het netwerk van KPN is sowieso al ronduit slecht dus daar moeten jullie het ook niet van hebben. Jammer.

Welke 16/21 jarige gebruikt er nou 20gb aan data?, nou vooral jongeren gebruiken makkelijk 100gb permaand
Reputatie 7
Badge +28
Iets anders snelheid is niet meer achteraf op te waarderen?
In plaats van de vorige keuzes kies je nu weer de snelheid en overige opties?


Je kunt maandelijks de snelheid aanpassen, zowel omhoog als omlaag. Bij vorige abonnementen kon je alleen downgraden tot het niveau waarop je bent ingestapt.

Heel, heel erg jammer dit. De normale huis/tuin/keuken-gebruiker zal hier weinig verschil van merken maar KPN heeft het juist te doen met de wat technischere klanten die er vrijwel allemaal hard op achteruit gaan. Ik twijfelde al een tijdje om naar KPN over te stappen door de aantrekkelijke databundels in het buitenland (100GB Canada/VS)... Maar daar lijkt nu een einde aan te komen.

Snap deze wijzigingen echt totaal niet en door het Unlimited pakket alleen maar open te stellen aan Hussel gebruikers (wat een naam ook) is T-Mobile bijna op alle fronten interessanter. Welke 16-21 jarige gebruikt er nou 20GB aan data? Dit zou jullie voornaamste doelgroep moeten zijn m.b.t. nieuwe subscribers.

Het netwerk van KPN is sowieso al ronduit slecht dus daar moeten jullie het ook niet van hebben. Jammer.
Welke 16/21 jarige gebruikt er nou 20gb aan data?, nou vooral jongeren gebruiken makkelijk 100gb permaand


Dat was mijn punt juist 😜