News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77546 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties


Iets anders snelheid is niet meer achteraf op te waarderen?
In plaats van de vorige keuzes kies je nu weer de snelheid en overige opties?
Je kunt maandelijks de snelheid aanpassen, zowel omhoog als omlaag. Bij vorige abonnementen kon je alleen downgraden tot het niveau waarop je bent ingestapt.

We hebben het allebei over vast internet toch niet mobiel van mobiele abonnementen wist ik dit dat dit voor vast internet ook zo werkte niet. Hiermee verband houdend is TV nu ook een echte optie maandelijks uit te zetten, zo komt het nu wel over op mij als ik de bestel structuur bekijk.
Reputatie 1
Badge


Heel, heel erg jammer dit. De normale huis/tuin/keuken-gebruiker zal hier weinig verschil van merken maar KPN heeft het juist te doen met de wat technischere klanten die er vrijwel allemaal hard op achteruit gaan. Ik twijfelde al een tijdje om naar KPN over te stappen door de aantrekkelijke databundels in het buitenland (100GB Canada/VS)... Maar daar lijkt nu een einde aan te komen.

Snap deze wijzigingen echt totaal niet en door het Unlimited pakket alleen maar open te stellen aan Hussel gebruikers (wat een naam ook) is T-Mobile bijna op alle fronten interessanter. Welke 16-21 jarige gebruikt er nou 20GB aan data? Dit zou jullie voornaamste doelgroep moeten zijn m.b.t. nieuwe subscribers.

Het netwerk van KPN is sowieso al ronduit slecht dus daar moeten jullie het ook niet van hebben. Jammer.
Welke 16/21 jarige gebruikt er nou 20gb aan data?, nou vooral jongeren gebruiken makkelijk 100gb permaand
Dat was mijn punt juist 😜

ik ben zelf 20 mn hoogste verbruik was 122gb, ik gebruik hiervoor tmobile unlimited en robinmobile, kwa bereik tmobile toch echt veel beter naar mijn ervaring
Reputatie 7
Badge +24
Volslagen belachelijk om zo'n kapitaal aan data uit te geven...
@Julian K @jessehoogeboom dat is dan hoofdzakelijk spotify luisteren en filmpjes kijken, zonder gebruik te maken van wifi thuis? Ik vraag me echt af wat er nodig is om zo'n, in mijn ogen dan, idioot hoog verbruik te hebben.

Met een unlimited mobiel abonnement zou ik het vast internet er uit doen, echter dat unlimited kan alleen als hussel optie dat is mij die €36,00 extra niet waard. En wat ik al eerder schreef in dit topic om 'misbruik' te voorkomen max 5 gb per dag (doe ik nu 5 maanden over) en dan steeds weer extra aanvragen dat is in mijn ogen niet letterlijk unlimited.
@Julian K @jessehoogeboom dat is dan hoofdzakelijk spotify luisteren en filmpjes kijken, zonder gebruik te maken van wifi thuis? Ik vraag me echt af of wat er nodig is om zo'n, in mijn ogen dan, idioot hoog verbruik te hebben.

Een korte greep (dataverbuik sinds mid februari):



... En dan zit ik thuis of op kantoor meestal zelfs op de WiFi
Reputatie 1
Badge

@Julian K @jessehoogeboom dat is dan hoofdzakelijk spotify luisteren en filmpjes kijken, zonder gebruik te maken van wifi thuis? Ik vraag me echt af of wat er nodig is om zo'n, in mijn ogen dan, idioot hoog verbruik te hebben.
Een korte greep (dataverbuik sinds mid februari):



... En dan zit ik thuis of op kantoor meestal zelfs op de WiFi

en dan zit ik niet eens op de wifi😂
Reputatie 1
Badge
@Julian K @jessehoogeboom dat is dan hoofdzakelijk spotify luisteren en filmpjes kijken, zonder gebruik te maken van wifi thuis? Ik vraag me echt af wat er nodig is om zo'n, in mijn ogen dan, idioot hoog verbruik te hebben.

Met een unlimited mobiel abonnement zou ik het vast internet er uit doen, echter dat unlimited kan alleen als hussel optie dat is mij die €36,00 extra niet waard. En wat ik al eerder schreef in dit topic om 'misbruik' te voorkomen max 5 gb per dag (doe ik nu 5 maanden over) en dan steeds weer extra aanvragen dat is in mijn ogen niet letterlijk unlimited.

Klopt ik gebruik geen thuis internet, onnodig geworden door dit
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb het eens vergeleken met mijn huidig abonnement glasvezel geen mobiel van KPN
Alles in 1 instap €54,00
Pluspakket €9.99
Sneller internet 100/100 €4,99
HD tv ontvanger gratis
KPN veilig-Apparaatbeveiliging €0,0
Netflix €10,99
Telefoon basis €0,0

Totaal incl. btw €79,,97
Dit is mijn pakket aan vast bedrag zonder de belkosten.

Neem ik het zelfde pakket maar dan het het hussel abonnement.

Hussel Internet 100 Mbit/s € 47,50
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) € 0,00
Glasvezel Upgrade € 0,00
Netflix - betalen via KPN Factuur * € 7,99
Pluspakket € 6,99
Interactieve TV met een TV-ontvanger € 10,00
Vast telefoonnummer € 2,00

Totaal per maand * € 74,48

Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten
Reputatie 7
Badge +16
Bijzondere propositie, het zorgt ervoor dat ik weer n's kritisch ga kijken wat ik echt nodig heb. Zelf ben ik er voornamelijk tevreden over 🙂
Reputatie 3
Badge
Ik heb mijn Internet en TV Basis met sneller internet eens naast dezelfde opties gelegd in het nieuwe Hussel. Een verhoging van 57,50 naar 60,00. Kortom, een extra en forse prijsverhoging.
Reputatie 7
Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten

Dus je neemt nu Netflix op één scherm in SD kwaliteit i.p.v. op twee schermen in HD kwaliteit.
Heb je geen mobiel abonnement van KPN?
Reputatie 4
Badge +3
Net een paar keer berekend maar nu betalen we 72 euro incl. Spotify.
Na berekenen komen wij op 85,50 uit...voor minder.
Dan missen we nog het data verdubbelen..
Beetje vreemd.
Tevens is het bv niet meer mogelijk een s9 met abbo te krijgen via kpn. Die vorige week nog in de lijst stond.
Daarvoor was telfort. Iets oudere mobieltjes met kpn netwerk.
Dit voelt niet goed ..
Reputatie 4
Badge +3
Wel blijft jkpn onder de prijs van caiway . Dat is wel een pluspunt.

Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten
Dus je neemt nu Netflix op één scherm in SD kwaliteit i.p.v. op twee schermen in HD kwaliteit.
Heb je geen mobiel abonnement van KPN?

Zonder mobiel bij kpn is er hoe dan ook geen Hussel korting enkel de prijsverlaging van het pluspakket. De Netflix prijs is afhankelijk van je keuze. De gemelde 7 nogwat is de normale basisprijs.
Reputatie 7
Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten
Dus je neemt nu Netflix op één scherm in SD kwaliteit i.p.v. op twee schermen in HD kwaliteit.
Heb je geen mobiel abonnement van KPN?
Zonder mobiel bij kpn is er hoe dan ook geen Hussel korting enkel de prijsverlaging van het pluspakket. De Netflix prijs is afhankelijk van je keuze. De gemelde 7 nogwat is de normale basisprijs.

Klopt helemaal en vandaar ook de vraag of @J.E geen mobiel abonnement van KPN heeft.
Reputatie 7
Net een paar keer berekend maar nu betalen we 72 euro incl. Spotify.
Na berekenen komen wij op 85,50 uit...voor minder.

Dan maak je vast en zeker een rekenfout.
Plaats hier anders eens screenshots van jouw huidige abonnement en de berekening van het nieuwe abonnement.
Reputatie 3
Badge +1



Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten
Dus je neemt nu Netflix op één scherm in SD kwaliteit i.p.v. op twee schermen in HD kwaliteit.
Heb je geen mobiel abonnement van KPN?
Zonder mobiel bij kpn is er hoe dan ook geen Hussel korting enkel de prijsverlaging van het pluspakket. De Netflix prijs is afhankelijk van je keuze. De gemelde 7 nogwat is de normale basisprijs.
Klopt helemaal en vandaar ook de vraag of @J.E geen mobiel abonnement van KPN heeft.

Nee ik heb geen KPN mobiel.
Betreft Netflix €7,99 per maand u heeft gelijk is sd kwaliteit op 1 scherm wist niet dat dit abonnement bestond kwam er achter door diepgaand onderzoek.
Op mijn KPN abonnement wijzigen is KPN niet duidelijk betreft welk abonnement je werkelijk hebt van Netflix ook heb je geen keuze in het menu welke Netflix abonnement je neemt, als je al Netflix hebt moet je dus Netflix verwijderen uit je nieuwe Hussel abonnement je huidig op tellen in mijn geval dus Netflix per maand €10,99 HD 2 schermen dan levert het mij alsnog goedkoper dan wordt dat €2,49 voordeel.
Zoals ik dat gehussel zie leveren we een gratis tvpakket in en krijg je er 5,00 korting voor terug. Of wel het zal KPN meer opleveren dan de klant.

Je kan nu het pluspakket voor € 6,99 kiezen met de hussel korting van 5 euro dan kost dat pakket € 1,99 wat ik mij nu af vraag wat houd dat in voor het huidige content. Minder on demand series minder kanalen? Die € 1,99 Brengt kpn uiteindelijk meer op dan gratis aanbieden.
Reputatie 7
Ik ben met het Hussel abonnement €5,49 per maand goedkoper uit
De korting zit in het pluspakket en Netflix je betaald wel €2,0 euro voor de basis telefoon ex gesprek kosten


Betreft Netflix €7,99 per maand u heeft gelijk is sd kwaliteit op 1 scherm wist niet dat dit abonnement bestond kwam er achter door diepgaand onderzoek.
Op mijn KPN abonnement wijzigen is KPN niet duidelijk betreft welk abonnement je werkelijk hebt van Netflix ook heb je geen keuze in het menu welke Netflix abonnement je neemt, als je al Netflix hebt moet je dus Netflix verwijderen uit je nieuwe Hussel abonnement je huidig op tellen in mijn geval dus Netflix per maand €10,99 HD 2 schermen dan levert het mij alsnog goedkoper dan wordt dat €2,49 voordeel.

Daar ging het me even om. De omzetting van jouw abonnement levert jou dus een voordeel van €2,49 op.

Interessant om te zien dat de joyale klant "bestraft" wordt. Abonnees die KPN Compleet zijn gaan er met Hussel veelal op achteruit terwijl klanten zonder mobiel abonnement er op vooruit kunnen gaan.
Reputatie 2
Op dit moment combineer ik een thuis abonnement met drie mobiele abonnementen waaronder een 0970 abonnement voor een stacaravan op de Veluwe waar ik met een Huawei modem en een externe antenne prima veilig via 4G kan internetten.

Vanuit een sim only abonnement met 30 GB verdeel ik naar behoefte data naar de andere abonnementen. Bij langdurig verblijf op de Veluwe kan ik dit "verdeelabonnement" voor 6 euro opwaarderen naar 100 GB.

Dat wordt met Hussel een stuk minder flexibel. Als ik tzt het 30/100 GB abonnement inruil voor een Onbeperkt Data abonnement wordt de snelheid na gebruik van 5 gb per dag automatische geknepen. Ik maak bij verblijf op de Veluwe meermalen per maand 5 GB over naar het 0970 abonnement. Naast het knijpen van de snelheid moet je dan steeds opnieuw data aanvragen. Bovendien kun je maximaal 25 GB per maand delen en dat is in mijn situatie onvoldoende.

Wellicht kan KPN de beperkingen bij het delen van data binnen het Onbeperkt Data abonnement heroverwegen.
Reputatie 3
Badge
Ik heb toch het idee dat ik 2 euro omlaag kan ?
Heb momenteel 100/10
Is het bij hussel via mijnkpn ook 100/100 internet want dat is via de kpn website wel het geval voor dezelfde prijs?
Alleen dan zou kpn 25 euro aanrekenen?

Reputatie 7
Badge +16
Nog nooit zoiets ingewikkelds gezien als deze abonnementsvorm, er wordt echt van alles door elkaar gehusseld. KPN Compleet (dubbele data, korting en zenderpakket) verdwijnt voor enkel 5 euro korting op een zenderpakket? Wat eigenlijk betekend dat als ik kan verlengen eigenlijk beter kan overstappen naar de concurrent, die meer bied voor veel minder.
Door een overstap te doen verlies ik mijn dubbele data, gratis FOX Sports Compleet en 5 euro korting op mobiel, dus wat schiet ik er dan eigenlijk mee op?

Blijf het altijd een hekel puntje vinden bij KPN dat bestaande klanten eigenlijk altijd benadeeld worden, zoals ik nu lees dat alle nieuwe klanten een korting van 3 tot 6 maand, en bestaande klanten er alleen meer duurder mee uit zijn omdat wij weer niks meer krijgen dan een dure nieuwe abonnementsvorm.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi, als ik een nieuw hussel abonnement zou nemen zegt hij bij telefoonnummer bestellen dat ik contact moet opnemen met de klantenservice, maar waarom? (ik heb nu ook al een vast telefoonnummer bij Internet en TV)
Goedemiddag KPN.

Begrijp ik nu goed dat door "Hussel" de korting van € 5 bij een verlenging van je mobiele abonnement als vaste klant komt te vervallen wanneer je geen vast internet hebt van KPN ?

Dit betekent eigenlijk dat jullie in verhouding met andere aanbieders dus € 5 per maand duurder zijn geworden. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, hopelijk kunnen jullie mij hier wat meer duidelijkheid over verschaffen.

mvg
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb trouwens gelezen dat KPN alleen nog maar 4K ultra HD ontvangers uitgeeft aan nieuwe KPN klanten. Geen Arris en Arcadyan HMB2260 meer.

klopt dit?

Artikel TotaalTV