News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77534 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Nog nooit zoiets ingewikkelds gezien als deze abonnementsvorm, er wordt echt van alles door elkaar gehusseld. KPN Compleet (dubbele data, korting en zenderpakket) verdwijnt voor enkel 5 euro korting op een zenderpakket? Wat eigenlijk betekend dat als ik kan verlengen eigenlijk beter kan overstappen naar de concurrent, die meer bied voor veel minder.
Door een overstap te doen verlies ik mijn dubbele data, gratis FOX Sports Compleet en 5 euro korting op mobiel, dus wat schiet ik er dan eigenlijk mee op?

Blijf het altijd een hekel puntje vinden bij KPN dat bestaande klanten eigenlijk altijd benadeeld worden, zoals ik nu lees dat alle nieuwe klanten een korting van 3 tot 6 maand, en bestaande klanten er alleen meer duurder mee uit zijn omdat wij weer niks meer krijgen dan een dure nieuwe abonnementsvorm.

Behoorlijk ingewikkeld, daarom heet het ook “hussel” 😝😉😂
Is er iets bekend of KPN met de Tech Desk eindelijk wachtwoorden voor telefoonnummers gaat verstrekken aan klanten? Dan kan eindelijk de ExperiaBox de deur uit voor een eigen modem.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Beste KPN medewerker,

Ben al meer dan 6 jaar tevreden klant bij KPN (Hi voorheen). Volgende maand kan ik mijn abonnement verlengen en daarom heb ik me afgelopen weekend georiënteerd welke abonnementen verkrijgbaar zijn. Aangezien mijn iPhone 8 nog prima functioneert en de iPhone X dit jaar nog iets te prijzig is, heb ik besloten om een sim only abonnement te kiezen.

Aangezien ik KPN compleet heb (Ik heb ook KPN internet en TV) was mijn 1 jarig sim only abonnement 300bel/sms, 10gb internet voor €20euro per maand.

Gister wilde ik deze sim only abonnement bestellen, bleek dat het abonnement €3,50 per maand meer is geworden.

Is er een mogelijkheid dat ik dit abonnement alsnog kan kiezen? Of is er een manier om een flexible sim only te krijgen waarbij ik minimaal 300 bel minuten heb en 8gb aan internet?

Ik vind het namelijk zonde om voor iets te betalen waar ik geen gebruik van maak.

Ik hoor graag uw reactie en de mogelijkheden.

Bvd,

Ronald

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 3
Badge
Ik heb trouwens gelezen dat KPN alleen nog maar 4K ultra HD ontvangers uitgeeft aan nieuwe KPN klanten. Geen Arris en Arcadyan HMB2260 meer.

klopt dit?

Artikel TotaalTV

Zo staat het er idd wel!

De nieuwe stap van KPN om alle nieuwe klanten van Interactieve TV direct een 4K Ultra HD bruikleendecoder te leveren, wordt door KPN-woordvoerster Renée Schnitzler aan Totaal TV bevestigd.

Overigens worden bestaande klanten die geen aanvullende UHD-optie kopen niet door het telecombedrijf van een nieuwe voor 4K Ultra HD geschikte decoder voorzien.
Ik heb trouwens gelezen dat KPN alleen nog maar 4K ultra HD ontvangers uitgeeft aan nieuwe KPN klanten. Geen Arris en Arcadyan HMB2260 meer.

klopt dit?

Artikel TotaalTV

Het lijkt er wel op zoals ik het artikel lees. Dan klopt mijn veronderstelling dat TV een echte keuze optie wordt zoals vaste telefonie dat nu is. Ook logisch als ik eventueel KPN Hussel ga afnemen (die kans is minimaal) en ik zou ooit 4k willen afnemen is het in huis hebben van een geschikte ontvanger wel nuttig anders moet de ontvanger worden geruild. Daarnaast als je Netflix erbij Husselt en je neemt de Netflix UHD optie af wil je dit wel in UHD zien via de ontvanger.

Eigenlijk is KPN het door dit Hussel aanbod bijna verplicht. Waarom zou je anders Hussel gaan bestellen.
Reputatie 7
Badge +21
Goede actie ook omdat Ziggo het alleen maar met het duurste abonnement levert.
Reputatie 7
Badge +22
Eigenlijk is KPN het door dit Hussel aanbod bijna verplicht. Waarom zou je anders dit Hussel gaan bestellen, naast wat in het artikel staat kies je later toch 4k voor €2,50 extra zouden ze de decoder moeten wissellen, waarom dan niet meteen uitleveren.
Ja inderdaad, dat lijkt me dan ook veel beter. Maar ben dan bang dat het straks weer te weinig ultra HD ontvangers zijn. Bij Ziggo zijn de Mediaboxen niet aan te slepen! 😉
Reputatie 3
Badge
ah glasvezel 100/100 lijkt er wel in te zitten dus.


Eigenlijk is KPN het door dit Hussel aanbod bijna verplicht. Waarom zou je anders dit Hussel gaan bestellen, naast wat in het artikel staat kies je later toch 4k voor €2,50 extra zouden ze de decoder moeten wissellen, waarom dan niet meteen uitleveren.Ja inderdaad, dat lijkt me dan ook veel beter. Maar ben dan bang dat het straks weer te weinig ultra HD ontvangers zijn. Bij Ziggo zijn de Mediaboxen niet aan te slepen! 😉

Daarom heeft Ziggo hier dus een beperking ingebouwd wel zo logisch. Ik vind het van Ziggo een slechte zaak dat ze nu ook bruikleen(huur?) ontvangers hebben geintroduceerd.

De HD Arris is blijkbaar ook in grote getallen leverbaar, gezien het gemak waarmee de oudere ontvangers worden gewisseld alleen maar voor Netflix en of Youtube via de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb toch het idee dat ik 2 euro omlaag kan ?
Heb momenteel 100/10
Is het bij hussel via mijnkpn ook 100/100 internet want dat is via de kpn website wel het geval voor dezelfde prijs?
Alleen dan zou kpn 25 euro aanrekenen?

Ik ga ervan uit dat het via MijnKPN gelijk is. Bij glas krijg je de hoge upload inderdaad (zie afb.)
Die €25,- zie je op de website, toch? Dat zijn eenmalige aansluitkosten die een nieuwe klant krijgt. Die kosten zie je als het goed is niet in MijnKPN (indien je van je huidige pakket naar Hussel gaat).

Hoi, als ik een nieuw hussel abonnement zou nemen zegt hij bij telefoonnummer bestellen dat ik contact moet opnemen met de klantenservice, maar waarom? (ik heb nu ook al een vast telefoonnummer bij Internet en TV)
Hoi! Het kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp, dus ik vraag het toch even. Als je al een abonnement hebt, dan moet je geen nieuw abonnement afsluiten via de website. Waarom zou je dat willen? Wanneer krijg je precies die melding? Ik zie 'm niet namelijk.

Ik heb trouwens gelezen dat KPN alleen nog maar 4K ultra HD ontvangers uitgeeft aan nieuwe KPN klanten. Geen Arris en Arcadyan HMB2260 meer.

klopt dit?

Dit staat los van Hussel. Dus graag in een ander topic (zoals deze) bespreken. Daar staat ook het antwoord op de vraag.

Is er iets bekend of KPN met de Tech Desk eindelijk wachtwoorden voor telefoonnummers gaat verstrekken aan klanten? Dan kan eindelijk de ExperiaBox de deur uit voor een eigen modem.
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Nee, Hussel staat hier los van. Zie ook de eerste pagina van de reacties.


Is er een mogelijkheid dat ik dit abonnement alsnog kan kiezen? Of is er een manier om een flexible sim only te krijgen waarbij ik minimaal 300 bel minuten heb en 8gb aan internet?
Ik vind het namelijk zonde om voor iets te betalen waar ik geen gebruik van maak.
Ik hoor graag uw reactie en de mogelijkheden.
Bvd,
Ronald

Nee, het is niet mogelijk om de 'oude' abonnementen alsnog af te sluiten. Flexibel zoals 8GB is niet mogelijk.
Reputatie 3
Badge +1
Krijg de indruk dat je met een KPN instap abonnement goedkoper uitkomt dan met KPN compleet op het nieuwe Hussel abonnement.
@RonaldGij

Die 300 minuten gaat bij KPN niet lukken dan zal je onbeperkt bellen moeten aanvinken.
Aan de hand van je bericht zal dit 150+150 zijn verdubbeling door de KPN Compleet regeling.
De 10Gb was dat dat 5 + 5 vanwege de verdubbeling?

Als je telefoon goed is en het huidige abonnement bevalt hoef je niks te verlengen, simpelweg als sim-only laten doorlopen volstaat, alleen in de gaten houden dat de toestelkosten niet meer worden afgeschreven.
Reputatie 3
Badge +1
ah glasvezel 100/100 lijkt er wel in te zitten dus.

Reputatie 3
Badge +1
Maar KPN geeft geen mogelijkheid welke abonnementskeuze je op Netflix neemt.

Reputatie 3
Badge
@Paul_ dat klopt inderdaad op mijnkpn zie ik dat niet dus ik zou 2 euro minder kunnen gaan betalen.
nieuwe klanten krijgen daarentegen 3 maanden korting is die ook nog ergens voor vaste klanten te bedingen?

Dankje
Reputatie 3
Badge
@J.E dat staat omschreven bij meer informatie je krijgt die keuze na activatie en wellicht heb je dan eerst nog een maandje gratis om te proberen als je nieuw account neemt.
Reputatie 3
Badge
Het kan dus goedkoper blijkbaar ;)
Mobiel heb ik niet maar misschien eens kijken of dat intressant is om toe te voegen bij kpn!
Jammer alleen dat de unlimited abbo`s stukje duurder dijn dan bij de concurrent.

@Paul_ hoe zit het met de belminuten en sms is de 150 een totaal of is het 150 belminuten en 150 sms dat is voor mij onduidelijk zoals het er nu staat.

Reputatie 3
Badge +1
@J.E dat staat omschreven bij meer informatie je krijgt die keuze na activatie en wellicht heb je dan eerst nog een maandje gratis om te proberen als je nieuw account neemt.
Wat een gehussel als ik een abonnement neem en keuze moet maken dan wil ik vooraf een keuze kunnen maken en niet na een activatie.
Het wordt er allemaal niet duidelijker van en omslachtig door al dat gehussel voor de consument.
Reputatie 7
Badge +24
Krijg de indruk dat je met een KPN instap abonnement goedkoper uitkomt dan met KPN compleet op het nieuwe Hussel abonnement.

In ieder geval als je er een 2de decoder bij neemt. Dan krijg je opnemen gratis. Vroeger zat dat er niet bij. Je krijgt dus meer voor ongeveer hetzelfde.

@J.E dat staat omschreven bij meer informatie je krijgt die keuze na activatie en wellicht heb je dan eerst nog een maandje gratis om te proberen als je nieuw account neemt.Wat een gehussel als ik een abonnement neem en keuze moet maken dan wil ik vooraf een keuze kunnen maken en niet na een activatie.
Het wordt er allemaal niet duidelijker van en omslachtig door al dat gehussel voor de consument.

Heb je al een Netflix abonnement?

Ja houd die dan buiten de hussel, je moet eerst afzeggen daarna weer heractiveren alleen om het via de KPN factuur te laten afschrijven?

Nee dan heb je wel een goed punt.

Edit
Aanvullend als je geen behoefte hebt aan Fox sports of het Pluspakket of een ander aanvullend pakket dan kan het in combinatie met de €5,00 Entertainmentvoordeel wel lonend zijn.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi, als ik een nieuw hussel abonnement zou nemen zegt hij bij telefoonnummer bestellen dat ik contact moet opnemen met de klantenservice, maar waarom? (ik heb nu ook al een vast telefoonnummer bij Internet en TV)Hoi! Het kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp, dus ik vraag het toch even. Als je al een abonnement hebt, dan moet je geen nieuw abonnement afsluiten via de website. Waarom zou je dat willen? Wanneer krijg je precies die melding? Ik zie 'm niet namelijk.In MijnKPN als ik van Internet en TV basis naar Hussel 500 zou doen

Reputatie 3
Badge +1

Krijg de indruk dat je met een KPN instap abonnement goedkoper uitkomt dan met KPN compleet op het nieuwe Hussel abonnement.In ieder geval als je er een 2de decoder bij neemt. Dan krijg je opnemen gratis. Vroeger zat dat er niet bij. Je krijgt dus meer voor ongeveer hetzelfde.

@Nick83 klopt niet helemaal al neem je geen 2e decoder en geen opname mogelijkheid ben je goedkoper uit scheelt mij €2,49 per maand het opnemen of 2e ontvanger geeft voor mij geen toegevoegde waarde ik gebruik het niet waarvoor zal je er dan voor gaan betalen.
Wat ik zo raar vind waarom extra gaan betalen voor iets dat je wilt opnemen om het op een ander tijdstip terug te zien.


Krijg de indruk dat je met een KPN instap abonnement goedkoper uitkomt dan met KPN compleet op het nieuwe Hussel abonnement.In ieder geval als je er een 2de decoder bij neemt. Dan krijg je opnemen gratis. Vroeger zat dat er niet bij. Je krijgt dus meer voor ongeveer hetzelfde.
@Nick83 klopt niet helemaal al neem je geen 2e decoder en geen opname mogelijkheid ben je goedkoper uit scheelt mij €2,49 per maand het opnemen of 2e ontvanger geeft voor mij geen toegevoegde waarde ik gebruik het niet waarvoor zal je er dan voor gaan betalen.
Wat ik zo raar vind waarom extra gaan betalen voor iets dat je wilt opnemen om het op een ander tijdstip terug te zien.

Het gaat daarbij ook om het kunnen doorspoelen van reclame wat via de gids terugkijken niet kan en niet de beperking van maar tot 7 dagen terug kijken.
Reputatie 3
Badge
Als je mobiel unlimited data hebt kun je dan ook mb`s over te zetten naar zoon of dochter bijvoorbeeld?