News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77309 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Na het lezen zijn mijn spaarzame hersens behoorlijk gehusseld. 😋
Reputatie 7
Badge +24
Wow. Veel van hetzelfde, begrijpelijk. Maar die Tech Desk is wel een nieuw dingetje. Eigen modem? Worden dan dus de sip gegevens openbaar gemaakt? En krijg je die ook zonder de Tech Desk toelage te betalen?
Reputatie 7
De marketeers zullen er wel over nagedacht hebben, maar ik vind de naam van het product niet echt (echt niet) aanlokkelijk.
Reputatie 7
Badge +16
Ik ga eens kijken of het mij wat oplevert tov mijn huidige (zeer oude) abonnement.
Reputatie 7
Badge +25
Wow. Veel van hetzelfde, begrijpelijk. Maar die Tech Desk is wel een nieuw dingetje. Eigen modem? Worden dan dus de sip gegevens openbaar gemaakt? En krijg je die ook zonder de Tech Desk toelage te betalen?
Tech Desk is nieuw inderdaad. De ontwikkelingen rond de 'vrije routerkeuze' staat verder los van deze nieuwe abonnementen. Het is dus niet zo dat klanten met een abonnement op de Tech Desk wel die gegevens nu kunnen krijgen, en zonder abonnement niet.
Reputatie 7
Badge +24
Telefoonnummer 2 euro lees ik. Wat kost een 2de nummer? Ook 2 euro?

Nu kost het eerste nummer 1 euro en het 2de € 2,50.
Reputatie 7
Badge +9
@Paul_ wanneer krijg je €7,50 korting op je mobiel?

* edit
oh ik zie het al. Bij de hogere mobiele abonnementen.
Reputatie 7
Dus geen verdubbeling van de databundel meer bij KPN Hussel?


De FOX Sports abonnee wordt wel weer stevig geraakt met KPN Hussel.

Zelf zou ik er met KPN Hussel €0,50 (en 500MB) op achteruit gaan.

Van €77,48 (€53,98 + €23,50)...


naar €77,98.


Maar de FOX Sports abonnee ziet zijn KPN Compleet voordeel ook teruglopen naar €5,- en gaat er maar liefst €6,50 op achteruit.
Reputatie 7
Badge +25
Telefoonnummer 2 euro lees ik. Wat kost een 2de nummer? Ook 2 euro?

Nu kost het eerste nummer 1 euro en het 2de € 2,50.

Goede vraag. Kom ik op terug. Ik heb dat stukje bij de Tech Desk trouwens een beetje aangepast om verwarring te voorkomen..

Dus geen verdubbeling van de databundel meer bij KPN Hussel?
Correct.
Reputatie 7
Zo dan,... Het tv en internetpakket is €2,-duurder als ik het met mijn huidige pakket vergelijk.
En mobiel is €1,- goedkoper geworden met hetzelfde pakket als wat ik nu heb. Ik blij dat ik het vorige week nog heb omgezet!

Op twee jaar betaal je dan €24,- meer, zonder tech desk en al die andere dingen,....

Maar de prijs van het 4K pakket +€2,50 opzich wel weer leuk voor de mensen die dat willen.


Voor de mensen die willen oversluiten, ... Zou je door deze wijzigiging ook hier naar toe mogen overstappen, mocht je bv nog in een huidig lopend jaarcontract zitten?
Reputatie 7
Badge +25
Telefoonnummer 2 euro lees ik. Wat kost een 2de nummer? Ook 2 euro?

Nu kost het eerste nummer 1 euro en het 2de € 2,50.

Extra telefoonnummer blijft € 2,50 p/m.
Reputatie 7
Maar de prijs van het 4K pakket +€2,50 opzich wel weer leuk voor de mensen die dat willen.
Maar waarschijnlijk is ook de snelheidsverhoging naar 200/20Mbps niet meer inbegrepen en dan komt er nog een keer €2,50 om het vergelijkbaar te houden met de huidige abonnementen.
Reputatie 7
Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?
Reputatie 7
Daar zeg je wat! Maar is die snelheidsverhoging nu werkelijk nodig om 4K te kunnen kijken? Mede omdat je het 4K gehussel gewoon kunt aanklikken bij een snelheidskeuze van 50mbps,...

Er wordt niets over vermeld wanneer je op de i klikt.


En kpn mag het begeleidend schrijven wel eens aanpassen, ik geloof niet dat de Arris 5202 een red dot design award heeft,...
Reputatie 6
Badge +7
Tja komt er hier niet snel het beloofde glasvezel dan kon een overstap met huis en divers mobiele abonnementen wel weer dichterbij zijn gekomen.
Reputatie 7
Badge +25
Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?
Ik ga checken hoe het nu precies zit. Ben er niet 100% zeker van.

Voor de mensen die willen oversluiten, ... Zou je door deze wijzigiging ook hier naar toe mogen overstappen, mocht je bv nog in een huidig lopend jaarcontract zitten?
Nee, je kan niet binnen het contract overstappen.

En kpn mag het begeleidend schrijven wel eens aanpassen, ik geloof niet dat de Arris 5202 een red dot design award heeft,...
En deze geef ik natuurlijk door, want je hebt gelijk.
Reputatie 7
Badge +21
Even gekeken het scheelt mij bijna €15,00 p maand
Ik heb 2 x 4K ontvangers maar gebruik er maar 1
Ik heb aan foxsport kanaal 14 wel genoeg
Pluspakket is goedkoop met die 5 euro korting

Vraag mij af of ik dan één 4K ontvanger moet terug sturen of beide en dat ik dan zo'n nieuwe krijg dat laatste zou ik jammer vinden weet @Paul_ dat?
Reputatie 7
@Paul_ kun jij onderstaande bug ook reproduceren? Zowel in de app als ook in de online omgeving,...

Volg deze stappen;
Kijk eens in je mijnkpn. En ga naar TV abbo wijzigen.
Klik eens aan hussel internet 50mbit
Klik tv, ja ik wil tv van kpn
Klik ja, ik wil 4k tv kijken
Klik nee, ik wil geen tv van kpn.

Daarna,
Klik, ja ik wil tv van kpn
Klik ja, ik wil 4k tv kijken

Dan krijg ik een maandbedrag van 45€,...



4K tv ontvanger blijft op 0 staan, kun je na spelen in de opties ook niet meer aanpassen.
Mocht ik over stappen op dit nieuwe abonnement dan ga ik er 9Mbit down/5Mbit up op achteruit, maar ik ga wel meer betalen (als je de extra's erbij neemt).
Als ik ga kijken naar de basisprijzen (dus zonder de extra's), dan ben ik bij T-Mobile 20 euro per maand goedkoper uit, en dan behoudt ik de internetsnelheden die ik nu ook heb. Dat vind ik nogal een groot verschil en maakt de keuze om over te stappen een stuk interessanter.

Als je verder gaat rekenen kan ik met een compleet pakket zelfs onbeperkt internet krijgen in plaats van de 20gb die KPN biedt, voor hetzelfde geld. Ik ben bang dat KPN met deze zet een boel (trouwe) klanten gaat verliezen.
Reputatie 7
Badge +24
Ik denk dat ik maar lekker niks doe. Ik betaal nu 54 euro voor internet+tv+bellen. Dat zou met hussel 50 ct duurder worden. Namelijk 42,50 +10+2 = 54,50. Ik heb ook extra ontvanger en extra nummer, maar die blijven in prijs gelijk.
De marketeers zullen er wel over nagedacht hebben, maar ik vind de naam van het product niet echt (echt niet) aanlokkelijk.

😅XS4all had een goede naam geweest 😆
Reputatie 2
Dus geen verdubbeling van de databundel meer bij KPN Hussel?


De FOX Sports abonnee wordt wel weer stevig geraakt met KPN Hussel.

Zelf zou ik er met KPN Hussel €0,50 (en 500MB) op achteruit gaan.

Van €77,48 (€53,98 + €23,50)...


naar €77,98.


Maar de FOX Sports abonnee ziet zijn KPN Compleet voordeel ook teruglopen naar €5,- en gaat er maar liefst €6,50 op achteruit.


Vergeet je tweede iptv box niet en het opnemen, kost ook extra,... of lees ik het verkeerd?
Reputatie 7
Badge +25

Is het echt de bedoeling dat het mogelijk is om bij een 50Mbps abonnement voor een 4K upgrade te kunnen kiezen?Ik ga checken hoe het nu precies zit. Ben er niet 100% zeker van.

96 Mb/s is het minimale wat je technisch moet kunnen halen. Als je <96 Mb/s haalt, dan kan 4K niet toegevoegd worden.

Vraag mij af of ik dan één 4K ontvanger moet terug sturen of beide en dat ik dan zo'n nieuwe krijg dat laatste zou ik jammer vinden weet @Paul_ dat?
Je kan die ene 4K-ontvanger behouden. Het zou onlogisch zijn dat je 2 moet terugsturen, en dan er weer 1 voor terugkrijgt.

@Paul_ kun jij onderstaande bug ook reproduceren? Zowel in de app als ook in de online omgeving,...
Nope, ik kan het niet reproduceren. Ik geef het natuurlijk wel door, wellicht dat de technische collega's hier wel wat mee kunnen. Dank!
Reputatie 2
Ik ben 8 euro duurder uit dan wat ik nu heb, dat is dus 10% verhoging,...

Schandalig KPN, denk dat veel mensen verder gaan kijken.

Ik heb nu Alles-in-1 (2iptv met opnemen) met vaste telefonie + Spotify + Pluspakket.
Betaal 72,50, als ik het nu uitreken kom je op het volgende uit:
47.50 (100mb) + 10.00 (1x iptv) + 5.00 (extra iptv) + 5.00 (opnemen) + 6.99 (pluspak) + 8.99 (spotify) + 2.00 (vaste tel.)
= 85.50 - 5.00 korting entertainment = 80.50. Echt over de top!
Reputatie 2
Badge
Ziet er in 1st instantie leuk uit, echter...
  • ga er 2,69 Euro op achteruit
  • verdubbeling van de databundel mobiel verdwenen, dus helft op achteruit
Leuke verkoop truc dus. Ik verwacht dat KPN Compleet binnenkort zal verdwijnen en ga je automatisch, na wijzigen van abonnement, dus meer betalen.