News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77503 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Beste,

 

Gister heb ik mijn mobiele abonnement verlengd naar KPN hussel alleen heb ik nu bij dat nummer niet meer het voordeel van KPN compleet dubbele data. Dit lijkt mij niet correct aangezien dubbele data 1 van de voordelen van KPN compleet zou zijn. Is dit correct of hoe op te lossen.

Update: Als je overstapt of verlengd naar KPN Hussel dan valt het KPN Compleet voordeel van dubbele data weg voor het nummer van de verlenging.  Het lijkt dus een mooie aanbieding alleen eindig je minder data omdat de verdubbelaar uitgezet is.

Fantastisch KPN !!! Ik heb een telfort mobiel abonnement & wil een kids sim voor de kinderen aanvragen..

Maar je raad het al ; alle telfort schepen zijn al verbrand maar de nieuwe KPN helaas nog steeds niet actief .

Hoe raak je klanten kwijt…….

Reputatie 2
Badge +1

Update: Als je overstapt of verlengd naar KPN Hussel dan valt het KPN Compleet voordeel van dubbele data weg voor het nummer van de verlenging.  Het lijkt dus een mooie aanbieding alleen eindig je minder data omdat de verdubbelaar uitgezet is.

 

Ik had met verdubbelaar 2 GB en nu weer voor 15 euro hussel 

Mijn minuten zijn van 300 naar onbeperkt gegaan. 

Badge

Goedemorgen,

 

Binnenkort zou ik mijn mobiele abonnement kunnen verlengen aangezien deze over 4 maanden afloopt. Ik zit te twijfelen om dan over te gaan op sim only. Ik zie nu dat kpn compleet verandert is. Als ik inderdaad over wil gaan op sim only hussel kunnen mijn man en ik dan nog steeds mb's delen? En houden we ook de korting (zolang je abo loopt en 5,-) en mb verdubbelaar?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Mb's delen blijft werken. Maar je krijgt met een hussel abo geen dubbele data meer. En de 5 euro korting kan je ook vergeten.

Reputatie 7
Badge +24

Maar je kunt je huidige abo ook gewoon door laten lopen. Je hoeft niet te verlengen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb weer een aantal losse topics samengevoegd met dit bericht.

@MDJR 
Als je met een abonnement overgaat naar Hussel vervallen voor dat abonnement de KPN Compleetvoordelen. Bij mobiel houdt dit dan in dat je de verdubbelaar en de €5 Compleetkorting verliest. Je krijgt er dan Husselkorting voor terug. Voor je thuisabonnement blijft Compleet actief zolang je deze niet omzet naar Hussel.

@marcel41 
Gaat het om een helemaal nieuwe aansluiting, of om het omzetten van een bestaande aansluiting (abonnement of prepaid) naar Kids Sim?
Kun je de gegevens daarvan toevoegen aan je forumprofiel?

@RobertPaul 
De Fox Sports korting is een weergavefout. De Compleetvoordelen van een abonnement komen te vervallen als je dat abonnement omzet naar Hussel. In jouw geval betekent dit dat Fox Sports niet meer gratis beschikbaar is. Je kunt dit in je MijnKPN opnieuw activeren. Je betaalt hier dan wel voor.
De Compleetvoordelen op je mobiele abonnementen blijven wel actief zolang deze niet omgezet worden naar Hussel.

@RonKameleon 
Ja, dat kan ook. Omdat wij niet van te voren weten welk Netflix abonnement je kiest geven we alleen Basic weer. Zie het als een vanafprijs. Nadat je die gekozen hebt en de wijziging is doorgevoerd kun je via de tv-ontvanger of via https://netflix.kpn.com de koppeling maken. Op dat moment kies je welk Netflixabonnement je daadwerkelijk wilt. Netflix communiceert dat naar ons waarna wij je dat bedrag in rekening brengen. En, natuurlijk, ook de korting toevoegen.

@MartijnPF 
KPN Compleet komt te vervallen als je abonnementen Husselt, inderdaad. Maar Hussel neemt een deel van die voordelen over. Onderling MB's delen, bijvoorbeeld, kan gewoon met Hussel (of Hussel-Compleet combinaties). En je krijgt op het mobiele Husselabonnement ook extra korting als je er een thuisabonnement bij hebt (zie ook de afbeeldingen in het startbericht).
Gratis zenderpakket wordt inderdaad vervangen door entertainmentkorting. In hoeverre dat positief of negatief voor je uitpakt hangt af van de entertainmentopties die je zou kiezen. Het Pluspakket binnen Hussel is €6,99.

@HJK1990 
Als jij tevreden bent met je huidige pakket dan hoef je ook niets aan te passen. Je kunt prima gebruik blijven maken van wat je nu hebt. KPn Veilig voor 5 apparaten is bij Hussel standaard onderdeel geworden.

@McPoowl 
De weergave van Fox Sports inclusief korting is inderdaad een foutje. Is jouw wijziging al ingegaan? Je zult dan waarschijnlijk een mail krijgen over het vervallen van je Compleetpakket. Als je dan Fox Sports wilt behouden zul je dit via de MijnKPN of de tv ontvanger weer betaald moeten toevoegen.

@Twanvdw32 
Dat is een vreemd verschil, 2 euro. Hoe heb je verlengd? Via je MijnKPN of via de website? Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit even na.

 

@RobertPaul 
De Fox Sports korting is een weergavefout. De Compleetvoordelen van een abonnement komen te vervallen als je dat abonnement omzet naar Hussel. In jouw geval betekent dit dat Fox Sports niet meer gratis beschikbaar is. Je kunt dit in je MijnKPN opnieuw activeren. Je betaalt hier dan wel voor.
De Compleetvoordelen op je mobiele abonnementen blijven wel actief zolang deze niet omgezet worden naar Hussel.

 

 

Hi Erik,

Dank voor je reactie. De Fox Sports staat netjes op de nieuwe overeenkomst vermeld. Ook tijdens het bestellen en de samenvatting die daarna op het scherm verscheen bevestigd dat Fox sport voor mij beschikbaar bleef. Dat het ergens een weergave fout is geweest kan jullie niet vrijpleiten om dan aan een deel van een overeenkomst zomaar niet te voldoen (ook zonder te informeren dat het een fout betreft)..  Ik verwacht dus dat KPN aan de overeenkomst blijft houden en Fox sport voor mij opnieuw activeert.

@Erik_ al met al wordt het voor de meesten een verslechtering. Persoonlijk vind ik dat niet zo’n slimme strategie van KPN ik zou mijn klanten willen binden met voordelen waarbij je als bedrijf je waardering uitspreekt door extraatjes. Jullie concurrent Ziggo die samenwerkt met Vodafone wordt nu wel heel erg aantrekkelijk wanneer ik begin volgend jaar een nieuwe telefoon met abonnement moet gaan afsluiten.

Reputatie 7


@McPoowl 
De weergave van Fox Sports inclusief korting is inderdaad een foutje. Is jouw wijziging al ingegaan? Je zult dan waarschijnlijk een mail krijgen over het vervallen van je Compleetpakket. Als je dan Fox Sports wilt behouden zul je dit via de MijnKPN of de tv ontvanger weer betaald moeten toevoegen. 

Met alle respect, maar dit noem ik geen foutje maar een gigantische blunder.

Ik vind dat KPN de slachtoffers van dit "foutje" tegemoet moet komen en ze schadeloos moet stellen door KPN Hussel te leveren voor het bedrag dat ze voorheen ook kwijt waren.

 

@RobertPaul 
De Fox Sports korting is een weergavefout. De Compleetvoordelen van een abonnement komen te vervallen als je dat abonnement omzet naar Hussel. In jouw geval betekent dit dat Fox Sports niet meer gratis beschikbaar is. Je kunt dit in je MijnKPN opnieuw activeren. Je betaalt hier dan wel voor.
De Compleetvoordelen op je mobiele abonnementen blijven wel actief zolang deze niet omgezet worden naar Hussel.

 

 

Hi Erik,

Dank voor je reactie. De Fox Sports staat netjes op de nieuwe overeenkomst vermeld. Ook tijdens het bestellen en de samenvatting die daarna op het scherm verscheen bevestigd dat Fox sport voor mij beschikbaar bleef. Dat het ergens een weergave fout is geweest kan jullie niet vrijpleiten om dan aan een deel van een overeenkomst zomaar niet te voldoen (ook zonder te informeren dat het een fout betreft)..  Ik verwacht dus dat KPN aan de overeenkomst blijft houden en Fox sport voor mij opnieuw activeert.

 

Helemaal eens met RobertPaul. Wanneer je een overeenkomst aangaat waarop expliciet staat vermeld dat Fox gratis is, is het wel heel erg klantonvriendelijk om daarna te zeggen- als het al is afgesloten-  dat het een foutje is en je toch moet betalen.

Dat KPN meldt dat dit door een weergavefout komt is voor de klant niet relevant. Die fout bij de klant neerleggen door achteraf de overeenkomst te wijzigen en de klant te laten betalen is ronduit brutaal.

Je mag verwachten dat KPN de klanten die dit betreft tegemoet komt door alsnog de diensten te leveren zoals overeengekomen- dus inclusief gratis Fox Sports!

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg via MijnKPN deze foxsport aanbieding 

Badge

Bedankt voor het antwoord. Ik hoopte met sim only goedkoper uit te zijn maar het scheelt maar een euro. Dus ik denk dat ik het idd maar zo laat

Mijn kontrakt loopt ook 26-01-2020 af maar ik heb nu al verlengt maar ik had het beter niet kunnen doen want ik krijg nu een slechter  Abonnement ik kan nu ook niet meer op het moment naar hoog of laag?

 

Admin: post verplaatst naar actuele topic

 

Reputatie 7
Badge +24

Van sommige mensen krijg ik het idee dat ze willen verlengen om te verlengen. En verder nergens anders om...

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@Appelbabs. Welkom op het forum. Het klopt dat jouw MB's niet meer verdubbeld worden wanneer je verlengt naar een Hussel Mobiel abonnement. Je krijgt wel € 5,00 of € 7,50 korting op je mobiele abonnement. Hoeveel korting je krijgt, is afhankelijk van welk abonnement dat je kiest. Daarnaast kan je nog steeds onderling gratis bellen met ander vaste of mobiele telefoonnummers op hetzelfde adres en MB's delen. In het eerste bericht van dit topic kan je alles lezen hierover

Reputatie 3

Grapje zeker @Erik_  ?

 

Ik koop een auto, teken een contract, haal de auto op en constateer dat er geen banden onder zitten. “Is een weergave foutje” zegt de autoverkoper, “de banden moet nog extra betalen”.

Laat me niet lachen, kom gewoon met en oplossing. Gratis FOX of terug naar het oude abonnement. Wat een BELACHELIJKE situatie. 

Reputatie 2

Dag,

 

Heb even een berekening gemaakt van de kosten per jaar van mijn compleet pakket tov het nieuwe Hussel……

 

Ik ben met dezelfde extra’s ongeveer 25 euro per jaar duurder uit dan bij mijn huidige compleet. Bij de nieuwe prijs is de eerste drie maand korting al meegerekend.

Waarom zou ik nu voor het nieuwe Hussel gebeuren moeten kiezen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Ik ben met dezelfde extra’s ongeveer 25 euro per jaar duurder uit dan bij mijn huidige compleet.

@DennisHoltdijk94, dat is wel een heel groot verschil.

Kan jij eens de tweede pagina van de laatste factuur van jouw huidige abonnement(en) posten. Wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Reputatie 3
Badge +1


@McPoowl 
De weergave van Fox Sports inclusief korting is inderdaad een foutje. Is jouw wijziging al ingegaan? Je zult dan waarschijnlijk een mail krijgen over het vervallen van je Compleetpakket. Als je dan Fox Sports wilt behouden zul je dit via de MijnKPN of de tv ontvanger weer betaald moeten toevoegen. 

Met alle respect, maar dit noem ik geen foutje maar een gigantische blunder.

Ik vind dat KPN de slachtoffers van dit "foutje" tegemoet moet komen en ze schadeloos moet stellen door KPN Hussel te leveren voor het bedrag dat ze voorheen ook kwijt waren.

 

Dat van Fox Sports vind ik misleidend, mag het wel een blunder zijn….. Maar het wordt pas zichtbaar als je abbo omgezet is!

Reputatie 3
Badge +1

Dit is wat ik overeen ben gekomen met KPN (ontvangen van KPN per email) toen ik mijn abonnement veranderde naar Hussel.

Staat toch echt fox sports met korting!

Nu blijkt dit niet het geval te zijn……..

 

Reputatie 7
Badge +22

Dit is wat ik overeen ben gekomen met KPN (ontvangen van KPN per email) toen ik mijn abonnement veranderde naar Hussel.

Staat toch echt fox sports met korting!

Nu blijkt dit niet het geval te zijn……..

 

Dat klopt, het gaat nog niet helemaal goed in het systeem van KPN. Het is:

€ 12,99 - € 5,- korting = € 7,99 per maand op Fox Sports. Dan zal het totaalbedrag denk ik € 91,49 per maand zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Dit is wat ik overeen ben gekomen met KPN (ontvangen van KPN per email) toen ik mijn abonnement veranderde naar Hussel.

Staat toch echt fox sports met korting!

Nu blijkt dit niet het geval te zijn……..

 

Dat klopt, het gaat nog niet helemaal goed in het systeem van KPN. Het is:

€ 12,99 - € 5,- korting = € 7,99 per maand op Fox Sports. Dan zal het totaalbedrag denk ik € 91,49 per maand zijn.


Dat zal wel zo zijn dat het nog niet goed in het systeem staat, maar daar heb ik als klant geen ‘boodschap’ aan natuurlijk. Ik mag toch verwachten van een KPN als bedrijf dat ze de zaakjes op orde hebben alvorens je ‘live’ gaat met een nieuw product. 


 

Reputatie 7

Dennis, heb jij zelf FOX Sports?

Zo ja, zou jij in mijnKPN eens kunnen kiezen voor KPN Hussel met dezelfde snelheid die je nu hebt en dan hier een screenshot plaatsen van het kostenoverzicht.

Natuurlijk ga je die wijziging verder niet doorvoeren. :wink: