News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77310 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag allen. Ik heb een update voor je. Als eerste: het probleem met de korting voor Fox Sports in combinatie met Hussel is verholpen. Voor bestellingen via kpn.com was dit vorige week al het geval, maar het probleem bleek nog wel te bestaan bij bestellingen via de KPN app. Dat is gistermiddag verholpen.

Er is uiteraard ook een oplossing voor klanten die tegen dit probleem zijn aangelopen. Alle betrokken klanten zullen een correctie ontvangen voor de kosten van Fox Sports, zo lang het abonnement loopt. Deze correctie zal na 8 november worden verwerkt. Iedereen bij wie dit speelt zal hier persoonlijke communicatie over ontvangen, waarin verdere toelichting en uitleg zal staan.

We hebben duidelijk in beeld om welke klanten dit gaat en zodoende verwachten we dat alle betrokken klanten na 8 november hebben geholpen. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kunnen we dat uiteraard laten nakijken en –als het nodig is- alsnog actie ondernemen.

Reputatie 7

Het probleem met de compleetkorting en husselkorting is inmiddels wel opgelost. Ik zie nu €12,99 als verwijderde optie en de prijs per maand sluit aan op de website.

 

Dat gebeurde voorheen ook al, maar wordt de korting nu dan ook niet meer opnieuw opgevoerd?

 

Reputatie 7
Badge +7

Dag allen. Ik heb een update voor je. Als eerste: het probleem met de korting voor Fox Sports in combinatie met Hussel is verholpen. Voor bestellingen via kpn.com was dit vorige week al het geval, maar het probleem bleek nog wel te bestaan bij bestellingen via de KPN app. Dat is gistermiddag verholpen.

Er is uiteraard ook een oplossing voor klanten die tegen dit probleem zijn aangelopen. Alle betrokken klanten zullen een correctie ontvangen voor de kosten van Fox Sports, zo lang het abonnement loopt. Deze correctie zal na 8 november worden verwerkt. Iedereen bij wie dit speelt zal hier persoonlijke communicatie over ontvangen, waarin verdere toelichting en uitleg zal staan.

We hebben duidelijk in beeld om welke klanten dit gaat en zodoende verwachten we dat alle betrokken klanten na 8 november hebben geholpen. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kunnen we dat uiteraard laten nakijken en –als het nodig is- alsnog actie ondernemen.

Fijn dat er dan toch oplossingen zijn gekomen. 

Toch even een kritische opmerking over het probleem in de app: Misschien de volgende keer toch even testen? Check, check, dubbelcheck. (Zie mijn andere bericht.)

Reputatie 7
Badge +16

@wjb Nee, ik krijg alleen nog husselkorting en compleetkorting is weg. 

Ik ben alleen met de nieuwe vorm dikke €10,00 duurder uit, dus mij gaan ze niet overhalen 😛. 

Reputatie 3
Badge +1

Dag allen. Ik heb een update voor je. Als eerste: het probleem met de korting voor Fox Sports in combinatie met Hussel is verholpen. Voor bestellingen via kpn.com was dit vorige week al het geval, maar het probleem bleek nog wel te bestaan bij bestellingen via de KPN app. Dat is gistermiddag verholpen.

Er is uiteraard ook een oplossing voor klanten die tegen dit probleem zijn aangelopen. Alle betrokken klanten zullen een correctie ontvangen voor de kosten van Fox Sports, zo lang het abonnement loopt. Deze correctie zal na 8 november worden verwerkt. Iedereen bij wie dit speelt zal hier persoonlijke communicatie over ontvangen, waarin verdere toelichting en uitleg zal staan.

We hebben duidelijk in beeld om welke klanten dit gaat en zodoende verwachten we dat alle betrokken klanten na 8 november hebben geholpen. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kunnen we dat uiteraard laten nakijken en –als het nodig is- alsnog actie ondernemen.

 

Okay, goed om te horen dat er een oplossing is. Maar hoe gaat dit nu voor mij? Op dit moment maakt Fox Sports geen onderdeel meer van mijn abonnement uit, omdat KPN degene is geweest die dit verwijderd heeft tijdens de omzetting naar Hussel! Ik ben erachter gekomen omdat Fox niet meer werkte en zag in MijnKPN dat Fox Sports eruit was en dat ik 12,99 moet betalen. Zodoende ben ik hier terecht gekomen en ik heb een klacht ingediend.

Hoe gaan we regelen dat ik Fox Sports wéér krijg en ook de verrekening juist.

KPN heeft vandaag mij proberen te bereiken, althans dat blijkt uit een sms en e-mail die ik ontvangen heb. Op welk telefoon nummer heeft KPN mij proberen te bereiken? Hele dag thuis geweest namelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Hi lammert, 

Ik zie de klacht en fijn dat je dit al hebt gedaan, is ook de juiste werkwijze in dit geval. Ik zie dat ze op 3 06-nummers hebben geprobeerd om te bellen. Eindigend op 127, 956 en 165. Het eerste was niet bereikbaar en de laatste 2 voicemail. Dit staat nog wel in behandeling, ik verwacht dat ze het morgen weer oppakken. 

Zojuist heb ik begrepen dat als je thuis een hussel abonnement hebt met internet + tv en een oud mobiel abonnement (ingegaan op 21-09-2019) dus 1 variant voor de hussel varianten, dat bij een verhoging van het mobiele abonnement de KPN Compleet korting vervalt is dit correct?

Volgens web-care wel, dit lijkt me zeer onwenselijk en belachelijk, zeker omdat jullie nog steeds geen opties bieden om tussentijds over te stappen naar een mobiel hussel abonnement tijdens de looptijd.

KPN roept dat dat contractbreuk is maar bij een hoger abonnement lijkt me dat zeker niet zo.

Graag jullie reactie!

Reputatie 3
Badge +1

Hi lammert, 

Ik zie de klacht en fijn dat je dit al hebt gedaan, is ook de juiste werkwijze in dit geval. Ik zie dat ze op 3 06-nummers hebben geprobeerd om te bellen. Eindigend op 127, 956 en 165. Het eerste was niet bereikbaar en de laatste 2 voicemail. Dit staat nog wel in behandeling, ik verwacht dat ze het morgen weer oppakken. 


Ok, nummer eindigend op 127 is mijn nummer. 
De andere zijn van de kids.

Nog geen antwoord op de andere vraag.


Maar hoe gaat dit nu voor mij? Op dit moment maakt Fox Sports geen onderdeel meer van mijn abonnement uit, omdat KPN degene is geweest die dit verwijderd heeft tijdens de omzetting naar Hussel!

Ik ben erachter gekomen omdat Fox niet meer werkte en zag in MijnKPN dat Fox Sports eruit was en dat ik 12,99 moet betalen. Zodoende ben ik hier terecht gekomen en ik heb een klacht ingediend.

Hoe gaan we regelen dat ik Fox Sports wéér krijg en ook de verrekening juist.

P.S. het is geen Lammert. Lammerts is de achternaam :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Ronnie. Nee, de korting zal altijd blijven zolang je thuis ook internet van ons hebt. Wanneer je je mobiel verlengt met Hussel verdwijnt de verdubbeling, niet de korting. Ik lees echter dat dit niet om een verlenging van je contract gaat van 1 of 2 jaar, maar om een verhoging van je bundel binnen je huidige contract. Als ik het goed zie gaat het om nummer eindigend op 466 met een upgrade naar 50Gb. In dit geval verandert de korting en verdubbeling niet, je gaat namelijk niet over op Hussel met dit nummer. 

Vat ik het zo goed samen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi lammert, 

Ik zie de klacht en fijn dat je dit al hebt gedaan, is ook de juiste werkwijze in dit geval. Ik zie dat ze op 3 06-nummers hebben geprobeerd om te bellen. Eindigend op 127, 956 en 165. Het eerste was niet bereikbaar en de laatste 2 voicemail. Dit staat nog wel in behandeling, ik verwacht dat ze het morgen weer oppakken. 


Ok, nummer eindigend op 127 is mijn nummer. 
De andere zijn van de kids.

Nog geen antwoord op de andere vraag.


Maar hoe gaat dit nu voor mij? Op dit moment maakt Fox Sports geen onderdeel meer van mijn abonnement uit, omdat KPN degene is geweest die dit verwijderd heeft tijdens de omzetting naar Hussel!

Ik ben erachter gekomen omdat Fox niet meer werkte en zag in MijnKPN dat Fox Sports eruit was en dat ik 12,99 moet betalen. Zodoende ben ik hier terecht gekomen en ik heb een klacht ingediend.

Hoe gaan we regelen dat ik Fox Sports wéér krijg en ook de verrekening juist.

P.S. het is geen Lammert. Lammerts is de achternaam :wink:

 

Excuus heer Lammerts. 😉 Dat kan ik nog niet zeggen, dit zal maatwerk zijn. In feite is het doorzetten van zo'n klacht hetzelfde wat ik had gedaan, maar dan intern. Wacht dit dus even af, zij zijn hierin leidend. 

 

Hoi Ronnie. Nee, de korting zal altijd blijven zolang je thuis ook internet van ons hebt. Wanneer je je mobiel verlengt met Hussel verdwijnt de verdubbeling, niet de korting. Ik lees echter dat dit niet om een verlenging van je contract gaat van 1 of 2 jaar, maar om een verhoging van je bundel binnen je huidige contract. Als ik het goed zie gaat het om nummer eindigend op 466 met een upgrade naar 50Gb. In dit geval verandert de korting en verdubbeling niet, je gaat namelijk niet over op Hussel met dit nummer. 

Vat ik het zo goed samen?


Hoi Alex,

klopt dan ga ik ervan uit dat het gaat om een foutieve weergave in de app. Bedankt voor het nakijken!

Wat mag ik dan verwachten met de door jullie geboden oplossingen? Dit is een schriftelijke bevestiging van mijn contract afspraak. Ik zou dan ook graag zien dat jullie deze daadwerkelijk nakomen. Dus mij de 200 mb geven, conform het bovenstaande inclusief kpn compleet

Ik zie in mijn kpn niet mijn hussel abonnement

Reputatie 3

Ik ben nog niet gebeld, ondanks dat mijn klacht binnen 10 dagen behandeld zou worden.

Kan ik FOX Sport heractiveren (KPN heeft hem verwijderd) of moet ik wachten tot er contact met me wordt opgenomen?

Na het overstappen op hussel, een retour doos ontvangen, terwijl er niets terug gestuurd dient te worden?

Wat moet ik hiermee?

Mvg,

 

Frank

Reputatie 3

@footlockers Weggooien. Dat is een fout. Je hoeft er dus niets mee te doen

@janhb : Wat krijg je precies te zien als je inlogt in MijnKPN? 

@Langeeri : Kun je je profiel aanvullen en een seintje geven? Ik wil graag kijken wat de status is. 

@Stripheld1211 : Voorlopig is er alleen bevestigd dat het issue met fox sport is opgelost en dat de klanten die hierdoor een foutief overzicht hebben gekregen gecompenseerd gaan worden.  

Reputatie 3

@Erwin_  Mijn profiel is bijgewerkt, ik hoor het graag. Bedankt.

Hoi @Langeeri . Ik kan je in ieder geval verzekeren dat de klacht is binnengekomen en ook gekoppeld aan een medewerker. Ik verwacht dat er volgende week contact met jou gezocht wordt om het allemaal door te spreken. 

Reputatie 3
Badge +1

ik heb hier ook de bevestiging gekregen van kpn over Fox sports korting. 


 

 

Reputatie 7
Badge +25

ik heb hier ook de bevestiging gekregen van kpn over Fox sports korting. 

Dan zal je binnenkort communicatie daarover ontvangen @marcel41

Reputatie 2

Inmiddels communicatie ontvangen, nette brief en uiteindelijk nette oplossing zoals ik van KPN gewend was. @ Kpn collega's dank voor jullie inspanningen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb voor mijn beurt gesproken.

Ik heb een brief van KPN ontvangen met de juiste oplossing erin :grinning:

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag ook een brief ontvangen van KPN met de oplossing.
Ik heb Fox Sports zelf weer aangezet, ik ga ervan uit dat dit netjes verrekend wordt op de factuur.

Wanneer gaat KPN de korting weer in het systeem zetten?

Reputatie 7
Badge +25

Vandaag ook een brief ontvangen van KPN met de oplossing.
Ik heb Fox Sports zelf weer aangezet, ik ga ervan uit dat dit netjes verrekend wordt op de factuur.

Wanneer gaat KPN de korting weer in het systeem zetten?

Dit zal rond 8 november zijn. Indien je eerder dan dat een factuur ontvangt, waardoor er een gedeelte in rekening wordt gebracht, dan worden die gecrediteerd.