News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77310 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 1

Fijn dat in Mijn KPN nu het probleem is opgelost met Fox Sports maar ik kan nu nog steeds niet mijn abonnement wijzigen in Mijn KPN naar hussel wat ik wel graag snel een keer wil want gaat op deze manier niet lukken.Ik krijg nog steeds deze melding als ik mijn bestelling wil plaatsen Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens

Ook een nette brief gehad en zelf FoxSports weer aangezet. Netjes opgelost

Reputatie 2

Ik had liever gezien dat KPN zoals TMobile had gehusseld .Onbeperkt data+bellen en Thuis Internet/TV met een snelheid van 1000mb ,voor 65 euro per maand ! Volgens mij is TMobile een prijzenoorlog begonnen en heeft KPN het nakijken.

Reputatie 1

Fijn dat in Mijn KPN nu het probleem is opgelost met Fox Sports maar ik kan nu nog steeds niet mijn abonnement wijzigen in Mijn KPN naar hussel wat ik wel graag snel een keer wil want gaat op deze manier niet lukken.Ik krijg nog steeds deze melding als ik mijn bestelling wil plaatsen Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens

Mijn probleem is inmiddels opgelost met behulp van de klantenservice van KPN.

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen brief ontvangen, noch dat er iets aan mijn probleem is gedaan. Ik heb al een klacht ingediend, maar geen reactie op gekregen. Hoe gaat de kpn om met mijn bevestiging die ik al eerder heb geplaatst?

Reputatie 3

Nou, belletje gehad, probleem waarschijnlijk opgelost. Even de volgende factuur afwachten voor de bevestiging.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb geen brief ontvangen, noch dat er iets aan mijn probleem is gedaan. Ik heb al een klacht ingediend, maar geen reactie op gekregen. Hoe gaat de kpn om met mijn bevestiging die ik al eerder heb geplaatst?

Ik zie dat je op 13 oktober telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice om deze bestelling te annuleren. Je hebt op dit moment een Internet en TV abonnement en geen Hussel abonnement. Dat is de reden waarom je geen brief hebt ontvangen. Het Fox Sport pakket blijft gratis omdat alle diensten zijn aangemeld voor de KPN Compleet voordelen.

 

Mijn abonnement word duurder. Instap plus 2 mobiele tel. Plus gratis pluspakket en opnemen  ( 5 euro. We betalen nu 58 euro en gaan na overstap op hussel naar 60 euro.. en dan missen we de verdubbelaar ook nog eens. 

Voor ons dus geen overstap naar Hussel of word dit op korte termijn verplicht?

Ik had liever gezien dat KPN zoals TMobile had gehusseld .Onbeperkt data+bellen en Thuis Internet/TV met een snelheid van 1000mb ,voor 65 euro per maand ! Volgens mij is TMobile een prijzenoorlog begonnen en heeft KPN het nakijken.

Die 1000 Mb kan Tmobile alleen via glasvezel leveren in wat ODF gebied heet. In WBA gebied en via DSL blijft het tot 100Mb.

Het komt er met dat aanbod op neer dat 1 klant € 25,00 betaald voor maar 10Mb via dsl en de ander voor 1GB, het gaat om wat er maximaal leverbaar is het klinkt goed maar zeker niet voor iedereen ideaal. Wat ze wel goed doen is dat in een moeite kan bestellen

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen brief ontvangen, noch dat er iets aan mijn probleem is gedaan. Ik heb al een klacht ingediend, maar geen reactie op gekregen. Hoe gaat de kpn om met mijn bevestiging die ik al eerder heb geplaatst?

Ik zie dat je op 13 oktober telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice om deze bestelling te annuleren. Je hebt op dit moment een Internet en TV abonnement en geen Hussel abonnement. Dat is de reden waarom je geen brief hebt ontvangen. Het Fox Sport pakket blijft gratis omdat alle diensten zijn aangemeld voor de KPN Compleet voordelen.

 

Logisch als jullie onwaarheden vertellen. Eerst de toezegging dat ik kpn compleet zou behouden, maar hier vervolgens op terugkomen. Maar het feit blijft dat ik een bevestiging heb gekregen, waar de kpn op terugkomt. 
 

het is werkelijk schandalig hoe jullie hier mee omgaan voor de vaste klanten.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb geen brief ontvangen, noch dat er iets aan mijn probleem is gedaan. Ik heb al een klacht ingediend, maar geen reactie op gekregen. Hoe gaat de kpn om met mijn bevestiging die ik al eerder heb geplaatst?

Ik zie dat je op 13 oktober telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice om deze bestelling te annuleren. Je hebt op dit moment een Internet en TV abonnement en geen Hussel abonnement. Dat is de reden waarom je geen brief hebt ontvangen. Het Fox Sport pakket blijft gratis omdat alle diensten zijn aangemeld voor de KPN Compleet voordelen.

 

Logisch als jullie onwaarheden vertellen. Eerst de toezegging dat ik kpn compleet zou behouden, maar hier vervolgens op terugkomen. Maar het feit blijft dat ik een bevestiging heb gekregen, waar de kpn op terugkomt. 
 

het is werkelijk schandalig hoe jullie hier mee omgaan voor de vaste klanten.

Nee, het is duidelijk dat het heel fout is gegaan met die Compleet- en Husselvoordelen in MijnKPN en de bevestigingsbrief. Vandaar dat dat ook op deze manier wordt opgelost. Echter is het natuurlijk wel logisch dat je dan geen brief/mail ontvangt, aangezien de order is geannuleerd… Je bent dus bij het oude gebleven.

Reputatie 7

Die 1000 Mb kan Tmobile alleen via glasvezel leveren in wat ODF gebied heet. In WBA gebied en via DSL blijft het tot 100Mb.

Blijkbaar heeft T-Mobile geen contract met KPN om in WBA gebieden snelheden hoger dan 100Mbps te kunnen leveren.

Onderstaand de maximale snelheden over glasvezel op het adres van mijn ouders (WBA) bij resp. T-Mobile...

...en KPN.

Op mijn adres (ODF) is de maximale snelheid wel 1000Mbps.

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen brief ontvangen, noch dat er iets aan mijn probleem is gedaan. Ik heb al een klacht ingediend, maar geen reactie op gekregen. Hoe gaat de kpn om met mijn bevestiging die ik al eerder heb geplaatst?

Ik zie dat je op 13 oktober telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice om deze bestelling te annuleren. Je hebt op dit moment een Internet en TV abonnement en geen Hussel abonnement. Dat is de reden waarom je geen brief hebt ontvangen. Het Fox Sport pakket blijft gratis omdat alle diensten zijn aangemeld voor de KPN Compleet voordelen.

 

Logisch als jullie onwaarheden vertellen. Eerst de toezegging dat ik kpn compleet zou behouden, maar hier vervolgens op terugkomen. Maar het feit blijft dat ik een bevestiging heb gekregen, waar de kpn op terugkomt. 
 

het is werkelijk schandalig hoe jullie hier mee omgaan voor de vaste klanten.

Nee, het is duidelijk dat het heel fout is gegaan met die Compleet- en Husselvoordelen in MijnKPN en de bevestigingsbrief. Vandaar dat dat ook op deze manier wordt opgelost. Echter is het natuurlijk wel logisch dat je dan geen brief/mail ontvangt, aangezien de order is geannuleerd… Je bent dus bij het oude gebleven.

Waar ik toe gedwongen ben om te doen, omdat jullie 1-zijdig de overeenkomst wijzigen. Uiteraard ben ik het daar niet mee eens als klant dus dan maar annuleren. Maar als ik had geweten dat als ik het zo had gelaten, ik wel gecompenseerd zou worden, had ik niet geannuleerd. Blijft een vreemd verhaal van de kpn, maar met jullie kom ik niet verder, de klacht is in behandeling, 

KPN hussel glasvezel internet besteld….

Tijdens de bestelling werd aangegeven, dat ik 29 november aangesloten zou worden ivm overstapservice (ook bevestiging gehad van Ziggo). Vandaag email en sms van KPN gekregen om een afspraak in te plannen met de monteur. Zie ik een datum 10 december als eerste afspraak datum…

 

gebeld met de servicedesk...krijg ik te horen dat er niet eerder plek is en dat ik het zelf in de gaten moet gaan houden…

 

Dit kan toch niet?!?

Zo slecht dit! Dit betekent nu dat ik bijna 10 dagen geen internet zou hebben thuis…

Nou KPN, dit is zeker niet hoe je een goede indruk maakt op nieuwe klanten!

Reputatie 7
Badge +24

KPN hussel glasvezel internet besteld….

Tijdens de bestelling werd aangegeven, dat ik 29 november aangesloten zou worden ivm overstapservice (ook bevestiging gehad van Ziggo). Vandaag email en sms van KPN gekregen om een afspraak in te plannen met de monteur. Zie ik een datum 10 december als eerste afspraak datum…

 

gebeld met de servicedesk...krijg ik te horen dat er niet eerder plek is en dat ik het zelf in de gaten moet gaan houden…

 

Dit kan toch niet?!?

Zo slecht dit! Dit betekent nu dat ik bijna 10 dagen geen internet zou hebben thuis…

Nou KPN, dit is zeker niet hoe je een goede indruk maakt op nieuwe klanten!

Hi Y, welkom hier. 

Je komt niet zonder internet te zitten, wanneer de datum naar achteren wordt verschoven zal ook de opzegdatum bij Ziggo worden verschoven. Er zijn 2 opties, je kunt het op die datum zelf aansluiten wanneer je dit aandurft (het hoeft niet ingewikkeld te zijn) of een monteur inplannen. In beide gevallen kom je niet zonder diensten te zitten, dat zijn duidelijke wat de overstapservice betreft. 

Er is bij de oude provider een opzegtermijn van 1 maand. Als je dat dus gisteren hebt gedaan klopt de datum van 10 december dus wel. Kan KPN je niet aansluiten na die maand maar later dan schuift de datum idd automatisch door, ook bij je oude provider.

Thanks for the info

Ik heb nu een prima pakket met internet, tv en mobiel met KN compleet.

Nu hebben jullie heel leuk voor huidige klanten zoals mij het dure hussel ingevoerd maar wat gaat dat betekenen als ik mijn mobiel abonnement moet verlengen/omzetten. Vervalt dan de KPN Compleet of heeft dat geen negatieve effecten?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb op 11 nov. 2019 mijn compleet pakket laten omzetten naar een vergelijkbaar Hussel pakket, geen problemen, ondank dat mijn oude contract nog tot 2020 loopt. Echter heb ik 2 weken bedenktijd vanwege het feit dat ik niet terug kan. Maar ik kan het niet testen omdat ik 1 dag laten het extra pakket nog niet heb. Ben benieuwd wanneer ik het pluspakket kan gaan gebruiken. Ook ben ik benieuwd of ik nieuwe aansluit materiaal krijgen en ontvangers, wat in mijn ogen niet hoeft.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Patrick D72

Als je thuis gewoon NIET naar Hussel gaat dan hou je dáár wel KPN Compleet ook icm met een mobiel Hussel abonnement. Op dat laatste krijg je dan wel alleen de Hussel korting van € 5 omdat je ook thuis KPN hebt.

Kortom:
Je houdt Compleet op abonnementen die daar nog onder vallen. Ook icm Hussel mobiel.

Ander voorbeeld:
Als je thuis een oud abo met Compleet hebt en 2 mobiele abo’s een oude en één nieuwe Hussel dan heb je met die oude mobiel ook nog steeds de Compleet voordelen.

Oude abo’s die onder Compleet vallen blijven Compleet. Hussel korting alleen met Hussel abonnementen.

Het is overigens NIET VERPLICHT om je mobiel te VERLENGEN (met dus een nieuw abonnement). Als je huidige gewoon bevalt dan kan je dat toch gewoon laten doorlopen? Mijne inmiddels zo'n 8½ jaar.

Beste Peter,

 

Dank voor je uitgebreide reactie en moet goed komen in de toekomst. Wat betreft het mobiel abonnement, voor nu zit ik goed, hoe het over een klein jaar is kan ik niet zeggen. Enige wat ik al bijna 20 jaar heb is mijn nummer, krijg ik dan een speldje van de kpn :wink::grin: 

Reputatie 1

Al 5 jaar tevreden klant, maar wat een ellende sinds de overstap naar Hussel.. 5 euro entertainmentkorting i.p.v. KPN Compleet 12.99 euro korting, zoals beloofd in deze overeenkomst. Al vier keer met de KPN chat contact gehad. Oplossing? Nee hoor. Prima, stap ik per maart lekker over met al mijn (mobiele en thuis) abonnementen naar een andere provider. Inmiddels Hussel naar 50 mbit gezet en 4K verwijderd om kosten te drukken.

 

Zie dit vandaag op Tweakers verschijnen, zal mij benieuwen: https://tweakers.net/nieuws/159136/kpn-komt-met-coulanceregeling-voor-foutief-fox-sports-aanbod-bij-hussel.html

 

 

Inmiddels naar alle tevredenheid opgelost, dankjewel daarvoor KPN!

Hallo,

Zojuist ontving ik mijn eerste factuur voor mijn Kids sim only abonnement maar ik zie geen korting wordt berekend vanwege Hussel. Ik had 7,50 euro per maand verwacht. 

Waarom is dit?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Ik stap ober naar KPN Hussel, maar nu is opeens het 1e kastje van Digitenne niet meer gratis maar reekenen jullie daar 5 euro voor? Dit lijkt mij een fout? Want als ik digitenne los bestel is 1e kastje gratis?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +24

Digitenne los abonnement kost volgens mij 17 euro voor eerste kastje. En 5 euro voor elke volgende.

Bij hussel kost een tv abonement volgens mij 10 euro. En dan krijg je 1 interactieve tv decoder. Elke volgende decoder of digitenne kastje kost dan 5 euro.

Vroeger nam je een internet en tv abonnement af, en dan zat daarbij inbegrepen 1 (basis abonnement) of 2 (standaard abonnement of hoger) decoders / digitennekastje. Gratis is het nooit geweest. Het zat gewoon bij de prijs van het pakket inbegrepen.