News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77310 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@peter1193, ik zie dat Fox Sports nu inderdaad aan staat en je hier op dit moment nog voor moet betalen. We gaan dit zo snel mogelijk corrigeren! 

Paul (van KPN) schreef op een vraag van karin09 het volgende:
Als jij het abonnement niet verlengt, gebeurt er niets. Ook niet na afloop van het contract. Dan zal het maandelijks opzegbaar zijn, maar er verandert niets qua inhoud.

Het gaat in mijn geval om KPN compleet met de volgende voordelen:

  1.   5 euro extra korting op elk mobiel abonnement (2 stuks)
  2.   Dubbel zoveel data en minuten
  3.   Onderling MB’s delen
  4.   Gratis onderling bellen

Om mijn inmiddels gehusselde hersenen weer op een rij te krijgen ben ik opzoek naar een duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Omdat ik de voordelen van KPN compleet niet kwijt wil stap ik (zeker) niet over naar hussel en ik verleng ook mijn abonnement niet, blijven alle 4 de bovengenoemde voordelen dan gewoon doorlopen, dus ook de 5 euro korting op elk mobiel abonnement?

Ik wil graag bij KPN blijven maar als een van deze voordelen gaat verdwijnen zal ik, hoe spijtig ook, moeten husselen naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +24

Paul (van KPN) schreef op een vraag van karin09 het volgende:
Als jij het abonnement niet verlengt, gebeurt er niets. Ook niet na afloop van het contract. Dan zal het maandelijks opzegbaar zijn, maar er verandert niets qua inhoud.

Het gaat in mijn geval om KPN compleet met de volgende voordelen:

  1.   5 euro extra korting op elk mobiel abonnement (2 stuks)
  2.   Dubbel zoveel data en minuten
  3.   Onderling MB’s delen
  4.   Gratis onderling bellen

Om mijn inmiddels gehusselde hersenen weer op een rij te krijgen ben ik opzoek naar een duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Omdat ik de voordelen van KPN compleet niet kwijt wil stap ik (zeker) niet over naar hussel en ik verleng ook mijn abonnement niet, blijven alle 4 de bovengenoemde voordelen dan gewoon doorlopen, dus ook de 5 euro korting op elk mobiel abonnement?

Ik wil graag bij KPN blijven maar als een van deze voordelen gaat verdwijnen zal ik, hoe spijtig ook, moeten husselen naar een andere provider.

 

De 5 euro korting blijft altijd, ook bij Hussel. Wanneer je overstapt met een mobiel abonnement naar KPN Hussel zul je de verdubbeling missen. Mb's delen en gratis onderling bellen zullen ook blijven. Zolang je niet overstapt op een Hussel abonnement zal alles zo blijven, ook de verdubbeling dus. 

Waarom niet gewoon een prijsverhoging doorgevoerd i.p.v. Hussel dan weet een klant tenminste waar hij aan toe is. In Hussel wordt er door KPN op een heel ondoorzichtige manier voor dezelfde prijs minder geboden dan in KPN compleet. Dit is dus gewoon een verkapte prijsverhoging waarbij ik vrees dat heel snel de stekker uit KPN compleet zal worden getrokken.

We hebben de 2 volgende mobiel abonnementen:

Abonnement mobiel 1 met 0 GB en 150 min. bel/sms. Door dubbel zoveel data is dit in werkelijkheid 0 GB en 300 min. bel/sms voor € 9,00

Abonnement mobiel 2 met 2 GB en onbeperkt bel/sms. Door dubbel zoveel data is dit in werkelijkheid 4 GB en onbeperkt bel/sms voor € 15,00. Totaal € 24,00

Bij een Hussel abonnement is er geen “Dubbel zoveel data en minuten” meer en verlies je dus 150 min. bel/sms en 2 GB data terwijl de prijs hetzelfde blijft.

Wil je dit in Hussel compenseren dan moet je naar 1 abonnement van 0 GB en onbeperkt bel/sms voor € 10,00 en 1 abonnement van 5 GB (4 GB wordt niet aangeboden) en onbeperkt bel/sms voor € 17,50. Totaal € 27,50 Een prijsverhoging van € 3,50 per maand. Niet zo netjes KPN om op deze stiekeme manier een verhoging voor hetzelfde product van bijna 15% door te voeren.

KPN hussel is dat tot 18 jaar?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Wordt je internet trager als je bundel op is of ga je betalen?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7

Ha @Jacie, welkom op het KPN forum. In Nederland en de EU wordt automatisch je snelheid voor de rest van de maand verlaagd als je MB-bundel op is (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload). Met een Extra Bundel internet je verder op de 4G snelheid die je gewend bent. 

KPN hussel is dat tot 18 jaar?

Dat moet je even toelichten, voordat ik je vraag verkeerd begrijp ;) 

Ik bedoel de kids sim

Dat is wel de doelgroep, @Jacie  Maar voor zover ik weet zit er geen check op leeftijd bij het bestellen. 

Vraagje:

wat gebeurd er met mijn Netflix account als ik Netflix nou “gratis” neem met hussel? Ik heb momenteel Netflix voor 4 schermen.. Daar lees ik nergens iets over terug! En kan ik, mocht het voor 1 scherm zijn, dan alsnog terug naar 4 schermen? Wat zijn de kosten dan??

 

Groetjes inge 

Hoi @Ingell . Goede vraag.

Je kunt hetzelfde Netflix abonnement aanvragen als je nu hebt. Je factuur van Netflix gaat via KPN gaat lopen en dat geeft jou recht op 5 euro korting. Dat is het enige verschil. De stappen om dit te regelen staan in de beginpost beschreven. Kun je hiermee uit de voeten?

Vraagje,

Jl. vrijdag heb we voor mijn zoon een Kids Sim aangeschaft. Als je al in het bezit ben van een mobielabonnement en vast internet van KPN krijg je 5 euro korting per maand, kan je MB’s delen en gratis onderling bellen. Deze Kids Sim hebben we inmiddels toegevoegd in MijnKPN.

We hebben op ons adres Alles in-1 Instap en twee mobiel abonnementen in KPN Compleet. KPN Compleet bevalt ons prima en moet dus gehandhaafd blijven. We willen dus absoluut NIET overstappen naar KPN Hussel.

In MijnKPN zijn echter de bovengenoemde voordelen niet zichtbaar. Het abonnement staat op 12,50 euro i.p.v. 7,50 euro en MB’s delen kan ook niet.

Onze vraag hierbij is dan ook aan een van de Moderators wat we nog meer zouden moeten doen om van de bovengenoemde voordelen gebruik te kunnen maken c.q. zichtbaar te krijgen in MijnKPN.

Vriendelijke groeten,

EA

Reputatie 7

Heb je die Kids sim op deze site al aangemeld bij KPN Compleet.

Bedank voor je bericht. Zojuist geprobeerd via de link. Krijg voor het nummer wat ik wil aanmelden een groene cirkel met een groen vraagteken erin. onder het telefoonnummer wat ik wil aanmelden staan wel de drie voordelen genoemd maar kan alleen producten aanmelden met een groen vinkje ervoor dus helaas nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +21

@EA en LN Wat jammer dat het niet gelukt is. Als je je gegevens achter laat op het KPN Forum profiel, dan activeren wij de KPN Compleet voordelen voor je. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Heb het KPN Forum profiel bekeken, heb geen idee wat ik hiermee aanmoet, zoveel vragen die moeten worden beantwoord. Nog een keer via de link geprobeerd om aan te melden maar geeft hetzelfde resultaat. Begin me nu af te vragen of de Kids Sim wel kan worden toegevoegd aan KPN Compleet.

Reputatie 7

Vul bij het forum profiel die gegevens in die van belang zijn en in ieder geval jouw mobiele nummer en en nummer van de Kids sim.

Reputatie 7
Badge +21

@EA en LN we zijn in ieder geval je naam, postcode + huisnummer en het 06-nummer (van de Kids sim) nodig. Dus als je die kan invullen bij de bijbehorende open vakjes (06-nummer bij klantnummer mobiel) dan kunnen we verder! 

@Ingell

Als je ALLEEN Netflix hebt en een HUSSEL abonnement en dus geen pluspakket, fox sports, film1, of Spotify dan heeft het zin om de betaling van Netflix via KPN te laten lopen. Je krijgt namelijk 1 X € 5 korting per maand bij 1 OF MEER entertainmentpakketten. Gratis wordt het in Hussel niet. Heb je nu al verder een extra pakket dan kan het het zo laten als het nu is. Dat gaat geen cent schelen.

Bij minimaal 1 van deze heb je € 5 korting per maand (niet per pakket).

Spotify (family/premium), Pluspakket, Film1, Fox Sports. Heb je geen van deze pakketten én je doet Netflix via de factuur van KPN dan krijg je daar € 5 korting op, anders betaal je het volledige bedrag.

Heb je nu een Alles in één of internet + tv (2017 - oktober 2019) abonnement dan betaal je ook voor Netflix het volle pond via de factuur van KPN.

KPN Zei dit: 

@Nieuw signaal digitenne, dit is een foutje die we af en toe meer zien. Als jij alleen Digitenne hebt (en geen interactieve TV) dan is die eerste ontvanger gewoon gratis. Dit gaan we herstellen, alleen precieze datum daarvoor heb ik op dit moment nog niet. Voor de tussenliggende periode van moment van wijziging tot moment van herstel corrigeren we natuurlijk die kosten. Ik hoop dat we op korte termijn een datum kunnen geven. Ik stel voor dat we dan ook op dat moment corrigeren, dan kunnen we de hele periode in 1x doen.

 

Ik heb toch een verkeerde factuur gekregen en sta nu alweer 15 min in de wacht met iemand van de helpdesk en die begrijpen mijn probleem niet. Hoe gaan jullie dit dan herstellen?


Hallo KPN,

 

ik hoor niks van jullie. Jullie blijven verkeerde factuur sturen met betaling voor 3 kastjes. Terwijl de eerste gratis is. Wie en wanneer gaan jullie dit aanpassen?????

 

Reputatie 7

ik hoor niks van jullie. Jullie blijven verkeerde factuur sturen met betaling voor 3 kastjes. Terwijl de eerste gratis is.

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur?

ik hoor niks van jullie. Jullie blijven verkeerde factuur sturen met betaling voor 3 kastjes. Terwijl de eerste gratis is.

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de kostenoverzicht op de tweede pagina van de factuur?

 

 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er snel een moderator van KPN zal reageren dit recht te gaan zetten.

Reputatie 7
Badge +21

@Nieuw signaal digitenne, er is tot op heden geen oplossing aan ons bekend gemaakt. Ik ga er nogmaals achteraan (wat Erik eerder al heeft gedaan) en hoop dat ze nu met een concrete datum komen!

@Nieuw signaal digitenne, er is tot op heden geen oplossing aan ons bekend gemaakt. Ik ga er nogmaals achteraan (wat Erik eerder al heeft gedaan) en hoop dat ze nu met een concrete datum komen!

 

Begrijp ik, maar kunnen jullie dit dan als belangrijk aanmerken. Er zit een fout in jullie facturerings systeem. Dat moeten je toch direct oplossen.