News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77473 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.
Reputatie 7
Badge +25

Een nieuwe manier om je KPN abonnementen samen te stellen, met nieuwe voordelen. Met KPN Hussel bepaal je zelf wat je nodig hebt en wat niet. Zo regel je al je abonnementen makkelijk op één plek. Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Aanpasbaar wanneer jij dat wilt, gehusseld op jouw manier. Je hebt de vrijheid om de abonnementen maandelijks aan te passen, omhoog én naar beneden. In dit topic vertel ik je er alles over!
 

Hussel Thuis

Hussel Thuis biedt je de mogelijkheid om zelf je abonnement samen te stellen. Kies eerst een internetsnelheid, vervolgens of en hoeveel tv’s je wil aansluiten en als laatste welke entertainment opties je graag wil kijken of luisteren. Ieder abonnement wordt dus precies op maat gemaakt naar jouw wensen en is te combineren met 1 of meerdere mobiele abonnementen!
 

KPN Service Plus

KPN Service Plus (voormalig Tech Desk) is een telefonische helpdesk, bedoeld om klanten hulp en ondersteuning te geven op alle apparaten in huis. Wil je ondersteuning bij jouw slimme apparaten in huis? Dan staan de techneuten van KPN Service Plus voor je klaar. 
 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

 

Hussel Mobiel

Met Hussel mobiel kun je zelf bepalen wat jouw ideale bundel is. Kies een databundel tussen de 0 GB en onbeperkt data  en kies of je 150 min p/m of onbeperkt wilt bellen. Daarnaast kun je voordelig extra abonnementen afsluiten voor je kinderen (Kids Sim), om ze op een gecontroleerde wijze kennis te laten maken met een mobiele telefoon. Je kunt je bundel aanpassen wanneer je wil en je kunt er voor kiezen om een contract af te sluiten voor 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Met of zonder toestel.
 

(klik op afbeelding om te vergroten)

Kids Sim

De Kids Sim is gericht op kinderen en tieners die nog geen eigen abonnement kunnen bestellen. De Kids Sim is alleen beschikbaar als je al een KPN  mobiel abonnement hebt (ongeacht of het Hussel of een 'oud' abonnement is). Klanten met een Telfort of Simyo mobiel abonnement moeten eerst overstappen naar een KPN mobiel abonnement.

Features Kids Sim:

  • Geen top-ups en extra’s kunnen bestellen
  • Internetten  buiten de EU staat geblokkeerd
  • Om Kids Sim te kunnen kopen moet er op het adres tenminste 1 KPN Mobiel aanwezig zijn

Looptijd contract

Bij Hussel Mobiel zijn er 3 variaties mogelijk. Bij sim-only is dit 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Bij een abonnement met toestel zijn deze opties ook beschikbaar, alleen zul je bij de maandelijks opzegbare variant het toestel in 1 keer moeten betalen. De toestelbundel loopt altijd gelijk aan de looptijd van het abonnement.
 

Onbeperkt Data

We introduceren met KPN Hussel ook Onbeperkt Data. Klanten met een Hussel Mobiel abonnement i.c.m.  een KPN Thuis abonnement hebben de mogelijkheid om Onbeperkt Data te bestellen.  
 

Hussel Voordelen

KPN Hussel biedt extra voordelen wanneer je Thuis en Mobiel afneemt op 1 adres. Zo krijg je maandelijks €5,- of €7,50 korting op je mobiele abonnement en krijg je 5 euro korting op een entertainment pakket naar keuze. Kies bijvoorbeeld voor Onbeperkt Data voor 36 euro per maand en internet voor thuis met 5 euro voordeel op Netflix, Spotify (Family), FOX Sports, Pluspakket of Film1. Ook is onderling gratis bellen en MB's delen mogelijk zoals je nu al gewend bent bij KPN Compleet.

De Hussel voordelen gelden niet indien je alleen 2 (of meer) mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Je hebt hier ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres nodig.


De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

 

Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Blijven mijn Compleet voordelen gelden bij wijziging van 1 van de KPN producten naar Hussel?
Je behoudt de KPN Compleet voordelen op producten waar je niets aan wijzigt. Wanneer je overstapt naar Hussel vervallen de KPN Compleet voordelen op deze producten en veranderen deze in de Hussel voordelen. Je kunt er zelf voor kiezen om wel of niet over te stappen.

Schaf je een nieuw abonnement aan, of verleng je je abonnement dan krijg je Hussel voordelen op dit nieuwe abonnement. Met de overige producten die al op je adres aanwezig waren gebeurt niets. Had je al voordelen op de andere producten dankzij KPN Compleet, dan behoud je dat voordeel totdat je ervoor kiest om bij KPN weg te gaan of te verlengen naar de Hussel abonnementen.

Kan ik mijn huidige abonnement voor Vast combineren met bijvoorbeeld de Tech Desk of moet ik hiervoor overstappen?
Hiervoor dien je eerst over te stappen naar Hussel Thuis.

Moet ik één contract afsluiten voor Hussel met bijvoorbeeld één internet thuis en twee mobiele abonnementen.
Nee dat is geen vereiste. Het is ook mogelijk om met verschillende contractanten Hussel onderdelen af te nemen en het Hussel Voordeel te krijgen.

Blijft digitenne?
Digitenne blijft wat het is als TV only en als combinatie met iTV.

Hoe werkt het als ik Entertainment afneem via een andere partij, en dit vervolgens via KPN wil laten lopen om Hussel Voordeel op entertainment te krijgen?

Stap 1: De klant moet het huidige Spotify/Netflix abonnement opzeggen. Voor Netflix kan dit via www.netflix.com/youraccount.

Stap 2: De klant moet via de speciale URL vanuit KPN of vanaf de STB zichzelf aanmelden met dezelfde gegevens en weer het abonnement afsluiten.

  1. Ga naar het menu van Interactieve TV
  2. Druk op [OnDemand] of [MéérTV]
  3. Klik de Netflix app aan
  4. Klik op [Aanmelden] en heractiveer je account met je bestaande abonnementsgegevens. Netflix bewaart je kijkvoorkeuren en gegevens tot 10 maanden na opzegging van het abonnement
  5. Kies bij de betaalmethode ‘KPN factuur’
  6. Nadat je de stappen hebt doorlopen kun je inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord

Stap 3: De klant heeft de facturatie nu via KPN lopen, zonder dat er gegevens (afspeellijsten op spotify en kijkgeschiedenis op Netflix etc.) verloren zijn gegaan.

Let op: Bij Netflix heb je niet te maken met een opzegtermijn.

Je betaalt 1 maand voorruit. Dus dat betekent dat als jij 29 dagen geleden je factuur hebt betaald, en vandaag je account opzegt, dat je morgen al je account kunt heractiveren met KPN billing.
 

Welke entertainmentvoordelen zijn er te kiezen?
Indien je recht hebt op entertainmentvoordeel kun je kiezen om deze te ontvangen op Netflix, Spotify (Family), Fox Sports, Film1 & het Pluspakket. De andere entertainment pakketten zijn nog gewoon beschikbaar, maar die vallen niet binnen het Entertainmentvoordeel. Per huishouden is er korting op maximaal 1 entertainment pakket. 

Verandert de prijs van het Pluspakket/Film1 ook voor mij met een 'oud' abonnement?
Nee, voor bestaande klanten blijft de prijs gelijk. Als je als bestaande klant ook van de verlaagde prijs wil profiteren kun je via MijnKPN eenvoudig overstappen naar KPN Hussel Thuis. De prijs voor klanten met Hussel Thuis wordt per september verlaagd.

Wordt het abonnement Hussel Mobiel Onbeperkt Data na 5 Gb dag tegoed automatisch geknepen?
Ja, je wordt automatisch geknepen naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid. Indien je weer op reguliere snelheid mobiel data wil gebruiken zal de gratis top-up besteld moeten worden. Dit is om misbruik te voorkomen. Je krijgt een bericht over hoe je dit moet doen.

Hoeveel MB's kan ik delen met een Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement?
Maximaal 25 GB per maand.

Voor wie is het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement beschikbaar?
Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is alleen beschikbaar als je een KPN thuis abonnement hebt (oud of Hussel). Het Hussel Mobiel Onbeperkt Data abonnement is dus niet beschikbaar voor mobiel only klanten of klanten die helemaal niets van KPN hebben.

Krijgt de klant ook voordeel bij twee mobiele Hussel abonnementen zonder KPN Thuis?
Nee, met alleen twee mobiele Hussel abonnementen op één adres krijg je geen Hussel voordelen. Die krijg je alleen als er ook een vast internet abonnement op hetzelfde adres is (oud óf Hussel). 

Je kan wel onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden zoals je kent van KPN Compleet.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
Badge +21

@Nieuw signaal digitenne, dit is aangemerkt als belangrijk maar helaas niet het enige dat niet helemaal soepel loopt en opgelost moet worden. Zodra we hier meer over horen dan laten we het je weten. En uiteraard wordt het met terugwerkende kracht vergoed!

Als je huidige abonnement van KPN Compleet Mobiel afloopt en je wil het abonnement wijzigen/verlengen met een abonnement van KPN Hussel Mobiel, blijf je dan je voordelen van KPN Compleet behouden, zoals je gratis zenderpakket van FOX Sports Eredivisie of vervalt het dan?   

Als je Thuis abonnement een onder KPN Compleet vallend abonnement blijft, dan houdt je dáárop de Compleet voordelen en op je mobiele Hussel de Husselkorting van € 5 . Denk eraan dat Hussel géén data-verdubbeling meer heeft.

Je kunt ook je huidige abonnement door laten lopen. Mijn mobiele abo blijkt inmiddels 8 jaar te lopen.

Reputatie 7
Badge +17

Als je huidige abonnement van KPN Compleet Mobiel afloopt en je wil het abonnement wijzigen/verlengen met een abonnement van KPN Hussel Mobiel, blijf je dan je voordelen van KPN Compleet behouden, zoals je gratis zenderpakket van FOX Sports Eredivisie of vervalt het dan?   

Bedankt voor je reactie in dit topic @shjvanloo
Als je met je mobiele telefoon overgaat van KPN Compleet naar KPN Hussel dan zijn er andere voordelen van toepassing. Hieronder heb ik nog even de verschillen naast elkaar gezet voor je. 

KPN Compleet KPN Hussel

€5,00 euro korting

Onderling gratis bellen en MB's delen

Gratis Zender pakker (Fox of Plus)

 

Dubbele data/belminuten

€5,00 tot €7,50 euro korting

Onderling gratis bellen en MB's delen

€5,00 euro korting op een geselecteerd entertainment pakket (dit kan dus Fox of Plus zijn)

Overige extra opties: Maandelijks opzegbaar, onbeperkt internetbundel, abonnement naar boven én  beneden aanpassen. 

 

Bedankt voor de reacties!:wink: 

Ik heb hussle internet in October 2019 aangevraagd.. werd pas 2 maanden later aangesloten en ik heb nu super langzaam internet en facturen die niet kloppen en maar blijven komen. De telefonische hulplijn kan de facturen ook niet verklaren of aanpassen. Ik wil hier vanaf!! Wie kan mij helpen??? Wat moet je in zon situatie doen???

Hoi @AvNLW . Dat klinkt allemaal niet positief. Zo'n valse start is natuurlijk niet wat we willen.

Ik begrijp dat je dus pas recentelijk bent aangesloten maar al wel facturen voor de voorgaande periode hebt gehad? Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? Dan duik ik er voor jou in.

 

Er staat onder TV ontvangers bij husselkorting abonnementen: U kunt nog 1 gratis TV ontvanger kiezen.

Maar geldt dit alleen voor digitenne tv ontvanger? Als ik op de + klik bij interactieve tv ontvanger krijg ik deze niet gratis waar dat bij digitenne wel werkt. Met ons huidige abonnement (kpn compleet) hebben we wel 2 interactieve tv ontvangers gratis.

@Jos en Marjo 

Dat is een fout die al maanden in MijnKPN staat.

Alleen bij Alles in één Standaard en Premium zijn 2 ontvangers inbegrepen (“gratis” zo je wilt).

Bij Hussel en “internet + TV” is 1 ontvanger inbegrepen.

De rest, ook Digitenne, is gewoon € 5 per maand.

Ik heb nu sinds februari 2020 Hussel internet, zaken aangepast en dankzij het entertainmentvoordeel was ik niet veel duurder uit en net de opties die ik wilde en ook echt gebruik...so far so good.

 

In juni bekeek ik de factuur eens aandachtig en toen viel mij op dat ik geen entertainmentvoordeel korting kreeg…? Via de chat : KPN gaat het regelen, dag later een sms dat de taak afgehandeld.

 

Factuur juli : wederom geen entertainmentvoordeel, nu maar bellen. KPN gaat het regelen, ontvang wederom een sms dat de taak afgehandeld is.

 

Aug, sept, okt : geen entertainment voordeel, dus maar via Mijn KPN mijn abonnement gewijzigd (een gratis optie laten vervallen), nog steeds en wederom staat hier nadrukkelijk ENTERTAINMENTVOORDEEL !

 

Vanavond op de chat maar weer want ook op de factuur november 2020 weer geen entertainmentvoordeel. Nou meneer ik zie dat u hier al een paar keer contact over hebt gehad, mijn collega heeft op 17-7 uw voicemail ingesproken dat u hier geen recht op hebt. Hoezo geen recht, ik heb thuis internet, bellen, tv en een kpn mobiel abonnement!

 

Nou een abonnement voor mobiel internet telt niet! Dus op mijn vraag waar ik dit na kon lezen moest het “even” opgezocht worden. Dit duurde vrij lang, en toen was de chat verbroken. Inmiddels de voorwaarden van Hussel en KPN Compleet nagelezen, deze onzin staat er gewoon niet in beschreven!

 

Het is compleet onduidelijk voor de klant hoe dit zit, nergens de beperkingen ZELFS in Mijn KPN is het zichtbaar. Het bereiken van KPN is ook hopeloos dus ik zet mijn klacht bewust op een openbaar forum zodat iedereen kan lezen hoe fantastisch marketing verhaal Hussel is. Ben je eenmaal klant dan ben je niet meer interessant...schijnbaar !

 

Als KPN zich geroepen voelt om deze klacht alsnog te behandelen, bel me, sms me email me. De hele wereld kan me bereiken, ik hoop jullie ook!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @snellehenk, wat jammer dat je hier al zo lang mee bezig bent en dat dit uiteindelijk de uitkomst is :slight_frown:

Het klopt helaas helemaal dat je alleen entertainment voordeel krijgt als je een abonnement hebt met een 06-nummer, de 097-nummers die bij een mobiel internet abonnement horen komen hier niet voor in aanmerking.

In de KPN Hussel voorwaarden staat dat je entertainment voordeel krijgt als je een ‘mobiel abonnement’ afneemt. Abonnementen met alleen internet noemen we geen ‘mobiel abonnement’ maar ‘mobiel internet abonnement’. Dat het voor jou als klant niet superduidelijk is dat we met 'mobiel abonnement’ alleen maar de 06-nummers bedoelen, snap ik heel erg goed. Ik kan niets aan de voorwaarden veranderen en kan er dus ook niet voor zorgen dat je de korting alsnog krijgt, maar ik ga dit wel even aankaarten aangezien ik me voor kan stellen dat je niet de eerste klant bent die hier door teleurgesteld wordt :confused:

Reputatie 7

 ...maar ik ga dit wel even aankaarten aangezien ik me voor kan stellen dat je niet de eerste klant bent die hier door teleurgesteld wordt 

@snellehenk is inderdaad niet de eerste die deze teleurstelling te verwerken heeft gekregen.

Hi @snellehenk, wat jammer dat je hier al zo lang mee bezig bent en dat dit uiteindelijk de uitkomst is :slight_frown:

Het klopt helaas helemaal dat je alleen entertainment voordeel krijgt als je een abonnement hebt met een 06-nummer, de 097-nummers die bij een mobiel internet abonnement horen komen hier niet voor in aanmerking.

In de KPN Hussel voorwaarden staat dat je entertainment voordeel krijgt als je een ‘mobiel abonnement’ afneemt. Abonnementen met alleen internet noemen we geen ‘mobiel abonnement’ maar ‘mobiel internet abonnement’. Dat het voor jou als klant niet superduidelijk is dat we met 'mobiel abonnement’ alleen maar de 06-nummers bedoelen, snap ik heel erg goed. Ik kan niets aan de voorwaarden veranderen en kan er dus ook niet voor zorgen dat je de korting alsnog krijgt, maar ik ga dit wel even aankaarten aangezien ik me voor kan stellen dat je niet de eerste klant bent die hier door teleurgesteld wordt :confused:

 

Nou in dat geval wil ik terug naar KPN Compleet...maar dat zal dan wel weer niet kunnen? Het is gewoon vaag en misleidend en daar wordt ik nu als klant de dupe van.

 

En daarbij, bij KPN compleet wel deze korting, maar bij Hussel ineens niet meer...het komt op mij over als bewust verwarrend.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas is het niet mogelijk je abonnement weer terug te zetten naar KPN Compleet :( 
Verwarrend is het zeker maar dit is absoluut niet bewust.  Excuses hiervoor.

 

Dus samenvattend:

  • De informatie die KPN geeft tijdens het afsluiten van Hussel is verwarrend, onduidelijk en uiteindelijk dus ook onjuist.
  • De klant sluit te goeder trouw op basis van onjuiste informatie een ander abonnement af.
  • De klant moet veel acties ondernemen om het verhaal helder te krijgen.
  • KPN erkent de fouten en onduidelijkheid.
  • Ondanks alles kan de klant niet terug naar zijn vorige abonnement.

Ik denk dat ik hier terecht een heel vervelend gevoel bij heb en dat organisaties als consumentenbond of een tv programma als Radar hier met grote interesse en bijbehorende verbazing naar zullen kijken. KPN kan dus 2 dingen doen:

  • De voorwaarden herzien en de gedupeerde klanten alsnog van korting voorzien
  • De gedupeerde klanten een coulance aanbod doen

Uiteraard ben ik erg benieuwd wat KPN hiervan vindt en wat ze ermee gaan doen, ik overweeg ernstig om dit verhaal op het forum van Radar neer te zetten wanneer KPN niet met een acceptabele oplossing komt.

Badge +12

Dus samenvattend:

  • De informatie die KPN geeft tijdens het afsluiten van Hussel is verwarrend, onduidelijk en uiteindelijk dus ook onjuist.
  • De klant sluit te goeder trouw op basis van onjuiste informatie een ander abonnement af.
  • De klant moet veel acties ondernemen om het verhaal helder te krijgen.
  • KPN erkent de fouten en onduidelijkheid.
  • Ondanks alles kan de klant niet terug naar zijn vorige abonnement.

Ik denk dat ik hier terecht een heel vervelend gevoel bij heb en dat organisaties als consumentenbond of een tv programma als Radar hier met grote interesse en bijbehorende verbazing naar zullen kijken. KPN kan dus 2 dingen doen:

  • De voorwaarden herzien en de gedupeerde klanten alsnog van korting voorzien
  • De gedupeerde klanten een coulance aanbod doen

Uiteraard ben ik erg benieuwd wat KPN hiervan vindt en wat ze ermee gaan doen, ik overweeg ernstig om dit verhaal op het forum van Radar neer te zetten wanneer KPN niet met een acceptabele oplossing komt.

De discussie rondom onduidelijkheid wat betreft de voorwaarden en het niet meer terug kunnen naar Compleet is er eentje die al heel vaak is gevoerd op het forum en op social media. Helaas eindigt het altijd met het aanbieden van excuses. Moderatoren kunnen dat verder ook niet veranderen, ook al zouden dat willen. Je hebt volledig gelijk maar ik ben bang dat KPN hierin niet gaat bewegen. 

Dan ga ik de klachtenlijn wel bellen… dit verhaal is simpelweg onacceptabel.

Badge +12

Dan ga ik de klachtenlijn wel bellen… dit verhaal is simpelweg onacceptabel.

Dat begrijp ik ook. Als je een klacht wilt indienen kan dat op deze manieren.

Succes en ik hoop oprecht dat het je iets brengt.

Reputatie 2
Badge +1

6 maanden geleden was dit de uitkomst van mijn check ( heb nu alles in een met pluspakket en spotify  telefoon) op hussel :

  • bij 100 mb met spotify met tel wordt de prijs € 76,48
  • bij 100 mb met spotify zonder tel wordt de prijs € 74,48

Kijk ik nu  dan is het het volgende opeens goedkoper (en dat lijkt me vaag). 

 

 en dat lijkt te komen door een tijdelijke actie van het pluspakket die er ineens tussenstaat. Maar dan snap ik pluspakket van 6,99 voor 5,00 p/mnd niet meer. 

Ga ik nu na 3 maanden € 74.48  betalen of wordt dat € 72,49?

Ik zou het er niet op gokken, 6 keer de klantenservice bellen...alle kleine lettertjes doorspitten. En dan ben je er nog niet zeker van :wink:

Reputatie 7
Badge +19

@marceltervoert, PLuspakket is 3 maanden gratis, daarna krijg je er korting op van €5,00. Er is op dit moment een actie waarbij Pluspakket geheel gratis kan worden gebruikt voor 3 maanden.  Tevens gaat daar ook nog de entertainmentkorting ivm KPN Hussel voordelen van af. Je krijgt dus 3 maanden lang eventueel extra korting. 

Reputatie 2
Badge +1

@Jeroen_dB dank voor je reactie.

Als ik het goed uitrekend is het dan de eerste 3 maanden € 67,49 en daarna voor het pluspakket +€ 6,99  en gaat de € 5,00 korting er weer vanaf, waardoor ik dus uitkom op € 69,48. 

Kun je dat bevestigen, want dat laat de upgrade wizard nl niet zien. 

Verder neem ik aan dat ik dan na bestellen geen nieuwe apparatuur krijg en mijn pairbonding verder ongemoeid blijft en dat mijn account op spotify behouden blijft?

Reputatie 7

PLuspakket is 3 maanden gratis, daarna krijg je er korting op van €5,00.

@Jeroen_dB, Dat is niet correct, na 3 maanden krijgt @marceltervoert een korting van €1,99 op het pluspakket waardoor hij daarvoor dus €5,00 gaat betalen.

De totaalkosten zullen na 3 maanden dus €72,49 bedragen.

Reputatie 7
Badge +19

Je zou €5,00 korting moeten krijgen op het Pluspakket @marceltervoert. Dan zou het Pluspakket €1,99 worden. Kun je eens een geheel screenshot malen van de wijzigingspagina want dat bedrag bij het Pluspakket met een korting van €1,99 komt mij ook niet bekend voor namelijk. 

Badge +12

Het lijkt de Belastingdienst wel:

‘Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker’..

o nee...wacht...huh?