Beantwoord

KPN ITV bereik op tablet samsung galaxy TAB a 10.5 (terras)

  • 19 June 2019
  • 8 reacties
  • 331 keer bekeken

als ik buiten ( tegen het huis aan op het terras met deuren open) op tablet KPN itv kijk valt hij regelmatig weg. Wat kan ik doen om te testen of het aan WIFI ligt of aan de app.

Ik heb goede ontvangst van wifi buiten voor average samsung Galaxy S9 gebruik.
Zijn er misschien aanbevolen instelligen voor modem etc?
Welke snelheid moet ik halen om stabiel deze app te gebruiken?

Of
kan u mij een extender aanbevelen welke harstikke goed werkt.
icon

Beste antwoord door wjb 21 June 2019, 08:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Installeer eens de app WiFi Analyzer op die tablet en meet eens de veldsterkte op het terras.
Hoeveel dBm meet je?
Ik meet buiten 65 dBm.

Goede wifi wil niet altijd zeggen dat een app die gebruikt maakt van die wifi goed werkt, maar hoe meet je dat?
Reputatie 7
-65dBm hanteer ik echt als de grens voor real-time toepassingen.
Er hoeft maar iets te gebeuren en je ziet een hapering of buffering van het beeld.
Nu bufferen veel toepassingen de stream zodat je een hapering van een aantal seconden niet zult merken. Pas als de buffer leeg is zal de uitzending stil komen te staan.
De iTV app lijkt helaas niet of nauwelijks een buffer op te bouwen waardoor je veel sneller haperingen zult ervaren.
Probeer het signaal op jouw terras te verbeteren zodat de veldsterkte op max -55dBm komt te liggen.
Bedankt voor antwoord.
Wat zou je aanbevelen als Wifi extender naar de tuin?
Reputatie 7
Heb je een netwerkaansluiting in de buurt van de gevel naar het terras?
Welk type Experia Box gebruik je?
Geen netwerk aansluiting maar zou ik kunnen maken.is wel niet zo simpel.

Ik heb een experia V10
Reputatie 7
Je doet er namelijk verstandig aan om een wifi accesspoint bekabeld in de buurt van de gevel bij het terras aan te sluiten en eventueel zelfs buiten als je wifi binnen verder gewoon goed is.
Kies hierbij niet voor de Experia WiFi van KPN want die zal de wifi van de V10 uit zetten en dat wil je natuurlijk niet.

Zie deze pagina voor wifi accesspoints.
Hoi @HenryvG . Welkom op het forum. Zo te zien heeft je @wjb je perfect geholpen. Ik sluit me volledig aan bij zijn advies.
Ik hoop dat je met de aanschaf van een goede versterker je bereik zo kan vergroten dat je ook ongestoord op het terras kunt genieten van itv!