Beantwoord

KPN kast op erfgrens

  • 18 February 2019
  • 45 reacties
  • 1963 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Daar moet de gemeente vergunning voor verlenen dat kan niet zomaar als KPN geen gebruiksrecht voor een andere plek krijgt mag de kast niet worden verplaatst.

Zie ik het nu goed en staat er een veel kleiner donkergrijs kastje tegenaan dat is die 'oude' bak.
Dat zijn zaken waar ik helemaal niks op kan zeggen, @Gianfranco . De dialoog zal tussen jou en onze infra afdeling moeten gaan. Ik ga er van uit dat er contact met je gezocht wordt mits de kast op jouw erf staat, uiteraard.
Badge
Het veldje erachter is inderdaad openbaar en de vrouw die daar over klaagde ziet hem dan niet eens staan omdat ze er een schutting heeft staan. Ze ziet hem alleen maar als ze buiten haar tuin gaat. Ik vind het dus ook wel erg vreemd dat hij daar niet kan. Hij zou dan het meeste uit het zicht zijn. De situatie op de foto is niet de huidige situatie, de situatie is zoals mijn foto die ik geplaatst heb.

Op de foto de huidige situatie en waar de bak naar toe zou gaan. In de tweede foto is duidelijk te zien dat deze dame daar totaal geen hinder van heeft ook niet qua uitzicht etc.

Die voorgestelde plek lijkt technisch lastiger ik kan mij niet voorstellen dat daar de nodige bekabeling loopt. De andere kant van het trottoir is eenvoudiger.

Voor beide gevallen zal de grond eigenaar toestemming moeten verlenen.
Badge
De voorgestelde plek is gemeente grond en het pad waar de bekabeling aangelegd moet worden is van mij en mijn buurman.
Badge
Beste Erwin,

zit er nog wat schot in de zaak? Ik hoor niets en zit nu met 2 bakken naast elkaar. Over 3 weken heb ik vakantie en wil ik graag met onze tuin bezig ...

met vriendelijke groet,
gianfranco
Badge
Hallo Erwin,

graag hoor ik wat er nu gaat gebeuren. Ik wil graag bezig in de vakantie. Denk niet dat het de bedoeling is dat ik de schutting er voor langs plaats zodat hij niet meer bereikbaar is ...

Graag hoor ik of er zsm een oplossing komt.
Ik heb de toezegging dat er contact met jou gezocht word, @Gianfranco . Ik had verwacht dat dat al gebeurd was. Heb je misschien gemiste (anonieme oproepen)
Ik heb je mobiele nummer nogmaals toegestuurd. Inhoudelijk heb ik hier geen info over. Dat moet echt met die collega's besproken worden.
Badge
Helaas nog niets gehoord. Ik wacht nog even af maar ik had gehoopt dat er wat sneller gehandeld zou worden of in ieder geval dat ik op de hoogte wordt gehouden water nu te gebeuren staat.
Badge
Beste Erwin,

Er heeft iemand van Allinq gebeld en gaf aan dat de gemeente de kast niet in het gras wil hebben voor de hoveniers. Ik heb een nummer van hem gekregen van de gemeente maar is niet bereikbaar. Ik vind het eigenlijk ook van de zotte dat ik hier achteraan moet bellen.

De gemeente wil hem niet in het gras omdat ze er dan omheen moeten maaien en dan kan dhr. Bilardi er maar wel mooi omheen bouwen/maaien!

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee.

Ik wil de bak weg hebben dus jullie moeten regelen met wie dan ook dat hij verplaatst wordt.
Wat jammer dat het zo'n gedoe is, @Gianfranco . Helaas kan ik niet meer dan je in contact brengen met de mensen die er over gaan.Hij geeft aan dat de gemeente er blijkbaar niet aan wil. Dan staan wij ook machteloos. Ik kan je hier niet verder mee helpen. Je kunt nog proberen contact te leggen met de gemeente. Ik betreur uiteraard dat het zo moeizaam loopt.
Badge
Hallo Erwin,

Maar wat ik niet begrijp is dat het probleem nu bij mij neer wordt gelegd.

De bak is toch van de KPN en hij staat op mijn grond, nu wil ik hem daar weg hebben en moet ik dat dan gaan regelen?
Ik vermoed dat de kast er stond toen jij het huis kocht? Dan ga je er mee akkoord. Zoiets staat doorgaans onder het hoofdstukje bijzondere bepalingen van je koopcontract. Ik begeef me nu op glad ijs want ik ken jouw situatie niet dus ik schrijf dit in het algemeen. Het is ook niet mijn expertise. Wij zijn in veel gevallen welwillend als er iets verplaatst moet worden (uiteraard is dit ook heel erg afhankelijk van de kosten). In dit geval lijkt dat dus niet te gaan lukken.
Als de situatie anders is en KPN heeft zonder jouw toestemming een kast op je erf gezet wordt het uiteraard een ander verhaal.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Weet dat ik de gang van zaken betreur maar ik kan er helaas niets voor je aan veranderen. Mocht je nog andere vragen hebben, weet je mij te vinden.
Badge

Hallo Erwin,

 

Ik ga eindelijk starten met een schutting, de grijze kast staat er nog maar het is niet anders. Nu is mijn vraag of je weet wat dat grijze kastje rechts is. Er moet daar ook een paal de grond in maar wat is dat voor kastje. Wordt deze nog gebruikt?

 

Met vriendelijke groet,

Gianfranco Bilardi

 

Oef. Geen idee wat voor kastje dat is, @Gianfranco . Heb je een close up foto? Staat er iets op? 

 

Dat is duidelijk een Ziggo-kast, of ieder geval van een kabelboer:

 

Badge

Dit is het kastje …

 

 

Exact. Dat is de eindversterker/kabelverdeler van Ziggo (die is in jouw woonplaats de coaxkabelaar). Zitten doorgaans zo’n 20 adressen op.

Je bent omsingeld door providers, @Gianfranco . ;-)   Wellicht is ziggo wel bereid om het kastje te verplaatsen. Succes met de verbouwing in ieder geval en geniet van het mooie weer.Â