Beantwoord

KPN kast op erfgrens

  • 18 February 2019
  • 45 reacties
  • 1963 keer bekeken

Badge
Goedemiddag,

Wij hebben november vorig jaar een woning gekocht in Heerenveen aan de Ratelaar 2.
Nu wil ik straks een schutting om de tuin maken maar tegen de erfgrens staat een kast van jullie.
De deur gaat open aan de kant van mijn tuin. Als ik de schutting ga plaatsen dan gaat dit niet meer lukken.

Misschien dat jullie dit voor die tijd kunnen omdraaien dat hij aan de andere zijde open gaat.
Ik wil eind maart begin april hier mee starten.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Gianfranco Bilardi
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 July 2019, 12:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Hoi @Gianfranco . Welkom op het forum!
Kun je je profiel aanvullen met gegevens en mij een seintje geven? Ik moet even precies weten waar het is. Als het niet te veel moeite is zou een foto ook welkom zijn. Zo kunnen we zeker weten dat het om een KPN kast gaat. Ik stuur het vervolgens door naar onze infra afdeling.
Badge
Hallo Erwin,

Ik heb mijn gegevens even aangevuld. Ik ben ingelogd met Facebook maar ik gebruik normaal gesproken een ander mailadres.

In de bijlage een schermfoto van de kast.

Reputatie 7
Badge +10
Dit is de HRV-C-L dus inderdaad een KPN kabelverdeelkast.
Dankjewel! Ik heb alles doorgestuurd naar de infra afdeling! Ik laat je weten hoe het afloopt!
Ik zie dat er iets is gebeurt maar het ontbreekt mij aan de details. Zo te zien is het door infra in behandeling genomen. Kun jij vertellen of er iets is veranderd, @Gianfranco ?
Badge
Hallo Erwin,

Ze zijn nu druk bezig met het omzetten van de bedrading. De kast zou eerst verplaatst worden naar een veld achter de andere woningen. Helaas was onze achterbuurvrouw het daar niet mee eens en is de kast naast de oude gekomen. Ik ben niet de moeilijkste maar aangezien er best wel geluid uit de kast komt is mijn vraag of er ook een compensatie is omdat hij toch op onze grond staat. Ik zie bijvoorbeeld KPN Internet en Televisie als compensatie, zie het als een soort erfpacht. Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
Gianfranco Bilardi
Oei, dat klinkt nog niets of het allemaal naar wens is opgelost. Om geen verkeerde verwachtingen te creëren: Ik kan hier geen gratis diensten of compensatie tegenover zetten. Het valt alleen binnen mijn mogelijkheden om, als een kast bromt of overlast geeft, dit aan te kaarten bij ons infra afdeling.
Ik begrijp dat een kast die éérst tegen je erfgrens aanstond nu op je erf gezet wordt? Dan moet, neem ik aan in overleg gegaan zijn?
Badge
Ik had gehoopt dat de nieuwe op gemeente grond geplaatst zou worden er sis een gigantisch grasveld naast de woning. Er is iemand langs geweest die gaf aan dat hij achter tussen de huizen geplaatst zou worden. Hij werd daar ook naar toe gereden en maar doordat een achter buurvrouw daar moeilijk over deed hebben ze hem er naast geplaatst. Op zich geen probleem maar wel wat teleurstellend. Hij had naar mijn mening ook aan de andere kant van het pad geplaatst worden want nu staat hij nog steeds op mijn grond, net als de oude. Je hoort de kasten toch, de oude maakt ook geluid. Ik kan nu ook niet mijn nieuwe schutting die ik wil gaan plaatsen doortrekken maar daar moet een hoek in komen.
Dat klinkt alsof er toch dingen zijn gebeurd die niet zijn afgesproken? Klopt dat? Als er nu dingen op jouw terrein geplaatst worden waarvan eerder gezegd werd dat dat niet het geval was, lijkt me dat niet de juiste gang van zaken. Mocht ik dit voor jou moeten aankaarten, laat het weten.
Badge
Nou, ik had verwacht dat hij ergens anders geplaatst zou worden maar dat ging dus niet door omdat die mevrouw klaagde. Nu hebben ze hem er naast neergezet en wat ik zei ik ben de moeilijkste niet maar ik begrijp nog steeds niet waarom dat op mijn grond moet terwijl er een grasveld ter grote van een voetbalveld aan gemeente grond naast ons ligt. en qua draden omzetten maakt het niets uit als hij aan de andere kant zou komen. Ik ben alleen bang dat het nu te laat is omdat ze al aan het installeren zijn. Ik heb ook aangegeven dat ik misschien (niet op korte termijn) wil bouwen daar en dan moet hij alsnog verplaatst worden. Ik begrijp gewoon niet dat dat ding bij mij op de grond moet staan terwijl er voldoende ruimte is.
Lastige situatie. Misschien is er een opzichter bij? Even mee in gesprek? Vanaf hier kan ik die keuze niet voor je maken maar als je toch vind dat dit niet de manier is waarop het is afgesproken mail ik met alle plezier met de infra afdeling. Laat maar weten!
Hoi @Erwin_ en @Gianfranco

Ala ik de CEO was van KPN zou ik zeggen geef die man internet en tv.
De kast vlakbij "dus kabel trekken" kost echt geen geld.
En de rest een beetje.👻
( hardop denk modus aan )
De lusten en de lasten eerlijk verdelen cq compenseren, dat blijkt heel lastig te zijn, er zijn veel andere voorbeelden.

Zo'n straatkast is een overgangs fase naar iedereen een eigen glasvezel tot in huis ( FTTH ).
Maar omdat die straatkast er nu is zal de noodzaak tot het aan leggen van een glasvezel netwerk weer minder zijn.
Zo bijt dit proces zichzelf in de staart, door de privatisering.
Badge
Ik heb net met de mannen gesproken van vanSchijndel infra groep en die vonden het ook een grote grap dat dat ding weer bij ons in de tuin geplaatst wordt. Hij kan zo naar de andere kant van het pad maar de gemeente zegt dat ze dan niet met de grasmaaier er langs kunnen. En ik dan! Ik kan er met de schutting niet langs. Volgen van Schijndel zit er genoeg draad aan om hem naar de andere kant te tillen. Als zij ook al zeggen dat ze dachten dat het een grap leek dat hij op deze plek staat waar zijn we dan mee bezig ...
Ik kan hierin alleen bemiddelen. Oplossingen heb ik helaas niet. Ik heb je verhaal en ongenoegen doorgestuurd naar onze Infra mensen. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten!
Badge
Ok, dank je wel. Vind het sowieso erg makkelijk gedacht van de gemeente ...
Rijtje tegels er omheen en dan kunnen ze ook netjes maaien. Ik zit nu ook met een bak in de tuin.

Ik hoor het wel hoe en wat, bedankt!
Badge
De nieuwe kast is in bedrijf en loeit er weer lekker op los 😔
Heb jij nog iets gehoord van ons infra afdeling, @Gianfranco ?
Badge
Hallo Erwin, nee nog niets. Ze kunnen mij ook bellen.
Ai, dat duurt wel lang. Ik heb een nieuwe melding gedaan.
Badge
Goedemiddag Erwin,

Ik hoor nu van mijn vrouw dat er iemand bij de bak is die er een stillere motor in zet. Maar dat is nog steeds niet de oplossing voor het feit dat ik mijn schutting daar niet kan plaatsen. Ik moet er met een hoekje omheen bouwen en er kunnen wel 300 bakken aan de andere kant van het pad geplaatst worden op gemeente grond. Ik wil graag dat de bak aan de andere zijde van het pad geplaatst wordt. Probeer het dan maar met de gemeente te regelen, plek zat.

Ik snap je wens! Ik kan zelf niet vertellen of dit een mogelijkheid is. Is er wel iets besproken met jou of je vrouw?
Ik heb in ieder geval je laatste bericht doorgestuurd en gevraagd om je te bellen op het nummer wat je mij hebt gegeven.
Reputatie 7
Badge +24
... De kast zou eerst verplaatst worden naar een veld achter de andere woningen. Helaas was onze achterbuurvrouw het daar niet mee eens ...

In zo'n situatie is het altijd weer hetzelfde: de grootste schreeuwer krijgt zn zin.

Als dat veld achter die andere woningen gewoon publiek terrein is, waarom word er dan überhaupt naar die mevrouw geluisterd?

Ik zit me overigens af te vragen: als je daar een schutting neer wilt zetten, dan zal je daarvoor palen in de grond moeten slaan. Gaat dat goed met die kabels in de grond die van en naar die kast lopen?

Ik zou overigens geen hoekje in de schutting maken, maar de schutting gewoon recht over de kast door laten lopen. Planken strak op de kast aan laten sluiten, is veel netter.
Ten eerste wat zegt het kadaster, een schutting zal ongetwijfeld in een rechte lijn geplaatst kunnen worden. Er zit als ik het goed zie nu ook een stukje gras voor de haag, van wie is dat strookje?

We mogen ervanuit gaan dat de kabels vanaf de trottoir kant het kastje ingaan daar zal je aan de achterkant geen last van mogen hebben eerder de fundering van het kastje.

Los van de reden dat maaier er last van heeft is het visueel ook storender zo'n vrij staande kast.
Die meter zal voor het geluid weinig verschil maken gok ik.

Kantelen en tegen of in het rozen vak zou een mooi alternatief zijn. Er zal hoe dan ook altijd iemand last hebben. Of is de situatie anders en geeft streetview niet de huidige situatie weer.

Badge
Ik heb de mannen van vanSchijndel infra groep destijds gesproken die de bedrading hebben omgezet 's nachts deze zeiden dat hij prima naar de andere kant van het pad getild kan worden. Er zit genoeg ruimte op de bedrading. Ik neem aan dat de oude bak binnenkort wordt weg getild en is het dan geen optie om de nieuwe meteen ook op te tillen en naar de andere kant te verplaatsen?