KPN klachtafhandeling is schandalig!

  • 22 May 2020
  • 4 reacties
  • 87 keer bekeken

Al jaren ben ik klant bij KPN. 2 jaar geleden ben ik verhuisd en heb ik gekozen voor sneller internet (500/500). Ok,kost wat maar dan heb je ook wat, zou je denken.

Helaas bleek bij de installatie door de monteur van KPN al dat het wifi via de Experiabox v8 niet denderend snel was. Daarom werd ons geadviseerd om apparaatjes te kopen waarmee wij via het stroomnetwerk op diverse plekken een betere verbinding konden hebben. Ok, kost wat maar dan heb je ook wat zou je denken. 

Helaas bleek het de afgelopen 2 jaar niet mogelijk om een snellere verbinding dan 70 mbit/s te krijgen, ook met een v9 experiabox niet. Hier meerdere keren contact over opgenomen met KPN maar niets kon er helaas aan gedaan worden. Na veel zelf proberen en online zoeken zie ik tot mijn verbazing hier op het forum dat de snelheid van 500/500 met de v8 én V9 nooit gehaald kan worden, ivm de 2,4 ghz frequentie. Dus gebeld met de helpdesk en alles geprobeerd en doorgemeten. Na veel wikken en wegen wordt mij toegezegd dat ik een v10 experiabox ga ontvangen. Fijn, mensen denken met mij mee en eindelijk kunnen we het probleem oplossen.

Helaas, na ruim 2,5 week nog maar eens gebeld. Nee, sorry, het verzoek dat door de medewerker was gedaan was inmiddels afgewezen. Nee, daar stellen we de klant niet van op de hoogte. What?? en waarom dan niet? Omdat, volgens de manager die het verzoek had afgewezen, een v9 ook prima deze snelheid kan bieden. Punt.

 

Later terug gebeld en uitgelegd dat dit echt niet klopt en ik heel ontevreden hier over ben. Ik krijg een v10 toegestuurd. En de medewerker was het met me eens dat de kosten voor sneller internet, die ik al 2 jaar lang betaalde, eigenlijk onterecht waren aangezien ik dit nooit had kunnen halen. Ja, bedraad wellicht wel, maar niet via wifi en laten we wel zijn, het is 2020 en bijna iedereen werkt via wifi.

Helaas, ja weer een helaas. Afgekeurd. 

 

Ik heb hierover een klacht ingediend. Ik was en ben zo ontevreden over hoe je als maatschappij een klant behandeld, niet normaal. Maar nav de klacht wordt ik gebeld. De medewerker begreep dat ik ontevreden was. Ja, was idd niet netjes dat ik niet was geïnformeerd dat de modem niet kwam, en dat de kosten niet terugbetaald werden. Maar wifi is niet een dienst die KPN levert, zo wordt mij verteld. Het is een gratis extra die je krijgt, maar geen dienst. Dus kun je er ook niet over klagen, of geld voor terug krijgen. Maaar, het goede nieuws is; we gaan dit wel intern bespreken. Want dan kunnen we hier van leren bij KPN. Want idd, die modems kunnen niet de 500/500 leveren.

 

Nou echt, mijn broek zakt hier dus van af!

Nick83 3 jaar geleden

Wat u wilt, 500 mbit via WiFi, gegarandeerd, dat leverd KPN gewoon niet. En volgens mij leverd geen enkele provider dat. Daar kun je je eigen druk over maken. Maar dat is redelijk zinloos.

En ja, het is 2020. Je mag anno 2020 toch wel verwachten dat u zo onderhand toch wel netwerkkabels door uw huis hebt lopen, van goed kwaliteit en netjes weggewerkt, zodat u de meeste apparaten gewoon bekabeld aan kunt sluiten?

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19

Welke snelheid haal je bekabeld?

Reputatie 7
Badge +24

Wat u wilt, 500 mbit via WiFi, gegarandeerd, dat leverd KPN gewoon niet. En volgens mij leverd geen enkele provider dat. Daar kun je je eigen druk over maken. Maar dat is redelijk zinloos.

En ja, het is 2020. Je mag anno 2020 toch wel verwachten dat u zo onderhand toch wel netwerkkabels door uw huis hebt lopen, van goed kwaliteit en netjes weggewerkt, zodat u de meeste apparaten gewoon bekabeld aan kunt sluiten?

@Epwar

je kunt het via de wifi tool proberen dan kun je in sommige gevallen experia wifi krijgen

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

nick die netwerk kabels 2020 slaat echt nergens op

mijn hp elitebook 1030 x360 heeft niet eens meer een netwerk poort (laptop)

maar ik heb wel bijna alles bedraad via netwerkkabels (ouderwets)

de meeste apparatuur gaat toch echt 2020 via wifi (draadloos)

om dan te noemen anno 2020 netwerk kabels aan gaan leggen

voor apparatuur wat alleen via wifi verbonden kan worden anno 2020

ik ben ook voor bekabeld maar dat geld echt voor mijn oudere apparatuur

via de experia wifi is makkelijk 500/500 haalbaar (in de zelfde ruimte)

nick ik bedoel het niet verkeerd hoor maar wifi kan gewoon op 500 + werken

en dat via de kpn experia wifi (in sommige gevallen gratis van kpn)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Kabels heb je sowieso nog nodig om verspreid in je huis op diverse plekken accespoints meer te kunnen zetten. Je kunt niet verwachten dat je als je een Experiabox in de meterkast hebt staan dat je dan overal in huis 500 mbit wifi hebt. Dat gaat nooit lukken. Ook niet met SuperWifi's of soortgelijke systemen. Kabels is nog steeds de basis van een goed netwerk. Bekabeld en wifi. En dat zal ook de komende 10-tallen jaren zo zijn. Dus investeren in een goed bekabeld netwerk in je huis is gewoon essentieel. 

500 mbit draadloos netwerk vanuit een plastic kastje van de provider in de meterkast door het hele huis heen. Bij allerlei verschillende soorten huizen / bouwmethoden. Waar alle apparatuur op aan gesloten kan worden en dat het dan gelijk perfect werkt. Ook bij mensen die niet zo handig zijn met elektronica. Dat gaan wij in ons leven niet meemaken hoor. Echt niet.

Reageer