Beantwoord

KPN komt afspraak niet na

  • 28 September 2019
  • 23 reacties
  • 420 keer bekeken

Gisteren contact gehad met helpdesk van KPN. Dit ivm slecht/niet functioneren van Wifi via de experia box V 10 A. Na een kwartier naar vervelende muziek te hebben geluisterd eindelijk iemand aan de lijn. Ik heb mijn klachten geuit maar halverwege gesprek valt de telefoonverbinding weg. Je verwacht dat ze dan wel terugbellen maar helaas niet het geval. Dus maar met de 06 (zodat ze terug konden bellen op vaste lijn) wederom helpdesk gebeld en wederom een kwartier naar vervelende muziek moeten luisteren. Eigenlijk weer iemand aan de lijn gekregen. Op mijn vraag waarom ik niet wordt teruggebeld is het antwoord dat het druk is en bij verbreken van de verbinding de operator verder gaat met de volgende klant. We waren nog in gesprek geeft ik aan!!
Helaas niets aan te doen, en op haar vraag of ik het probleem met haar wil bespreken of met de medewerker uit het eerste gesprek geeft ik aan voor het laatste te kiezen om maar niet weer het hele verhaal te moeten uitleggen. Mij wordt verteld dat ze terug zal bellen maar helaas niet meer van gehoord. Ik geeft ca 1100 euro per jaar uit aan internet. Ik ben ivm thuiswerken van internet afhankelijk. Ik verwacht meer service en beraad me op het overstappen naar andere provider als dit voor eind van volgende week niet is opgelost. Ik zal via dit forum en andere media geïnteresseerden over het vervolg op de hoogte houden.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 16 October 2019, 09:26

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Fiat 500. Wat vervelend dat je niet terug gebeld bent. Ik begrijp dat je er niet op zit te wachten om het probleem voor de tweede keer uit te leggen. Is er inmiddels al telefonisch contact met je opgenomen? Als dat nog niet het geval is kan ik jou ook verder helpen, maar dat betekend wel dat je toch het probleem nog eens moet uitleggen. Ik hoor graag van je!

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Hallo,

Ik heb de gegevens aangevuld zoals gevraagd.

Ik ben tot op heden nog niet teruggebeld helaas. het probleem is dat Wifi van bijzondere slechte kwaliteit is en dat nog meer is verslechterd sinds ik een maand geleden de experiabox is omgewisseld voor een type V 10 A. Wifi is erg instabiel en het binnenhalen van mail duurt dan ook erg lang. You tube kijken gaat lastig door steeds moeten bufferen. Mijn dochter moet voor haar school internet gebruiken maar wifi valt steeds weg (op 4 meter van experiabox) Bij het kijken naar een filmpje loopt hij steeds vast.
Ik heb voor mijn werk ook internet nodig zodat ik vanuit huis kan werken maar om reden dat wifi slecht werkt moet in nu nog noodgedwongen naar kantoor

De wifi in de rest van het huis in is nog slechter.

Ik verwacht van KPN dat deze een router opstuurt die het wel doet. ( met een versterker voor andere ruimtes) Internet staat bol van de klachten dus ik ben niet de enigste met klachten over dit product.

Ik heb en collega heeft een zgn Mesh systeem en dat schijnt het wel goed te doen. Maar om nu weer 200 euro uit te geven voor iets wat is eigenlijk niet nodig zou hebben is me weer een stap te ver.

zoals eerder vermeld ga ik eind van de week overstappen op andere provider als product niet verbeterd.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist het kanaal gewijzigd waarover jouw wifi verbinding wordt uitgezonden. Zou je een speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan in dit topic willen delen (screenshot)? Maak je op dit moment ook gebruik van wifi versterkers?
Het kanaal wijzigen is iets wat al eerder door KPN is doorgevoerd zo is mij door KPN verteld. Heeft echter geen effect gehad. speedtest geeft aan dat snelheid voldoende hoog is maar probleem is dat de stabiliteit ontbreekt. Valt kennelijk op achtergrond zomaar weg. Dit alles resulteerde erin dat bijvoorbeeld mail of een foto binnenhalen errrrrg lang duurt.

Ik gebruik geen wifi versterkers. wellicht kan KPN mij daarin voorzien om zodoende wifi kwaliteit naar acceptabel niveau te tillen.

Ik verbaas me erover dat forums vol staan met dit probleem van slechte wifi maar ik steeds het gevoel krijg opgedrongen dat ik de enige zeikerd ben die hier last van heeft. Krabt KPN zich zelf niet eens achter de oren bij zoveel klachten over de experiabox??
Badge +19
Ik geef toe dat de experiabox v10a een probleemgeval is. Ik verbaas mij over het feit dat mensen niet willen investeren in een goed Wi-Fi netwerk. Met alleen Wi-Fi van de experiabox gaat het gewoon niet meer lukken. Het Wi-Fi netwerk is totaal dicht geslibt. Tenzij de experiabox op een centrale plek in het huis staat zal er gebruik gemaakt moeten worden van " Wi-Fi versterkers". Zet op iedere verdieping een " Wi-Fi versterker" neer bekabeld en u heeft een uitstekend Wi-Fi netwerk. Dat kost geld en is een hoop werk maar u krijgt er nooit spijt van.
Hallo Joep,

badank voor het advies, Jammer dat ik dat dan niet hoor van mijn "provider"

Aangezien KPN het laat afweten bij de vraag maar aan jou gesteld hoe dat ik dan gestalte kan geven.
Als ik je bericht lees heb je thuis zelf al zoiets staan.
Moet ik dan versterkers nemen of moet ik uitwijken naar het zgn Mesh systeem?

Wel verbaas ik me erover dat als ik op 4 meter afstand van experiabox geen stabiel wifi heb. Geeft een versterker dan ook een beter resultaat?

In iedergeval dank voor de reactie. Daar kan KPN nog een puntje aan zuigen.
Reputatie 7
Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet.


Meet met die app eens de veldsterkte van zowel 2.4GHz wifi als 5GHz wifi.
Doe dit op ruim een meter van de Experia Box met een zichtlijn naar de Experia Box.
Hoeveel dBm meet je?
Doe dit ook op de plekken waar je wifi wilt gebruiken.
Hoeveel dBm meet je daar?
Op hoeveel meter van de Experia Box is dat en hoeveel muren of vloeren zitten er tussen?
Badge +19
@Fiat 500 Heb je bovenstaande gelezen?
Reputatie 7
Badge +21
@Fiat 500 Ik was de afgelopen 2 dagen vrij en heb daarom niet kunnen reageren in dit topic, maar ik zie dat Joep1965 en wjb jou goed hebben geholpen met informatie en adviezen. Heb je het advies van WJB al uitgevoerd? Ik zal in de tussentijd uitzoeken of het mogelijk is om een Experia WiFi toe te sturen. Heb je onze Wifituner al gebruikt om de verbinding te de wifi verbinding in huis te verbeteren?
Reputatie 7
Badge +21

We hebben helaas niets meer van je gehoord @Fiat 500. Is het probleem inmiddels al verholpen? Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag van je!

Ik ben ook even uit de lucht geweest. Jammer is  dat mijn Wifi dat ook nog steeds doet.

Als de wifi het doet is hij bij tijd en wiijlen redelijk vlot alleen is het allemaal zo onstabiel als wat.

 

Wat is een experia WIfi die je benoemd? is dat hetzelfde als een experiabox? Gaat /kan die mijn probleem oplossen?

 

Badge +19

Een experia wifi is zeg maar een Wi-Fi versterker. Heb je de Wi-Fi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Reputatie 7
Badge +21

Zou je onze WiFi Tuner willen gebruiken om jouw wifi verbinidng te optimaliseren? Wanneer je onze WiFi Tuner gebruikt om jouw WiFi verbinding te optimaliseren zal deze tool proberen om een passende oplossing aan te bieden. Dit kan een Experia WiFi (versterker), aanpassen kanaal of een WiFi Monteur zijn. 

Hallo,

 

Ik heb de wifi tuner gebruikt en ik kom op een meter of 4 niet verder dan 80 Mbsec

en boven blijft hij op 20 mbsec sec staan. Ik heb een abonnement van 200/200.

Die 80 Mbsec zou beneden voldoende moeten zijn (los van het  200/200 abonnement) maar boven is 20 Mbsec  wel erg aan de zuinige kant.

 Wellicht is de versterker een oplossing voor sterker wifisignaal op de andere plekken in huis??

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik weet natuurlijk niet waarvoor je een WiFi verbinding nodig hebt op de eerste verdieping, maar 20 Mbit is doorgaans voldoende voor regulier internet gbruik. Het kan zijn dat jij meer bandbreedte nodig hebt op die verdieping. Ik kan je in dat geval een betaalde versterker (mesh) adviseren. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een versterker toe te sturen. 

Dit is bijzonder,

 

Ik betaal voor 200/200 en krijg  in de woonkamer nog niet de helft. (en boven 20 Mbit)Incl  de nog steeds aanwezige instabiliteit.

Ik was net weer ingelogd op de school van de overkant(70 meter verder op en deze overruled de experiabox die op 4 meter afstand staat. dat is toch te zot voor woorden?)

Maar KPN verteld me nu dat ik dus maar extra moet investeren in extra versterker omdat KPN niet kan leveren waarvoor ik al betaal.?!?

Ben ik nu gek of is dit een gevalletje kolder van KPN?

En de suggestie van KPN medewerker dat 20 Mbit voor reguliere gebruik voldoende is komt me vreemd over. Waarom betaal ik dan voor 200 Mbit als 20 al voldoende is?

 

Jammer dat KPN zo met klanten omgaat. Als je echt wat wil bewerkstelligen bij dergelijke bedrijven dan moet je eerst de publiciteit zoeken en dan kan ineens van alles geregeld worden.

Die like kan KPN op zijn buik schrijven.

 

 

Badge +19

Bekabeld krijgt u vast die 200/200. Wifi valt in principe buiten de verantwoording van elke provider. zie het als een electriciteitaansluiting. Tot en met de meter ligt de verantwoording bij het electriciteitsbedrijf daarna is het voor u zelf. We hebben nu wel meteen de 'dader”die voor uw wifi probleem zorgt. Dat is dus de school. Op de één of andere manier hebben zij een enorm wifi signaal welk uw signaal overrult. Daar zijn twee dingen aan te doen. Of u plaatst zoals ik al eerder zei door het hele huis de zogenaamde wifi versterkers of u gaat verhaal halen bij de school. In principe is dit gewoon overlast. Dat u het signaal van uw buren ontvangt is niet te vermijden maar een wifi signaal van 70mtr verderop zou ik niet accepteren.

Badge +19

Sowieso kunt u zich afvragen of een aansluiting van 200/200 voor u zinvol is. Als u geen grootverbruiker bent zou ik sowieso downgraden. Scheelt ook nog geld.

Hallo Joep,

 

Als ze jou nu eens aannemen bij KPN dan hebben hun klanten misschien ook eens het idee dat klachten serieus genomen worden(-:  Je bent er maar druk mee. Dat kun je van KPN niet zeggen.

 

De school lijkt overigens me niet de dader, die geeft maar 2 streepjes sterkte. Dat doet de wifi van de buurman ook. Echter die van de buurman is beveiligd en die van de school niet.

Ik wil er maar mee  zeggen dat als mijn computer overschakeld naar een wifikanaal met 2 streepjes dat dat toch wel iets zegt over de kwaliteit van de wifi van mijn eigen experiabox..

 

tevens wil ik opmerken dat ik bij aansluiten door kpn  een jaar geleden wel voldoende snelheid en ook een stabiel netwerk had.

Het zal toch niet zo zijn dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn aangezien ze reeds eerder hebben getracht ons uit te faseren omdat we nog een pakket hebben met voordeeltjes zoals gratis Spotify. Ik sta nergens van te kijken.

De tip om te downgraden is wellicht een optie, Dat ga ik dan wel combineren met een andere provider.

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +21

De school lijkt overigens me niet de dader, die geeft maar 2 streepjes sterkte. Dat doet de wifi van de buurman ook. Echter die van de buurman is beveiligd en die van de school niet.

Ik wil er maar mee  zeggen dat als mijn computer overschakeld naar een wifikanaal met 2 streepjes dat dat toch wel iets zegt over de kwaliteit van de wifi van mijn eigen experiabox..

Een aantal dagen geleden heeft wjb aan jou gevraagd om de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet te installeren. Met deze app kan je de wifi-kanalen bekijken in jouw omgeving. Op deze manier kan je bekijken of er een wifi netwerk bij jou in de buurt jouw wifi netwerk verstoort en op welke kanaal dit wifi netwerk zit. Heb je dit al gedaan?

ik heb de Wifituner doorlopen en kom boven niet eerder dan 16 tot 18 Mbit. Het programma vraagt op gegeven moment - Gebruikt u al een wifi versterker- Ik heb geantwoord dat dat niet het geval is.

Nu maar eens even afwachten wat de analyse teweeg gaat brengen.

De Wifianalyzer heb ik al eens gebruikt en het netwerk van de school of van de buren zijn geen probleem. Ik woon in een erg rustige buurt dus sowieso weinig last van andere wifinetwerken.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Fiat 500. Ik heb een tijdje niets meer van je gehoord. Ik zie dat je ondertussen 2 wifi versterkers hebt ontvangen. Heb je deze versterkers al aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?

Reputatie 7
Badge +21

We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat de twee nieuwe WiFi versterkers het probleem hebben verholpen. Als dit niet het geval is, dan weet je ons te vinden.

 

 

Reageer