Beantwoord

KPN komt beloftes niet na bij nieuwe aanvraag

  • 22 January 2020
  • 9 reacties
  • 518 keer bekeken

Mijn dochter heeft een nieuw huis gekocht en tijdelijk bij ons ingewoond omdat haar huis snel verkocht was. Voorheen had zij Ziggo en wilde nu Kpn in haar nieuwe huis.

In ocktober 2019 aanvraag gedaan voor tv/internet aansluiting voor nieuwbouw huis welke in december 2019 volgens planning is opgeleverd. Omdat er glasvezel in de woning aanwezig is van kpn gekozen voor glasvezel. 

De aanvraag gedaan met de melding dat glasvezel nog niet aangesloten was in de verdeelkast buiten. Maar in december zeker wel. Ook een registratienummer gekregen. Op dit moment nog geen aansluiting en al x aantal mail en telefoon verkeer met kpn verder nog steeds geen aansluiting. Ook krijg ik geen noodpakket ter compensatie omdat dit volgens de regels niet toegestaan is. 

Bij ieder contact wordt er afgesproken dat ik binnen 3 dagen bericht krijg over datum aansluiting en/of noodpakket. Echter iedere keer(al 4x beloofd) geen reactie meer. 

Ik heb internet nodig voor mijn werk en kan hier dan ook problemen mee krijgen. Toch maar naar Ziggo? Wat nu Kpn?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 January 2020, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Als je de postcode en het huisnummer van de nieuwe woning van je dochter invoert op de website van KPN NetwerkNL, wordt er dan aangegeven dat er al glasvezel aanwezig is of staat er nog iets als “Uw woning wordt aangesloten op glasvezel“?

In dat laatste geval kan het zijn dat het technisch wel gereed is, maar door KPN NetwerkNL administratief nog moet worden afgerond.
Je zou in dat geval contact kunnen opnemen met KPN NetwerkNL (0880063744)

Wat ook nog zou kunnen is dat KPN NetwerkNL alles wel heeft afgerond maar KPN WBA nog niet klaar is met het plaatsen en configureren van de apparatuur in de wijkcentrale (PoP), als het bijvoorbeed een nieuwe PoP betreft.

Als je je forumprofiel aanvult met de gegevens van de woning van je dochter (postcode/huisnummer) dan kan een webcare medewerker ook even meekijken.
 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Hamertjesman. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw dochter nog geen gebruik kan maken van onze diensten. We zoeken het graag verder voor jou uit. Heb je inmiddels al contact opgenomen met KPN Netwerk NL? Ik ben erg benieuwd wat KPN Netwerk NL heeft gezegd. Zou je haar naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we haar gegevens hebben ontvangen kunnen we het verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Glasvezel aanwezig wordt aangegeven bij aanmelding, controleer dit zelf op de site. 
De overige aangegeven oplossingen met telefoonnummers etc. Die je moet bellen hebben we allemaal geprobeerd, je komt geen stap verder, nu al weer een maand aan het wachten op aansluiting of alternatief. Wil gewoon een oplossing en over TV en Internet beschikken.

 

Admin: privégegevens verwijderd

Excuus. ivm privacy heb ik postcode en huisnummer uit je bericht verwijderd. Ik zie wel dat er gegevens in je profiel staan. Is dat de correcte postcode + huisnummer?

Ja die zijn correct

Dank. Ik zie dat er een zogenaamde pre-order is gedaan. Het wachten is dus op de fysieke aansluiting en pas op dat moment wordt het een ‘echte order’ .

Soms worden projecten uitgesteld of ontstaat er vertraging. Het fijne weet ik hier niet van. Je zou voor meer informatie het nummer van KPNnetwerk kunnen bellen. Excuses dat ik geen duidelijke termijn kan noemen.

Beste Erwin,

 

Dit is precies de reactie die je ook krijgt als je kpnnetwerk of klantenservice belt, dat schreef ik hiervoor al. Als ik dan via de telefoon bijna smeek om een noodpakket, de meeste van mijn buren hebben dit ook, krijg ik hierop diverse afwijkende antwoorden. Zoals, oké word u binnen 3 dagen toegezonden of dat weet ik niet moet je netwerk bellen of is ons niets van bekend, kan ook geen aanvraag vinden tot u bent geen abonnee dus sturen wij geen noodpakket.

 

KPN wil mij niet helpen hoe graag ik ook KPN klant wil worden. Via het forum krijg ik nu de zelfde reactie als de afgelopen maanden en geen oplossing. Wil KPN wel nieuwe klanten?

Hoe lang gaat dit nog duren? Ik wacht het tot vrijdag 24 januari 2020 af of er nog een noodpakket of oplossing wordt aangeboden door KPN anders kies ik voor een andere oplossing.

Ik begrijp de ergernis heel goed. Wellicht is verkeerde informatie gegeven. Er is namelijk nog geen order.

Het spijt me als de indruk is gewekt dat er per een bepaalde datum geleverd kan worden. Sommige projecten halen helaas niet hun deadline. In dit geval kan ik het lastig beoordelen. Zoals gezegd is kpnnetwerk daar de aangewezen plek voor. 

Een pre-order wil zeggen dat je graag glasvezel wilt en dat, zodra het netwerk klaar is,  dit een ‘echte’ order wordt.  Je krijgt op dat moment een officiële orderbevestiging. en  ga je ook echt een contract met ons aan en kunnen wij, als de aansluiting bijvoorbeeld, door onze schuld, op zich laat wachten, een noodpakket sturen. Ik hoop dat ik het hiermee iets duidelijker heb kunnen maken. 

Ik zeg het niet graag maar als wij in het ongewisse blijven over wanneer er geleverd kan worden en jullie hebben wel een dringende behoefte aan diensten, is het misschien toch raadzaam om elders te kijken. We willen je niet aan het lijntje houden. Dat is voor beide partijen natuurlijk niet productief. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.