Beantwoord

KPN levert niet wat ze beloven

  • 8 June 2019
  • 11 reacties
  • 556 keer bekeken

Sinds 070619 heb ik het glasvezelabonnement compleet thuis, Internet + TV 4k. Daarin wordt een internetsnelheid beloofd van 150/15. Voor 070619 had ik een lager abonnement bij KPN. Bij meting bleek de snelheid slechts 82/32 te zijn. Veel te traag dus voor wat geleverd moet worden. Daarover contact gehad, via chat, met KPN. Medewerker voert daar volgens script een aantal standaard procedures uit. Wat niet helpt. In heb de wifiverbetertool gedaan. Geen resultaat! Een ander kanaal gekozen. Geen resultaat! Experiabox opnieuw opgestart, geen resultaat. Vraag me af welke oplossing toto verbetering leidt? Op dit moment ben ik zeer ontevreden
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 June 2019, 10:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19
En wat is je snelheid als je bedraad meet?
Ik maak geen gebruik van bedraad internet. Heb altijd draadloos gehad. De snelheid van voor de wissel van abonnement is hetzelfde na de wissel. dat kan niet waar zijn.
Reputatie 7
Ik maak geen gebruik van bedraad internet. Heb altijd draadloos gehad. De snelheid van voor de wissel van abonnement is hetzelfde na de wissel. dat kan niet waar zijn.
Toch zou het goed zijn om eens vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid te meten.
Dat is namelijk de enige manier om vast te stellen wat de snelheid van jouw aansluiting is.
Dat je via wifi die snelheid niet haalt kan aan zoveel factoren liggen maar laten we dan eerst eens vaststellen wat de snelheid van de aansluiting zelf is.
Hoi @Hansb51 . Welkom op het forum!
Jammer dat je niet het volledige rendement haalt! Ik snap dat je hier meer van verwacht en begrijp je ergernis. Zoals @wjb al aangeeft is draadloos internet afhankelijk van erg veel factoren en lastig te garanderen op dit soort snelheden. Natuurlijk wil ik graag met je naar de basis kijken. Als het daar al misgaat is het logisch dat je snelheid achter blijft.. Daarvoor is het noodzakelijk om bedraad te testen. Dat is de enige manier om met zekerheid vast te stellen of het modem voldoende bandbreedte binnen krijgt. Ik hoop dat je bereid bent om dat te testen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Dag Erwin. Ik heb nog niet bedraad kunnen testen. Maar ben dat eigenlijk ook niet van plan. Ik zal uitleggen waarom. Voor 7 juni had ik een internet en tv op leer abonnement via de glasvezel voor 62,50 met een gemeten snelheid ( draadloos gemeten) van 80/30
op 7 juni ben ik overgegaan op het glasvezel compleet abonnement internet en tv 4K voor 72,50. De gemeten internetsnelheid( eveneens draadloos gemeten) bedraagt 82/32. Terwijl het 150 download zou moeten zijn. Ik begrijp goed dat je dan draadloos een verlies hebt. Maar het is onwaarschijnlijk dat de snelheid blijft zoals bij het oude abonnement. De aangeboden oplossingen als: bedraad meten, experiabox opnieuw opstarten etc zijn scriptoplossingen. Ik wil dat het echt opgelost wordt. Met monteur van KPN. Ik ben zeer pissig over de hulp van KPN in deze.
Reputatie 7
De gemeten internetsnelheid( eveneens draadloos gemeten) bedraagt 82/32. Terwijl het 150 download zou moeten zijn. Ik begrijp goed dat je dan draadloos een verlies hebt. Maar het is onwaarschijnlijk dat de snelheid blijft zoals bij het oude abonnement.
Dat zou zelfs heel goed kunnen omdat er gewoonweg niet meer dan die 80Mbps uit jouw wifi verbinding te halen is.
Vandaar ook de vraag om eerst eens bekabeld te meten. Dat heeft niets met scripts te maken, maar met het uitsluiten van mogelijke oorzaken. Als bekabeld de gecontracteerde snelheid wel gehaald wordt, dan kunnen we de verbinding tussen de Experia Box en Internet uitsluiten en zit het issue dus in de wifi verbinding.
helemaal mee eens wjb het is nu in de lucht grijpen
als je niet eens even de moeite neemt om je laptop of pc even met een utp kabeltje aan de experiabox te hangen kunnen we en het kpn webcare je helaas niet helpen
gewoonweg omdat de snelheden niet over de wifi gaan maar over een bekabelde aansluiting (beloofd door kpn)
en mocht de snelheid dan ook nog zo laag zijn dan is er wat mis aan de aansluiting tussen pop en thuis en of nt en experiabox
dus eerst ff kabeltje prikken en meten en meten is weten en dus NIET via wifi
niet dat het niet mogelijk is via wifi net ff getest met eigen router [img]https://www.speedtest.net/result/8339333133.png[/img]
Ik ben bang dat ik je op deze manier niet verder kan helpen. Uiteraard snap ik dat je een snelheidswinst verwacht nadat je van pakket bent overgestapt. Het is om de hierboven genoemde redenen belangrijk dat weer de basis testen: een bedrade verbinding.
Dat is ook de enige verbinding waar we snelheden kunnen 'garanderen'. Uiteraard wil ik je daarna nog graag helpen met het optimaliseren van je wifi maar ik moet eerst zeker weten dat er voldoende bandbreedte binnenkomt.
De snelheid is tevens afhankelijk van het soort hardware (telefoons/tablets/laptops) die je gebruikt en wat die aankunnen qua wifi.
Zoals gezegd: Ik hoop dat je bereid bent om eerst met een kabel te testen.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.