Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

  • 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4382 keer bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Wellicht is er bij het overstappen iets gebeurd als jouw kabel die in een enigszins slechte kaart gestoken is in dat knooppunt?

Update: 23-06 is er wederom een monteur naar mijn huis gestuurd; ook dit leverde (zoals verwacht) geen resultaat, Het kosten me alleen maar een tijd...

Ik heb sterk het gevoel dat KPN me ondertussen best mag betalen voor de uren die ik nodeloos thuis spendeer om te faciliteren in de oplossing.

Lijkt wel alsof het een trainingsinstituut is voor monteurs. Ik geloof dat dit monteur 10 of 11 al is....

Morgen, 11/07 , komt er een nieuwe monteur (OMG).... dit zou dan iemand moeten zijn die de lijnen gaat doormeten...zucht.....

Ik krijg sterk het vermoeden dat KPN gewoonweg niet weet hoe de technologie werkt, en dat ze ook geen flauw benul hebben van een oplossing. De uren die ik al kwijt ben geweest aan alleen al het bellen en ontvangen van monteurs is al ver over de 40 uur heen gegaan....zonder enige verbetering, sterker nog...het is er alleen maar slechter van geworden....

Afgelopen zaterdag nog gereageerd op een terugbel verzoek, 24 Minuten in de wacht gestaan om daarna door verboden te worden naar KPN wholesale...de ingang die gaat over provider problemen (tele2, xs4all ed)...die konden me natuurlijk ook niet helpen....Nogmaals de moeite genomen, 42 minuten aan de telefoon gehangen...met als resultaat dat er weer iemand langs gaat komen.

Beste KPN, ik ben geen café....ook geen openbare gelegenheid, en stel het ook absoluut niet op prijs dat er bij iedere melding die ik maak een monteur over de vloer moet komen....Het zijn al niet de meest betrouwbare personen gebleken (afspraken dat het opgelost gaat worden zijn immers nooit waar gemaakt)...Tevens is Eric op het forum in geen velden of wegen meer te bekennen en verschuilt zich achter een forum upgrade waardoor hij niks kon laten weten, en daarna bloed het wederom dood.

Al met al is dit een geweldig voorbeeld van superslechte service, maand 8 zonder je afspraken na te komen, maar wel iedere maand een rekening durven sturen voor een product wat je niet kan leveren is verre van chique!

Compensatie?

anyways, ter info; modem is wederom spontaan gereboot en nu zijn er weer andere waarden te vinden dan hiervoor; evengoed komt de speedtest niet hoger dan een schamele 68mbps waar ik voor 100 betaal.

Persberichten uitsturen dat je gaat testen met 400mbps is in mijn ogen uiterst lomp als je nog niet eens 40mbps op minder dan 400 meter van de wijkcentrale kan leveren....

zie screenshots
snelheid op 27-06



snelheid op 10-07



We wachten morgen nog maar even af....maar dan is het wel klaar met de show.!
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rene,

Ik kan me voorstellen dat je hier meer dan zat van bent. Het heeft langer geduurd dan ik gehoopt had voor ik inhoudelijk meer informatie kreeg. Na mailcontact eind vorige week heb ik zojuist nog telefonisch met mijn netwerkcollega gesproken. Ik heb nu meer duidelijkheid. Ik heb je deze uitleg en aanvullende informatie ook in privébericht gestuurd.

Wat de collega eerst dacht, met verschillende profielen intern, blijkt niet het probleem te zijn. Wat er aan de hand is, is het volgende:

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Wat zal gebeuren is dat fourstack aangepast gaat worden aan deze realiteit. Ze hebben een andere klant gevonden met een vergelijkbare situatie en ze gaan nakijken of dit vaker voorkomt. Als dat zo is, en ze het inderdaad niet kunnen verhelpen, dan zal voor dergelijke verbindingen fourstack proactief worden aangepast om de daadwerkelijke snelheid weer te geven.

Ik zag het openstaand ticket staan. Is er inderdaad een monteur geweest nog?
Goh zeg, wat zeg je nu Erik

er is vanmiddag inderdaad een monteur geweest, en die heeft toch net bevestigt dat het niet aan de aderparen kan liggen, want op het knooppunt BD-Ijpl krijgt hij toch ook echt niet meer dan 38 per lijn aangeboden!

Hoe ga je dat verklaren? Welke kabels heb jij het dan over?

prettig zaken doen is idd anders!

Overigens haal ik dus ook geen 80 he....maar dat had je vast al gezien.

Het is toch ook wel de bloody limit dat je nu fourstack gaat laten aanpassen om te verhullen dat KPN simpelweg niet genoeg afgeeft per lijn. Vooral ook omdat ik een geheel nieuw ISRA punt heb, en op minder dan 120 meter van het knooppunt BD-Ijpl woon; max 300 meter via een wijkcentrale.

Vraag me dus oprecht af bij wie je zonder G-vectoring het dan wel kan leveren :?:?:?:?
72....Erik, 72...... verre van 80,

Xs4all, oud koperlijntje; met het grootste gemak 55

KPN nieuw isra punt, per lijn niet meer dan 36....nadat er een nieuw isra punt geplaatst is....Whateverrrrrr
Morgen ga ik vragen of de pairbonding uitgeschakeld kan worden, dan zou ik volgens jou (erik) dus het maximale per lijn moeten kunnen krijgen,,,en dat zou dan tussen de 52 en 55 moeten zijn.....?
:@:@:@:@ Nu heb je me echt pissed off gemaakt :@:@:@:@
Net belde je collega nog op; die vriendelijke kerel die vanmiddag op bezoek was....en; wat hij me vertelde staat zo haaks op wat jij nu zegt

het ligt aan de kabel bij jullie in het knooppunt.

Op de 1e verdieping haalt hij keurige snelheden 99,7 mbps...1 verdieping lager (begane grond) in hetzelfde pand mist er 20%.....tussen jullie begane grond en mijn huis mist er 1%

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! Zo onacceptabel dit verhaal....
Reputatie 7
Badge +27
Wat een ontwikkelingen ineens! Ik ben vanmiddag gebeld door mijn netwerkcollega. Die gaf aan dat hij contact heeft gehad met de collega die bij je is geweest. De uitleg die ik gaf, over interferentie, is nog steeds van toepassing. Maar daarnaast blijkt er bij jouw dus nog iets anders te spelen. Sorry voor de extra verwarring hierdoor, dat was niet mijn bedoeling.

De netwerkcollega's wachten nu eerst af wat er verder gebeurt naar aanleiding van het huidige ticket en het monteursbezoek van gisteren. Met wat je ook beschrijft over het telefoongesprek dat je met die collega gehad hebt verwacht ik dat zij verdere acties ondernemen met betrekking tot die kabel. Als dat uiteindelijk toch een grote verbetering brengt in je verbinding, dan is de invloed van de interferentie wellicht verwaarloosbaar.
A.s. maandag of dinsdag gaat de kabel in het knoop-punt BDijpl vervangen worden, dan weten we weer.

Duidelijk is dat er meer dan 20mbps verlies is tussen verdieping 1 en begane grond!
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, RD! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat 🙂
Iedereen is erg benieuwd naar het resultaat; maar zoals gewend komt KPN, en alle partijen daaraan gelieerd, de afspraken wederom niet na!

Ondanks de duidelijkheid die er geboden is (koppelkabel vanuit 1e verdieping naar begane grond verliest 20% Vd aangeboden snelheid in het KPN knooppunt) is er tot op heden geen voortgang geboekt. Partijen als schuuring en Volkert Wessel bemoeien zich er nu mee; maar simpel het vastgestelde probleem oplossen blijkt nog niet zo simpel! Werkbonnen tussen KPN en VWT worden niet goed overgenomen waardoor er geen oplossing geboden is; ondanks diverse toezeggingen dat dit afgelopen maandag opgelost zou worden! Werd het pas vrijdag (na navraag) en bleek er geen materiaal voorhanden te zijn om het op te lossen; dus werd er weer eenzijdig getest; met alle lompe opmerkingen van dien die hierboven al besproken zijn.

Ik zal de drama's die ik nu meemaak nog niet opschrijven hier; pas als het opgelost is, maar OMG KPN wat er bij jullie allemaal mis kan gaan gaat ook werkelijk allemaal mis, mannen van VWT hebben vandaag niks opgelost, omdat ze simpel niet een werkbon hadden om de koppelkabel te vervangen en ook geen autorisatie hebben om dat te doen...en dat terwijl de analyse vanuit KPN uiterst helder is..

KPN doet (onwetend) aan kartelvorming door hopeloos slecht te presteren; hierdoor kan de "concurrent" ook niet beter presteren (want net-neutraliteit) en zijn de diensten die geboden worden over-priced and under-serviced! Andere partijen hoeven en kunnen daardoor ook niet goedkoper in de markt te stappen; want; net neutraliteit en KPN samen bepalen de doorvoer op basis van het niet correct werken Vd infrastructuur.

Nu blijkt VWT een verkeerde opdrachtbon te hebben; en kan dus het probleem niet oplossen & KPN heeft geen bon meer om aan te passen omdat het bij VWT ligt...dus loop in het systeem; klant de dupe (ALWEER)

KPN zou afgelopen dinsdag ook contact met me opnemen om de werkzaamheden af te ronden; die afspraak is ook eenzijdig niet nagekomen; mijn hoop is nu gevestigd op Jordy van VWT en Gerwin van KPN (de man die het probleem heeft kunnen benoemen) om samen tot een oplossing te komen buiten de normale procedure om; want die faalt overduidelijk (wederom)!!!!!

Als ik dit triest zou noemen dan doe ik onrecht aan alles wat echt triest is; maar ergens voelt het als triest...

Vanaf 27-10-2015 bezig om weer terug te komen op 55mbps (oud enkelvoudig koper) per lijn

17-12-2015 op advies van KPN overgestapt naar pairbonding zodoende problemen met aansluiting in klantdomein uit te sluiten...

nooit meer terug gekomen op snelheden van voor 27-10-2015 (36 per Lijn inmiddels) ondanks duidelijke probleem analyse vanuit MIJN kant; wat inmiddels door KPN bevestigt is...lukt het niet om het probleem op te lossen; maar administratief kunnen ze van alles; abonnement aanpassen binnen contract termijn; fourstack aanpassen; geen probleem; maar problemen oplossen en pro actief met klant communiceren lijkt onmogelijk! En dan wel de hoofdprijs willen vragen voor de verbinding ...sigh!

Maandag maar weer verder met Jordy en Gerwin....ondertussen maar weer eens bellen...
Om de koppelkabel te vervangen zijn er te veel klant aansluitingen die down gaan; en dat wil VWT niet; dus is er nu een nieuwe kaart geplaatst en gaat er een port move opgestart worden zodat de verbinding op een andere koppelkabel komt...

Dit lost hooguit mijn probleem op, maar zeker niet het probleem wat andere mensen op dezelfde koppelkabel ondervinden...

KPN geeft net aan dat zolang de klant er zelf geen probleem mee heeft ze het niet uit zichzelf zal repareren.

Het piep systeem...zolang de klant niet piept doen we niks en vragen we gewoon het maximale bedrag voor slecht werkende verbindingen; piept de klant een beetje dan zeuren we over de clausule "tot" snelheden; piept de klant nog meer gaan we over tot downgraden van abonnement; piept de klant daarover; dan gaan we fourstack laten aanpassen dusdanig dat er niet meer gepiept kan worden; piept de klant dan alsnog; dan gaan we het met externe partijen oplossen; die dan simpelweg nee zeggen; omdat er dan teveel klanten een tijdelijke interruptie zouden hebben.. Onderzoeken of deze klanten ook problemen hebben doen we niet...want ze klagen niet....:? Dus laten we een kapot stuk infrastructuur behouden.

Ben nu in staat om bij al mijn buren aan te gaan bellen; speedtest te doen en dan; als de snelheid lager is dan wat je mag verwachten de helpdesk te gaan bellen!

Dit probleem loopt al vanaf december 2015 bij KPN en ontstond op dinsdag 27-10-2015 tussen 19:14 en 19:39 en is nog steeds niet opgelost. Xs4all(waar ik toen klant was) kwam er bij KPN niet doorheen; KPN adviseert een overstap naar pairbonding om probleem op te lossen...sindsdien is er niks verbeterd! Het is vandaag 25-07-2016....zeg maar bijna 9 maanden verder!
Dat is snel; nu al terug gefloten; krijg binnen 5 minuten na de vorige post een belletje van KPN;

De koppelkabel gaat toch vervangen worden :S

Tijdstip en doorlooptijd nog onbekend ; maar KPN gaat het opvolgen en wekelijks de status doorgeven... Ja, wekelijks.... :8
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je uitgebreide beschrijving, RD. Hoewel het natuurlijk niet goed te praten valt dat er zó veel ge-heen-en-weer is, hoop ik dat we dit geval uiteindelijk ter lering kunnen inzetten. Voor nu volg ik je topic met volle interesse, en heb ik m'n fingers crossed dat het snel helemaal opgelost is.
Ondertussen whatsapp ik maar met "mijn" KPN Expert ; die het echt begrijpt en wil oplossen..die doet ontzettend zijn best... Dat terzijde; maar OMG::? Wat me nu toch weer overkomt ;

Belt er net (16:21) een pittige dame op van KPN om me te vertellen dat 80 Mbps het maximale haalbaar is; dat dat de constatering is de onderzoekende partijen en dat ik het niet meer ging worden; terwijl ik aan het whatsappen ben in een groep met KPN expert en Volkert Wessel telecom; op datzelfde moment zijn ze nog bezig het probleem op te lossen...

Ik ben niet snel sprakeloos; maar was nu toch echt even stil... Nadat ik haar het verhaal verteld had heb ik haar vriendelijk gevraagd of ze al met haar collega's gesproken had (namen vermeld, zal ze hier niet posten om censuur tegen te gaan); ze kende er een paar; maar drukte me toch echt op het hart dat de snelheden tot 100 mogelijk zijn en dat het aangepast ging worden naar 80! Er stonden geen werkbonnen of opdrachten meer open vanuit KPN; er was dus niemand meer aan bezig! Uiteindelijk heeft ze een contact persoon (dhr. H. ) gevonden; en ging ze daarmee overleggen en zou ik teruggebeld worden... Het is nu 2 uur verder, niks meer gehoord. Deze pittige tante wilde; ondanks mijn herhaaldelijk vraag om haar naam, deze niet vertellen, maar heeft volgens eigen zeggen we direct contact opgenomen met Dhr. H. , deze zat dicht bij haar...zal hem dus moeten vragen hoe ze heet..kordaat type.

Ondertussen heb ik ook vernomen dat de koppelkabel lang op zich gaat laten wachten; en dat ze (KPN) in de tussentijd een poortwissel willen doen om te kijken of dat het probleem voor mij oplost.

Er zitten ook genoeg mensen hier in de straat die 50+Mbps per kabel halen; dus eens kijken wat dat brengt...

Zowel KPN, Volkert Wessel Techniek en Schuuring hebben er nu tegen aan geplast en ondanks de duidelijke waarneming vanuit KPN is het de andere partijen niet gelukt om iets nuttigs te doen om het probleem op te lossen... Constatering blijft hetzelfde, koppelkabel 1e verdieping naar begane grond in het knooppunt BDijpelaar heeft te veel demping; en verliest daardoor teveel signaal, daardoor krijgt deze klant; en daarbij waarschijnlijk nog vele andere, niet het beloofde en geadverteerde signaal binnen.

Het 9 maanden durend proces volg ik inmiddels vol ongeloof; de wijze waarop je als klant je moet vastbijten in iets ogenschijnlijk overduidelijks is te vergelijken met de grip die een pitbull nodig heeft; ze slaan je met alle stokken die ze hebben en dan moet je vast bijten en niet meer loslaten, verslap je even; dan komen er snel breekijzers tussen je kaken... Alleen bij KPN heten het "helpdeskmedewerkers" die als stokken gebruikt worden en "monteurs" als breekijzers

Je moet over een enorm uithoudingsvermogen en engelen geduld beschikken om überhaupt serieus genomen te worden; en het duurt voor eeuwig om stappen te maken; iedere; maar dan ook echt iedere stap van de weg moet je minimaal 5 keer bewandelen, en zoals bij de klassieke pac-man games heeft ook KPN veel game-over - restart (Yes-No) momenten (en ik heb telkens op Yes gedrukt) zoveel personeel over de vloer gehad; zo onwaarschijnlijk veel contact momenten zo'n enorme berg geld die al verslonden is door KPN en hun Derde partijen en dan alsnog geen resultaat...vanmiddag was ik niet eens meer verrast toen ze zei dat 80 de limiet was...ik had nu 77 had ze gezien; dus dat klopte dan wel. Het is tot 100 meneer...zucht zucht zucht; papegaaien ipv medewerkers; monteurs zonder inzicht, storingspartijen die verkeerde werkbonnen krijgen, interne werkbonnen niet meer kunnen vinden; het lukt jullie om werkelijk alles te verprutsen; behalve de Facturatie!! Dat zal vast uitbesteed zijn!

Maandag gaat er een poortwissel uitgevoerd worden; waarmee de hoop is dat ik op een andere koppelkabel betere snelheden haal....pfff

Als die andere koppelkabel ook maar fractioneel beter is dan de huidige en ze me met een beetje bits over die 80mbps weten te krijgen vervalt de noodzaak om me te "helpen" helemaal...

Lijkt er dus alsnog sterk op dat het geen succesverhaal gaat worden, maar VWT had goede hoop (begrijp ik; die hebben weinig echt werk hoeven doen en toch mogen ze de bon afmelden); KPN expert zei; we zullen het zien maandag...

Dus tja, tot aan maandag wacht ik weer... Ben benieuwd of morgen (vrijdag) Dhr. H. me nog terugbelt; met zijn wekelijkse status...
Afgelopen vrijdag werd er alsnog door bovenvermelde pittige tante met mij contact opgenomen.

Er komt geen nieuwe koppelkabel; en geen poortwissel; 80 was het maximale wat er leverbaar was. VWT had bevestigt dat 80 het maximale was. Onzin om verder nog dingen te proberen, meneer H. had zich belangrijker doen overkomen dan dat gewenst was en de overduidelijke communicatie dat het opgelost zou worden had dit dus als resultaat...



Dit heb ik geverifieerd met de VWT monteur die on-site is geweest; en die gaf aan dat hij bij navraag aan KPN te horen had gekregen dat 80 het maximale was; dus heeft hij terug gekoppeld dat er rond de 72 gehaald werd...daarmee was voor VWT het werk gedaan

Zo kan ik het ook KPN! Iedereen daar gelooft heilig in die 80, en schamen zich niet om dit tegen iedereen te zeggen, ondanks wat de klant al 9 maanden aangeeft

Om de een of andere vage reden kan ik alleen nog maar via mijn telefoon gebruik maken van dit forum account; ik zal vervolgen onder het account rd197602
Anyways,

Dat heb ik vrijdag maar gelaten voor wat het was...., maar niet nadat ik nog even mijn KPN monteur gesproken had; die het originele probleem ontdekt had; die bevestigde mij dat er maandag een poortwissel kwam, aansluiting op een andere koppelkabel en nieuwe aansluiting op een andere hoofdverdeler...

dat heeft vandaag dus ook werkelijk plaats gevonden, en wat blijkt

88mbps down, en dat is omdat er nog iets niet helemaal lekker gaat met de modem en of het profiel, want op 3 verschillende lijnen werd het signaal iedere keer afgerond op die bewuste 88867




Juist ja; met je 80 is het maximale.....



Nu alleen nog even uitzoeken waarom mijn modem precies op 88867 capped, ondanks verschillende attainables, en ook van ruim over de 60 per lijn!

Zijn (en mijn inschatting) is dat er toch echt nog wel iets mogelijk is, en dat we toch echt ver boven de 90 moeten kunnen komen!

Gelukkig werkt er nog iemand bij KPN met al het verstand op de juiste plaats! Iemand met doorzettingsvermogen en lef!

Voor vandaag is het weer genoeg met de KPN ervaring. Ik zal wekelijk meneer H. en zijn collega's op de hoogte gaan stellen over de vorderingen die IK maak met het oplossen van de storing. Desgewenst kunnen ze een gedeelte van hun salaris bundelen en overmaken naar een goed doel van mijn keuze!
Reputatie 7
Badge +27
Wat een gedoe, RD. Ik ben wel bijzonder blij dat de eerste vooruitgang er nu is en dat je 88 haalt. Het kan zijn dat je lijnprofiel nog wat te laag staat. Dat herstelt zich vaak als je een paar dagen een stabiele snelheid hebt gehaald. Ik wacht met je af op wat komen gaat.
Reputatie 7
Badge +30

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! .

Je weet dat fourstack zich automatisch aanpast, en dit dus hoogst waarschijnlijk niet door iemand handmatig is gedaan

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! .

Je weet dat fourstack zich automatisch aanpast, en dit dus hoogst waarschijnlijk niet door iemand handmatig is gedaan


Ze wilde het gaan aanpassen om beter de (in hun ogen) reeël te behalen snelheid weer te geven!!!!
Het verschil tussen attainable en actual wordt veroorzaakt door de foutcorrectie. Er loopt nu een verzoek om een ander profiel toe te staan. Deze profielen draaien al wel op de buitenring van Breda, maar dus nog niet in de binnenring...

Hieruit alleen al blijkt de wens om geen 100mbps te willen leveren! anders had je wel profielen die het aan kunnen om die snelheid te leveren....

infrastructuur technisch zijn er nu geen belemmeringen meer...kabels zijn zeker in orde....nu alleen nog KPN zover krijgen:?
Krijg net bericht;

"De persoon die het verzoek heeft ingediend had niet het idee dat dit heel snel opgepakt gaat worden. Het zal dus de vraag zijn of dit aangepast wordt voor de upgrade q1 2017! Als ik morgen nog niks gehoord heb, ga ik weer bellen. "

"in de praktijk moet je zo'n beetje in de telefooncentrale wonen wil je de snelheid van 100 mbps halen; daarom wordt in het abonnement altijd TOT aangegeven...."

"Alleen de hoogste abonnementen zijn gelimiteerd door het profiel. Alle overige door afstand"

"Voor deze vorm van foutcorrectie is gekozen vanwege een grote foutmarge, dus hogere stabiliteit. Inmiddels zijn er andere technieken die daar effectiever mee omgaan"


Hoe je het ook wil bekijken, jullie zijn BOEVEN! simpelweg niet leveren waarvoor ik al 9 maanden facturen krijg, omdat je simpelweg het profiel niet geïnstalleerd hebt staan op de centrale; en dat weet je als KPN zijnde, maar je doet er niks aan; maw; wacht maar op de upgrade; dan haal je het wel....1.5 jaar nadat je er reclame voor bent gaan maken, en die reclame maak je met de wetenschap dat je eind 2016 hopelijk 85% van het netwerk gereed hebt om werkelijk te kunnen leveren waarvoor je klanten al wel laat betalen...
Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet oneerlijke handelspraktijken.

Voorbeelden van oneerlijke handelspraktijken zijn:

Misleidende reclame maken
tot 100 mbps op uw lokatie mogelijk!

Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel ‘lokkertjes' genoemd
100mbps roepen, en pas in q1 2017 waarmaken

Ten onrechte vermelden een keurmerk te voeren of een gedragscode na te leven
Netneutraliteit

Prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden
Nieuwsgroepen zijn gelimiteerd qua doorvoer, wil je optimaal gebruik maken van je snelheid dien je een losse newsprovider te hebben

Belangrijke kenmerken van het product weglaten
Werkt maar tot max 88 mbps ivm profielen op de centrale, mocht u al de maximale bandbreedte kunnen halen dan filteren wij het nog steeds tot 88867kbps.

Nieuwe klanten werven op een agressieve manier
Was klant bij XS4all, totdat KPN mijn storing moest oplossen en als enige oplossing overstappen kon aanbieden vanwege een nieuw ISRA punt wat nodig was om de storing op te lossen

Een product als 'gratis' aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden
helpdesk kost veel tijd om te overtuigen van je probleem, tijd=geld


Geloof dat ze allemaal wel een vinkje hebben nu!
Reputatie 7
Badge +27
Alright, ik ben weer gebeld door mijn contactpersoon binnen netwerkbeheer. Voor ik daar op inga nog het volgende wat betreft Fourstack. Fourstack krijgt vanuit netwerkbeheer een basiswaarde meegegeven. Als in de praktijk blijkt dat deze snelheid erg anders is, zal het zich in de meeste gevallen na verloop van tijd automatisch aanpassen. Daarnaast kan Fourstack ook zeker handmatig aangepast worden. Dit wordt voornamelijk gebruikt in situaties waar Fourstack een te lage waarde aangeeft. Dit omdat een te lage Fourstack waarde onze systemen kan tegenhouden bij het bestellen van hogere abonnementsopties terwijl dit in de praktijk dan wel kan.

Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet. Na de upgrade naar vectoring volgend jaar is er goede kans dat je dan wel de 100 haalt, maar ook dat is geen garantie. Net als dat waardes die op Fourstack staan ook geen garanties zijn. Dit zijn altijd indicaties. En meestal zijn de indicaties aan de conservatieve kant, maar in jouw geval helaas niet. Ik heb het eerder gehad over interferentie tussen de lijnen (zie quote hieronder). Dat is nog steeds van toepassing en lijkt in dit geval de oorzaak te zijn dat je het laatste stuk naar de 100 niet haalt. Deze interferentie is niet te verhelpen. Daarvoor zouden we jouw hele lijn opnieuw moeten leggen. En dat gaan we niet doen. De kostenpost daarvoor is te hoog voor het resultaat. Vooral gezien er een upgrade naar vectoring gepland staat.

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Het verhaal over profielen is ook niet geheel juist. Elke verbinding heeft profielen. Deze bepalen instellingen van de lijn en geven vorm aan wat een lijn wel en niet kan. Maar, ik heb de profielen op jouw lijn gezien, vanmorgen, en deze zijn ruim voldoende voor doorvoer van snelheden van 100 Mbit. Fysiek gezien gaat de lijn dat alleen niet halen. Kortom, dit is het. Dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten, maar meer kan ik er helaas niet van maken.

Heel kort door de bocht genomen haal je wat in je abonnement zit. Het is immers een tot 100 Mbit abonnement. Gezien alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken snap ik dat je dat als antwoord niet wilt accepteren. Om je tegemoet te komen in het ongemak kan ik je de kosten vergoeden van de 100/10 snelheidsoptie. Ik zie alleen dat deze al sinds het begin van je abonnement gratis is. Voor zover ik kan zien verloopt de actieperiode wel bijna. In dat geval kan ik je een maand abonnementskosten crediteren, en de kosten van de snelheidsoptie tot het einde van je contract.

Nog even kort ingaand op je losse punten uit je laatste bericht.
Misleidende reclame: Fourstack is een indicatie, geen reclame.
Netneutraliteit: Dit houdt in dat we geen onderscheid maken in de verkeersstromen die over jouw lijn gaan. Dat doen we ook niet. Internetverkeer naar, bijvoorbeeld, Netflix krijgt geen voorrang over internetverkeer naar, bijvoorbeeld, YouTube.
Bijkomende kosten: Wij leveren een internetverbinding, daarbij hebben we als extra service dat we ook nieuwsgroepentoegang bieden. Nieuwsgroepen worden in de praktijk vooral gebruikt om te downloaden. Om te zorgen dat dit ons netwerk niet overbelast stellen we een limiet in van drie threads en samen 6,6 Mb. Dit staat ook hier. Je hebt verder de keus om via een dedicated nieuwsgroepprovider een dienst af te nemen als je daar behoefte aan hebt.
Aggressieve verkoop: Dat is niet onze insteek, als het op die manier gebeurd is, dan daarvoor mijn excuses. Dart had niet mogen gebeuren.
Tijd = geld: Ik vind dat persoonlijk een nogal zwart-witte uitkijk, maar gezien de tijd die je hierin hebt gestoken snap ik hem zeker. Om dat nou te benoemen als bijkomende kosten van het product...

Reageer