Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

  • 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4401 keer bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Net belde je collega nog op; die vriendelijke kerel die vanmiddag op bezoek was....en; wat hij me vertelde staat zo haaks op wat jij nu zegt

het ligt aan de kabel bij jullie in het knooppunt.

Op de 1e verdieping haalt hij keurige snelheden 99,7 mbps...1 verdieping lager (begane grond) in hetzelfde pand mist er 20%.....tussen jullie begane grond en mijn huis mist er 1%

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! Zo onacceptabel dit verhaal....
:@:@:@:@ Nu heb je me echt pissed off gemaakt :@:@:@:@
Morgen ga ik vragen of de pairbonding uitgeschakeld kan worden, dan zou ik volgens jou (erik) dus het maximale per lijn moeten kunnen krijgen,,,en dat zou dan tussen de 52 en 55 moeten zijn.....?
72....Erik, 72...... verre van 80,

Xs4all, oud koperlijntje; met het grootste gemak 55

KPN nieuw isra punt, per lijn niet meer dan 36....nadat er een nieuw isra punt geplaatst is....Whateverrrrrr
Goh zeg, wat zeg je nu Erik

er is vanmiddag inderdaad een monteur geweest, en die heeft toch net bevestigt dat het niet aan de aderparen kan liggen, want op het knooppunt BD-Ijpl krijgt hij toch ook echt niet meer dan 38 per lijn aangeboden!

Hoe ga je dat verklaren? Welke kabels heb jij het dan over?

prettig zaken doen is idd anders!

Overigens haal ik dus ook geen 80 he....maar dat had je vast al gezien.

Het is toch ook wel de bloody limit dat je nu fourstack gaat laten aanpassen om te verhullen dat KPN simpelweg niet genoeg afgeeft per lijn. Vooral ook omdat ik een geheel nieuw ISRA punt heb, en op minder dan 120 meter van het knooppunt BD-Ijpl woon; max 300 meter via een wijkcentrale.

Vraag me dus oprecht af bij wie je zonder G-vectoring het dan wel kan leveren :?:?:?:?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rene,

Ik kan me voorstellen dat je hier meer dan zat van bent. Het heeft langer geduurd dan ik gehoopt had voor ik inhoudelijk meer informatie kreeg. Na mailcontact eind vorige week heb ik zojuist nog telefonisch met mijn netwerkcollega gesproken. Ik heb nu meer duidelijkheid. Ik heb je deze uitleg en aanvullende informatie ook in privébericht gestuurd.

Wat de collega eerst dacht, met verschillende profielen intern, blijkt niet het probleem te zijn. Wat er aan de hand is, is het volgende:

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Wat zal gebeuren is dat fourstack aangepast gaat worden aan deze realiteit. Ze hebben een andere klant gevonden met een vergelijkbare situatie en ze gaan nakijken of dit vaker voorkomt. Als dat zo is, en ze het inderdaad niet kunnen verhelpen, dan zal voor dergelijke verbindingen fourstack proactief worden aangepast om de daadwerkelijke snelheid weer te geven.

Ik zag het openstaand ticket staan. Is er inderdaad een monteur geweest nog?
Update: 23-06 is er wederom een monteur naar mijn huis gestuurd; ook dit leverde (zoals verwacht) geen resultaat, Het kosten me alleen maar een tijd...

Ik heb sterk het gevoel dat KPN me ondertussen best mag betalen voor de uren die ik nodeloos thuis spendeer om te faciliteren in de oplossing.

Lijkt wel alsof het een trainingsinstituut is voor monteurs. Ik geloof dat dit monteur 10 of 11 al is....

Morgen, 11/07 , komt er een nieuwe monteur (OMG).... dit zou dan iemand moeten zijn die de lijnen gaat doormeten...zucht.....

Ik krijg sterk het vermoeden dat KPN gewoonweg niet weet hoe de technologie werkt, en dat ze ook geen flauw benul hebben van een oplossing. De uren die ik al kwijt ben geweest aan alleen al het bellen en ontvangen van monteurs is al ver over de 40 uur heen gegaan....zonder enige verbetering, sterker nog...het is er alleen maar slechter van geworden....

Afgelopen zaterdag nog gereageerd op een terugbel verzoek, 24 Minuten in de wacht gestaan om daarna door verboden te worden naar KPN wholesale...de ingang die gaat over provider problemen (tele2, xs4all ed)...die konden me natuurlijk ook niet helpen....Nogmaals de moeite genomen, 42 minuten aan de telefoon gehangen...met als resultaat dat er weer iemand langs gaat komen.

Beste KPN, ik ben geen café....ook geen openbare gelegenheid, en stel het ook absoluut niet op prijs dat er bij iedere melding die ik maak een monteur over de vloer moet komen....Het zijn al niet de meest betrouwbare personen gebleken (afspraken dat het opgelost gaat worden zijn immers nooit waar gemaakt)...Tevens is Eric op het forum in geen velden of wegen meer te bekennen en verschuilt zich achter een forum upgrade waardoor hij niks kon laten weten, en daarna bloed het wederom dood.

Al met al is dit een geweldig voorbeeld van superslechte service, maand 8 zonder je afspraken na te komen, maar wel iedere maand een rekening durven sturen voor een product wat je niet kan leveren is verre van chique!

Compensatie?

anyways, ter info; modem is wederom spontaan gereboot en nu zijn er weer andere waarden te vinden dan hiervoor; evengoed komt de speedtest niet hoger dan een schamele 68mbps waar ik voor 100 betaal.

Persberichten uitsturen dat je gaat testen met 400mbps is in mijn ogen uiterst lomp als je nog niet eens 40mbps op minder dan 400 meter van de wijkcentrale kan leveren....

zie screenshots
snelheid op 27-06



snelheid op 10-07



We wachten morgen nog maar even af....maar dan is het wel klaar met de show.!
Reputatie 3
Badge +1
Wellicht is er bij het overstappen iets gebeurd als jouw kabel die in een enigszins slechte kaart gestoken is in dat knooppunt?

Erik_ schreef op 7 jun '16 om 16:25u
Hmmm, wat jammer dat het nu toch weer aan het wiebelen slaat.

Zoals we privé al hadden besproken heb ik dit met een collega bij netwerkbeheer onder de loep genomen. Daar kwam eerst niets uit. Maar bij de laatste keer dat we het erover hadden, heeft hij toch nog iets gezien dat hij wilde laten nakijken. Dit heeft te maken met enkele van de verschillende profielen die we in onze systemen gebruiken om vanalles te reguleren. Daar zaten wat dingen die niet overeen kwamen. De collega heeft dit uitgezet bij de juiste mensen. Die zijn dit aan het nakijken, maar het kan even duren tot ze hier meer over weten. Ik hoop eind van de week een update te kunnen geven, maar ik verwacht volgende week.

Het lijkt erop, uit je screenshots, dat je lijn niet stabiel is. Het is echter wel mogelijk dat dit een gevolg is van dingen die bovenstaande collega's aan het doen zijn. 

 
Hoi Eric

Het einde van deze week is vandaag (werkweek), en zo te merken aan de gehaalde snelheden is er weinig positiefs te melden? Maar het blijft nu wel erg lang stil...

snelheid blijft stabiel...en dus te laag.

https://

Voor de volledigheid post ik nog even een foto genomen vanuit mijn zolderraam:https://

Lijkt toch wel verdacht veel op dit gebouw:

https://

En dat is de croystraat 8, knooppunt BD-Ijpl.

* Knooppunt BD-Ijpelaar op hemelsbreed 150 meter van aansluiting!

* Beklabeling in het huis naar hoofdkabel in de straat is NIEUW (2015/12 ingegraven), gestest & schoon bevonden

* snelheid is krap 73mbps met 2 lijnen in gebruik ; gekozen ab is 100/10 mbps!

vanaf 2009 tot 2015 XS4all gehad

* laatste snelheden waren aantoonbaar 55 mbps op een OUD koperlijntje!

Vanaf 2015/12 Klant bij KPN: bonding totaal bereik is nooit hoger gekomen dan 78804kbps / speedtest nooit hoger dan 72mbps, resultaat nu is 72805kbps / speedtest nooit hoger dan 67mbps

Na 7 maanden is er nog steeds geen positief resultaat te melden! Lijkt me ook niet dat het nog gaat lukken!

Zal ik nog een rondje helpdesk doen om aan te geven dat de snelheid nu wel echt veel te laag is? Want wie er nu aan heeft zitten sleutelen heeft het alleen maar langzamer gemaakt?

Eric, welke verwachtingen heb jij nog?

De modem een reboot gegeven;

voor de reboot:

https://

Hoge interleave/ veel crc en fec errors...

Na de reboot een lagere interleave:

https://

Maar wel weer een iets lagere snelheid....

Ben benieuwd :-)

Reputatie 7
Badge +27
Hmmm, wat jammer dat het nu toch weer aan het wiebelen slaat.

Zoals we privé al hadden besproken heb ik dit met een collega bij netwerkbeheer onder de loep genomen. Daar kwam eerst niets uit. Maar bij de laatste keer dat we het erover hadden, heeft hij toch nog iets gezien dat hij wilde laten nakijken. Dit heeft te maken met enkele van de verschillende profielen die we in onze systemen gebruiken om vanalles te reguleren. Daar zaten wat dingen die niet overeen kwamen. De collega heeft dit uitgezet bij de juiste mensen. Die zijn dit aan het nakijken, maar het kan even duren tot ze hier meer over weten. Ik hoop eind van de week een update te kunnen geven, maar ik verwacht volgende week.

Het lijkt erop, uit je screenshots, dat je lijn niet stabiel is. Het is echter wel mogelijk dat dit een gevolg is van dingen die bovenstaande collega's aan het doen zijn. 

wjb schreef op 5 jun '16 om 12:48u
Wat een enorm hoge interleave depth op jouw lijnen.

Dat betekent dat er regelmatig behoorlijke ruis op jouw lijnen zit waardoor de interleaver hogere waardes gaat instellen om FEC errors beter te kunnen herstellen.

Die lijnen lijken helaas niet echt stabiel. Smiley Verdrietig

 
En dat was toch in het begin niet zo...

ter vergelijk, toen ik begon met screenshots maken:

https://

Maar sinds afgelopen week is het "mis" en vanochtend :

https://

78 tov 72..... Hopelijk kan Eric uitleggen dat het komt doordat KPN mijn lijn probeert geschikt te maken voor de 100mbps zoals afgesproken?

Reputatie 7
Wat een enorm hoge interleave depth op jouw lijnen.

Dat betekent dat er regelmatig behoorlijke ruis op jouw lijnen zit waardoor de interleaver hogere waardes gaat instellen om FEC errors beter te kunnen herstellen.

Die lijnen lijken helaas niet echt stabiel. :(

https://

Fritz!Box weer vervangen met KPN modem...snelheden zijn achteruit aan het gaan....nog maar 72 ipv bijna 80

Ze zijn druk bezig iets uit te zoeken met profielen die niet op elkaar aansluiten. Aangezien een normale storingsprocedure geen resultaat geeft en ze toch echt van mening zijn dat 100mbps te halen moet zijn, moet ik ze de kans geven..en tja...ik wil gewoon zien dat het wel lukt!

Echter begint mijn geduld zo langzamerhand echt wel op te raken....i'll keep you posted! 

Sinds het vorige bericht zijn lopen er 2 trajecten;

1) ik heb een modem met pairbonding van xs4all gekregen om te kijken of die sneller is... die is niet sneller qua lijnen, echter is de doorvoer vd modem zelf wel sneller. Attainables liggen veel dichter bij de actuals dan op het KPN modem...snelheid blijft iets achter...maar de download komen wel sneller binnen....7.2 MB/s via Fritzbox, 6.5 via KPN modem.

2) Erik is achter de schermen met een collega bezig om te kijken waar het probleem zit en wat ze daar nog aan kunnen doen.

Ik verwacht hier echter niet zo veel meer van...aangezien het verzand in administratieve handelingen waarbij het aannemelijk is dat het verschil pas gemaakt kan worden na fysieke handelingen (hetzij poortwissel op een nieuwe kaart of een upgrade van de wijkcentrale)

Hoe dan ook....haal ik nu ongeveer 50% van het Ziggo compleet verhaal....en dus nog geen 25%van het ziggo max (150 en 300mbps), kan me niet voorstellen dat ik via ziggo niet meer bandbreedte krijg voor minder centen!

Daarbij is het abb van KPN maar 23% sneller dan een XS4All abb wat maar op 1 koperlijntje binnen komt.

Nog even 1 keer het volledige verhaal beknopt:

Eind september vorig jaar stort mijn xs4all lijntje in, KPN komt langs, advies is overstappen omdat er dan een geheel nieuwe lijn binnen komt. Nieuwe lijn kan bij lange na niet af wat oude lijn wel gaf...en dat zijn er nu 2...dus 2 keer slecht signaal binnen, waarbij ik vroeger Ultiem Goed signaal had op 1 lijn.

KPN doet er verder weinig aan om het probleem op te lossen, sterker nog, lijkt erop dat ze het niet willen en of kunnen oplossen. Klant heeft ervaring met dochteronderneming waarbij alles wel vlekkeloos verloopt! KPN blijft echter ernstig in gebreken. Minimaal zou er 80mbps afgeleverd moeten worden, het is nog nooit hoger geweest dan 78.

Dan denk je misschien; het is toch bijna 80....maar bijna 80 is totaal geen 100. Klant wil graag 100 zien, zoals beloofd is in december vorig jaar. Geplande upgrade wijkcentrale is q1 2017, klant is dan al vrij van het jaarcontract om over te stappen.

Ik wacht nog even op Erik, aangezien hij toch echt probeert iets op te lossen, maar ondertussen heb ik de zaak aangemeld bij ACM en al besproken dat ik kosteloos op mag stappen.

als er meer vragen zijn lees ik dat graag, eventuele vervolgstappen zal ik hieronder posten.

pic: lijnsnelheden op fritzbox 

https://

Reputatie 2
Badge
Was benieuwd of er nog een reactie van KPN is gekomen....of andere ontwikkelingen?

Reputatie 2
Badge +1
RD1976 schreef op 23 mei '16 om 09:36u
Erik heeft vorige week contact met me opgenomen. Er zou wellicht een administratief probleem kunnen zijn; daardoor zou de extra snelheid niet goed geactiveerd zijn...maw: we gaan opnieuw de extra snelheid (van 60 naar 100) activeren en dan zou dat wellicht moeten schelen.

Vol verwachting heb ik de afgelopen week de snelheden per lijn bekeken, zie screenshots: Dinsdag 17 mei

linespeed17mei2016.png

Maandag 23 mei:

linespeed23mei2016nareboot.png

van 78022 naar 78405

Waarbij lijn 1 in snelheid gezakt is... lijn 2 iets omhoog gegaan is....Attainable is ook anders geworden, lijn 1 lager, lijn 2 hoger...

Evengoed, geen 80....dus bij lange na geen 100....procentuele afname blijft 21%...al met al weinig tot geen winst.

Welke stappen zijn er nu nog?

 
Denk dat je op een oude kaart zit aangesloten met een arbo van 100/10 als je zo rond leest op de forums komt niemand boven de 75/80 mb.

Zit hier met het zelfde probleem 300meter centrale, kijk maar als iemand wel de snelheid haald van 100mb dan is de upload ook hoger 20 of 30mb

Erik heeft vorige week contact met me opgenomen. Er zou wellicht een administratief probleem kunnen zijn; daardoor zou de extra snelheid niet goed geactiveerd zijn...maw: we gaan opnieuw de extra snelheid (van 60 naar 100) activeren en dan zou dat wellicht moeten schelen.

Vol verwachting heb ik de afgelopen week de snelheden per lijn bekeken, zie screenshots: Dinsdag 17 mei

https://

Maandag 23 mei:

https://

van 78022 naar 78405

Waarbij lijn 1 in snelheid gezakt is... lijn 2 iets omhoog gegaan is....Attainable is ook anders geworden, lijn 1 lager, lijn 2 hoger...

Evengoed, geen 80....dus bij lange na geen 100....procentuele afname blijft 21%...al met al weinig tot geen winst.

Welke stappen zijn er nu nog?

Erik_ schreef op 4 mei '16 om 17:12u
Zoals gisteren aangegeven in mijn privébericht heb ik navraag uitgezet over de snelheidsbundel. Ik heb daar nog geen terugkoppeling op gekregen. Hier kom ik dan ook maandag verder op terug.

 
Hoi Erik,

bedoelde je met maandag, afgelopen maandag? of aankomende maandag?...Het is al even stil...

dank

Reputatie 7
Badge +11

RD1976 schreef op 3 mei '16 om 18:27u

Re: KPN maakt aangeboden snelheid internet

Van: KPN Webcare SpecialistErik_
Verzonden: ‎03-05-2016 17:05
 


Erik_ aan vrienden toevoegenErik_ negerenOngepaste inhoud melden




Het heeft inderdaad langer geduurd dan normaal als ik navraag doe bij deze collega. Dit kwam omdat hij het nog weer bij een andere afdeling heeft uitgezet voor verdere navraag. Ik heb vanmorgen met de collega gebeld om de conclusie te bespreken.

Daar kwam uit dat de profielinstelling goed staat, hiermee kun je probleemloos de 100 Mbit halen. De andere afdeling ziet ook geen concrete verschillen tussen je lijnen nu en wat er voorheen was. Wat nu de gedachtegang is, is dat de 100/10 extra snelheidsoptie systeemtechnisch niet goed geactiveerd staat. 

Dit moet nagekeken worden, maar da's weer een andere afdeling die daar over gaat. Dus daarvoor moet ik weer een nieuwe uitvraag doen.  Ik hoop dat ik dat morgen in één dag rond kan krijgen. Sowieso krjig je morgen nog een bericht van me omdat ik daarna in verband met Hemelvaart pas maandag er weer ben.

Hartelijke groet,

Erik

Hartelijke groet,

Erik



 


Het heet niet voor niets een privebericht... 

Reputatie 3
Badge +1
Ik snap de frustratie RD, als je de helpdesk belt dan moet je het echt treffen wil je iemand aan de telefoon krijgen die werkelijk hart voor de zaak heeft en ook nog verstand van zaken heeft. Daarnaast nog het feit dat het gewoonweg een ingewikkeld probleem is wat je hebt, iets wat frustratie oplevert zoals je zou verwachten.

Ik kan mij ook wel vinden in de mensen die zeggen dat je al een behoorlijk mooie snelheid hebt overigens, maar dat terzijde.

Je vraagstelling betreft waarom je je snelheid niet haalt ondanks alle dingen die volgens de monteurs en helpdeskmensen wel goed gaan. 

Ik wil je nog wel even op het hart drukken dat KPN zeker wel mensen in 't team heeft die gewoonweg super goed werk leveren, zulke mensen zijn Erik en Joran bijvoorbeeld, die hebben in mijn geval na een hoop overleg mijn lijn om laten leggen naar een dichterbij gelegen straatkast waardoor ik van 2,5mbps naar 30mbps (geknepen, denk rond de 45mbps zonder pair bonding wat ook nog mogelijk is) een geweldig resultaat wat een dag of 3 aan werkzaamheden vergde. Dit kwam wederom door problemen die ze tegenkwamen, de lijn was onder een stuk asfalt beland en dus ontoegankelijk etc. Toch goedgekomen door het doorzettingsvermogen van de werknemers, ook de monteurs waren (op een paar na) erg geïnteresseerd. Zelfs de opzichter nam nog contact met mij op naderhand om te horen hoe het gegaan was, klasse.

Reputatie 7
Badge +27
Zoals gisteren aangegeven in mijn privébericht heb ik navraag uitgezet over de snelheidsbundel. Ik heb daar nog geen terugkoppeling op gekregen. Hier kom ik dan ook maandag verder op terug.

Re: KPN maakt aangeboden snelheid internetVan: KPN Webcare SpecialistErik_Verzonden: ‎03-05-2016 17:05 Erik_ aan vrienden toevoegenErik_ negerenOngepaste inhoud meldenHet heeft inderdaad langer geduurd dan normaal als ik navraag doe bij deze collega. Dit kwam omdat hij het nog weer bij een andere afdeling heeft uitgezet voor verdere navraag. Ik heb vanmorgen met de collega gebeld om de conclusie te bespreken.

Daar kwam uit dat de profielinstelling goed staat, hiermee kun je probleemloos de 100 Mbit halen. De andere afdeling ziet ook geen concrete verschillen tussen je lijnen nu en wat er voorheen was. Wat nu de gedachtegang is, is dat de 100/10 extra snelheidsoptie systeemtechnisch niet goed geactiveerd staat. 

Dit moet nagekeken worden, maar da's weer een andere afdeling die daar over gaat. Dus daarvoor moet ik weer een nieuwe uitvraag doen.  Ik hoop dat ik dat morgen in één dag rond kan krijgen. Sowieso krjig je morgen nog een bericht van me omdat ik daarna in verband met Hemelvaart pas maandag er weer ben.

Hartelijke groet,

Erik

Hartelijke groet,

Erik

Note, Francis heeft mij ook bevestigd dat het aan de verouderde apparatuur ligt, en dat KPN niet de wens heeft om hierin te "investeren" of er iets aan te veranderen. Dat ze weten dat dit niet werkt, maar dat ze het blijven verkopen, omdat dat klant die behoefte heeft!

Het kan liggen aan de DSLAM, de overboeking en nog meer van die factoren, maar simpelweg op de afgaande lijn van de centrale kijken of er per lijn 50/5 vertrekt is onmogelijk, hij zou niet weten wie hij hiervoor moet aanspreken, en die informatie is volgens hem geheim, en of gewoonweg niet aanwezig.

Dit wil dus zeggen dat sites als fourstack e.d. informatie aanbieden die puur gerealiseerd is voor commerciele doeleinden gebaseerd op theoretische maximale en om inzichtelijk te krijgen wanneer je mogelijkerwijs zou mogen verwachten dat KPN iets gaat doen aan je infrastructuur om ook bij jou hogere snelheden mogelijk te maken, maar geeft dus niks aan van de wens om die snelheden ook te bereiken.

Het knijpen van protocollen zoals nieuwsgroepen werd door hem ook bevestigt, het gebruik van een VPN server geeft ook aan dat er geknepen is op protocol. Schande KPN! Schande....

Het gaat tijd worden dat internet aangeboden gaat worden met snelheden vanaf ipv tot en dat er ook daadwerkelijk zo geleverd gaat worden.

Zou toch mooi zijn dat als je staat te douchen het water een stuk minder hard stroomt omdat je de verkeerde provider gekozen hebt, of dat je energie van 220 naar 110 terug stapt omdat de provider niet de wens heeft om te leveren wat er afgesproken is. Dat je auto lang niet zo hard gaat als dat er in de brochure staat, en dat 1 blikje bier geen 33cl zoals aangegeven maar nog maar 25cl was, en het percentage alcohol geen 5% maar 3.8% was. Als je in plaats van 120 tv kanalen er maar 90 kreeg. Alsof het normaal is als je salaris een bepaling bevat dat je tot 100% kan krijgen, maar dat dan blijkt dat 78% reeël is, maar je mag ontslag nemen hoor :-)

Jonges toch, ga je diep diep schamen, kruip maar even in de naught corner en kom er pas maar weer uit als je begrijpt dat dit niet de wereld is waarin we leven...dat zulk gedrag totaal niet gewaardeerd wordt door klanten, en dat het allemaal erg stom overkomt in een wereld waar internet al langer bestaat dan de helpdesk monteurs die het aan komen sluiten...:@

Werd net al terug gebeld door Francis C. 

Wederom een vriendelijke man, maar een triest resultaat..

Het blijkt inderdaad onwil te zijn, en er is ook geen behoefte om er iets aan te veranderen. Contract ontbinden en overstappen blijft de beste optie, alhoewel daarmee niet gezegd is dat de verbinding ook sneller gaat worden.

KPN heeft gewoon simpelweg niet de behoefte op de DSLAM throughput te verhogen, bieden geen mogelijkheden meer om dit verder te escaleren, dit is het, hier moet je het mee doen. We weten dat het te weinig is, kosteloos opzeggen mag, jammer dat het zolang geduurt heeft, en niemand gaat je terugbellen hierover, je moet zelf bellen om verdere actie te ondernemen.

(note, ondanks dat 85mbps het minimale zou moeten zijn wat ik zou moeten hebben (en ook de standaard is voor de afstand waarop ik zit (rond de 500meter!) Zit ik toch nog op 78 en is dit alles wat ze voor me willen doen!)

Dit is natuurlijk totaal niet wat ik wilde, sterker nog, al die uren die ik dus nu kwijt ben geraakt om erachter te komen dat ze klaarblijk liegen maakt me ontzettend boos, er is technisch gezien niks mis, ze willen het gewoon niet!!!

als optie gaf hij nog aan de geschillen commisie, maar dat voelt als veel te klein voor dit probleem. Dit zou meer iets zijn voor de regering of een consumentenbond, iig iemand die opkomt voor de belangen van de consument.

Reclame maken met verbindingen waarvan je weet dat je technisch niet in staat bent om die te leveren is misleiding van de klant. Jullie hebben de wetenschap dat de techniek die je ervoor gebruikt simpelweg de verbinding niet aan kan, en toch ga je over tot het sluiten van contracten en aansluiten van klanten in de hoop dat de klant/consument na vele keren van het kastje naar de muur gestuurd te worden, de moed opgeeft en gewoon maar berust in het feit dat hij wederom genaaid is door een groot bedrijf!

Dit is een uitermate teleurstellende realisatie, dat jullie van te voren al wisten dat klanten die het maximale willen het absoluut niet kunnen krijgen, maar het net zo lang blijven zeggen totdat iemand vraagt "Laat maar zien dan dat het aan telefoonlijn ligt en niet aan jullie apparatuur" Dan mag je weg als klant hoor...Pair bonding zonder G-vectoring en geen fiber to the curb levert dus maximaal 80 mbps op als je mazzel hebt en nog dichterbij de wijkcentrale woont als dat ik woon (en in dat geval zeg ik, hoi Buurman!)

Knap staaltje onprofessioneel gedrag. Ik ga mij nu beraden op de vervolg stappen en ondertussen maar eens rondkijken naar een andere provider, niet dat dat het probleem echt gaat oplossen, de infrastructuur blijft natuurlijk van KPN, en tja...die hebben nou eenmaal niet de wens om te leveren wat afgesproken is, rekend op de domheid en coulance van mensen.

Ongehoord en absoluut erg misplaats in deze tijd van openheid en transparantie, en het bevestigd wederom jullie naam als een partij waarmee je beter maar geen zaken kan doen. 

Reageer