Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

• 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4327 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

Zucht......ik denk, ik laat het erbij...ontbreekt me aan de zin om nog verder te reageren...maar, jullie hebben met toch weer zover gekregen hoor; chapeau!

Afgelopen vrijdagnacht (00:34) was de snelheid nog prima in orde...maar vrijdag (26-08 miste ik opeens 1 van de 2 pairbonding lijnen; met het gevolg dat de snelheid nog maar 50 is....

En echt, ik denk, ik laat het erbij....modem een keer gereboot...lijn komt niet meer terug...het zal wel..

Afgelopen maandag via whatsapp aan de HELD die vorige keer de problemen wist op te lossen gevraagd of er iets mis was...hij is echter tot woensdag op vakantie 😳 (sorry dat ik stoorde!) Dus, dacht ik...ik wacht daarop....tot hij woensdag terug is van vakantie...

Gisteren reboot de modem een keer of twee uit zichzelf...tijdens kantoortijden...

Vanochtend echter...reboot mijn modem "spontaan" en is het wachtwoord gewist....de wifi instellingen waren er nog wel, maar de portforwarding opties waren spontaan leeg...weg VPN verbindingen....

ZUCHT......ik neem gemakshalve aan dat jullie dat op afstand doen...zonder het mij mee te delen? Of kan ik aannemen dat jullie modem zo lek is als een mandje en dat iemand op afstand de modem weet te rebooten en het wachtwoord weet te wissen (hackers)? of is de modem brak na 9 maanden crappy service te verlenen, en is dit het resultaat daarvan....

In ieder geval, er gaat weer van alles mis, en de klantbeleving verslechtert alleen maar meer!

Tevens nog even dit; die nieuwsgroepen he, die snelheid is zeker ook een TOT snelheid, want ik heb er nog nooit meer uit gekregen dan 2Mbps op 4 threads....

Het is gewoonweg waanzinnig....heb ik eindelijk een redelijke verbinding, is het nog geen maand up and running......mist er gewoonweg een lijn.....OH MY GOD KPN....waarom is het nou allemaal zo ontzettend moeilijk om fatsoenlijk en normaal met internetverbindingen om te gaan, en de klanten die het gebruiken? waarom waarom waarom....

Hou alsjeblieft op met op afstand ongevraagd service te verlenen, vooral dat ongevraagde is erg storend!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +28
Dag RD, wat frustrerend dat er na dit moeizame begin weer een storing is. Het is me niet duidelijk waarom de Experiabox een fabrieksreset heeft gekregen. Het lijkt me belangrijk dat dit zo snel mogelijk nagekeken wordt door een monteur. Ik begrijp dat je het directe nummer van een monteur hebt. Heb je op deze manier al een afspraak kunnen maken? Anders helpen wij je uiteraard verder.

De nieuwsgroepen bieden overigens een maximumsnelheid van 6,6Mbps. Zie ook Internet: Informatie over Nieuwsgroepen

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, 1 vd 2 kabels was los geknipt.... na wat uitzoekwerk en overnieuw aansluiten is dit het resultaat, met dank aan de eerder benoemde Held en zijn collega.

91188 kbps...

het blijft me zo verbazen dat ik aangesloten ben op nog geen 72...en dat dat het maximaal haalbare was....

en ondank wat Eric hierboven aangeeft: "Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet." Blijkt er dus wel degelijk meer te zijn....., aangezien ik nu op 91/92 mbps zit! (niet dat dit een verassing voor mij is, maar hopelijk wel voor Eric en de rest van de crew die altijd maar roept; het is tot en meer dan dit kunnen we niet...)

Na alles wat ik nu al heb geroepen op dit forum, en wat ik met screenshot kan aantonen blijven de KPN mensen toch echt ontkennen dat er meer mogelijk is... het lijkt wel onmogelijk om jullie ervan te overtuigen dat het echt mogelijk is, maar dat je als provider wel je best moet doen om het voor elkaar te krijgen... simpelweg een helpdesk bemannen met mensen die alleen maar "Nee" kunnen zeggen is niet de oplossing voor veel mensen hun problemen.

OMG, ik zie het probleem al....het is helemaal geen helpdesk......dat zou namelijk inhouden dat ze je helpen... het is een klantenservice;

Klantenservice of klantendienst (per anglicisme ook aftersales, customer service of customer operations genoemd) kan naar twee zaken verwijzen: een bedrijfsproces en een afdeling van een organisatie. In beide gevallen gaat het om het onderhouden van een relatie met de klant, maar klantenservice als bedrijfsproces is iets wat elke medewerker aangaat die contact kan hebben met potentiële klanten, terwijl een afdeling klantenservice alleen de medewerkers omvat die zich voornamelijk op dit contact richten.

Potjandorienouzeg; dat is wel goed gegaan allemaal, mijn excuses....ik had geen idee dat jullie er alles aan deden om de relatie te onderhouden, niet eens geweten dat jullie daarop uit waren...mijn naïeve idee was een kortstondig contact; niet wetende dat jullie opzoek waren naar een long-term commitment...
Zelfs het opzeggen blijkt een schier onmogelijk zaak te zijn, vanaf 14:30 tot 15:54 aan de telefoon gezeten,

medewerker #1 begreep waarom ik wilde opzeggen, kon echter niet regelen dat de beloofde kosteloze opzegging (van Marco of Maarten H (zoals de schaatser)) plaats kon vinden, dus of ik alsnog even de aankomende maanden wil betalen.... nadat ik hem wees op de gemaakte afspraak, werd ik in de wacht gezet, en werd de verbinding na 20 minuten verbroken/

Medewerker #2 (een dame die op het punt staat te verjaren (40) met een jongere vriend als partner kwam niet eens zo ver dat het we het over opzeggen konden hebben...na het invoeren van mijn gegevens werd ik in de wacht gezet...en daarna de verbinding verbroken

Medewerker #3, Gerard S. kon mij gelukkig wel vertellen dat het opzeggen idd in mijn dossier opgenomen was, en dat ik inderdaad kosteloos kon opzeggen....

dus nu, op hoop van zege ga ik een porteringsverzoek laten indienen , laten we hopen dat dit dan wel fatsoenlijk afgehandeld kan worden.

Overigens is de upgrade van de wijkcentrale opgeschoven naar q4 2017; Hulde KPN! Eerst ontzettend vaak terugkomen op de upgrade, dat zou de problemen oplossen, dan de upgrade verschuiven met een jaar! WAUW.....wat een goede service!

Het is echt tijd geworden om de infrastructuur van nederland te laten beheren door een andere partij dan KPN, een partij die geen abonnementen aan particulieren hoeft en MAG verkopen...maar een duidelijk service gerichte partij...

wat een ontzettende waste of time dit.....ongeloof & woede over de manier waarop KPN dit doet.

wederom zal ik hierna in de toekomst mijn bevindingen van de overstap plaatsen. laten we hopen dat dit wel goed gaat....
Reputatie 7
Puur uit interesse, naar welke provider ben je overgestapt?
@Erik en de rest van de helpdesk die maar blijft denken dat 100 niet haalbaar is en dat het allemaal aan de kabels in de grond ligt; voor de fun citeer ik nog even Eric zelf;

"Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen. "

"Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet. Na de upgrade naar vectoring volgend jaar is er goede kans dat je dan wel de 100 haalt, maar ook dat is geen garantie."

ZIE SCREENSHOT!

98624
overstap naar Xs4all is gelukt;

KPN heeft mijn klacht (14-10) al een maand in behandeling, heb 1 keer telefoon gehad van de afdeling klachten, die hebben het geëscaleerd, is sindsdien al 2 weken stil....zelfs dat blijkt niet te werken.

Reageer