Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

  • 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4406 keer bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Vanochtend een goed gesprek gehad met Marco H. (zoals de schaatser uit het midden van het land!)

Goede kerel die veel inzicht vertoont en ook daadwerkelijk denkt aan het klant belang. Samen met de dame die ik hierboven al vermeld vormen ze een goed team.

Marco, van de afdeling contracten kon mij wel beloven dat ik kosteloos op mocht zeggen, en dus onder mijn contract uit kan. Echter, wil hij toch ook wel erg graag weten waarom het bij mij niet gehaald kan worden, en het ook zo veel scheelt.

Marco heeft wederom een escalatie ticket aangemaakt, waarin hij in samenspraak met mij duidelijk omschreven heeft wat de bevindingen zijn en wat er nu alsnog gedaan moet worden.

Als KPN kan aantonen dat ze ook daadwerkelijk genoeg signaal per poort wegsturen naar mij, dan is er toch niks aan de hand als de kabels schoon zijn en de modem goed is? Moet je wel zeker weten dat je voldoende weg stuurt naar de klant toe.

Dat gaat dus onderzocht worden, tenminste, dat is het verzoek vanuit Marco via de escalatie. 

Blij dat er toch nog mensen zijn bij KPN die geloven in het product en de diensten zo goed mogelijk willen leveren. Eergevoel en hart voor de zaak, zo spreek ik ze niet veel bij KPN, denk dat ze blij mogen zijn met deze kerel, en dat er nog veel technische mensen van de helpdesk nog veel kunnen leren van zijn gedrag en houding naar de klant toe! 

Evengoed, is de verwachting niet dat het veel gaat uitmaken of gaat opleveren, zo reeël was hij dan ook wel weer, en zal ik toch helaas ook moeten zijn....

Binnen 5 werkdagen ga ik weer terug gebeld worden, hopend dat ze dat wel kunnen aantonen dat ze voldoende wegsturen...maar ik schat zo in dat er niks gecommuniceerd gaat worden, en dat als er al iets gemeten gaat worden dat ik dat toch niet te horen krijg, dat ik wederom een technisch persoon aan de telefoon ga krijgen die me dan weer gaat uitleggen dat het is wat het is, en dat ik eigenlijk niet moet zeuren, 78 is toch bijna 100 en blablabla....

Wederom, wacht ik in spanning en vol geduld af wat de volgende ronde ons gaat brengen, zou er iemand wakker worden bij KPN en denken; Hee...hier kunnen en moeten we wat aan doen, laten we er eens voor zorgen dat we gaan leveren wat we afgesproken hebben? Of, blij dat ze werk hebben en zich niet druk hoeven te maken om problemen die ze niet 1-2-3 kunnen oplossen? Zouden er nog meer mensen werken met eergevoel en hart voor de zaak, of is het op een enkeling na een lege huls met ongeïntereseerde mensen die het liefste zo weinig mogelijk doen?

tja...time will tell! 

Teleurstelling Alom

KPN heeft idd contact met me opgenomen. De boodschap was niks nieuws. Het advies is; neem niet het top abonnement, want dat kunnen we op dat adres niet leveren, downgraden kan en mag...

De lijnen zijn schoon, afstand tot wijkcentrale en het knooppunt is het probleem niet, ze weten zelf ook niet waarom xs4all het wel kon leveren, maar KPN kan het niet! Allerlei verhalen over de lijnen, en kruisdraden en kleine lettertjes in de contracten waarom ze het niet hoeven leveren en blablabla.

Ondank dat ik kan aantonen dat in de wijkcentrale de beloofde 100/10 op bonding NIET AANGELEVERD wordt; 50 op 5 per kabel lukt niet eens. Deze kabels zijn meerdere malen getest en schoon bevonden(ze liggen er ook pas 5 maanden in).

Het ligt simpelweg niet aan de bekabeling in de straat, want bij de wijkcentrale op de inkomende lijn vanaf het knooppunt Ijpelaar komt er simpelweg niet voldoende signaal binnen om 100/10 te geven. Simpel logistiek probleem is bij KPN een technische nachtmerrie aan het worden waarbij meer de onkunde en onwil spreekt dan iets anders.

Op mijn vraag of hij kon aantonen dat er wel voldoende signaal vertrekt bij de centrale kreeg ik het onbeduidende antwoord dat de centrale in orde was en dat daar niks mis mee was. Na verder vragen welke waardes aan up en down daar vertrekken krijg ik het antwoord dat ze dat niet weten, maar dat de centrale het goed doet:(

Beste KPN, als jullie mij kunnen laten zien dat je ook daadwerkelijk 50/5 per lijn vanaf de centrale verzend, dan pas kan ik als consument geloven dat het niet aan jullie ligt. Kleine lettertjes ten spijt dat er allerlei technische problemen kunnen zijn waardoor het bij de consument thuis niet gehaald kan worden. Ergens moet je toch aan kunnen tonen dat je het wel afgeeft, maar dat het niet aankomt? Nu tonen jullie alleen maar aan wat ik al zeg, het komt niet aan, en ligt niet aan de (vernieuwde) infrastructuur. Waar het wel aan ligt willen jullie niet onderzoeken, maar, je blijft het wel verkopen....! Ermee adverteren, fourstack geeft het aan, de helpdesk, de telefonische verkoop, volkert wessels, installatiemonteurs....en uiteindelijk blijkt...dat je het niet kan leveren en je weet niet eens waarom ...alsof er op magische wijze internet in het knooppunt verschijnt en dat zomaar op een kabeltje springt, en hoeveel dat dan is, dat weten we niet...we doen maar een dotje....zal de klant vast genoegen mee nemen.

ONVERKLAARBAAR ALS JE AL VANAF 2009 het maximale uit je oude koperlijntje hebt gehaald wat dus 20% meer was dat dat KPN doet!:@ EN ER NOOIT PROBLEMEN MEE HAD

Opzeggen van het abonnement kan nog steeds niet, aleen downgraden naar 60mbps (-5 euro per maand dus). Enige andere vorm van compensatie is niet over gesproken, ondanks dat KPN niet weet waarom het in gebreken blijft, en zich alleen maar verschuilt achter kabels. Simpelweg aantonen dat er niet uitgegeven wordt wat er verkocht is is er (nog) niet bij.

Ik Post dus nu ook maar de foto's van de wijkcentrale, monteur in de wijkcentrale en de waardes die hij ter plaatsen op een modem kreeg afgeleverd  (foto van zijn laptop, op een nieuwe modem die in de wijkcentrale bij wijze van test werd gebruikt), dus niet bij mij thuis, nee, bij jullie thuis KPN!!!!!

Bij jullie in het huisje haal ik al geen 50 per lijn....bij jullie...bij mij thuis is het nog minder, maar dat kan ik nog goed plaatsen ivm kabels (LOL) maar, bij jullie thuis is het signaal al bagger....hoe kan je het dan verkopen aan mij als zijnde 100 is te halen?

https://

https://

https://

Beste KPN, ik wil verder niet gek doen ofzo hoor; maar is het teveel gevraagd om gewoon aan te tonen dat je het uberhaupt wel probeert, maar dat je het niet kan? in plaats van je te verschuilen achter allerlei regeltjes en verwijzingen naar waarom je het niet hoeft? In mijn wereld verkoop je alleen dingen die je ook daadwerkelijk kan leveren als je de koop sluit, zo ook met diensten.

En de coulance van de klant dat er verlies kan optreden op basis van kabellengtes en andere factoren hebben jullie al mee, maar als ik als klant vraag om simpelweg aan te tonen dat je het wel probeert om de centrale 100/10 te laten afleveren kan je en of wil je niet...

Attainable staat simpwel niet op 50....ook niet in de wijkcentrale....dus dan moet ik maar aannemen dat het in het knooppunt wel goed gaat?

Gezien de ervaringen met XS4all denk ik niet dat jullie dat namelijk aan kunnen tonen, dat jullie mij als consument proberen te overladen met bepalingen waarom het niet hoeft, en het ook niet kan. Simpelweg aantonen lijkt schier onmogelijk te zijn...je moet maar aannemen dat KPN voldoende bandbreedte ter beschikking stelt, en dat ze er alles aan gedaan hebben. Ongeacht wat het dochterbedrijf XS4ALL aanleverde, hebben zij al het mogelijke gedaan...CHAPEAU KPN, goed bezig hoor...werk hebben is 1 he, maar werk houden...tja..zo zorg je er wel voor dat je klanten afschrikt ja, door je zo op te stellen.

overigens was de beste knaap die mij gebeld heeft vanochtend nogal snel geirriteerd (waarvoor hij ook zijn excuses aanbood), en kon hij ook de gestelde vragen niet beantwoorden, bleven we om elkaar heen praten en werd er continue gekeken naar de situatie op mijn modem. Een nieuwe monteur zou mij geld gaan kosten als hij kon aantonen dat het niet aan de lijn lag! (OMG het sarcasme daar alleen al in) en dat kon alleen maar weer na de modem reset...! Hij bleef maar herhalen dat hij het ook niet wist waarom xs4all dat wel kon..maar kpn kan het niet... En het ligt ook niet aan kpn, maar aan de kabels....de centrale zegt dat ie ok is,  monteurs kunnen niet meer over de lijn krijgen. Dus...dat is het?....!

de resterende bytes vallen in het zwarte gat waar ook de niet aangekomen email ligt en de printjes die er niet uitkwamen...jammer joh, succes ermee??? nee toch?

To be continued

nog even terzijde over het knijpen uit de nieuwgroepen

:

Gisteren nog een geprobeerd een torrent te downloaden, die komen wel met de maximale snelheid vd modem binnen 7tot 8 Mb/s, maar nieuwsgroepen blijven steken op 6Mb/s max, KPN nieuwsgroepen zijn nog nooit boven de 3Mb/s uitgekomen, ondanks wat ze zelf schrijven:

Voor Nieuwsgroepen geldt:

  • De download snelheid is maximaal 6,6 Mb/s
  • De upload snelheid is maximaal 2Mb/s
  • Tekstberichten worden 1 jaar bewaard
  • De retentie van de binaries is 28 dagen  
Dit kan alleen gelden voor de nieuwsgroepen van KPN, aangezien ze niks te vertellen hebben over de nieuwsgroepen van het internet, echter komt mijn snelheid dus niet boven de 6 Mb/s, ondanks mijn eweka abb, en toegang tot de xs4all nieuwsservers.

Knijpen op protocol ipv alleen jullie eigen server blijft knijpen...en is in strijd met wat ik mag verwachten als klant!

Inmiddels heeft Erik me dit laten weten per prive bericht:

"Ik kan er niet zo goed m'n vinger op leggen wat hier nu aan de hand is. Wij gebruiken wel bepaalde andere technieken in de levering dan xs4all doet. Hierdoor kan er verschil zijn tussen wat je toen haalde en wat je nu haalt. Maar ik zou niet verwachten dat het verschil zo groot is. 

Ik ga dit voorleggen aan een netwerkcollega om eens te kijken hoe het vanaf de kant met je lijn is. Van daaruit kunnen we dan kijken of hier wat aan te doen is, en zo ja, wat. Zodra ik antwoord heb hoor je van me. Dit is meestal al snel."

Daarnaast kreeg ik ook een sms waarin KPN stelt mij te zullen bellen aankomende maandag tussen 11:30-12:00, dit naar aanleiding van mijn contact met de klantenservice, om de vervolg stappen te bespreken.

Wederom verblijf ik, in afwachting van wat er gaat komen. Alhoewel er uit beide berichten weinig hoop spreekt, en deze eigenlijk alleen maar aanvoelen als een langere weg naar een afwijzing van het gestelde probleem, blijf ik toch hoopvol dat het eergevoel bij KPN het overwint en dat ze meer dan graag de afspraken nakomen, omdat ze daar voor staan! 

Vooral gezien mijn reden voor overstap, de weg die ik al bewandeld heb, het getoonde geduld en begrip voor de ongecontroleerde situatie die er ontstaan is waarbij er ontzettend veel mensen op allerlei niveaus zich bemoeien met deze quest. Die echter allemaal tot nu toe geen resultaat hebben geboekt.

Ik woon in Breda, de 9e stad van Nederland qua inwoners aantal, ontzettend dicht bij een KPN knooppunt. Het is dan ook 2016-Q2 over 2 dagen....

Na 2 werkdagen werkdagen wachten (4 in totaal) zelf maar weer contact gezocht. De vriendelijke en deskundige dame in kwestie was zo behulpzaam om de laatste status door te geven van de vorige expert: "Snelheid kan niet worden gehaald, graag extra snelheid uitzetten".

Dit is totaal wat anders dan wat hij met mij had afgesproken, hij zou gaan proberen meer snelheid te verkrijgen op de DSLAM zodat de snelheid wel gehaald zou worden! Er werd nog contact met me opgenomen!

Verschrikkelijk mooie baan heeft die man zeg, wauw...komt met een laptop en utp kabeltje een speedtest doen op de modem, meet daarna nog even de snelheid op het isra punt en geeft dan dat als conclusie af! 

Absurd...je krijgt telkens weer zogenoemde "experts"  in je huis, en om het simpel te houden iedere keer een andere! Je geeft ze wat te drinken, legt het verhaal wederom uit....bent zo vriendelijk mogelijk, probeert ze zo optimaal mogelijk te ondersteunen met het werk; en dat alles met de wetenschap dat de oplossing niet in jouw huis ligt, maar ergens anders... het heeft me tot nu toe al meer dan 2 volle werkdagen aan tijd gekost, exclusief het bellen, wat toch iedere keer langer gaat duren omdat het dossier steeds langer wordt en er dus steeds meer lees- en overleg tijd in een gesprek gaat zitten waarbij ik mag luisteren naar uw uiterst prettige muziekkeuze. Laat ik dat voorzichtig schatten op een uur of 8. Dan nog het overnieuw instellen van de modem na uw fabrieksresetten, gelukkig ben ik daar nu erg bedreven in dus is dat nu nog maar enkele minuten irritatie, echter wel grote irritatie! Bij elkaar al een dag of 3. Het graafwerk en opruimen ervan heeft ook wel een middag en begin avond gekost...in december is de grond best vochtig en de stoep en voortuin blijven best wel modderig na zo'n graafpoging. Al met al 3 en een halve dag werk geweest tnt!

En telkens weer komt er een verhaaltje uit waarom het niet werkt zoals afgesproken, een fantastisch idee over hoe het opgelost zal gaan worden, en dat het allemaal goed gaat komen! En allemaal eindigt het met hetzelfde treurige liedje..,  een stiekeme afwijzing ergens in een back-end systeem met de melding dat het allemaal niet gehaald kan worden.

Niemand neemt dan meer contact met je op, en als je zelf contact opneemt dan kom je in dezelfde loop terecht als in de eerste post hierboven beschreven.. helpdesk-monteur-kabels omsteken-geen oplossing-einde verhaal.

Echter, nu loopt het een keer anders: De dame van de helpdesk was van mening dat de snelheid toch echt gehaald moest worden (dat zijn ze overigens allemaal..duh!) en dat het toch ook echt zo zou moeten zijn dat ik 100mbps down ga krijgen...En kwam tot de conclusie dat ze dit maar eens moest gaan escaleren... (het lijkt dus echt mogelijk te zijn om iets te laten escaleren, als er maar genoeg tickets zonder geboden oplossing komen).

Deze uiterst vriendelijke dame begrijpt ook heel goed dat je niet de moeite neemt om de straat,stoep en oortuin open te laten graven voor een nieuwe kabel als dat maar een fractionele snelheidsverhoging geeft.

Vroeger : 1 oud koper paar 55000 kbps OUTPUT MODEM 5OMBPS

Nu : 1 nieuw koperpaar 39000 kbps andere nieuwe koperpaar 38000 kpbs OUTPUT MODEM 70MBPS

Het signaal is door diverse monteurs opgemeten in de wijkcentrale/straatkast, en ook daar komt geen 50 mbps per lijn binnen, sterker nog, het signaal is niet eens fractioneel beter dan bij mij binnen is. Dat geeft aan dat er in de wijkcentrale/straatkast niet voldoende aankomt op het koperlijntje! Wat schetst mijn verbazing: vanuit knooppunt Ijpelaar (120 meter van mijn huis) naar de wijkcentrale/straatkast loopt ook nog gewoon koper! Dus geen fiber to the curb....koper to the curb! Evengoed is het dan alsnog mogelijk om goede snelheden af te leveren, zo leert de ervaring met xs4all.

Note aan KPN: Foto's van de wijkcentrale met sterk verouderde (kopere) infrastructuur en (kopere) aansluitingen uit voor 1970 + bijbehorende screenshot van de aangeboden snelheid daar ter plaatsen op de laptop van de monteur, zijn op verzoek verkrijgbaar. Zal ze ivm de privacy vd medewerker niet hier posten!

ja, we hebben inderdaad zitten internetten in het wijkcentrale huisje :S en ook daar was de speedtest 70mbps op de lanpoort van de modem.

De escalatieprocedure heeft een doorlooptijd van 5 werkdagen...aangezien het geen bloedspoed betreft is dat ook wel logisch. Deze vriendelijke dame heeft ook aangegeven dat zij terugkoppeling aan mij geeft als de escalatie niks gaat opleveren. Dus wederom verblijf ik wachtend op KPN voor een oplossing.

Vandaag wederom een KPN monteur op visite gehad. Vriendelijke man, die eens niet de kabels omgestoken heeft in de centrale of de schuld schuift in de schoenen van de slechte infrastructuur aan de straatkant oid...

Zijn visie was, het gekozen profiel (17a) op de aansluiting in het knooppunt Breda Ijpelaar(DSLAM) is niet sterk genoeg voor wat ze willen leveren: attainable is nog geen 88 mbps samen, actual is rond de 78 mbps en wat er binnen komt over de lan poort van de modem (speedtest van KPN) is krap aan 70 mbps... Dat ging hij ook terugkoppelen aan zijn backoffice: als je 100/10 afspreekt, moet je dat ook leveren...Helaas komt hij dit maar al te vaak tegen!

En dat is uiterst vreemd, want ik zit op hemelsbreed nog geen 120 meter afstand van het knooppunt voor HEEL BREDA (BD Ijpelaar) en op een straatkast verbonden die op nog geen 300 meter afstand staat van het knooppunt Ijpelaar; wil dat dan inhouden dat KPN simpelweg niet meer op de DSLAM wil aanbieden? Want uit eerdere ervaringen met dochter Xs4aLL weet ik dat attainable van 55000 en actual van 52000 (52mbps) per lijn toch echt mogelijk zijn (dat heeft de ervaring vanuit 2007 tot aan eind 2015 geleerd)

Dus als KPN mij het al niet kan leveren, zo dichtbij het knooppunt (waar toch echt wel glas aanwezig is) dan kan KPN het toch niemand leveren in de binnenring van breda? Tenzij de wijkkast al aangepast is dmv G-vectoring, maar dat staat hier bij mij pas op de planning in Q1 2017, ruim anderhalf jaar nadat KPN reclame ging maken voor de levering van 100/10 mbps. (wat dus technisch gezien vanwege mijn lokatie uiterst goed mogelijk is) maar het lijkt erop dat KPN simpelweg de lijn knijpt!

Dat idee had ik ook al een beetje met betrekking tot  het downloaden uit nieuwgroepen, tot nu toe lijkt 6MB/s het maximaal haalbare ondanks dat de modem toch net iets meer af kan en mijn eweka-account 100mbps is. Zelfs als ik nieuwsgroepen van KPN met Eweka en XS4ALL samenvoeg bij 1 download (een dus stream of 16 opzet) blijft het 6MB/s, en bij 4 streams eweka ook...)

(ter vergelijking bij XS4all haalde ik op 1 enkelvoudig koperlijntje 5.5 MB/s)

Ik betaal voor 100/10 er zit geen enkele technische bellemering in de bekabeling waardoor de snelheid niet gehaald kan worden, alleen de wens van KPN om afgesproken snelheid te leveren is gewoonweg niet aanwezig? En die is ook nooit aanwezig geweest op de huidige infrastructuur??

Ik ben die opmerking "Het is tot 100 mb, meneer" & "in Q1 2017 is er een upgrade" ook zo vreselijk zat....alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je niet overgaat tot leveren waarvoor de klant betaalt, en het dan dood normaal is om een upgrade als pleister op de wonden te willen plakken...

Beste KPN, als ik nu besluit om fors minder te betalen voor de rekeningen die jullie sturen (zeg zo'n 70%), en als u dan vraagt om het volledige afgesproken bedrag en ik ga dan keer op keer met U in gesprek en stuur mensen langs om te kijken of uw ontvangende bankrekening wel voldoende groot is om het bedrag te ontvangen zou u dan net zo coulant zijn als dat ik dat nu ben?

Het is pas een maand of 5 zo hoor, en met alle mensen die zich er al mee bemoeit hebben zou je toch denken dat ik niet zulke verhalen op een forum hoef te schrijven. Maar helaas, monteur 8 is zonder een oplossing te kunnen bieden huiswaarst gegaan, wederom een geld-& tijdverslindende excercitie voor beide partijen die totaal geen oplossing biedt! Het geeft me wel steeds meer duidelijkheid in waarom het niet werkt, en zoals ik al vanaf het begin denk; het ligt aan jullie...doe er wat aan!

klanten wegpikken met upselling is en het dan niet kunnen leveren is in mijn ogen erg dom, en vast wel ergens strafbaar maar het is in ieder geval erg laakbaar!

Wachtend op verdere actie vanuit KPN verblijf ik wederom......in afwachting van wat er nu nog gaat komen...

Reputatie 7
Badge +27
Hoi RD, welkom op het forum! Wat een uitgebreid verhaal. Het lijkt inderdaad heel erg overeen te komen met wat Peter beschrijft in het andere topic. Ik ga voor je uitzoeken hoe het zit met het verschil tussen wat je bij xs4all haalde, wat je nu haalt en wat er staat als beschikbaar. Daarvoor heb ik wat gegevens van je nodig. Je krijgt een privébericht van me, reageer daarop, dan duik ik erin.

RD1976 schreef op 19 apr '16 om 09:29u
Net weer contact gehad met Max ****, nadat voor de zoveelste keer mijn storing afgemeld is als zijnde opgelost.

Deze kan niks voor mij beteken, diverse monteurs zijn langs geweest en hebben geconcludeerd dat ze niet meer kunnen leveren dan dat ze nu doen, ondanks de belofte vanuit KPN, zijn woorden: "dat maken we meer mee meneer, vooral bij dat abonnement!

Zijn advies was downgraden van het abonnement!

Klacht indien kan alleen per email of het formulier, er zijn verder technisch gezien geen mogelijkheden, en er is ook niemand om mee te praten erover...Geweldig! Superservice KPN!

100/10 mbps KPN extra snelheid pakket, mensen, doe het niet! belofte nakomen zit er niet in, upselling to the max! Klantenroof bij xs4all? oneerlijke concurrentie, misleiding van klanten...weinig goede woorden ervoor over! Ik mis mijn first class internet nu enorm!

Admin: naam verborgen ivm privacyregels

 Webcare zegt nu dit:Bas: at 10:16:33 Ik kan niet rechtstreeks een monteur inplannen merk ik. Ik heb even een toelichting gemaakt voor het probleem en het were doorgezet naar de juiste afdeling. Ik vind het vreemd dat collega's aangeven dat er nu verder niets meer gaat gebeuren omdat er nog altijd contact met je wordt opgenomen voor een afspraak en dat nog steeds in behandeling is. het adres geeft technisch 100 MB mogelijk, die snelheid haal je niet en daar wordt de komende dagween wel voor je naar gekeken om dit in orde te makenRD: at 10:20:04 ik ben benieuwd; wat gaat er nu gebeuren?Bas: at 10:20:49 Deze week wordt je teruggebeld om een afspraak te maken met storingsmonteur van KPN TO BE CONTINUED


Net weer contact gehad met Max ****, nadat voor de zoveelste keer mijn storing afgemeld is als zijnde opgelost.

Deze kan niks voor mij beteken, diverse monteurs zijn langs geweest en hebben geconcludeerd dat ze niet meer kunnen leveren dan dat ze nu doen, ondanks de belofte vanuit KPN, zijn woorden: "dat maken we meer mee meneer, vooral bij dat abonnement!

Zijn advies was downgraden van het abonnement!

Klacht indien kan alleen per email of het formulier, er zijn verder technisch gezien geen mogelijkheden, en er is ook niemand om mee te praten erover...Geweldig! Superservice KPN!

100/10 mbps KPN extra snelheid pakket, mensen, doe het niet! belofte nakomen zit er niet in, upselling to the max! Klantenroof bij xs4all? oneerlijke concurrentie, misleiding van klanten...weinig goede woorden ervoor over! Ik mis mijn first class internet nu enorm!

Admin: naam verborgen ivm privacyregels

Reageer