Beantwoord

KPN maakt aangeboden snelheid internet niet waar, ondanks nieuwe kabels en isra punt

• 19 april 2016
  • 58 reacties
  • 4375 keer bekeken

Al jaren en jaren gebruik ik een DSL oplossing, sinds 2007 lid van x****l (de zuster van kpn). Altijd een prima verbinding gehad, ik de tijd dat 40mbps de max was kreeg ik al 50!

Dit is altijd prima gegaan, tot er vorig jaar augustus een overklaarbare storing optrad en de modem automatisch langzamer begon in te trainen. X****L moest op een gegeven moment wel KPN monteurs langs sturen, het probleem zat niet bij xs4all..

KPN monteurs op bezoek gehad, diverse keren, verschillende monteurs; en na lang onderzoek was het advies dat mijn oude koperlijntje kapot aan het gaan was, of dat er storing op de lijn zat door het aansluiten van een andere verbinding, hoe dan ook; het advies was overstappen naar KPN, pairbonding aanvragen en dan zou ik een 100/10 verbinding krijgen.

Diverse malen contact gehad met KPN en XS4all om te begrijpen waarom xs4all me deze verbinding niet kon aanbieden (hun exacte woorden: het is niet mogelijk om 100/10 op uw locatie te leveren voor ons, ondanks de fourstack melding dat het wel beschikbaar is, wij begrijpen ook niet dat KPN dat kan!)

Na veel overleg met KPN en de monteurs (zowel kpn als volkert wessels) de belofte gekregen dat overstappen een nieuwe kabels zou opleveren en dat daarmee alle problemen verholpen waren.

Zo geschieden het dus, voortuin open, nieuwe kabel in de meterkast erbij, en nieuwe modem aangesloten (ook dit traject verliep niet soepel, de monteur om aan te sluiten was er eerder dan de pairbonding lijn gemonteerd was).

Bij het ingraven van de kabels heb ik met de mannen van volker wessels speciefiek het probleem besproken, en zij hebben extra getest of de kabel aan de voorschriften voldeed, en dat deden zowel de oude als de nieuwe kabel...vreemd.

Pairbonding heeft nooit de snelheid gegeven die er afgesproken was, op 2 aderparen krijgen ik een attainable binnen van rond de 44 en wat er werkelijk afgeleverd wordt ligt rond de 78 voor 2 lijnen (39/38)

Diverse keren een monteurs op bezoek gehad (8x in totaal tot nu toe) iedere keer een andere reden waarom het niet goed gaat en wat ze gaan doen, maar het heeft allemaal nog geen snelheids verhoging gegeven, tot nu toe alleen verlaging...zit nu op 38/38 per lijn...waar ik vroeger bij X****L op een OUD KOPERLIJNTJE gewoon 55 haalde!

Ondertussen al zo vaak ik de loop van opbellen naar KPN-modem resetten-monteur op bezoek- geen oplossing maar ook geen terugkoppeling -terecht gekomen dat het bijna pijnlijk is hoeveel geld KPN wenst uit te geven aan het niet oplossen van een probleem, en dat het overduidelijk een enorme bak aan tijd kost om het probleem op te lossen.

Het jammere van het verhaal is ook dat ik het gevoel krijg dat ik zeker niet serieus genomen ben, de meeste rare opmerkingen krijg je te verwerken en je krijgt al snel het gevoel dat je zeurt.

een greep uit de opmerkingen;

"U heeft toch bijna 80 mbps, waarvoor heeft u die extra snelheid nodig?"

"Er zijn mensen die nog niet eens 10 mbps hebben"

"niemand haalt echt de 100 mbps hoor...."

"er komt een upgrade aan, die lost het probleem op, ik adviseer U daarop te wachten (Q1 2017)!"

"wij hebben uw lijn in de gaten gehouden de afgelopen week, maar U gebruik het internet helemaal niet zoveel dat U de lijn voltrekt gedurende de dag, dus een beetje langzamer merkt u toch helemaal niet?"

"waarvoor hebt u die snelheid nodig meneer?"

Ik betaal meer per maand dan bij X****L waarvoor ik maar fractioneel meer internet krijg, met een slechter service orgaan erachter, die totaal niet equipt zijn om problemen te escaleren of op te lossen als het buiten het normale pad ligt.

Nu begrijp ik waarom ze de term First Class Internet gebruiken bij de dochteronderneming van KPN!

Graag wil ik nog even de aandacht verstigen op een ander forum topic, waarbij het er toch enorm op lijkt dat ik niet de enige ben die dit probleem zo ervaart, sterker nog, het lijkt dus een probleem te zijn wat 1 aansluiting overstijgt en dus niks te maken heeft met kabel degradatie maar meer met apparatuur instellingen en of degradatie aan de zijde van KPN!

http://forum.kpn.com/t5/Internet/KPN-maakt-aangeboden-snelheid-internet-niet-waar/td-p/403299

Afschepen met een coulance regeling is in deze onaanvaardbaar in die zin dat ik graag de snelheid wil waarvoor ik betaal op een lijn die optimaal is zoals dat vroeger was. Nu voelt het alsof ik een permanente downgrade gehad heb en het niet uitmaakt welke provider ik eraan koppel, mijn nieuwe koperlijn is slechter van kwaliteit dan mijn oude lijn...

Beste KPN service afdeling, vergelijk de zaak van Peter en mijzelf eens, en zorg eens voor een fatsoenlijke oplossing, het lijkt er namelijk op dat dit probleem zich voordoet bij meerdere gebruikers van de infrastructuur die KPN in handen heeft!

Sterker nog, de overstap naar KPN was een gedwongen overstap, omdat de verbinding op het oude koperpaartje steeds slechter werd en er geen oplossing geboden werd!

icon

Beste antwoord door RD1976 3 november 2016, 12:37

98624
Bekijk origineel

58 reacties

overstap naar Xs4all is gelukt;

KPN heeft mijn klacht (14-10) al een maand in behandeling, heb 1 keer telefoon gehad van de afdeling klachten, die hebben het geëscaleerd, is sindsdien al 2 weken stil....zelfs dat blijkt niet te werken.

98624
@Erik en de rest van de helpdesk die maar blijft denken dat 100 niet haalbaar is en dat het allemaal aan de kabels in de grond ligt; voor de fun citeer ik nog even Eric zelf;

"Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen. "

"Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet. Na de upgrade naar vectoring volgend jaar is er goede kans dat je dan wel de 100 haalt, maar ook dat is geen garantie."

ZIE SCREENSHOT!

Reputatie 7
Puur uit interesse, naar welke provider ben je overgestapt?
Zelfs het opzeggen blijkt een schier onmogelijk zaak te zijn, vanaf 14:30 tot 15:54 aan de telefoon gezeten,

medewerker #1 begreep waarom ik wilde opzeggen, kon echter niet regelen dat de beloofde kosteloze opzegging (van Marco of Maarten H (zoals de schaatser)) plaats kon vinden, dus of ik alsnog even de aankomende maanden wil betalen.... nadat ik hem wees op de gemaakte afspraak, werd ik in de wacht gezet, en werd de verbinding na 20 minuten verbroken/

Medewerker #2 (een dame die op het punt staat te verjaren (40) met een jongere vriend als partner kwam niet eens zo ver dat het we het over opzeggen konden hebben...na het invoeren van mijn gegevens werd ik in de wacht gezet...en daarna de verbinding verbroken

Medewerker #3, Gerard S. kon mij gelukkig wel vertellen dat het opzeggen idd in mijn dossier opgenomen was, en dat ik inderdaad kosteloos kon opzeggen....

dus nu, op hoop van zege ga ik een porteringsverzoek laten indienen , laten we hopen dat dit dan wel fatsoenlijk afgehandeld kan worden.

Overigens is de upgrade van de wijkcentrale opgeschoven naar q4 2017; Hulde KPN! Eerst ontzettend vaak terugkomen op de upgrade, dat zou de problemen oplossen, dan de upgrade verschuiven met een jaar! WAUW.....wat een goede service!

Het is echt tijd geworden om de infrastructuur van nederland te laten beheren door een andere partij dan KPN, een partij die geen abonnementen aan particulieren hoeft en MAG verkopen...maar een duidelijk service gerichte partij...

wat een ontzettende waste of time dit.....ongeloof & woede over de manier waarop KPN dit doet.

wederom zal ik hierna in de toekomst mijn bevindingen van de overstap plaatsen. laten we hopen dat dit wel goed gaat....

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, 1 vd 2 kabels was los geknipt.... na wat uitzoekwerk en overnieuw aansluiten is dit het resultaat, met dank aan de eerder benoemde Held en zijn collega.

91188 kbps...

het blijft me zo verbazen dat ik aangesloten ben op nog geen 72...en dat dat het maximaal haalbare was....

en ondank wat Eric hierboven aangeeft: "Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet." Blijkt er dus wel degelijk meer te zijn....., aangezien ik nu op 91/92 mbps zit! (niet dat dit een verassing voor mij is, maar hopelijk wel voor Eric en de rest van de crew die altijd maar roept; het is tot en meer dan dit kunnen we niet...)

Na alles wat ik nu al heb geroepen op dit forum, en wat ik met screenshot kan aantonen blijven de KPN mensen toch echt ontkennen dat er meer mogelijk is... het lijkt wel onmogelijk om jullie ervan te overtuigen dat het echt mogelijk is, maar dat je als provider wel je best moet doen om het voor elkaar te krijgen... simpelweg een helpdesk bemannen met mensen die alleen maar "Nee" kunnen zeggen is niet de oplossing voor veel mensen hun problemen.

OMG, ik zie het probleem al....het is helemaal geen helpdesk......dat zou namelijk inhouden dat ze je helpen... het is een klantenservice;

Klantenservice of klantendienst (per anglicisme ook aftersales, customer service of customer operations genoemd) kan naar twee zaken verwijzen: een bedrijfsproces en een afdeling van een organisatie. In beide gevallen gaat het om het onderhouden van een relatie met de klant, maar klantenservice als bedrijfsproces is iets wat elke medewerker aangaat die contact kan hebben met potentiële klanten, terwijl een afdeling klantenservice alleen de medewerkers omvat die zich voornamelijk op dit contact richten.

Potjandorienouzeg; dat is wel goed gegaan allemaal, mijn excuses....ik had geen idee dat jullie er alles aan deden om de relatie te onderhouden, niet eens geweten dat jullie daarop uit waren...mijn naïeve idee was een kortstondig contact; niet wetende dat jullie opzoek waren naar een long-term commitment...
Reputatie 7
Badge +28
Dag RD, wat frustrerend dat er na dit moeizame begin weer een storing is. Het is me niet duidelijk waarom de Experiabox een fabrieksreset heeft gekregen. Het lijkt me belangrijk dat dit zo snel mogelijk nagekeken wordt door een monteur. Ik begrijp dat je het directe nummer van een monteur hebt. Heb je op deze manier al een afspraak kunnen maken? Anders helpen wij je uiteraard verder.

De nieuwsgroepen bieden overigens een maximumsnelheid van 6,6Mbps. Zie ook Internet: Informatie over Nieuwsgroepen
Zucht......ik denk, ik laat het erbij...ontbreekt me aan de zin om nog verder te reageren...maar, jullie hebben met toch weer zover gekregen hoor; chapeau!

Afgelopen vrijdagnacht (00:34) was de snelheid nog prima in orde...maar vrijdag (26-08 miste ik opeens 1 van de 2 pairbonding lijnen; met het gevolg dat de snelheid nog maar 50 is....

En echt, ik denk, ik laat het erbij....modem een keer gereboot...lijn komt niet meer terug...het zal wel..

Afgelopen maandag via whatsapp aan de HELD die vorige keer de problemen wist op te lossen gevraagd of er iets mis was...hij is echter tot woensdag op vakantie 😳 (sorry dat ik stoorde!) Dus, dacht ik...ik wacht daarop....tot hij woensdag terug is van vakantie...

Gisteren reboot de modem een keer of twee uit zichzelf...tijdens kantoortijden...

Vanochtend echter...reboot mijn modem "spontaan" en is het wachtwoord gewist....de wifi instellingen waren er nog wel, maar de portforwarding opties waren spontaan leeg...weg VPN verbindingen....

ZUCHT......ik neem gemakshalve aan dat jullie dat op afstand doen...zonder het mij mee te delen? Of kan ik aannemen dat jullie modem zo lek is als een mandje en dat iemand op afstand de modem weet te rebooten en het wachtwoord weet te wissen (hackers)? of is de modem brak na 9 maanden crappy service te verlenen, en is dit het resultaat daarvan....

In ieder geval, er gaat weer van alles mis, en de klantbeleving verslechtert alleen maar meer!

Tevens nog even dit; die nieuwsgroepen he, die snelheid is zeker ook een TOT snelheid, want ik heb er nog nooit meer uit gekregen dan 2Mbps op 4 threads....

Het is gewoonweg waanzinnig....heb ik eindelijk een redelijke verbinding, is het nog geen maand up and running......mist er gewoonweg een lijn.....OH MY GOD KPN....waarom is het nou allemaal zo ontzettend moeilijk om fatsoenlijk en normaal met internetverbindingen om te gaan, en de klanten die het gebruiken? waarom waarom waarom....

Hou alsjeblieft op met op afstand ongevraagd service te verlenen, vooral dat ongevraagde is erg storend!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +27
Alright, ik ben weer gebeld door mijn contactpersoon binnen netwerkbeheer. Voor ik daar op inga nog het volgende wat betreft Fourstack. Fourstack krijgt vanuit netwerkbeheer een basiswaarde meegegeven. Als in de praktijk blijkt dat deze snelheid erg anders is, zal het zich in de meeste gevallen na verloop van tijd automatisch aanpassen. Daarnaast kan Fourstack ook zeker handmatig aangepast worden. Dit wordt voornamelijk gebruikt in situaties waar Fourstack een te lage waarde aangeeft. Dit omdat een te lage Fourstack waarde onze systemen kan tegenhouden bij het bestellen van hogere abonnementsopties terwijl dit in de praktijk dan wel kan.

Goed, terug naar jouw verbinding. Er is nu daadwerkelijk alles gedaan wat we kunnen doen. Dit heeft je verbinding op 88-90 Mbit gebracht en meer dan dat kan op dit moment niet. Na de upgrade naar vectoring volgend jaar is er goede kans dat je dan wel de 100 haalt, maar ook dat is geen garantie. Net als dat waardes die op Fourstack staan ook geen garanties zijn. Dit zijn altijd indicaties. En meestal zijn de indicaties aan de conservatieve kant, maar in jouw geval helaas niet. Ik heb het eerder gehad over interferentie tussen de lijnen (zie quote hieronder). Dat is nog steeds van toepassing en lijkt in dit geval de oorzaak te zijn dat je het laatste stuk naar de 100 niet haalt. Deze interferentie is niet te verhelpen. Daarvoor zouden we jouw hele lijn opnieuw moeten leggen. En dat gaan we niet doen. De kostenpost daarvoor is te hoog voor het resultaat. Vooral gezien er een upgrade naar vectoring gepland staat.

Bij de meeste verbindingen lopen de aderparen elk in een eigen omhulsel. Bij jouw pairbonding lopen de beide aderparen samen door hetzelfde omhulsel. Nu lijkt het erop dat de aderparen dan bij elkaar storing (interferentie) veroorzaken. Hierdoor halen de beide aderparen individueel hun maximale snelheid niet. Op korte afstanden is dit niet zo'n probleem, maar hoe verder van de centrale, hoe meer last je er van hebt. In jouw geval zorgt dit ervoor dat je op ongeveer 80 Mbit uitkomt in plaats van 100. Hier is op dit moment niets aan te doen.

Het verhaal over profielen is ook niet geheel juist. Elke verbinding heeft profielen. Deze bepalen instellingen van de lijn en geven vorm aan wat een lijn wel en niet kan. Maar, ik heb de profielen op jouw lijn gezien, vanmorgen, en deze zijn ruim voldoende voor doorvoer van snelheden van 100 Mbit. Fysiek gezien gaat de lijn dat alleen niet halen. Kortom, dit is het. Dat is niet het nieuws waar je op zit te wachten, maar meer kan ik er helaas niet van maken.

Heel kort door de bocht genomen haal je wat in je abonnement zit. Het is immers een tot 100 Mbit abonnement. Gezien alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken snap ik dat je dat als antwoord niet wilt accepteren. Om je tegemoet te komen in het ongemak kan ik je de kosten vergoeden van de 100/10 snelheidsoptie. Ik zie alleen dat deze al sinds het begin van je abonnement gratis is. Voor zover ik kan zien verloopt de actieperiode wel bijna. In dat geval kan ik je een maand abonnementskosten crediteren, en de kosten van de snelheidsoptie tot het einde van je contract.

Nog even kort ingaand op je losse punten uit je laatste bericht.
Misleidende reclame: Fourstack is een indicatie, geen reclame.
Netneutraliteit: Dit houdt in dat we geen onderscheid maken in de verkeersstromen die over jouw lijn gaan. Dat doen we ook niet. Internetverkeer naar, bijvoorbeeld, Netflix krijgt geen voorrang over internetverkeer naar, bijvoorbeeld, YouTube.
Bijkomende kosten: Wij leveren een internetverbinding, daarbij hebben we als extra service dat we ook nieuwsgroepentoegang bieden. Nieuwsgroepen worden in de praktijk vooral gebruikt om te downloaden. Om te zorgen dat dit ons netwerk niet overbelast stellen we een limiet in van drie threads en samen 6,6 Mb. Dit staat ook hier. Je hebt verder de keus om via een dedicated nieuwsgroepprovider een dienst af te nemen als je daar behoefte aan hebt.
Aggressieve verkoop: Dat is niet onze insteek, als het op die manier gebeurd is, dan daarvoor mijn excuses. Dart had niet mogen gebeuren.
Tijd = geld: Ik vind dat persoonlijk een nogal zwart-witte uitkijk, maar gezien de tijd die je hierin hebt gestoken snap ik hem zeker. Om dat nou te benoemen als bijkomende kosten van het product...
Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet oneerlijke handelspraktijken.

Voorbeelden van oneerlijke handelspraktijken zijn:

Misleidende reclame maken
tot 100 mbps op uw lokatie mogelijk!

Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel ‘lokkertjes' genoemd
100mbps roepen, en pas in q1 2017 waarmaken

Ten onrechte vermelden een keurmerk te voeren of een gedragscode na te leven
Netneutraliteit

Prijzen noemen en niet alle bijkomende kosten vermelden
Nieuwsgroepen zijn gelimiteerd qua doorvoer, wil je optimaal gebruik maken van je snelheid dien je een losse newsprovider te hebben

Belangrijke kenmerken van het product weglaten
Werkt maar tot max 88 mbps ivm profielen op de centrale, mocht u al de maximale bandbreedte kunnen halen dan filteren wij het nog steeds tot 88867kbps.

Nieuwe klanten werven op een agressieve manier
Was klant bij XS4all, totdat KPN mijn storing moest oplossen en als enige oplossing overstappen kon aanbieden vanwege een nieuw ISRA punt wat nodig was om de storing op te lossen

Een product als 'gratis' aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden
helpdesk kost veel tijd om te overtuigen van je probleem, tijd=geld

Geloof dat ze allemaal wel een vinkje hebben nu!
Krijg net bericht;

"De persoon die het verzoek heeft ingediend had niet het idee dat dit heel snel opgepakt gaat worden. Het zal dus de vraag zijn of dit aangepast wordt voor de upgrade q1 2017! Als ik morgen nog niks gehoord heb, ga ik weer bellen. "

"in de praktijk moet je zo'n beetje in de telefooncentrale wonen wil je de snelheid van 100 mbps halen; daarom wordt in het abonnement altijd TOT aangegeven...."

"Alleen de hoogste abonnementen zijn gelimiteerd door het profiel. Alle overige door afstand"

"Voor deze vorm van foutcorrectie is gekozen vanwege een grote foutmarge, dus hogere stabiliteit. Inmiddels zijn er andere technieken die daar effectiever mee omgaan"

Hoe je het ook wil bekijken, jullie zijn BOEVEN! simpelweg niet leveren waarvoor ik al 9 maanden facturen krijg, omdat je simpelweg het profiel niet geïnstalleerd hebt staan op de centrale; en dat weet je als KPN zijnde, maar je doet er niks aan; maw; wacht maar op de upgrade; dan haal je het wel....1.5 jaar nadat je er reclame voor bent gaan maken, en die reclame maak je met de wetenschap dat je eind 2016 hopelijk 85% van het netwerk gereed hebt om werkelijk te kunnen leveren waarvoor je klanten al wel laat betalen...
Het verschil tussen attainable en actual wordt veroorzaakt door de foutcorrectie. Er loopt nu een verzoek om een ander profiel toe te staan. Deze profielen draaien al wel op de buitenring van Breda, maar dus nog niet in de binnenring...

Hieruit alleen al blijkt de wens om geen 100mbps te willen leveren! anders had je wel profielen die het aan kunnen om die snelheid te leveren....

infrastructuur technisch zijn er nu geen belemmeringen meer...kabels zijn zeker in orde....nu alleen nog KPN zover krijgen:?

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! .

Je weet dat fourstack zich automatisch aanpast, en dit dus hoogst waarschijnlijk niet door iemand handmatig is gedaan

Ze wilde het gaan aanpassen om beter de (in hun ogen) reeël te behalen snelheid weer te geven!!!!
Reputatie 7
Badge +30

doe nou je probleem maar oplossen, ipv het administratief uit de weg te gaan door aanpassingen te gaan maken in fourstack! .

Je weet dat fourstack zich automatisch aanpast, en dit dus hoogst waarschijnlijk niet door iemand handmatig is gedaan
Reputatie 7
Badge +27
Wat een gedoe, RD. Ik ben wel bijzonder blij dat de eerste vooruitgang er nu is en dat je 88 haalt. Het kan zijn dat je lijnprofiel nog wat te laag staat. Dat herstelt zich vaak als je een paar dagen een stabiele snelheid hebt gehaald. Ik wacht met je af op wat komen gaat.
Anyways,

Dat heb ik vrijdag maar gelaten voor wat het was...., maar niet nadat ik nog even mijn KPN monteur gesproken had; die het originele probleem ontdekt had; die bevestigde mij dat er maandag een poortwissel kwam, aansluiting op een andere koppelkabel en nieuwe aansluiting op een andere hoofdverdeler...

dat heeft vandaag dus ook werkelijk plaats gevonden, en wat blijkt

88mbps down, en dat is omdat er nog iets niet helemaal lekker gaat met de modem en of het profiel, want op 3 verschillende lijnen werd het signaal iedere keer afgerond op die bewuste 88867

Juist ja; met je 80 is het maximale.....

Nu alleen nog even uitzoeken waarom mijn modem precies op 88867 capped, ondanks verschillende attainables, en ook van ruim over de 60 per lijn!

Zijn (en mijn inschatting) is dat er toch echt nog wel iets mogelijk is, en dat we toch echt ver boven de 90 moeten kunnen komen!

Gelukkig werkt er nog iemand bij KPN met al het verstand op de juiste plaats! Iemand met doorzettingsvermogen en lef!

Voor vandaag is het weer genoeg met de KPN ervaring. Ik zal wekelijk meneer H. en zijn collega's op de hoogte gaan stellen over de vorderingen die IK maak met het oplossen van de storing. Desgewenst kunnen ze een gedeelte van hun salaris bundelen en overmaken naar een goed doel van mijn keuze!
Afgelopen vrijdag werd er alsnog door bovenvermelde pittige tante met mij contact opgenomen.

Er komt geen nieuwe koppelkabel; en geen poortwissel; 80 was het maximale wat er leverbaar was. VWT had bevestigt dat 80 het maximale was. Onzin om verder nog dingen te proberen, meneer H. had zich belangrijker doen overkomen dan dat gewenst was en de overduidelijke communicatie dat het opgelost zou worden had dit dus als resultaat...

Dit heb ik geverifieerd met de VWT monteur die on-site is geweest; en die gaf aan dat hij bij navraag aan KPN te horen had gekregen dat 80 het maximale was; dus heeft hij terug gekoppeld dat er rond de 72 gehaald werd...daarmee was voor VWT het werk gedaan

Zo kan ik het ook KPN! Iedereen daar gelooft heilig in die 80, en schamen zich niet om dit tegen iedereen te zeggen, ondanks wat de klant al 9 maanden aangeeft

Om de een of andere vage reden kan ik alleen nog maar via mijn telefoon gebruik maken van dit forum account; ik zal vervolgen onder het account rd197602
Ondertussen whatsapp ik maar met "mijn" KPN Expert ; die het echt begrijpt en wil oplossen..die doet ontzettend zijn best... Dat terzijde; maar OMG::? Wat me nu toch weer overkomt ;

Belt er net (16:21) een pittige dame op van KPN om me te vertellen dat 80 Mbps het maximale haalbaar is; dat dat de constatering is de onderzoekende partijen en dat ik het niet meer ging worden; terwijl ik aan het whatsappen ben in een groep met KPN expert en Volkert Wessel telecom; op datzelfde moment zijn ze nog bezig het probleem op te lossen...

Ik ben niet snel sprakeloos; maar was nu toch echt even stil... Nadat ik haar het verhaal verteld had heb ik haar vriendelijk gevraagd of ze al met haar collega's gesproken had (namen vermeld, zal ze hier niet posten om censuur tegen te gaan); ze kende er een paar; maar drukte me toch echt op het hart dat de snelheden tot 100 mogelijk zijn en dat het aangepast ging worden naar 80! Er stonden geen werkbonnen of opdrachten meer open vanuit KPN; er was dus niemand meer aan bezig! Uiteindelijk heeft ze een contact persoon (dhr. H. ) gevonden; en ging ze daarmee overleggen en zou ik teruggebeld worden... Het is nu 2 uur verder, niks meer gehoord. Deze pittige tante wilde; ondanks mijn herhaaldelijk vraag om haar naam, deze niet vertellen, maar heeft volgens eigen zeggen we direct contact opgenomen met Dhr. H. , deze zat dicht bij haar...zal hem dus moeten vragen hoe ze heet..kordaat type.

Ondertussen heb ik ook vernomen dat de koppelkabel lang op zich gaat laten wachten; en dat ze (KPN) in de tussentijd een poortwissel willen doen om te kijken of dat het probleem voor mij oplost.

Er zitten ook genoeg mensen hier in de straat die 50+Mbps per kabel halen; dus eens kijken wat dat brengt...

Zowel KPN, Volkert Wessel Techniek en Schuuring hebben er nu tegen aan geplast en ondanks de duidelijke waarneming vanuit KPN is het de andere partijen niet gelukt om iets nuttigs te doen om het probleem op te lossen... Constatering blijft hetzelfde, koppelkabel 1e verdieping naar begane grond in het knooppunt BDijpelaar heeft te veel demping; en verliest daardoor teveel signaal, daardoor krijgt deze klant; en daarbij waarschijnlijk nog vele andere, niet het beloofde en geadverteerde signaal binnen.

Het 9 maanden durend proces volg ik inmiddels vol ongeloof; de wijze waarop je als klant je moet vastbijten in iets ogenschijnlijk overduidelijks is te vergelijken met de grip die een pitbull nodig heeft; ze slaan je met alle stokken die ze hebben en dan moet je vast bijten en niet meer loslaten, verslap je even; dan komen er snel breekijzers tussen je kaken... Alleen bij KPN heten het "helpdeskmedewerkers" die als stokken gebruikt worden en "monteurs" als breekijzers

Je moet over een enorm uithoudingsvermogen en engelen geduld beschikken om überhaupt serieus genomen te worden; en het duurt voor eeuwig om stappen te maken; iedere; maar dan ook echt iedere stap van de weg moet je minimaal 5 keer bewandelen, en zoals bij de klassieke pac-man games heeft ook KPN veel game-over - restart (Yes-No) momenten (en ik heb telkens op Yes gedrukt) zoveel personeel over de vloer gehad; zo onwaarschijnlijk veel contact momenten zo'n enorme berg geld die al verslonden is door KPN en hun Derde partijen en dan alsnog geen resultaat...vanmiddag was ik niet eens meer verrast toen ze zei dat 80 de limiet was...ik had nu 77 had ze gezien; dus dat klopte dan wel. Het is tot 100 meneer...zucht zucht zucht; papegaaien ipv medewerkers; monteurs zonder inzicht, storingspartijen die verkeerde werkbonnen krijgen, interne werkbonnen niet meer kunnen vinden; het lukt jullie om werkelijk alles te verprutsen; behalve de Facturatie!! Dat zal vast uitbesteed zijn!

Maandag gaat er een poortwissel uitgevoerd worden; waarmee de hoop is dat ik op een andere koppelkabel betere snelheden haal....pfff

Als die andere koppelkabel ook maar fractioneel beter is dan de huidige en ze me met een beetje bits over die 80mbps weten te krijgen vervalt de noodzaak om me te "helpen" helemaal...

Lijkt er dus alsnog sterk op dat het geen succesverhaal gaat worden, maar VWT had goede hoop (begrijp ik; die hebben weinig echt werk hoeven doen en toch mogen ze de bon afmelden); KPN expert zei; we zullen het zien maandag...

Dus tja, tot aan maandag wacht ik weer... Ben benieuwd of morgen (vrijdag) Dhr. H. me nog terugbelt; met zijn wekelijkse status...
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je uitgebreide beschrijving, RD. Hoewel het natuurlijk niet goed te praten valt dat er zó veel ge-heen-en-weer is, hoop ik dat we dit geval uiteindelijk ter lering kunnen inzetten. Voor nu volg ik je topic met volle interesse, en heb ik m'n fingers crossed dat het snel helemaal opgelost is.
Dat is snel; nu al terug gefloten; krijg binnen 5 minuten na de vorige post een belletje van KPN;

De koppelkabel gaat toch vervangen worden :S

Tijdstip en doorlooptijd nog onbekend ; maar KPN gaat het opvolgen en wekelijks de status doorgeven... Ja, wekelijks.... :8
Om de koppelkabel te vervangen zijn er te veel klant aansluitingen die down gaan; en dat wil VWT niet; dus is er nu een nieuwe kaart geplaatst en gaat er een port move opgestart worden zodat de verbinding op een andere koppelkabel komt...

Dit lost hooguit mijn probleem op, maar zeker niet het probleem wat andere mensen op dezelfde koppelkabel ondervinden...

KPN geeft net aan dat zolang de klant er zelf geen probleem mee heeft ze het niet uit zichzelf zal repareren.

Het piep systeem...zolang de klant niet piept doen we niks en vragen we gewoon het maximale bedrag voor slecht werkende verbindingen; piept de klant een beetje dan zeuren we over de clausule "tot" snelheden; piept de klant nog meer gaan we over tot downgraden van abonnement; piept de klant daarover; dan gaan we fourstack laten aanpassen dusdanig dat er niet meer gepiept kan worden; piept de klant dan alsnog; dan gaan we het met externe partijen oplossen; die dan simpelweg nee zeggen; omdat er dan teveel klanten een tijdelijke interruptie zouden hebben.. Onderzoeken of deze klanten ook problemen hebben doen we niet...want ze klagen niet....:? Dus laten we een kapot stuk infrastructuur behouden.

Ben nu in staat om bij al mijn buren aan te gaan bellen; speedtest te doen en dan; als de snelheid lager is dan wat je mag verwachten de helpdesk te gaan bellen!

Dit probleem loopt al vanaf december 2015 bij KPN en ontstond op dinsdag 27-10-2015 tussen 19:14 en 19:39 en is nog steeds niet opgelost. Xs4all(waar ik toen klant was) kwam er bij KPN niet doorheen; KPN adviseert een overstap naar pairbonding om probleem op te lossen...sindsdien is er niks verbeterd! Het is vandaag 25-07-2016....zeg maar bijna 9 maanden verder!
Iedereen is erg benieuwd naar het resultaat; maar zoals gewend komt KPN, en alle partijen daaraan gelieerd, de afspraken wederom niet na!

Ondanks de duidelijkheid die er geboden is (koppelkabel vanuit 1e verdieping naar begane grond verliest 20% Vd aangeboden snelheid in het KPN knooppunt) is er tot op heden geen voortgang geboekt. Partijen als schuuring en Volkert Wessel bemoeien zich er nu mee; maar simpel het vastgestelde probleem oplossen blijkt nog niet zo simpel! Werkbonnen tussen KPN en VWT worden niet goed overgenomen waardoor er geen oplossing geboden is; ondanks diverse toezeggingen dat dit afgelopen maandag opgelost zou worden! Werd het pas vrijdag (na navraag) en bleek er geen materiaal voorhanden te zijn om het op te lossen; dus werd er weer eenzijdig getest; met alle lompe opmerkingen van dien die hierboven al besproken zijn.

Ik zal de drama's die ik nu meemaak nog niet opschrijven hier; pas als het opgelost is, maar OMG KPN wat er bij jullie allemaal mis kan gaan gaat ook werkelijk allemaal mis, mannen van VWT hebben vandaag niks opgelost, omdat ze simpel niet een werkbon hadden om de koppelkabel te vervangen en ook geen autorisatie hebben om dat te doen...en dat terwijl de analyse vanuit KPN uiterst helder is..

KPN doet (onwetend) aan kartelvorming door hopeloos slecht te presteren; hierdoor kan de "concurrent" ook niet beter presteren (want net-neutraliteit) en zijn de diensten die geboden worden over-priced and under-serviced! Andere partijen hoeven en kunnen daardoor ook niet goedkoper in de markt te stappen; want; net neutraliteit en KPN samen bepalen de doorvoer op basis van het niet correct werken Vd infrastructuur.

Nu blijkt VWT een verkeerde opdrachtbon te hebben; en kan dus het probleem niet oplossen & KPN heeft geen bon meer om aan te passen omdat het bij VWT ligt...dus loop in het systeem; klant de dupe (ALWEER)

KPN zou afgelopen dinsdag ook contact met me opnemen om de werkzaamheden af te ronden; die afspraak is ook eenzijdig niet nagekomen; mijn hoop is nu gevestigd op Jordy van VWT en Gerwin van KPN (de man die het probleem heeft kunnen benoemen) om samen tot een oplossing te komen buiten de normale procedure om; want die faalt overduidelijk (wederom)!!!!!

Als ik dit triest zou noemen dan doe ik onrecht aan alles wat echt triest is; maar ergens voelt het als triest...

Vanaf 27-10-2015 bezig om weer terug te komen op 55mbps (oud enkelvoudig koper) per lijn

17-12-2015 op advies van KPN overgestapt naar pairbonding zodoende problemen met aansluiting in klantdomein uit te sluiten...

nooit meer terug gekomen op snelheden van voor 27-10-2015 (36 per Lijn inmiddels) ondanks duidelijke probleem analyse vanuit MIJN kant; wat inmiddels door KPN bevestigt is...lukt het niet om het probleem op te lossen; maar administratief kunnen ze van alles; abonnement aanpassen binnen contract termijn; fourstack aanpassen; geen probleem; maar problemen oplossen en pro actief met klant communiceren lijkt onmogelijk! En dan wel de hoofdprijs willen vragen voor de verbinding ...sigh!

Maandag maar weer verder met Jordy en Gerwin....ondertussen maar weer eens bellen...
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen, RD! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat 🙂
A.s. maandag of dinsdag gaat de kabel in het knoop-punt BDijpl vervangen worden, dan weten we weer.

Duidelijk is dat er meer dan 20mbps verlies is tussen verdieping 1 en begane grond!
Reputatie 7
Badge +27
Wat een ontwikkelingen ineens! Ik ben vanmiddag gebeld door mijn netwerkcollega. Die gaf aan dat hij contact heeft gehad met de collega die bij je is geweest. De uitleg die ik gaf, over interferentie, is nog steeds van toepassing. Maar daarnaast blijkt er bij jouw dus nog iets anders te spelen. Sorry voor de extra verwarring hierdoor, dat was niet mijn bedoeling.

De netwerkcollega's wachten nu eerst af wat er verder gebeurt naar aanleiding van het huidige ticket en het monteursbezoek van gisteren. Met wat je ook beschrijft over het telefoongesprek dat je met die collega gehad hebt verwacht ik dat zij verdere acties ondernemen met betrekking tot die kabel. Als dat uiteindelijk toch een grote verbetering brengt in je verbinding, dan is de invloed van de interferentie wellicht verwaarloosbaar.

Reageer